Fotoğraf: Pixabay

SELİM GÜSAR
PAYBULL
“2024 zorlu ancak aynı zamanda önemli fırsatları da değerlendirdiğimiz bir yıl oldu. Bu dönemde, kurum olarak yeniden yapılanmaya odaklanarak şirketin önceliklerini ve stratejisini belirledik. İnsan kaynakları ve teknolojiye yönelik yatırımlarımız, bu sürecin temel taşlarını oluşturdu. İnsan kaynakları, önemli eksiklikler gözlemlediğimiz ve bu nedenle öncelikli gördüğümüz bir alan olmayı sürdürüyor. Operasyonlarımızda, B2B tarafında sanal POS çözümleriyle kendimizi konumlandırarak iş ortaklarımızla birlikte hareket etmeye devam ediyoruz. Tüm bu çalışmalar, 2024’ü toparlanma yılı haline getirdi. PayBull olarak 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 300 büyüme kaydettik. 2025 yılı için hedefimiz, en az bu seviyede bir büyümeyi yeniden yakalamak. Ayrıca, daha önceden çalışmalarına başladığımız kurumsal cüzdanımızı 2025’te hayata geçirmeyi hedefliyoruz. İş ortaklıklarına verdiğimiz önem ise artarak devam ediyor; bu alanda güçlü ve verimli iş birlikleri geliştirme konusunda kararlıyız.”

MEHMET MÜSTEHLİK
MONEYPAY GM
“Migros’un yatırımı olan bir fintech şirketiyiz. Hedefimiz, Migros’un hem fiziksel hem de online müşterilerine ödeme işlemlerini sürtünmesiz bir deneyimle sunmak. 2024 yılı itibarıyla altyapı geliştirmelerimizi tamamladık ve şimdi kullanıcılarımızın MoneyPay’i daha aktif bir şekilde kullanacağı bir döneme giriyoruz. 2024 yılının ilk 9 ayında 13 milyar TL değerinde, 30 milyon işleme aracılık ettik. Bu, bir önceki yıla göre 5-6 katlık bir artışı ifade ediyor. Ayrıca, yan haklar pazarında da yeni ürünler geliştirdik. Ancak, 2024 yılı zorlu bir yıl oldu; hem kurumlar hem de bireyler olarak bu zorluğu hissettik.
Sektörde iş birliği ve rekabet çok önemli. Günün sonunda, her iki tarafın da kazanacağı bir model oluşturmak mümkün. Herkesin beslenebileceği modeller geliştirirsek herkes için önemli kazanımlar elde edilebilecektir.
2025 yılı için hedefimiz, Migros’un sadakat kart kullanıcılarına alternatif ödeme yöntemlerini ve diğer finansal hizmetlerimizi sürtünmesiz bir deneyimle sunmak. Ayrıca, açık bankacılık konusunda bazı ürünlerle ilgili hazırlıklarımız devam ediyor. Stratejik iş ortağımız ColendiBank ile iş birliğimizle, müşterilerimize sunacağımız yeni ürünler de olacak.”

FEVZİ GÜNGÖR
ÖDEAL CEO
“Ödeal olarak hızlı büyüdüğümüz ve pazardan ayrıştığımız bir yıl oldu. İşlerimiz, gelirlerimiz, çalışan sayımız büyüyor ve 500 kişilik bir şirket olduk. 2024 pazar/ürün uyumunu yakaladığımız bir yıldı. Yılın her ayını EBİTDA pozitif, neredeyse 8-9 ay da net kâr pozitif geçirdik. Böylece kendi yarattığımız nakitle, fon ihtiyacı duymadan büyümemize devam edebilecek duruma geldik.
Şubeden bizim ürünleri satan 1 banka vardı, 4’e çıkardık. 4 farklı fintech şirketine ek olarak, Payten’le de birden fazla boyutta süren partnerlik sürecimiz var. ‘Rekaberlik’ denen konsepti tam anlamıyla kavramış durumdayız. Bu yıl servis bankacılığı anlaşması yaptık ve müşterilerimize bu hizmeti vermeye başladık. 120 bin aktif KOBİ’ye ulaştık. Onlara pilot uygulama olarak krediyi devreye soktuk. Bunları büyütmek ve yaygınlaştırmak istiyoruz. Restoran POS ürünümüzü çıkardık. Onu büyütmek ve ekosistem geliştiriciliğine odaklanıyoruz. 2024 hep beraber ekosistem inşa etmenin tohumlarının atıldığı bir yıldı. 2025’te kazan/kazan denklemi yaratacak şekilde bunun meyvelerini göreceğimiz bir yıl olacaktır diye düşünüyorum.”

