in , ,

Finansta Dijital Dönüşüm

Bankacılıkta olduğu gibi finans kuruluşlarında da büyük bir değişim yaşanıyor… Leasing, faktoring ve yeni nesil finans şirketleri, müşteriye yakınlık, verimlilik ve risk yönetimi gibi nedenlerle teknolojiye yatırım yapıyor. Dijital dönüşümün yeni dönem stratejisini, Fast Company Türkiye ve MDSap ev sahipliğinde bir araya gelen CFO’lar anlattılar.

finansta-dijital-donusum

Fotoğraf: Pixabay

Zeki Göksungur

Zeki Göksungur
AKLease

Dijital dönüşüm uzun bir süredir ajandamızda yer alıyor. Odağına müşterilerimizi aldığımız ve onların rekabet avantajına yarar sağlayan bir dönüşümü amaçladık. Bu bağlamda devreye aldığımız ve müşterilerimizin de kolaylıkla kullandığı Online Müşteri Platformu’nu geliştirmeye yönelik çalışmalarımız devam ediyor.
Müşterilerinin finansman ihtiyaçlarını hızlı karşılayan ve kolay iş süreçleri olan bir leasing şirketi olmayı sürdürüyoruz. Leasing süreçlerinde müşterilerimizin nakit akışına uygun danışmanlık yapmanın, sağlanan finansman kadar değerli olduğunu biliyoruz. Bu kapsamda çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Sürdürülebilirlik bu yıl yine odağımızda olacak. 2021 yılında sektördeki ilk ve tek sürdürülebilirlik temalı ürün olan ‘ECOLease’i oluşturmuştuk. 2021 ve 2022 yıllarında toplam 105 milyon dolarlık kaynağı, enerji verimliliği odaklı projelere aktardık. ECOLease, enerji verimliliği projelerine verdiği öncelikle sektörün önemli kilometre taşlarından biri oldu. Bu kapsamda yenilenebilir enerji ve yeşil finans projelerine destek olmaya devam edeceğiz.
Ajandamızdaki diğer konu ise ‘risk yönetimi’ yapısını daha da güçlendirmek.

 

Neslihan Oruç

Neslihan Oruç
İş Leasing

İş Leasing olarak pandeminin etkisiyle birlikte stratejik yönetim odağını dijitalleşmeye çevirdik, ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek bu alanda öncü atılımlara imza attık. Uzaktan çalışma modelinde ciddi bir dönüşüm geçirdik ve mobiliteyi sağladık. Bununla birlikte uzaktan çalışma altyapısını değişen ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli olarak güncelliyoruz. Yakın dönemde ülkemizde yaşanan üzücü deprem afeti  “operasyonel dayanıklılık” ve “iş sürekliliği” kavramlarını bizlere bir kez daha hatırlattı. Olağanüstü durum merkezimizi İstanbul’dan Ankara’ya taşıyarak lokasyon kaynaklı risklerimizi azalttık. Sistem altyapısının bakım, süreklilik ve güncelliğinin devamlılığına ilişkin yürüttüğümüz proje kapsamında altyapımızı bir veri merkezinde ‘private cloud’ olarak konumlandırdık. Bunun yanı sıra İstanbul’da olası bir deprem sonrası için iş sürekliliği planlarımızı ivedilikle gözden geçiriyoruz. Dijital teknolojinin imkânlarından yararlanarak, veri analitiğinin şirket hedeflerine uygun etkin kullanımı, karar-destek süreçlerinde verimliliğin artırılması, operasyonel süreçlerde hızın ve hata payının sıfırlanması, hizmet sunumunda zaman ve maliyet risklerinin azaltılması, yüksek müşteri deneyiminin sağlanması yönünde önemli iyileştirmeler sağladık. Dijitalleşmedeki ana hedeflerimizi de şöyle belirledik:

  • Daha çevik ve güçlü teknolojik altyapı.
  • İş süreçlerinde önemli bir yer edinen robot teknolojisi, yapay zekâ, makine öğrenimi ve büyük veriyi anlamlandırmadaki çözüm süreçlerinin hızlandırılması.
  • Doğru ürün, fiyatlama ve risk yönetimi alanlarında veri analitiğinden etkin şekilde kullanılması.

