in , ,

Karantinada aşk

Koronavirüs, “online dating” yaklaşımını değiştirdi…

karantinada-ask

YAZI: SAVANNA BOUS VE YASMIN GAGNE

COVID-19 gerçek hayatta biriyle tanışma ihtimallerini ortadan kaldırınca insanlar, arayışlarını online’a taşıdı. İlişki uygulamaları, karantinalar sırasında kullanıcıların (buluşmaya gitme ihtimalleri olmasa dahi) kullanmaya devam etmesi için yaratıcılıklarını konuşturdu. Bumble, arayüzüne görüntülü görüşme ekledi. Tinder tüm kullanıcılarına, dünyanın dört bir yanındaki insanlarla konuşma seçeneği sundu. Ve bazı hizmetler, tüm bu artan sosyal ve politik gerilimlerin ortasında, kullanıcıların kişisel görüşlerini göstermelerini sağlayan özellikler geliştirdi.

  • Fast Company/Harris Poll anketine katılanların %54’ü Pandemide sanal bir buluşma yapmış.
  • Hinge kullanıcılarının %65’i ‘Dating’ süreçlerine görüntülü sohbeti dahil etme eğiliminde.
  • Pandemide daha fazla kişi dating uygulamaları kullanmaya başladı.
  • 29 Mart 2020’de Tinder’daki toplam ‘yana kaydırma’ların sayısı, 3 milyona ulaşarak rekor kırdı.
  • Bu, önceki yılın 130 katından fazla.
  • 2020’de Hinge’in indirilme oranlarında, 2019’a göre %63 artış görüldü.

 

  • Havada aşk kokusu var
    Fast Company/Harris Poll anketine göre, bir dating uygulamasına katılan yeni kullanıcılar

 

  • En çok kullanılan
    Katılımcıların en sevdiği üç ‘dating’ uygulaması

 

  • “Trump’ı desteklediklerini görürsem sola kaydırıyorum.”
    Jordan, 21, Alexandria, Minnesota

 

Politik görüşler etkili

  • %63: İlk buluşmada toplumsal meseleleri konuşmanın gerekli olduğunu söylüyor.
  • %75: Yalnızca kendisine benzer politik ve sosyal görüşleri olan kişilerle görüşüyor.
  • %20: Juneteenth’i destekleyen OkCupid kullanıcılarının eşleşmele-
    rindeki artış.
  • %30: Profillerinde “Aşılanmış” yazan OkCupid kullanıcılarının eşleşmelerindeki artış.

“Tinder’ın, [pandemide ücretsiz sunduğu] Pasaport özelliğini kullanarak İsveç gibi ülkelerden insanlarla konuştum. Sıkıldığımda yaptığım
bir şeydi.”
—Eric, 30, Brooklyn

“Birkaç sanal buluşmaya gittim. İnsanları tanımak daha zordu ama yine de aranızda bir bağ olup olmadığını anlayabiliyorsunuz.”
—Rebecca, 27, New York

 

Kaynaklar: Online dating anketi ABD’de Fast Company adına Harris Poll tarafından 16 Temmuz ve 19 Temmuz 2021 tarihleri arasında, 18 yaş ve üzeri bin 12 ABD’li yetişkin arasında gerçekleştirildi; Hinge; OkCupid’in “Dating Data Center”; Tinder’ın The Future of Dating Is Fluid raporu

İllüstrasyon: Vasya Kolotusha

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İnsan yaşamına değer katıyor: Mikrolink

ailelerin-yarini-1

Ailelerin yarını