in , , ,

Finans liderleri dönüşüm peşinde

Her şeyin çok hızlı aktığı, global siyasi ve ekonomik endişelerin arttığı bir dönemde şirketlerin gelişmiş araçlarla yaratılabilen, akıllı şekilde planlanmış dinamik bütçelere sahip olması önemli. Fast Company, MDS Ap ve Wolters Kluwer ev sahipliğinde br araya gelen farklı sektörlerden şirketlerin finans liderleri, dijital dönüşüm ajandalarını ve çözümlerini anlattı.

finans-liderleri-donusum-pesinde
Şahap Güven
GSS Commerce CFO

Yazılım şirketimizin olmasından dolayı dijitalleşme ile ilgili başlıkları hep yüksek farkındalıkla takip ettik. RPA teknolojisi kullanarak iş süreçlerinin, muhasebenin ve raporlama tarafının önemli ölçüde otomatize yürümesini sağladık, bu konularda çalışmalara devam ediyoruz. Data yönetimi ile ilgili geçen yıl veri ambarı projesi yaptık. E-ticaret yönetiminde statik bir bütçeyle hareket kabiliyetiniz yüksek olmaz. Özel günlerin toplam satış içindeki payı yüksektir. Özel günlere ve kampanyalara çok iyi hazırlanmanız gerekir. Bunu da dinamik modelde veriyi çekip, anlamlı hale getirip sonrasında da analiz ederek yapabilirsiniz. Satış kadrolarını veri analizleriyle beslemeniz çok önemli. Satış ve saha ekiplerinin yönetimi ile CRM için bir startup’ın geliştirdiği teknolojiyi kullanıyoruz. Teknoloji geliştirmede startup’larla iş birliği yapıyoruz. Sadece GSS Commerce’de değil, tüm grup şirketlerimizde dijitalleşme vizyonumuz aynı. Pandemi döneminde, e-ticaretteki deneyimimiz ile birlikte java teknolojisi kullanarak Profeed isimli ürün geliştirdik. Profeed ile Türkiye ve tüm dünyadaki pazaryerleri ile ERP sistemleri arasındaki entegrasyonu sağladık. Bu ürünle e-ticaret yönetimi ve çoklu kanal yönetimini verimli hale getirdik.

 

Altuğ İnan
iLab Ventures CFO

Teknoloji alanında faaliyet gösteren bir grup olarak en önemli gündem maddemizi yetenek yönetimi oluşturuyor. Yazılım mühendisi, ürün yöneticisi, tasarımcı, veri analitiği ve mühendisliği alanlarında tecrübe sahibi yeteneklere ulaşmak ve onları uzun süre tutundurmak, önemli bir önceliğimiz oldu. Ayrıca son dönemde denetleyici ve düzenleyici kurumların kişisel verilerin güvenliği, e-ticaret yönetmeliği ve rekabeti düzenlemeye yönelik çok önemli hamleleri oldu. Bu gelişmelerin önemli sonuçlarının olabileceğini bekliyoruz. Gerek son dönemdeki küresel politik ve ekonomik gelişmeler, gerekse de yukarıda bahsi geçen düzenlemeler Finans bölümünün en önemli öncelikleri arasında yer alıyor.

 

Nesrin Demirci
MDS Ap Türkiye CEO

“DÖNÜŞÜM YOLCULUĞUNA KATKI YAPIYORUZ”