 

Hüseyin Öztürk

Hüseyin Öztürk
Gelecek Varlık

Dijital dönüşümle birlikte, uzaktan çalışma iyice hayatımıza girdi. Yüzde 50 ev, yüzde 50 ofiste çalışacak şekilde yapılandık. Bunu kuvvetlendirmek istiyoruz. 3-4 yıllık vadede data merkezimizi şehir dışında olacak şekilde yapılandırmayı düşünüyoruz. İş analitiği tarafında Tagetik Bütçe uygulamasını kullanıyoruz. Excel’den böyle bir uygulamaya geçmek bütçe sürecini kurumsallaştırmamızı ve operasyonel hataları gidermemizi sağladı. Müşteri odaklı bir web çözümümüz var. Mobilde de ek bir çözümle hem kullanıcı kolaylığı yaratmayı, hem de erişilebilirliği artırmayı planlıyoruz. Robotik çözümleri değer katan bir bileşen olarak artırmayı planlıyoruz. Bu çözümler iş maliyeti anlamında tasarruf getirirken aynı zamanda verimlilik artışı sağlıyor.

 

Mete Önol

Mete Önol
Tam FinansTam Finans

Tam Finans toplam 700 çalışanı olan, bugün Türkiye’deki küçük/orta büyüklükteki bankalar ile benzer organizasyonel kapasiteye sahip bir kurum. 39 şube, 15 mobil ekipten oluşan 450 kişilik saha kadrosuyla KOBİ ve mikro KOBİ segmentinde yer alan müşterileri ile sürekli dirsek temasında olan “fiziksel” bir şirket. Aynı zamanda biz tam bir teknoloji şirketiyiz.
Ayda 13 bin, yılda 150-160 bin işlem yapıyoruz. İşlemlerimizi fiziksel temas ile başlatıyor olsak da, yüzde 95’ini müşteriyle dijital ortamda tamamlıyoruz. Gelen işlem başvurularının 2/3’ünü insan eli değmeden 3 dakika içerisinde değerlendiren, 30 dakika içinde para çıkışını tamamlayan ve son 8 yılda bu şekilde gerçekleştirdiği +750 bin işlemde binde 7 gibi çok düşük bir sorunlu kredi oranıyla çalışan bir şirketiz. Dolayısıyla kendini “fijital” sayan bir şirketiz. Tamamen içerideki Analitik & IT know-how’u ile yarattığımız bir skor kart ve karar verme motorumuz var. Üzerinden son 8 senede 2.8 milyondan fazla başvuru verisi geçmiş olan bu yeteneği sürekli olarak geliştiriyor ve üzerine eklemeler yapıyoruz. Finansal verinin sınırlı olduğu mikro KOBİ segmentinde müşterilerimizi 4-5 soru ile ödeme yeteneğini tutarlı bir şekilde ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Bunlar bizi piyasadaki rakiplerimizden farklılaştıran yönler.
Bu sene işin müşteri edinim kısmını da dijital ortama taşıyabilir miyiz diye düşünüyoruz. Bir platform yaratmaya çalışıyoruz. Günlük 450 milyon TL talebi düzenli olarak almaya başladık. Biz bu talebin sadece 70 milyonunu karşılayabiliyoruz.

