in

Covid’de mutluluğun 5 koşulu

Amerikalılar, artan finansal baskılara rağmen bu zorlu dönemde pozitif finansal davranışlar sergiliyor.

Charles Schwab’ın tasarruf, harcama, yatırım ve servet konularına bakış açısını incelediği Modern Servet Araştırması’nın 2020 sonuçlarına göre Amerikalıların yüzde 57’si kendilerinin veya yakın bir aile üyesinin Covid-19’dan finansal olarak etkilendiğini söylüyor. Ancak söz konusu insanların finansal davranışları olduğunda umut vadeden bazı değişimler var. Amerikalıların yüzde 36’sı acil durumlar için tasarruf yapma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyorken yüzde 40’ı da ABD’deki Covid salgını öncesine kıyasla genel olarak tasarruf etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor. Yüzde 24’ü bir finansal plana sahip olma olasılığının şu anda daha yüksek olduğunu belirtiyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 30’u yatırım yapma konusunda endişelerini dile getirirken, kabaca 5’te 1’i bu süre zarfında borsaya daha fazla yatırım yapma (%19) veya yatırım yapmaya başlama (%22) olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor.
Ayrıca, Amerikalılar ilişkilerinin, genel mutluluklarını paranın iki katından daha fazla artırdığını, ancak finansal gelecekleri konusunda endişeli olduklarını söylüyor. Yalnızca dörtte biri finansal hedeflerine ulaşma konusunda son derece emin hissettiklerini bildiriyor. (Bu oran, Ocak 2020’de 3’te 1 idi).
Schwab’ın 2020 Modern Servet Araştırması, 1000 katılımcıdan, ABD’de COVID-19 salgını öncesi olan Ocak 2020’de ve ikinci kez Haziran 2020’de olmak üzere, toplanan verilere dayanıyor.
Schwab Yatırımcı Hizmetleri Kıdemli Başkan Yardımcısı Jonathan Craig, “Salgın ve neden olduğu belirsizlik, insanların servetlerine bakış açısını ve gelecek için planlama yapma şeklini değiştiriyor, ancak birçok yönden çok verimli bir yatırımcı tepkisi görüyoruz” diyor ve ekliyor, “Hem anket sonuçlarımızda hem de Mart ayından bu yana gözlemlediğimiz müşteri davranışlarında, insanların yüksek bir yüzdesinin paraları ve yatırımlarıyla etkileşime girdiğini ve çoğu durumda, doğru yolda olduklarından emin olmak için daha fazla yardıma ve rehberliğe ihtiyaç duyduklarını görüyoruz.”

COVID-19, Amerikalıların finansal hedeflerini yeniden düzenliyor: “Azı karar, çoğu zarar”
Amerikalılar paralarının değeri hakkında farklı düşünmeye başladılar ve konforlu yaşamdan anladıkları seviyeler değişiyor. Şu anda, finansal olarak rahat olmak için ne gerektiği sorulduğunda, Ocak ayına kıyasla bunun çok daha az şey gerektirdiğini söylüyorlar. Ankete katılanlar, Haziran 2020’de ortalama 655 bin dolar net varlığa değiniyor, Ocak 2020’deki ortalama 934 bin dolara göre yaklaşık yüzde 30 daha düşük…
Amerikalıların zengin olarak görülmek için gerektiğini düşündükleri varlık seviyesinin çıtası da düştü. Bugün, ortalama 2 milyon dolarlık net değerin servet sahibi olmakla eş değer olduğunu düşünüyorlar. Ocak ayında bu rakam 2.6 milyon dolardı. Yani yüzde 23 oranında bir düşüş var.

 

 

Finansal baskı artıyor, özellikle de Y kuşağında
Ankete katılanların yüzde 30’u, COVID-19 salgınının ortasında, kendilerinin ya da bir aile üyesinin maaş kesintisi ya da çalışma saatlerinde azalma olduğunu ve yüzde 25’i kendilerinin ya da bir aile üyesinin izne ayrılmak durumunda bırakıldığını ya da işten çıkarıldığını söylüyor. Maaş ve çalışma saatleri üzerindeki etkiler söz konusu olduğunda, Y kuşağı tüm nesiller arasında en çok etkilenen kesim ve yüzde 41’i kendilerinin veya bir aile üyesinin bu sorunlardan birini yaşadığını belirtiyor.
Amerikalılara finansal stres seviyeleri sorulduğunda (0 ila 100 arasında), COVID-19 salgını öncesinde 2019’un sonuna kıyasla bugün finansal olarak yaklaşık yüzde 15 daha fazla stres yaşadıklarını söylüyorlar. Ayrıca artan stres seviyelerinin kalıcı bir etkisi olabileceğine değiniyorlar. Pandemi azaldığında finansal stres seviyelerini tahmin etmeleri istendiğinde, COVID-19 salgını öncesine göre finansal olarak daha stresli olacaklarını öngörüyorlar.
Y kuşağı, ankette sorulan her dönemde finansal olarak en stresli nesil iken, Baby Boomers finansal olarak en az stresli olanlar.


İlişkiler ve sağlık, mutluluğun en büyük itici güçleri olmaya devam ediyor
Amerikalıların parayla ilgili tutumları mutluluklarında bir rol oynuyor, ancak bugün genel mutlulukları için en önemli faktör sorulduğunda, ilişkilerin bir numara olduğunu, bunu sağlık ve paranın izlediğini söylüyorlar (pandemi salgını öncesiyle aynı sırada).

 

KAYNAK: Charles Schwab

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dijitalin liderleri

Dijitale Yön Verenler: Türkiye’nin 100 Dijital Lideri

Ghandour Ailesi yatırıma geliyor