ERGİ ŞENER
NOMUPAY TÜRKİYE GM
“Rekabette fark yaratmak adına katma değerli çözümlere ve güçlü altyapıya odaklanan bir kurumuz. Lisansımız kapsamında, sanal POS, fiziksel POS, e-para hizmetlerimizin yanı sıra, 3 operatörün entegratörü olarak DCB (direct carrier billing – mobil ödeme) çözümünü alternatif bir ödeme yöntemi olarak sunuyoruz. Spotify ve Netflix gibi şirketler de DCB hizmetlerimizden faydalanıyorlar. Gobal bir fintech olarak en önemli hedeflerimizden biri, hizmet verdiğimiz müşterileri ve Türkiye’yi dünyaya açmak. NomuPay’in global ‘UP( (Unified Payment Gateway) platformu sayesinde, müşterilerimizin ek bir sözleşme ya da entegrasyona ihtiyaç duymadan, NomuPay’in lisanslı olduğu ülkelerde en uygun oranlarla çalışmalarına olanak sağlıyoruz. 2024’te ürün geliştirme odağında önemli yenilikler gerçekleştirdik. Android Pos ürünümüzü ilk olarak taksilerde piyasaya sunduk. Ayrıca, NFC uyumlu telefonlardan temassız ödeme alınmasını sağlayan SoftPOS ürünümüzü de tamamladık ve yakın zamanda lansmanını gerçekleştireceğiz. 2024 bizim için yeni ürünleri test ettiğimiz ve stratejimizi netleştirdiğimiz bir dönem oldu. 2025’in, yatırımlarımızın karşılığını alacağımız bir yıl olmasını hedefliyoruz.”

BURAK KARAKURT
TURKONAY CEO
“Kaynakları çok verimli kullanmayı önemseyen bir yapımız var. Hem sunduğumuz ürün ve hizmetlerin oluşturulma ve işletilmesindeki teknik ve kalifiye insan kaynağı açılarından altyapıların oluşturulması; hem de ticari anlamda bu çözümlere ihtiyaç duyan müşterilerimize ulaştırılması, zenginleştirilmesi açısından paylaşımlı, iş birlikleri içeren modellemeler oluşturmaya devam edeceğiz. Süreçte çözümlere ve çözümleri sunan, kullanan tüm paydaşlar için kazanca odaklanacağız. Sektörümüzün geniş bir faaliyet kapsamı ve iş kulvarları mevcut. Bugünün ihtiyaçları da çok bileşenli ve karmaşık çözümler gerektiriyor. Gördüğümüz ihtiyaç ve talep fırsatları için doğru zamanlama, kapsam ve fiyatlamayla hizmetler sunabilmeli ve ihtiyaç duyulacak desteği arkasında bulundurabilmeliyiz. Çözümün tüm bileşenleri için bu koşulların tamamını genellikle bir iş birliği içinde sağlamak mümkün olacaktır. 2025’te bizim odağımız iş birliği olacak. Hedefimiz, müşterilerimize eksiksiz bir hizmet ve ürün yelpazesini rekabetçi olarak sunabilmek. Bu yelpazede kuvvetli olduğumuz alanlara odaklanacağız ve hem kendi müşterilerimize hem de sektör paydaşlarına kendi müşterilerine sunabilecekleri bir platform olma doğrultusunda ilerliyoruz.”