 

Mustafa Çakır

Mustafa Çakır
Quick Finans

2022’de kuruluşunun ardından BDDK’dan faaliyet iznini alarak faaliyetlerine başlayan ve Türkiye’de ilk defa bir Sigorta Grubu’nun kurduğu yeni nesil finansman şirketiyiz. Dijitalleşmiyoruz, zaten dijital doğuyoruz. Klasik finansman şirketlerinde farklı şekilde, her şeyi dijital düşünüyor ve öyle tasarlamaya çalışıyoruz. Elbette henüz yeni bir şirket olduğumuzdan dijitalleşmenin sonuçlarını almadık ancak yüksek hacimler hedefliyoruz.
Biz Türkiye’deki yapının tam tersine, batıda olduğu gibi sigorta şirketinin kurduğu bir finansman şirketi olduğumuzdan kuruluş amaçlarımızdan biri de sigorta şirketini desteklemek. Bunun için Quick Sigorta ile bir entegrasyon projemiz var. Aslında ilk kredimiz de bir Poliçe Prim Kredisi idi ancak şu anda entegrasyonlarla uçtan uca dijital bir süreç tasarlıyoruz. İkinci projemiz karar destek sistemleri. Bildiğiniz üzere bankalardan farklı olarak finansman şirketlerinde kredi sürecinin hızlıca sonuçlanması, başvuru anından para transferi anına kadar dakikalar hatta saniyeler içinde sonuçlanması için en önemli süreç hızlandırıcı karar destek sistemi. Burada hem riski en iyi şekilde yönetmeyi hem de hızı ön planda tutuyoruz. Son projemiz de dijital müşteri edinimi ve sürtünmesiz müşteri deneyiminin olmazsa olmazı mobil aplikasyon projemiz. Burada da grup şirketimiz Valde ile anlaştık ve ilerleyen zamanlarda faaliyet izni alarak network’ümüze katılacak olan QPAY
‘ödeme sistemleri şirketimiz’ ile önemli projeler geliştiriyoruz.

 

Özgür Bilgili

Özgür Bilgili
Tom Digital

Biz TOM olarak finansal teknoloji şirketlerimizle bir yandan müşterilerimize uçtan uca finansal çözümler sunarken bir yandan da Türkiye’nin en önde gelen dijital bankası olmak için hazırlıklarımızı sürdürüyoruz.
Müşteriye kusursuz bir servis vaadiyle yola çıkan şirketlerimiz için etkin teknoloji yapısı ve müşterinin finansal deneyimini kolaylaştıran dijital çözümler öne çıkmaktadır. Yeni kurulmamızla birlikte Great Place to Work’ün yaptığı 2022 yılı değerlendirmesinde Finansal Hizmetler kategorisinde Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesinde 1. sırada yer almamız sadece teknolojiye değil, teknolojiyi kullanan çalışanlara da yaptığımız yatırımların en büyük göstergesidir.
“Müşteri ne ister?”den yola çıkarak yüzde 100 dijital deneyim tasarlayan şirketimiz, odak grup çalışmaları ile müşterinin güncel ihtiyaçlarını takip etmekte ve müşteri deneyimini ileriye götürecek geliştirmeler yapmaktadır. Bu kapsamda müşterilerimizin ihtiyaçlarını saniyeler içinde karşılamak ve teknoloji de esneklik, hız, kalite gibi unsurları öne çıkaran şirketimiz kendi teknolojisini de üretmeye odaklanarak kelimenin tam anlamıyla dijital olarak doğmuştur.
Bu yıl ajandamızda 3 kritik konu var: “Tasarımdan alt yapıya kadar çok boyutlu olarak teknoloji yatırımına devam etmek, Hizmet kalitesinden taviz vermeden müşteri tabanımızı büyütmek ve Etkin maliyet yönetimi.”

