in , ,

Kilo vermenin pek çok yolu

ABD’de bir zamanlar en önemli kilo verme platformu olan Weight Watchers, ‘Ozempic Çağı’nda nasıl eski gücüne dönmeye çalışıyor?

kilo-vermenin-pek-cok-yolu

YAZI: YASMIN GAGNE
FOTOĞRAF: SCOTT SEMLER

SIMA SISTANI’NIN WEIGHTWATCHERS İLE olan ilişkisi, başka milyonlarca müşteri gibi, şirketin dünyanın önde gelen kilo verme markası olarak 60 yıllık saltanatı sırasında başladı. Sistani, 2013 yılında ilk çocuğunun doğumundan sonra, hamileliği sırasında aldığı 30 kiloyu vermekte zorlanıyordu. Geçici diyetler ve toksinlerden arınma diyetlerini denedi. Daha sonra, kayıtlı diyetisyen olan annesi WeightWatchers’a katılmasını önerdi. Sistani de katıldı ve şirketin puan sistemiyle (kaloriler, şeker, protein ve yağa göre her yiyeceğe farklı bir değer atanıyor) tanıştıktan sonra, her gün yediklerini takip etmeye başladı ve her zaman şarap için yeterli puan bırakmaya dikkat etti. Kilolarını da verdi.

Neredeyse on yıl sonra, 2022 yılında Sistani WeightWatchers’ın (o zamanlar adı WW idi) CEO’su oldu. O zamanlar, kişisel destek gruplarıyla ünlü olan şirket, Zoom’un yön verdiği bir dünyada güçlü bir dijital topluluk oluşturmakla uğraşıyordu. Noom gibi, tamamen online bir kilo verme desteği sunan uygulamaların sebep olduğu, giderek artan bir rekabetle karşı karşıyaydı. Sistani’nin dijital deneyimleri anlama konusunda bir şöhreti vardı: Tumblr’da medya eski başkanı olan Sistani, sosyal ağ uygulaması Houseparty’nin kurucu ortağı ve yöneticisi oldu ve 2019’da uygulamayı 35 milyon dolara Epic Games’e sattı. Uygulama satın alınırken, 150 milyondan fazla kullanıcısı vardı. Sistani’nin WeightWatchers CEO’su olarak atandığı sırada şirketin yönetim kurulu üyesi olan Raymond Debbane, bu atanmayı duyururken “Sistani’nin dijital, sosyal ve oyun alanlarındaki vizyonu ve uzmanlığı, bu tarihi anda bize yol gösterme konusunda onu mükemmel bir pozisyona getiriyor” diye konuşmuştu.

Fakat karşılaştığı zorluk tamamen farklıydı. Sistani’nin WeightWatchers CEO’su olduğu ay, Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) sadece bir yıl önce onayladığı bir ilacın piyasada pek bulunamadığı konusunda bir açıklama yaptı: Novo Nordisk’in ürettiği semaglutid GLP-1 kilo verme ilacı olan Wegovy id bu ilaç. Bu, tsunamiden önce denizin çekilmesi gibi bir şeydi.

Bir yıl sonra, Wegovy ve Ozempic (Novo Nordisk’in tip 2 diyabet için geliştirdiği ancak yaygın olarak kilo vermek için kullanılan diğer semaglutid ilacı), Akademi Ödülleri sunucusu Jimmy Kimmel, tören için Dolby Tiyatro’suna gelen ünlüleri inceleyip televizyon reklamı jargonunu çağrıştıran cümleyi sarfettiğinde ilk kez kırmızı halıya da çıkmış oldu: “ ‘Ozempic benim için uygun mu?’ diye merak etmeden duramıyorum.” 2023’ün sonunda, Novo Nordisk, Ozempic ve Wegovy’nin yıllık satışlarından 18 milyar dolardan fazla gelir elde ederken, Eli Lilly’nin rakip GLP-1 ilacı Mounjaro’nun satışları da 5 milyar doları geçti. MarketWatch’a göre, 2030’a kadar dünya çapındaki GLP-1 satışlarının 133 milyar doları bulması bekleniyor.