CEYDA ÜNAL
BELBİM GM
“İstanbulkart Mobil ile Avrupa’da eşsiz bir özelliği hayata geçirdik ve İstanbul içi toplu ulaşım ödemelerini yüzde 100 dijitalleştirdik. İstanbullu vatandaşlarımız teknolojiye adaptasyon hızı oldukça yüksek dinamik bir kitleden oluşuyor. Uygulamamızın da kolayca benimsendiği ve kullanım alışkanlığı oluştuğunu günde 500 binlere varan QR geçişi ile gözlemleyebiliyoruz. Dijitalleşme odağında İstanbulkart Mobil’i her geçen gün yeni özellikler ekleyerek uygulamamızı fintek uygulamasına dönüştürecek adımlar atıyoruz. Yıllar içerisinde hizmetlerimizi çeşitlendirdik ve uygulama içi hizmetlere nakit desteği, acil limit, otomatik yükleme talimatı gibi özellikler ekledik. Bu yıl İstanbulkartlar arasında veya banka/ödeme kuruluşları arasında ücretsiz para transferi özelliğini de ekledik. Artık kullanıcılarımız çocuğunun, eşinin, arkadaşının kartına para gönderip alabiliyor.
Aylık 4 milyon aktif kullanıcımız var. Hedefimiz 25 milyon İstanbulkart kullanıcısını mobile yani dijitale yönlendirmek. Çok yakın zamanda şemalı Sanal İstanbulkart Plus’lar uygulamamız üzerinden kullanıcılarımızla buluştu. Bu sanal kart sayesinde kullanıcı e-ticaret yani online alışverişlerini de yapabilecek. Ek olarak TR Kadekod ile ödeme seçeneğini de kullanıcılarımıza sunduk. Çok yakın zamanda ATM’lerden para çekme-yatırma işlemleri de gerçekleştirilebilecek.
2025 yılı içerisinde de mega kent İstanbul’a ve İstanbulluya da değer katacak işlere imza atmaya devam edeceğiz. Çok yakında, Sanal İstanbulkart Plus’ın fiziki versiyonları kullanıcılarımızla buluşacak. İstanbulkart Mobil’den yapılabilecek fatura ödeme, uluslararası para transferi işlemleri ve açık bankacılık işlemleri gibi imkânlarla vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştıracağız.”

“SEKTÖRDE REKABET KADAR İŞBİRLİĞİNE DE İNANIYORUZ”
BURAK KUTLU
PAYTEN TÜRKİYE ÜLKE LİDERİ
“Payten olarak, 25 yıldır bankacılık sektörüne ek olarak fintek, sigorta ve finans dışı birçok sektöre tim ihtiyaçlarına cevap veren ödeme ve fintek çözümlerini “anahtar teslim” veya “modüler yapıda” sunuyoruz. Globalde Avrupa’dan Asya’ya, Orta Doğu’dan Latin Amerika’ya kadar geniş bir coğrafyada ofislerimiz var. Türkiye’de ise 35 banka ve fintek kuruluşunun sanal POS ve teknoloji altyapısını sağlarken, 50 bini aşkın firmaya online ödeme çözümleri sunuyoruz. “One Stop Shop Fintech” anlayışıyla sunduğumuz Payten Fintech Suite, fintek oyuncularının pazarın dinamiklerine hızlı adapte olmalarına ve altyapı yatırımlarını minimize ederek sektöre hızlı bir giriş yapmalarına olanak tanıyor. Stratejik odağımızda fintek müşteri hacmini artırmak ve ürün portföyümüzü zenginleştirmek var. Sektörde büyümeyi rekabet kadar iş birliğiyle de desteklemenin önemine inanıyoruz. Fintek ekosistemindeki rekaberlik hepimizin daha hızlı ilerlemesini sağlarken, sektörün dönüşümüne de ivme kazandırıyor. Bu da bizi çok memnun ediyor…”