 

Altuğ Toksöz

Altuğ Toksöz
Garanti BBVA Leasing

Garanti BBVA Leasing olarak bünyesinde bulunduğumuz BBVA Grubu’ndan aldığımız vizyonla teknoloji yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Teknoloji yatırımlarımız, bankamızın iştiraki olan Garanti BBVA Teknoloji tarafından sağlanıyor. Garanti BBVA Teknoloji, gerekli değişiklik ve yenilikleri, hız, verimlilik ile sürdürülebilirlik kazandırmak için gerçekleştiriyor.
Garanti BBVA Leasing olarak biz de yıllardır insan kaynaklarımıza ve teknolojiye hız kesmeden yatırım yapıyoruz. Bu seneki gündemimizde ise öncelikli olarak sürdürülebilirlik ve risk yönetimi var.

Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilir dönüşümün sağlanması için küçük yaşlardan itibaren eğitim almak oldukça önemli. Ofislerimizde neredeyse hiç kağıt kullanmıyoruz. Ayrıca ofislerimize plastik girmiyor. Kullandırdığımız kredilerde, temiz enerji ve enerji verimliliği gibi başlıkları mutlaka arıyoruz.

Risk Yönetimi: Uçtan uca risk yönetimi yapıyoruz. Gerek finansal, gerek operasyonel, gerek iş sağlığı risklerinin minimize edilmesi için çalışanlarımıza eğitim desteği sunuyor, bu eğitimleri iş yapış süreçlerimizde eksiksiz uyguluyoruz. Öngöremediğimiz hiçbir riski bilançomuza almıyoruz. Bunun için de çevik bir risk yönetimi yapmanın gerekliliğine inanıyoruz. Personelimize eğitimler aldırıyoruz, hem de bunları fiilen uyguluyoruz.

 

Şule Firuzmen Bekçe

Şule Firuzmen Bekçe
Garanti Factoring

Uzun yıllardır Garanti BBVA vizyonuyla şirket yatırımlarımızın merkezine dijitalleşme çalışmalarını aldık. Dijitalleşme, her zaman geleceğe yönelik strateji ve hedeflerimizin odağını oluşturmaya devam ediyor. Bu amaca uygun iş süreçlerimizi son yıllarda mümkün olduğunca otomatize hale getirmeye çalıştık ve bu yönde yatırım ve değerlendirmelerimize ihtiyaca göre kesintisiz olarak devam ediyoruz. Bu sayede hem şirketimizin çeviklik ve verimliliğini artırdık hem de müşterilerimize daha hızlı ve sistem destekli çözümler sunabildik.
Dijital projelerimiz arasında yer alan ve kredilendirme sürecimize önemli katkısı bulunan “müşteri skorlama” modelimiz, müşterilerimizin ellerindeki faturalı alacaklara ilişkin kolayca finansmana erişebildiği mobil uygulamamız, tedarikçilerin alacaklarını hızlı ve pratik şekilde uygun maliyet koşulları ile likiditeye çevirmelerine imkân sağlamak amacıyla devreye aldığımız “Tedarikçi Finansmanı Sistemi” platformumuzun yanısıra karar pek çok operasyonel sürecimizde devreye aldığımız robotik süreç otomasyonları sayabileceğimiz en önemli yatırımlarımız olarak öne çıkıyor. 2023 yılında da KOBİ odağımızı koruyarak tabana yaygın güçlü aktif büyümemizi sürdürmeyi ve mümkün olduğunca daha fazla müşteriyi faktoring hizmetlerimiz ile buluşturmayı hedefledik. 2023 yılında da muhabir garantili ihracat faktoringi işlemlerinde müşteri sayısını artırmak bir başka önemli önceliğimiz olarak öne çıkıyor. Uzaktan kimlik tespiti ve elektronik sözleşme konusunda mevzuata uygun şekilde gerekli yatırımları yaparak satış kanallarımızı mümkün olduğunca hızlı ve efektif bir şekilde dijital kanallara taşımak yine stratejik önceliğimiz olarak ajandamızda önemli bir yer tutuyor.