WeightWatchers bir zamanlar kararında yeme ve kendini kontrol edebilme, tartılma ve kalori saymaya yaptığı vurguyla, kilo verme konusuna hakimken artık olan bitene yetişme konusunda zorluk yaşıyor. Şirket, 2018’de 1,5 milyar dolar gelir elde etti. 2023’ü ise yıllık 890 milyon dolarlık bir gelirle kapattı. Bu, 2018’deki zirvesinden yüzde 50 daha az. Dahası kayıplar artmaya devam ediyor: WeightWatchers, en son kazanç toplantısında 2024 için gelir tahminlerini en az 770 milyon dolara düşürdü ve yılı 3,1 milyon aboneyle kapatabileceğini söyledi. Bu, önceki yıla göre yüzde 18’lik bir düşüş demek. Şirket şu anda masrafları kısıyor ve başkan yardımcısı seviyesi veya üstünde olan çalışanların yüzde 40 azaltılmasını içeren işten çıkarmalar gerçekleştiriyor. Altı yıl önce 100 dolardan işlem gören WeightWatchers hissesi, artık 1 dolardan daha ucuz.

Sistani’nin stratejisi, ilacın körüklediği kilo verme dalgasını yenmek değil, bunu kabul etmek ve WeightWatchers’ı, üyelerine ilaç ve davranışsal programlara erişim sunan bir sağlık hizmetleri sağlayıcısına dönüştürmek oldu. Sistani, 2023 baharında 132 milyon dolara tele-sağlık kilo yönetimi şirketi Sequence’ın satın alımını gerçekleştirdi. Hızlıca WeightWatchers Clinic olarak yeniden isimlendirilen Sequence, abonelerine GLP-1 ilacını reçete edebilen doktorlar için sanal erişim sunuyor. Bugün, WeightWatchers, geleneksel yemek planlama kılavuzu ve destek grubu programlarına hâlâ sahip ve bunlar gelirinin kabaca yüzde 90’ını oluşturuyor. Fakat Sistani, 80 binden fazla abonesi ve aylık 99 dolar ücreti olan Clinic’in büyüme konusunda devasa bir itici güç olacağına güveniyor.

WeightWatchers, artık hem kilo verme ilacı abonelerine hem de diyet yapanlara hitap eden bir şirket ve marka olma yolunda. Sistani, “Bu sadece şirketimiz için değil, bu kategori için de bir dönüşüm” diyor. Başarılı olmak için WeightWatchers’ın bir tele-sağlık şirketine dönüşmesi ve kilo verme yolu olarak müşterilerin birçoğuna ilaç satması gerekiyor. Üstelik, bunu hâlâ işin çoğunu temsil eden geleneksel müşterilerine kendini yabancılaştırmadan yapmak zorunda. Bu, en güçlü şirketi bile duraksatabilecek bir numara. Fakat WeightWatchers’ın bekleyecek zamanı yok.

OPRAH WINFREY, mayıs ayında Manhattan’ın merkezindeki bir sahneye, pantolon ve ceketten oluşan canlı pembe renkte ipek bir takımla çıktı. Etrafında oturan 100 civarı kadına ve evden izlemekte olan pek çok insana hitap ederek, 50 yıldan uzun süren televizyon kariyerinin en büyük pişmanlıklarından birini anımsadı: 30 kilo verişini kutlamak için 1988’de The Oprah Winfrey Show’da sahneye yağ ile dolu küçük bir el arabasını çıkarması.

Winfrey, “İzleyen insanlar için ne benim ne de başkasının uyabileceği bir standart koymuş olmuştum” diye anlattı. “Ertesi gün hemen tekrar kilo almaya başladım.” Ömür boyu kalori sayanları ve benzer şekilde önde gelen beden olumlama hareketi influencer’larını içeren izleyicilerin, kendisinin de toksik diyet kültürünün hem kurbanı hem de suç ortağı olduğunu bilmesini istedi. “25 yıl boyunca platformların, O dergisi ve talk şovum aracılığıyla ve online olarak bu diyet kültürünün sadık bir katılımcısı oldum.” “Değişimi Gerçekleştirmek” adındaki bu etkinlikte ortak sunucusu WeightWatchers’dı.

Yaklaşık on yıl boyunca, Winfrey adı WeightWatchers ile özdeşleşerek, şirketin kilo verme konusunda reklamlar ve hatta ulusal bir stadyum turundaki kendini kontrol etme yaklaşımını övdü. 2015’te yüzde 10 oranında WeightWatchers hissesi aldıktan sonra, Winfrey şirketin yönetim kurulunda görev aldı ve baş marka yüzü oldu. Fakat geçtiğimiz sonbaharda aniden incelen vücudunun fotoğrafları ortaya çıkınca, kilo verme ilacı kullandığına dair dedikodular dolaşmaya başladı. People dergisinin geçtiğimiz aralık sayısındaki kapak hikayesinde ilaç kullandığını kabul etti. Birkaç ay sonra, ABC kanalında kilo verme ilaçlarının dönüştürücü gücü üzerine, Novo Nordisk ile Eli Lilly’den para alan doktorlarla yaptığı röportajları da içeren bir program yayınladı. Ayrıca Mayıs 2024’ten itibaren geçerli olmak üzere WeightWatchers’dan çıktığını ve yönetim kurulundan da ayrıldığını duyurdu. Bu duyuru, mart ayında WeightWatchers hisselerinin bir günde yüzde 25 düşmesine neden oldu. (Winfrey, bu yazı için görüş verme talebine yanıt vermedi.)