AHMET DEMİREL
PAYİNALL YKB
“Yeni başlayan ve en kısa sürede lisans alma hayali olan bir kurumuz. Aylık 100 milyar TL gibi bir hacme ulaşacak bir potansiyelimiz var. Portföyümüz ve iletişim ağımız çok geniş olduğundan lisans aldığımız gün ilk 3’te olacağımızı tahmin ediyorum. Mevcut müşteri potansiyelimizin büyük bir kısmını yurt içindeki ulusal sanayi firmaları oluşturuyor. Bu nedenle, öncelikli pazarımız büyük sanayi kuruluşlarının B2B bayileri ile olan ticari ilişkilerine aracılık etmek olacak. Ayrıca, son kullanıcıların bulunduğu B2C alanında da gerekli çalışmalarımızı tamamlayarak, bu alanda ivme kazanacağımız projelere odaklanacağız. Müşteri taleplerini dikkate alarak, ürün çeşitliliğimizi bu yönde şekillendireceğimiz bir yapı oluşturacağız. Geniş iletişim ağımızı kullanarak etkili bir pazarlama stratejisi geliştirecek, sosyal medya, dijital pazarlama ve geleneksel yöntemlerle hedef kitlemize her an ulaşmayı hedefleyeceğiz. Fintek ekosistemi için uzman ve deneyimli bir ekip kurarak, hizmet kalitemizi en üst seviyeye çıkarmak için adımlar atmış bulunmaktayız. Modern teknolojileri ve araçları kullanarak süreçlerimizi optimize ediyor, yazılım ve sistem yatırımlarımızı müşteri deneyimini iyileştirecek şekilde yapılandırıyoruz. Bu doğrultuda, müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, sektördeki rekabetçi konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz.”

ELİF ÜNSAL
PLATFORM ÖDEME
“2024, bizim için başlangıç yılıydı ve Şubat 2024’de TCMB’den lisansımızı aldık. Lisans sonrası altyapı ihtiyaçlarımızı, uzman kadro gereksinimlerimizi ve bankalar ile olan POS anlaşmalarımızı tamamlayarak hızlı bir şekilde sektöre giriş yaptık. Fiziksel POS, Sanal POS ve Linkli ödeme ürünlerimizle müşterilerimizi buluşturmaya başladık. 2024, POS tarafında ilerlediğimiz bir yıl olurken, diğer ürün ve projelerimizin geliştirmesine de başladık. Dijital cüzdanımızın lansmanını 2025’de yapacağız. Şirketimizin faaliyetlerini bankamız grubunun bilinirlik, birliktelik, uyum, güç ve güven odaklı marka stratejisi doğrultusunda yürütmek için 10 Aralık 2024 tarihinde Şirketimiz unvanını “Halk Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş.” olarak değiştirdik. 2025’te ödemeler sektöründe farklı ürünlerle büyümeye devam edeceğiz. Önümüzdeki yıl, geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerimizle, yeni kullanıcıları güvenli bir ortamda sisteme dâhil ederken hem ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmayı hem de işletmelerimizin büyüyerek gelişmelerine, bireysel kullanıcıların da finansal ihtiyaçlarına güvenilir çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz.”