  • CFO’NUN ÖNCELİĞİ Bizim gördüğümüz kadarıyla CFO’ların 2022 öncelik listesinde şu konular yer alıyor: “Bütçenin her an değiştirilebilir yetenekte olması ve değişime hızlı cevap vermesi. Çalışanların dijital dönüşüm yetkinliğine ulaştırılması ve dijitalleşmenin kurumsal olarak yaygınlaştırılması. Bunların yanı sıra, “çevre, sürdürülebilirlik ve yönetim (ESG) raporlamaları”, önümüzdeki dönemin en önemli konuları olacak. Bu konuda Tagetik’in sunduğu çözümlerimiz var.
  • 12 OFİSLE HİZMET MDS ap, EMEA’nın en büyük bilgi teknolojisi ve servis sağlayıcılarından Midis Grup’un şirketi olarak faaliyet gösteriyor. Sektördeki yolculuğuna, 1993’de Orta Doğu, Kuzey Afrika, Türkiye ve Doğu Avrupa’da Sybase yetkili dağıtıcısı olarak başladı. Bugün bölgede 12 ofisiyle 300’den fazla müşterisinin dijital dönüşüm yolculuğuna yön veriyor.
  • YELPAZE GENİŞ MDS ap, Kurumsal Mimari, Kurumsal Performans Yönetimi, Veri Yönetimi ve Veri İşleme, Büyük Veri, İş Analitikleri, Omnichannel Bankacılık, Kara para Aklama, Risk Yönetimi, Fraud Çözümü ve İnsan Kaynakları Yönetimi gibi alanlarda müşterilerine hizmet veriyor. MDS ap’ın müşterileri arasında finans ve kamu sektörü önemli bir yer tutuyor. Bunları yaparken, aralarında Wolters Kluwer, Sap ve Incorta gibi güçlü şirketlerin çözümlerini de müşterilerine sunuyor. MDS ap’ın, etkinliği birlikte düzenlediği iş ortağı Wolters Kluwer, 180 yıllık tecrübesiyle, vergiden denetime, risk yönetimden uyumluluğa kadar çeşitli alanlarda profesyonel bilgi, yazılım çözümleri ve hizmet sağlıyor.
  • CCH TAGETIK FARK CCH Tagetik, planlama, konsolidasyon, raporlama, analiz dahil olmak üzere birden fazla iş sürecini optimize etmek için finans kuruluşlarıyla çalışıyor. Müşterilerimizin birden fazla finans sürecinde verimliliği artırmalarına, maliyetleri düşürmelerine ve riskleri azaltmalarına yardımcı oluyoruz. Çözümlerini 1300’den fazla şirkette uygulamayı başardık. Farklı sektörlerdeki şirketler, eski uygulamalarından veya MS Excel tabanlı çözümlerden CCH® Tagetik’e geçiş yapmaya karar verdiler.

 

Özgür Çetinkaya
TAB Gıda CFO

Dijital dönüşümü ve buna paralel olarak veriyi işimizin merkezine koyuyoruz. Doğru analizler ve doğru segmentasyonlar yapabileceğimiz platformlar oluşturmaya özen gösteriyoruz. Bu bize hem kârlılık hem müşteri memnuniyeti açısından katkı sağlıyor. Çok basit bir örnek vereyim. Mesela çok acıktınız, sipariş vereceksiniz. Çağrı merkezini arıyorsunuz ama bazı ara filtreler geriliminizi artırabiliyor. Yenilediğimiz Tıkla Gelsin uygulaması sayesinde hem bu süreci kolaylaştırarak en iyi müşteri deneyimini yaşatmayı hem de kişiye özel en uygun teklifleri sunabilmeyi hedefliyoruz. Pandemi döneminde, kâr-zarardan ziyade, nakit akışı yönetimi önem kazandı. Dinamik bütçeleme öne çıktı. Biz her zaman müşterinin fiyat duyarlılığına göre hareket ediyoruz. Değişik senaryolarla geleceği bütçeliyoruz. Öyle ki, haftalık, aylık, üç aylık bütçeler yaptığımız dönemler oldu. Gelecekte ne kadar satış yapabileceğimizi yapay zeka modelleriyle öğrenmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde de işimize katkı sağlayacak dijital inovasyonları devreye almaya devam edeceğiz.

 

Özkan Atila
Selçuklu Holding CFO

Raporlama, planlama, bütçeleme konuları işimizi yaparken kritik etkilere sahip. Bütçenin akıllı şekilde planlanmış ve esnek olması gerekiyor. Bu tür bütçeler, ancak gelişmiş araçlarla yaratılabiliyor. Örneğin piyasaların hareketlendiği dönemde birçok varsayım ciddi değişiklik gösteriyor. Ya da uygulamalarda, yazılı olduğu kadar yazılı olmayan regülasyonlar da söz konusu. Özellikle son dönemlerde kredi kullanan, ihracat yapan firmalar günlük hayatlarında bunlarla sıklıkla karşılaşıyor. Sorunlara yeni çözümler bulmak için bu tür araçlar bizim için önemli. Bütçeyi bir performans izleme aracından öte sürekli önümüzü görmemizi sağlayacak dinamik bir yönetim aracı olarak kullanmamız şart. Dolayısıyla ‘yeni programları ne kadar esnek kullanabiliyorum’, ‘bünyemde ne kadar geliştirebiliyorum’ diye bakıyorum.