“Değişimi Gerçekleştirmek” etkinliği, Winfrey’in kendini şirketten tamamen uzaklaştırmadığı konusunda piyasalara güven vermek için tasarlanmıştı. (Sistani, Winfrey’in WeightWatchers’tan çıktığını çünkü “klinik bakımdan kâr ediyormuş gibi görünmek istemediğini” ve her zaman yönetim kurulundan ayrılmayı planladığını söylüyor.) Bu, ayrıca WeightWatchers için izleyicilere kendini yeni bir şekilde tanıtma yoluydu; kilo verme konusunda hem davranışsal hem de tıbbi yaklaşımlar için bir varış noktası.

Sistani, izleyicilere bunu açıklamak için sahneye çıktı: “Duvarlarımızda ‘Şans eseri değil, seçimlerin eseri’ yazıyordu. Bu yanlıştı.” Sistani, WeightWatchers yıllar içinde milyonlarca insana yardım etmiş olsa da programın “Bunun kendi ahlaki başarısızlığı olduğunu, kendi hatası olduğunu düşünerek uzaklaşan pek çok insanı hayal kırıklığına uğrattığını” söyledi. Winfrey ve Sistani’nin tekrar edip durduğu mesaj şuydu: Artık obezitenin tıbbi bir durum olduğunu biliyoruz. Sistani, “O zaman elimizde olan bilgiyle, benzer tavsiyeler veren her doktor ve bilim çalışanıyla birlikte, elimizden gelenin en iyisini yaptık” diyor.

WeightWatchers, yıllardır diyet kültüründeki rolüyle hesaplaşıyor. WeightWatchers, 2018’de sosyal medyayı ele geçiren ve şirketi zor durumda bırakan vücut olumlama hareketine karşılık olarak, “İşe Yarayan Zindelik” reklam sloganı ile birlikte adını WW’ya çevirdi. İsim değişikliği büyük oranda yüzeysel bir değişiklikti. WeightWatchers’ın programı neredeyse hiç değişmedi. Sadece artık sağlık ve zindelik terimleriyle doluydu.

Önceki CEO Mindy Grossman’ın yönetiminde gerçekleştirilen ticari imaj değişikliği kimseyi kandıramadı. Bunun yerine, kilo vermek için hâlâ bu markayı arayan şirketin çekirdek bileşenlerini yabancılaştırma tehdidi içeriyordu. Kilo vermek, WW’nun kullanmaktan kaçındığı bir terimdi. Daha sonra, pandemi başladığında, şirket abone kaybederken, dijital ortamda birdenbire ortaya çıkan Noom gibi şirketler pazar payı elde etti. Sistani şirketin başına geçtiğinde, işle ilgili ilk emirlerinden biri (şirketin dijital platfomunu oluşturmaya ek olarak) WeightWatchers’a geri dönmek oldu.

Eğer beden olumlama hareketi WeightWatchers’ın işini erozyona uğrattıysa, GLP-1 ilacının gelişi bu işi altüst etti. Şirket bugün geleneksel davranış tekliflerini ve tele-sağlık kliniğini aynı çatı altında toplamaya çalışırken, hırslı bir marka dönüşümü gerçekleştiriyor. İş hatlarına süreklilik getirmek için destek gruplarını birleştirerek, geleneksel üyelerini Clinic abonelerinin yanına yerleştiriyor. Şirket, Clinic abonelerine davranışsal üyelerin aldıklarına benzer diyet planları vermeye başladı ve geleneksel programlarını Clinic abonesi olsalar da olmasalar da ilaç kullanan kişilere de pazarlıyor.

Sistani, buna “tek üyelik stratejisi” diyor. Bu strateji, üyeleri ihtiyaçlarına göre klinik ve davranışsal hizmetler arasında geçiş yapmaya davet ediyor. Sistani’ye göre, kilo verme ilacı kullanan insanların bile beslenme tavsiyesine ihtiyacı var ve pek çok kişi bu ilaçları ömür boyu kullanmayı planlamıyor. Bu kişiler eninde sonunda diyet yapanların arasına katılabilir.