 

Juan Jarjour

Juan Jarjour
MDSap Bölge Direktörü

“Finans kuruluşları için risk yönetimi kritik olacak”
“2023’de ‘Kurumsal risk yönetimi platformlarını’ birleştirme ihtiyacının öne çıktığını görüyoruz. Bütün sektörler için risk ve güvenlik konuları öne çıkmaya devam edecek. Finansal kuruluşları, bütün dünyada kurumsal risk yönetimi çözümlerini uygulamada önemli zorluklarla karşılaşıyorlar. Bunun için bankaların düzenleme gereksinimlerini karşılamaları gerektiği gibi, risk ölçümü ve raporlama fonksiyonlarını güvenilir ve sorunsuz işlenmesini sağlamak zorundalar. Bunun için de veri yönetimi altyapısı kurmaları önem taşıyor. Ayrıca, finansal kurumların hem düzenleyici raporlama hem de dahili risk yönetimi ihtiyaçlarını karşılamasını sağlayacak risk yönetimi platformlarını birleştirmeleri de 2023’ün önemli bir gündemi olacak.

 

Coşan Yeğenoğlu

Coşan Yeğenoğlu
Gedik Menkul

Yatırımcı deneyimini iyileştirmek en önemli hedefimiz. Bünyemizdeki yazılım ekibi hem kendi yazılımlarımızı geliştiriyor hem de üçüncü parti uygulamalarını sistemlerimize entegre ediyor. Sürdürülebilirlik projeleri kapsamında “kağıtsız ofis” ortamına geçiyoruz. Kuruluş olarak yenilikleri daha iyi izlemek, bir parçası olmak için fintech startuplara yatırım yapan iki fonumuz var.
Bu yıl için 3 ana odağımız var: Birincisi insan kaynağımız… Bu alana yatırım yapmaya devam ediyoruz. Son 2 yıldır ‘Great Place to Work’ ödülüne layık görülüyoruz. Bu bizim için gurur verici. Sektörde bir okul olarak biliniyoruz ve Gedik Yatırım Akademi’yi kurarak, bu misyonumuzu bir adım daha ileriye taşımayı hedefliyoruz.
İkincisi daha çok startup’ı bünyemize katmak istiyoruz. Bu amaçla yatırım yapan 2 fonumuz var. Birinin halka açılmasını planlıyoruz. Web sitesi ve mobil uygulamamızı geliştirip, hizmet kalitesinde sektörde fark yaratan olmak istiyoruz.
Üçüncü ve nihai hedefimiz ise yatırımcı deneyimini iyileştirmek. Bu amaçla, teknolojiyi de aktif kullanarak, yatırımcılarımızı segmente edip, yatırımcılarımızın alacağı ürün ve hizmet kalitesini sürekli geliştirmeyi amaçlıyoruz.

 

Sevil Dinçer

Sevil Dinçer
TEB Faktoring

Müşteriye ulaşmada çevik olmanın önemli olduğu bir dönemdeyiz. TEB Faktoring dijital dönüşümü ana yapı taşlarının arasına çok uzun zaman önce alan bir şirket. Bunun en önemli örneklerinden biri,  kullandığımız sistemin kendimizin geliştirdiği yazılım olması ve böylece  yeniliklere, değişikliklere kolay ve hızlı adapte olabilmemiz.  Son yıllarda gelişen teknoloji ile hız verdiğimiz dijital dönüşüm programımız kapsamında insan ve kültür çalışmalarımızı hızlandırarak düşünce ve çalışma şekillerimizi değiştiriyoruz. Ayrıca daha fazla veri odaklı çalışıp, yapay zeka, RPA gibi teknolojileri entegre ederek, müşterilerimize ve çalışanlarımıza daha kaliteli, yalın ve hızlı bir deneyim yaşatmayı amaçlıyoruz. Mümkün olan her alanda teknolojiden faydalanmaya çalışıyoruz. Uzun süredir kullandığımız otomatik karar sistemimize yapay zekayı da entegre ederek hem risk yönetimini güçlendirmek hem de müşterilerimize daha hızlı ve etkin çözümler yaratma üzerine çalışıyoruz. Uzaktan müşteri edinimi de bu anlamda gündemimizde olan diğer bir konu.  2023 yılı için öncelikli hedeflerimiz arasında müşteri deneyimini iyileştirmek, operasyonel verimliliğimizi arttırıp, iyileştirilmiş bir risk yönetimi ile kârlılığı yükseltmek olduğunu söyleyebilirim. İhracat faktoringi konusunda Türkiye’de pazar lideriyken, dünya sahnesinde hep ilk üçteyiz ve ülkemizin lokomotiflerinden olan ihracatçılarımıza  grubumuzun gücüyle destek olmaya devam edeceğiz. İyileştirilmiş ve zenginleştirilmiş dijital kanallarımızı 2023 yılında hizmete sunacağız. Yeni ürünler için de startup ve fintech’lerle sürekli görüşme halindeyiz. Bir diğer önemli gündemimiz ise sürdürülebilirlik. Doğa dostu uygulama ve projeleri desteklerken, insan kaynağı olarak da sürdürülebilir olmak odak noktalarımızdan biri.