 

Gülbin Uzuner Bekit
Akfen Holding CFO

Günümüz koşullarında hızlı evrilebilme, hızlı karar alma ve bütünü anlık değerlendirebilmek için aynı dilin konuşulduğu dijital platformları oluşturduğumuz bir dönemdeyiz. Operasyon yükünü ortadan kaldırmak ve ekibimizi katma değeri yüksek işlere yönlendirebilmek için robot kullanımlarına başladık. 24 saat çalışan robot sistemiyle hem operasyonel hem de işgücü kazanımı elde ediyoruz. Robotlarla, 8.5 personele denk gelecek bir kazanımımız oldu. Böylece teknoloji kullanımındaki artışla çalışanlarımız kariyerlerini geliştirecek işlerle daha verimli şekilde ilgilenebilirken şirketimize de katma değer sağlamış oluyoruz.

 

Özgür Karagözoğlu
Vakko CFO

Pandemi sebebiyle pek çok sektörün yaşadıklarını, lüks moda sektörü de yaşadı. Ancak tüm dünyada geçmişteki krizlerde olduğu gibi lüksün, normallerine en hızlı geri dönen segment olacağını biliyorduk. Bu yüzden projeksiyonlarımıza, bu gerçeği göz önünde bulundurarak yön verdik. Yatırımlarımızı da siparişlerimizi de iptal etmedik. Koşulları iyi analiz edip fırsatları iyi okuyarak Vakko’nun pandemiden büyüyerek ve bilançosunu güçlendirerek çıkmasını sağladık. Bugünkü şartlarda, her sektör için kritik bir önem taşıyan tedarik güvenliğinin sağlanması, öncelikli bir konu olarak karşımızda duruyor. Güçlü bilançomuz ve köklü bir marka olarak tedarikçilerimizle kurduğumuz iyi ilişkiler sayesinde, 2023 sezonu için ihtiyaç duyduğumuz hammaddeleri satın almaya şimdiden başladık. Sektörün kendi içinde çözümler bularak global anlamda önümüzdeki yıl içerisinde de grafiğini yükseltmesini bekliyor ve güçlü yatırımlarımızı da bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz.

 

Süleyman Alper Yemez
Çobantur Boltas CFO

X, Y, Z kuşağının homojen yapıda nasıl çalışması gerektiğini biliyorum. 20 kişilik bir finans ekibimiz var. Bazı yer değişiklikleri yapıp, o kişilerle konuşarak, ekibi daha verimli bir hale getirdik. Şirketin 2020 yılında başlattığı dönüşümün olumlu yansımalarını net bir şekilde görmeye başladığımız bir süreçteyiz. Lojistik sektörünün en önemli oyuncuları arasındayız ve yatırımlarımızla, attığımız adımlarla sektöre öncülük etmeye devam edeceğiz.

 

Furkan Ünal
Kardemir Grup CFO

2037 yılında karbon nötr olma hedefimiz var. Özellikle son gelişmelerle sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve doğru planlama oldukça önem kazandı. Küresel ekopolitik sebeplerden dolayı planlama, bütçe raporlama, bütçede sürekli güncellemeler yapmamız gerekebiliyor. Bizler de daha esnek ve daha dinamik bir yapıya doğru eğilmeye başladık. Ekibimizi genç ve vizyoner kişilerden oluşturmaya çalışıyoruz. Dijital dönüşüm bu süreçte bizim için çok önemli. Çok iyi yönetmemiz gereken bir stok yönetimimiz var.

 

Onur Köksal
Titanic Otelleri CFO

Süreçte ne yapacağınızı bilmezseniz, dijitalleşme şirkete çok şeyler kazandırmıyor. Bu nedenle sahadan topladığınız verileri bilgi haline getirmeniz gerekiyor. Örneğin, bizim 1 milyon parça stoğumuz var. Maliyet tasarrufuna gitmeniz gerekiyor. Bunu da ancak sahadan bilgi toplayarak yapabiliriz. İnsan kaynağı, çok önem verdiğimiz bir alan. İnsan kaynaklarını dijitalleştiriyoruz. Rotalarımızı belirledikten sonra satın almalarımıza devam edeceğiz.

 

Galip Ayköse
Aydem Enerji Grup CFO

Anlık nakit yönetimi ve zamanında tahminleme yapmak önemli. Anlık olarak o kadar hızlı değişimler oluyor ki bazen excel bile çaresiz kalıyor. İşin çıkış noktası olarak sistemler bizim için çok değerli. Nakit yönetimi yaptıracak enstrümanlar önceliğimizde. İkinci olarak tahminleme var. Senaryoların hızlı şekilde değiştirilmesi ve ona göre ilerlemek gerekiyor. Orta-uzun vadede sürdürülebilirlik konularına da değiniyoruz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

dijital-liderlerden-perakendenin-ajandasi

Dijital liderlerden perakendenin ajandası

kısa-vade-tuzagi

Başarının yeni formülü: Kısa Vade Tuzağı