WeightWatchers ayrıca geleneksel üyelerinden Clinic programına katılmayı düşünmelerini istiyor: Bu üyelerden çoğu halihazırda GLP-1 reçetesi almak için olan gereklilikleri karşılıyor. Bu gereklilikler, 30 veya üstü bir beden kitle endeksi (BMI) veya diyabet ya da kardiyovasküler hastalıklar gibi durumların eşlik ettiği daha düşük bir BMI. Baş ürün sorumlusu Donna Boyer’e göre, Clinic’in bugünkü en büyük müşteri segmenti, WeightWatchers’ın geleneksel programlarının mevcut ve eski üyeleri. Boyer, “Büyüme devasa oldu” diyor. Öyle olsa bile, bu durum şirketin davranışsal tarafındaki abone kaybını karşılamaya yeterli olmayabilir.

Bu arada Clinic’in pazarlanması da zor oluyor. WeightWatchers, şubat ayında bir grup kilo verme influencer’ını Los Angeles’taki bir malikanede (GLP-1 Evi dedikleri bir yerde) bir araya getirdi ve onlar, devasa kilo verme ilacı şırıngaları yanında besleyici yemekler hazırlayarak günlerini geçirip içerik ürettiler. Şirketin Clinic aboneliği için en belirgin pazarlama çabası olan bu ev, sosyal medyada ters tepkilerle karşılaştı ve insanlar WeightWatchers’ın kilo verme ilaçlarından hızlı bir şekilde çıkar sağladığını söyledi.

Şirket, ilaçları benimsemeye ve içine girdiği kültürel değişime uyum sağlamaya çalışırken, WeightWatchers’ın şöhreti şirketi engelledi. Beslenme uzmanı ve The Wellness Trap’in yazarı Christy Harrison, “Kilo vermeyi hâlâ bir çözüm olarak satıyorlar” diyor. “Bazı şekillerde diyet kültürünü eleştiriyormuş gibi görünüyorlar fakat diyet kültürüne hâlâ sıkı sıkıya bağlılar.”

Sistani, şirketin Clinic işini yerleşik markasıyla bütünleştirme konusunda yaşadığı zorluğu kabul ediyor. “Bu konuşmayı sevinçle gerçekleştirmek için başlangıçta bazı hamleler yaptık fakat bu hikâyeyi anlatmaya çalışmak zor oldu” diyor. “Başlangıçtaki pazarlamadan elde ettiğimiz en büyük geribildirim bunun kafa karıştırıcı olduğu yönündeydi. Artık her şeyin 15 ila 30 saniyede açıklanmasının gerektiği bu tıklama tuzağı dünyada yaşıyoruz, pazarlama yapmamız da bu yüzden bu kadar zor.”

WeightWatchers hâlâ yaklaşımını belirlemeye çalışıyormuş gibi görünüyor: Geçtiğimiz kasım ayında kayıt ajansı olarak Gut Miami’yi atadı fakat sadece altı ay sonra ikisinin yolları ayrıldı. Şirketin reklam ajanslarıyla gerçekleştirdiği görüşmeler hakkında bilgi sahibi olan bir pazarlama yöneticisi, WeightWatchers’ın marka şöhretine rağmen sıfırdan yeni bir GLP-1 reçete şirketi kurup pazarlamanın neredeyse daha kolay olacağını söylüyor.

MELISSA RESSA, WEIGHTWATCHERS’A ilk olarak 2010’da üniversitedeyken, kendisi de üye olan annesinin önerisi üzerine katıldı. “Annem, ilk WeightWatchers toplantımın ben 6 aylıkken gerçekleştiğini ve arabada kendisinin yanında oturduğumu söyleyerek şakalaşıyor” diyor. Ressa, mezun olduktan sonra evlendi, çocukları oldu ve tekrar kilo aldı. 2021’de bu hizmete tekrar katıldı ve bu sefer bir destek grubuyla online olarak bağlantı kurdu. Puan tabanlı yöntem başlangıçta işe yaradı ve 29 kilo verdi. Fakat daha sonra durağan bir noktaya geldi. “Mayıs 2023’ten kasım sonuna kadar, her gün kendi zihnimle kavga ettim. Her daim kafamı yemeğe takıyordum” diyor. WeightWatchers Clinic’e bir şans vermeye o zaman karar verdi.