 

Oktay Verir

Oktay Verir
Deniz Factoring

İştiraki olduğumuz Denizbank Finansal Hizmetler Grubu’nun finansal gücü, özellikle de teknoloji ve inovasyon konusundaki bilgi birikimi, sektörümüzün önünü  açan uygulamaları hayata geçirme konusunda en büyük desteğimiz. Biliyoruz ki dijitalleşme, şirketlerin büyümesine katkı sağlarken aynı zamanda maliyetleri de düşürüyor. Bu bilinçle biz de dijitalleşme konusundaki yatırımlarımıza ağırlık veriyoruz.
Sektörümüzde yenilikçi hizmetlerimiz ile müşterilerimize sağladığımız avantajlara 2017 yılı sonunda bir yenisini, Dijital ortamda Faktoring’i ekledik; “Deniz’e Çek Gönder” isimli faktoring işlemlerini cebe taşıyan mobil uygulamamızı hayata geçirdik. Yeni uygulamamız ile müşteriler, faturalı çeklerinin vadesini beklemeden dijital kanal ile 7/24 Deniz Faktoring’e göndererek, nakit karşılığını hızlıca öğrenip en yakın DenizBank şubesinden nakde ulaşabiliyor. Ürünümüz ile çok kısa bir süre içinde 200 bine yakın müşterimize faktoring hizmetini tamamen dijital ortamda sağladık.
Avrupa’da faktoring penetrasyon seviyesi yüzde 10’larda iken, Türkiye’de  bu oran yüzde 2,2 düzeyinde. 2023 yılında Dijital Faktoring’de Fatura Gönder projesini hayata geçirmek için yoğun şekilde çalışıyoruz. Amacımız Fatura Gönder ile Denize Çek Gönder ürünlerini bir ekosistem içinde müşterilerimizin hizmetine sunmak.
Böylelikle tedarik finansmanı ve fatura ile ticaretin finansmanı faaliyetlerini bir platform üzerinde çalıştırmayı amaçlıyoruz. Öncelikle web portal üzerinde ekosistemi kurmayı hedefliyoruz.

 

