in , ,

Dönüm noktam!

Ünlü yatırımcı Ben Horowitz, startup’lar için en kritik dönüm noktalarından birini, çalışan sayısının 25’e ulaştığı an olarak değerlendiriyor… Bazıları ‘ilk fatura’, bir bölümü de ‘ilk kâr’ diyor. Peki, Türkiye’nin önde gelen girişimcileri bu konuya nasıl bakıyor?

donum-noktam

Fotoğraf: Pixabay

AYTÜL ERÇİL

AYTÜL ERÇİL
Vispera Kurucu Ortağı
“Bizim önümüze bir sürü kritik nokta çıktı. Ancak, içlerinden en önemlisi ilk ‘melek yatırım’ turumuzu gerçekleştirmek oldu. Bu kritik aşamayı ilk ‘VC yatırımı’ ve globalde çok büyük bir rakibimizle çalışan bir müşterinin bize geçme kararı izledi. Şu an bu müşteri ile 9 farklı ülkede çalışıyoruz. Rakipten geçen müşteriye çok önem veriyoruz. Çünkü, şirketler bu şekilde farkımızı görebiliyorlar.”

 

SERKAN ÖMERBEYOĞLU

SERKAN ÖMERBEYOĞLU
DGPays Kurucusu
“Startup’ların hayatında çalışan sayısıyla ilgili çeşitli görüşler var. Bazıları 25 kişinin ilk kritik aşama olduğuna inanır. Bence bu rakam ilk 10 çalışandır.”

 

OKAN ŞAFAK
Mükellef Kurucusu
“Benim en kritik dönüm noktamı ‘globale açılmak’ oluşturdu. O günden beri döviz gelir elde etmeye başladık ve ciromuz bunun da katkısıyla 2 katına kadar arttı. Bu nedenle girişimcilere daha ilk günden beri globalde iş yapmaya odaklanmalarını, bu konuya kafa yormalarını öneriyorum.”

 

EFE ÇAKAREL

EFE ÇAKAREL
Mubi Kurucusu
“Bir startup’ın en kritik noktasını, bana göre nakit akışının pozitife döndüğü an oluşturur. Dikkat edin, şirketin kâra geçtigi an demiyorum! Bu konudaki görüşümü, beğendiğim bir atasözü ile tamamlamak isterim: ‘Varsa pulun, herkes kulun; yoksa pulun, dardır yolun.’”

 

BARBAROS ÖZBUGUTU
Iyzico Kurucusu
“iyzico’yu hayata geçirirken 2 kişi yola çıktık, arkadaşlarımızı seçerken özenli davrandık. Biz İK ekibini kurduğumuzda iyzico 54 kişilik büyük bir ekipti. Bunun bizim için bu bir kırılma noktası olduğunu söyleyebilirim.”

 

ESER YOĞURTÇU

ESER YOĞURTÇU
Gleam Games CEO
“Bana göre şirket açısından kritik dönüm noktası ‘ilk faturanın kesildiği’ gündür. Bu ‘ürün-pazar’ uygunluğunun tespiti açısından anlamlı bir anı oluşturur. Dolayısıyla, ürünü pazarda ne kadar erken test edebilirseniz, sonraki dönem ve başarınız için o kadar iyidir.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

tamer-ozmen

“Sanat piyasasını demokratikleştiriyoruz”

İsmet-Öztanık

“Assembly Buildings’i yurt dışına açacağız”