EMİN SOYER
PRATİK İŞLEM ÖDEME CEO
“Fatura tahsilatı alanında her geçen yıl daha da güçlenerek ve uzmanlaşarak sektördeki varlığımızı sürdürüyoruz. Bu süreçte, 2023 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi ile hayata geçirdiğimiz şehir kartları projesi, önemli bir başarı oldu. 2024 yılında Sanal POS ürünümüz üzerinde yoğun çalışmalar gerçekleştirdik. Bu çalışmalar sonucunda, iş ortaklarımız ve müşterilerimiz için daha güvenilir, hızlı ve verimli ödeme çözümleri sunmaya hazır hale geldik. Ayrıca 2024 yılında BKM üyeliğimizi tamamlayarak ulusal ödeme ekosistemine daha güçlü bir şekilde entegre olduk. Acquirer lisansıyla, sektördeki yetkinliklerimizi genişleterek kart kabul ve ödeme hizmetleri sunma alanında önemli bir adım attık. Geleceği şekillendiren finansal teknolojilerde iş birliğinin öneminin farkındayız. Paydaşlıktan, iş birliğinden ve ‘rekaberlik’ten yana bir duruş sergiliyoruz. Ürünü geliştirirken ve satarken olduğu gibi, yazılım tarafında da iş birliği yapılmasının, yüksek altyapı maliyetlerini aşmak için önemli bir çözüm olduğuna inanıyoruz. 2025 yılı, bu yatırımların ve çalışmaların meyvelerini toplayacağımız bir dönem olacak. Hem dijital ödeme çözümlerimizle hem de stratejik iş birliklerimizle sektördeki yerimizi daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.”

MUHAMMET UĞURCAN BARMAN
BEYTTÜRK YKB
“Şirketimiz, kuruluş sürecinde ve Merkez Bankası’na başvuru yapmış durumdayız. 2025 son çeyreğinde Online Ödeme Sistemleri ve Elektronik Para Kuruluşu lisansımızı almayı hedefliyoruz. Ödeme altyapısı için Payten ile iş birliği yapıyoruz. Ana faaliyet alanımız gayrimenkul sektörü olmakla birlikte, elektrikli araç şarj istasyonları alanına da yatırım yaptık ve şu anda 100 istasyonla hizmet veriyoruz. Pazarlama stratejimizde agresif bir yaklaşım benimseyerek, sektörde farkındalık yaratmayı hedefliyoruz. Gayrimenkulden farklı olarak, elektrikli araç şarj istasyonları ve online ödeme sistemlerinde daha sağlıklı bir rekabet ortamı var. Biz de bu ekosistemin etkin bir paydaşı olmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda, sektörde nasıl farklılaşabileceğimizi ve katma değer sağlayabileceğimizi sürekli olarak değerlendiriyoruz. Yalnızca Türkiye pazarında değil, global ölçekte de nasıl başarılı olabileceğimiz ve değer katabileceğimiz üzerine çalışmalar yürütüyoruz. Kısa vadeli gelir elde etmek yerine, önümüzdeki 2-3 yıl boyunca yatırım yaparak sistemde kalıcı bir varlık göstermeyi planlıyoruz.”

ALP BAYDAR
QNBPAY CEO
“Uzun bir süreç sonrası banka iştiraki olarak lisansımızı aldık ve iyi bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim. Bu sene, bizim için fintech dünyasının dinamiklerini ve zorluklarını öğrendiğimiz çıraklık dönemi olarak geçti. Önümüzdeki senede yeni planlarımızı ve birçok projemizi hayata geçireceğiz. Amacımız, finansal hizmetleri daha geniş kitlelere ulaştırarak sektörde dijitalleşmeyi teşvik etmek ve firmaların ödeme ekosistemine katılımını artırmak olacak. Bunu da müşteri odaklı yaklaşımımızla yenilikçi çözümler üreterek ve stratejik iş birlikleriyle işletmelerin verimliliğini artırarak başarmak istiyoruz. Gelecek sene için şu an sinyaller çok iyi görünmüyor. Ancak, sektörün yine de önemli bir büyüme kaydedeceğini ve pazardan aldığı payı artıracağını düşünüyorum. Biz de QNBpay olarak hem B2C hem B2B farklı segmentten birçok müşteriyi ekosisteme kazandırıp pazarın büyümesine katkıda bulunmayı hedefliyoruz.”