Hüseyin Çalışkan

Hüseyin Çalışkan
İş Faktoring

İş Faktoring olarak işlerimizde verimlilik ve hız sağlamak için teknolojiden yararlanmak, her zaman en önemli önceliklerimizden birisi oldu.  Özellikle son 7-8 yıldır bu alanda yaptığımız yatırımlarla sektörün öncü şirketlerinden biri olmayı başardığımızı rahatlıkla söyleyebilirim.  Arkasında otomatik karar mekanizması ve makine öğrenmesi bulunan ‘Çekmatik’ uygulamamız ile iş süreçlerimizde kullanmaya başladığımız robotik süreç otomasyonu (RPA) programımız, şirketimizin dijitalleşme alanında sektörde fark yaratan örnekleri olmuştur.
Uzunca bir süredir en önemli gündem maddelerimizden birisi, ana yazılım programımızın uçtan uca tüm süreçleri kapsayacak ve günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak hale gelmesini sağlamak oldu. Buna yönelik olarak SoftTech şirketiyle birlikte başlattığımız proje kapsamında ana yazılımımızı son teknolojik trendleri de içerecek şekilde bu yıl içinde tümüyle yenileyerek uygulamaya almayı planlıyoruz.
2023 yılında finansal teknolojilerdeki yatırımlarımızı artırarak sektörümüzdeki öncü konumumuzu devam ettirmek istiyoruz. Dijital Tedarikçi Finansmanı hizmeti ile mobil ve web kanalları üzerinden sağlayacağımız dijital uygulamalarımız sayesinde daha fazla sayıda müşterimize ulaşmamız ve onlara finansmana ulaşım konusunda uçtan uca dijital deneyimler sunmamız mümkün hale gelecek. Bunun yanı sıra kullanmakta olduğumuz makine öğrenimi sistemini yeni algoritma ile güncelleyerek daha hızlı bir şekilde müşterilerimize fiyatlama yapmak için çalışmalarımız var. Bununla birlikte müşterilerimizin limitlerini, ödeme durumlarını anlık olarak kontrol edebilecekleri online/mobil uygulamamız ile şeffaf bir şekilde öğrenmelerini mümkün kılacağız.
Son olarak, 2022 senesinde devreye aldığımız elektronik imzalı talimatların yaygınlaştırılarak elektronik ortamda sözleşme ilişkisi kurulması için de çalışmalarımız devam etmektedir.

 

Nesrin Demirci

Nesrin Demirci
MDSap Türkiye Genel Müdürü

MDS AP Nasıl fark yaratıyor?
EMEA bölgesinin en büyük bilgi teknolojisi ve servis sağlayıcılarından Midis Grup’un şirketi olan MDS Sistem Entegrasyon, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da 170 şirketiyle çok uluslu büyük bir organizasyondur.
MDS SI, 2 bin 600’den fazla profesyonelden oluşan bir ekiple, Körfez İşbirliği Konseyi’ndeki birçok ülkede, bilişim hizmetleri gelirleri açısından IDC tarafından 1 numara seçildi. Bu özelliği ile bölgedeki en büyük sistem entegratörlerinden biridir.
MDS SI, 13 ülkede 20 büyük şehirde faaliyet gösteriyor. Kilit teknoloji alanlarında 1400 sertifikaya, hizmet sektöründe 250 sertifikaya sahiptir. Bu özelliği ile bölgeden 5 binden fazla müşteriye hizmet ettiğini aktarıyor. MDS ap Türkiye olarak, Kurumsal Mimari, Kurumsal Performans Yönetimi, Veri Yönetimi ve Veri İşleme, Büyük Veri, İş Analitikleri, Para Aklama, Risk Yönetimi, IFRS Çözümleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi gibi alanlarda hizmet veriyoruz. Bu kurumların başında ise finans ve kamu sektöründeki öncü kurumlar geliyor.
Bunların yanı sıra ‘Veloxap’ adlı çözümümüz de var. Bu ürün grubu içinde EDG Veri Yönetişimi, Siber Analiz, Finansal Risk Analitik Modülü, Sermaye Yatırım Planlaması, Sigortacılık, Ulaşım gibi çözümler yer alıyor.
Bunlardan Veri Yönetişimi, Siber Analiz, Sigortacılık ile Ulaşım çözümlerimiz Türkiye’de üretildi ve ‘yerli malı’ belgesine sahiptir.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-Spor’un-global-giyim-markası-olacağız

“E-Spor’un global giyim markası olacağız”

Figopara 2023 yılının ilk yarısında 7 kat büyüdü