in , ,

İş arkadaşınız olmayan biriyle birlikte çalışmanın 4 yolu

is-arkadasiniz-olmayan
  1. SESİNİZE DİKKAT EDİN
    “Connect First”ün yazarı psikolog Melanie Katzman, “Arka plandaki dikkat dağıtıcı gürültünün yarattığı stres gerçektir, bu yüzden gürültü kirliliği yaratmayın” diyor ve devam ediyor: “Telefonla konuşuyor ve bacaklarınızı esnetmek üzere etrafta dolaşıyorsanız, iş yapmaya çalışan insanları rahatsız ediyor olabilirsiniz.”
  2. SIRAYLA ÇALIŞIN
    Çocuklar uzaktan eğitim nedeniyle evdeyse, Katzman ebeveynlerin vardiya usulü çalışmasını öneriyor. “Biri sabah, diğeri öğleden sonra çalışabilir” diyor. Bu durumda iş saatleri için özel bir alan bulmaya çalışın. “Oturma odasının (aynı anda) hem ofis hem sınıf olarak kullanılması stres yaratır.”
  3. MOLALARA SAYGI GÖSTERİN
    Katzman, birisinin soğutucunun yanında olmasının, sohbete açık olduğu anlamına gelmediğini söylüyor. Beyin fırtınası yapıyor ya da bir toplantıya zihinsel olarak hazırlanıyor olabilir. Ne zaman konuşmaya açık olduğunuz konusunda net olun.
  4. EVDE İŞ DEDİKODUSU YAPMAYIN
    Partneriniz; koçunuz ya da iş arkadaşınız değildir. Bu nedenle ofis politikaları hakkındaki şikayetlerinizi gündelik sohbetinizden çıkarın. Katzman, “Herkesin kendi meselesi var. Dolayısıyla içinizi dökmek için gerçek bir iş arkadaşınıza ya da dostunuza telefon açmak daha iyi olur” diyor. —Stephanie Vozza

NETWORK OLUŞTURMANIN EN İYİ YOLLARI

  1. E-postalardaki imzalara dikkat edin
    “Build Your Dream Network” adlı kitabın yazarı J. Kelly Hoey, bugünlerde, her gün yaptığımız küçük şeylerin daha fazla gücü olabileceğini söylüyor. Başkalarının e-posta imzalarına dikkat edin; kişilikleri hakkında ipuçları taşıyor olabilir. Örneğin Churchill’den bir alıntı varsa, karşınızdaki kişi tarih meraklısı olabilir ve bu bir sohbet başlatabilir.
  2. Hesapçı davranmayın
    COVID-19 bize diğer insanların ne kadar önemli olduğunu öğretti ve çoğumuz başkalarıyla iletişim kurmayı özlüyoruz. Hoey, bunun network kurma konusunu değiştirdiğini söylüyor. Hassas olmaktan korkmayın. Kendi reklamınızı yapmak ya da tekliflerde bulunmak yerine, dijital iletişime insani anlar ekleyin.
  3. Dikkatinizi verin
    “The Business of Friendship”in yazarı Shasta Nelson, bir insanla iletişime geçtiğinizde onun neden seçildiğini bilmesini sağlayın diyor. “Onu düşünmenizin bir nedeni var – o ne?” diye soruyor. Karşınızdaki kişiye ve ona neden değer verdiğinize odaklanın. Hepimiz, özellikle sosyal mesafe içindeyken kendimizi önemli hissetmek isteriz.
  4. Mevcut bağlarınızı güçlendirin
    Nelson, ağınızı genişletmekten çok derinleştirmenizi öneriyor. İlişkilerinizi geliştirmek için tanıdığınız insanlarla görüşün. Meraklı olun ve gönül okşayın. Pozitif duygular ve tutarlılık, arada bağ oluşmasını sağlar. —SV

İLLÜSTRASYONLAR ROMUALDO FAURA

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bir-ekibi-yonetmenin-4-yolu

Farklı saat dilimlerindeki bir ekibi yönetmenin dört yolu

Jacqueline Guichelaar

Jacqueline Guichelaar: “Ekipteki her birey, hangi saat diliminde bulunduğuna bakılmaksızın önemli.”