in ,

Ghandour Ailesi yatırıma geliyor

Büyük babaları Lübnan’ın bağımsızlık kahramanı olan Saoud ve Rachad Ghandour Kardeşler, başta Lübnan olmak üzere Körfez’de gerçekleştirdikleri yatırımlarını Batı Afrika’dan sonra Türkiye’ye de taşıyor. Bu kapsamda Katar’ın en ünlü gurme yiyecek ürünleri şirketi Ross Qatar, Türkiye pazarına girmeye hazırlanıyor. İlk yatırımını makarna üretimine yapacak olan şirket, ardından ton balığı üretimine de girecek. Hedefte üretimi ihraç etmek var…

Saoud Ghandour ve Rachad Ghandour, Ortadoğu’nun önde gelen genç işadamlarından… Lübnan doğumlu olan bu genç işadamının ailesinin geçmişi eskilere dayanıyor. Büyük dedeleri Abdül Hamdi Karami, ülkenin bağımsızlık kahramanı ve ikinci başbakanı idi. Dedeleri Ömer Karami ise 2004 yılında Lübnan Başbakanlığı görevine getirilmişti.

Hayatları iş ve politika yaşamı içinde geçen Saoud, Omar ve Rachad Ghandour, liseyi Beyrut’ta bitirdikten sonra Beyrut Amerikan Ünversitesi’ni bitirdikten sonra London School of Economics’te master eğitimi aldılar. Eğitimlerinin ardından iş hayatına atıldılar.

Ailenin iş hayatı 1900’lü yılların başına kadar dayanıyor. Lübnan’ın ilk demirçelik tesisi bu aileye ait. Ayrıca Ghandour Ailesi’nin gemi taşımacılık, enerji, gıda, ithalat/ihracat ve sanayi şirketleri de bulunuyor. Lübnan dışında Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Umman ve Batı Afrika’da da yatırımları var.

Körfez’in iş hayatında güçlü geçmişi olan Ghandour Kardeşler, Katar’da Ross Qatar adlı şirketleriyle faaliyet gösteriyorlar. Ülkenin en ünlü gurme yiyecek ürünlerinin distribütörlüğünü ve tedariğini yapan toptan satış şirketi Ross Qatar, şimdi Türkiye pazarına giriyor.

Katar merkezli şirket, Ghandour ailesinin sahip olduğu ve Lübnan, Körfez (Katar, Umman) ve Batı Afrika bölgesinde faaliyet gösteren grubun bir parçası. Grubun çeşitli alanlarda başka yatırımları da bulunuyor. Bunlar arasında kuru dökme yük gemisi, kuru yük dökme nakliyatı, Körfez bölgesinde mal ticareti ile Batı Afrika’da tarım işleme fabrikası var.

TÜRKİYE OFİSİNİ YENİ AÇTI
Türkiye pazarına Ross Qatar ve Ross İthalat İhracat Dış Ticaret ile giriş yapan grup, yatırımlarını artırmayı planlıyor. İşin başlangıcında Ross Türkiye için 35 milyon TL ile 50 milyon TL arasında yatırım yapılacağı öngörülüyor. Bu kapsamda ofis kuruldu ve yeni direktör Serdar Bilgiç olarak belirlendi. Şirketin ana faaliyet alanı, otellere, restoranlara ve perakende marketlerine kaliteli yiyecek ürünleri satmak. Bu kapsamda, binin üzerinde ürünü dünyanın farklı yerlerindeki 10 ülkeye ihraç ediyor.

Ross Qatar ve Ross İthalat İhracat Dış Ticaret Genel Müdürü Rachad Ghandour ve CEO Saoud Ghandour ile Türkiye’ye ilişkin yeni planlarını ve yatırımlarını konuştuk. Saoud Ghandour, Ross Qatar’ın gösterdiği başarı nedeniyle Türkiye’de Ross Türkiye adında kardeş şirket kurmaya karar verdiklerini söylüyor. Bunun için de Serdar Bilgiç ile ortaklık kurduklarını ve ofisin onun yönetiminde olduğunu belirtiyor. Ghandour, ‘’Katar’a ithal ettiğimiz her ürün için kendi sahip olduğumuz fabrikalara yatırımları artırarak işlerimizi artırmayı planlıyoruz. Ayrıca buradan Türkiye’ye ait ürünleri tüm dünyaya ihraç edeceğiz’’ diyor.

GIDADA FIRSATLAR ARIYOR
Ross Türkiye için yapacağı yatırımın ilk adımını makarna üretimiyle atmayı planlayan şirket, ikinci adım olarak ton balığı üretimine girecek. Bu sektörlerin devlet teşviki sağlaması açısından ilgiyi daha da artırdığı ifade ediliyor.

Rachad Ghandour, Ross’un alanını genişletmek, müşteri memnuniyetine yönelik ihtiyaçları ve en iyi hizmeti sağlamak için yeni ürün gruplarına kaynak aktarmayı sürdüreceklerini söylüyor. Ross ürünlerinin sıkı hijyen standartlarına uygun ve helal sertifikalı olarak sunulduğunu da ifade ediyor.

“YATIRIM TEŞVİKLERİ ÖZENDİRDİ”
İlk yatırımını Ortadoğu pazarından yüksek miktarda ithal ettiği makarna üretimine yapacak olan Ross, Türkiye’ye yatırımın birçok avantajından yararlanmayı hedefliyor. Teşvikler, konum ve işgücünün Türkiye’ye yatırım yapmak için kendilerini cesaretlendirdiğini belirten Rachad Ghandour, bu avantajları şöyle sıralıyor: ‘’Türkiye öncelikli olarak güvenlik açısından yüksek güvenlikli bir ülke ve suç oranı düşük. İkinci olarak bizim temel hammaddemiz olan makarna burada fazlasıyla bulunuyor. Üçüncü olarak ise Türkiye’deki ürünlerin kalitesine güveniyoruz. Ayrıca yabancı yatırımlara karşı Türkiye’nin uyguladığı teşvikleri, motivasyonu ve özendirmesi de önemli.’’

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Covid’de mutluluğun 5 koşulu

Liderlikte yeni normal

Liderlikte Yeni Normal