Bir anket doldurdu ve kendisine GLP-1 reçete eden bir doktorla eş zamanlı olmayan bir şekilde konuştu. Wegovy kullanmaya başladı. “İlk defa, sadece yaşamak için yiyordum. Bu hayatı değiştiren bir deneyimdi.” Fakat kendisinin “mucize ilaç” dediği ilacı üç ay kullandıktan sonra, sigortasının artık bu ilacı karşılamayacağını öğrendi ve kendisi de cepten yapılan bu harcamayı gerçekleştiremedi. Wegovy şu anda aylık 1300 dolar civarında, Eli Lilly’nin kilo verme ilacı Zepbound ise 1000 dolar. Ressa, WeightWatchers’daki doktoruna danıştıktan sonra, daha az etkili bir kilo verme ilacı olan Contrave’ye başladı. Şimdilik bir sorun yok fakat Ressa GLP-1’in yakın zamanda kendisi için daha ulaşılabilir olmasını umuyor. Ressa’nın WeightWatchers Clinic ile yaşadığı deneyim fazlasıyla yaygın. Pek çok Clinic abonesi, bir çeşit engelle karşılaşan WeightWatchers üyeleri. Ressa’nın hikâyesi ayrıca Clinic müşterileri için çok önemli bir zorluğu da vurguluyor: Bir doktora erişim sağlamak ve reçete alabilmek için aylık 99 dolar olan ücreti ödeseler bile sigortalarının ilacı karşılayacağının veya bulundukları bölgede yeterli stok olacağının garantisi yok. (Wegovy ve Zepbound, Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi’nin yetersiz ilaç listesine girip çıkıyor.) WeightWatchers Clinic’in eski bir müşteri deneyimi ekibi üyesi, “GLP-1 ilaçları için çok fazla talep var ve bu aylık abonelik ücretlerini ödeyen müşteriler için yeterli ürün yok” diyor. “Program aşırı hızlı büyüdü.” WeightWatchers üyeleri için doğru olan ilaçlar, herhangi bir zamanda eczanelerin ortalama olarak yüzde 8’inde stokta bulunuyor.

WeightWatchers Clinic’le ilgili başka engeller de bulunuyor. Mevcut üyelere GLP-1 ilacını satmak görece kolay; yeni müşteriler çekmek ise önemli ölçüde daha zor. Çalışanlar için yan hak paketleri aracılığıyla kilo yönetimi programları sunan rakip şirket Virta Health’in CEO’su Sami Inkinen, “Neredeyse herkes online olarak nasıl bir reçete alınacağını öğrenebilir, bu yüzden bu durum şirketlerin Google veya Meta reklamları aracılığıyla müşteri elde etmek için en fazla çabayı gösterdiği bir rekabet haline geliyor” diyor. WeightWatchers Clinic ayrıca artık mayıs 2023’te GLP-1 reçeteleri sunmaya başlayan Noom ve bazen GLP-1 ilacının daha ucuz ve bileşik versiyonlarını içeren ilaçları da reçete edebilen doktorlara erişim sunan Ro, Calibrate ve Hims&Hers gibi tele-tıp şirketleriyle de rekabet ediyor.

Pek çok sigorta şirketi ve işveren, yüksek fiyatı nedeniyle bu ilacı karşılamayı reddediyor. Kilo verme şirketi ve WeightWatchers’ın rakibi olan Found’un baş tıbbi görevlisi olan Rekha Kumar’a göre, bunlardan bazıları BMI değerini değiştirmek gibi teknikler uyguluyorlar. Sistani, Clinic’i çalışan yan hak paketi olarak genişletme planlarını övüyor: Ne de olsa, 500’den fazla şirket çalışanlarına WeightWatchers’ın geleneksel programının üyeliğini sunuyor. Fakat bu aynı anda her yerde bulunma durumu Clinic için geçerli olmayabilir. Virta Health’ten Inkinen, “Yan haklar paketi yöneticilerine gidip, ‘İşi reçete sayısını artırmak olan bu şirketi yeni satın aldık’ demek zor. Para ödeyenlerin duymak istediği bu değil” diyor.

WeightWatchers, GLP-1 tedariki arttıkça fiyatların düşeceğini ümit ediyor fakat bunun ne zaman gerçekleşeceği (veya gerçekleşip gerçekleşmeyeceği) belli değil. Sistani’ye göre, bu an meselesi. “Şu anda Wegovy ve Zepbound için yazılmış olan reçetelerin sayısına baktığınızda, bu sayı bir milyon civarında” diyor. “Eğer pazar büyürse, biz de onunla birlikte büyüyeceğiz.”

Bu sırada, WeightWatchers kilo verme konusuna yaklaşımını daha iyi hale getirmeye devam ediyor. Son zamanlarda, yöneticileri “kilo sağlığı” dedikleri konu hakkında konuşuyor. Bu terim biraz muğlak olabilir. WeightWatchers’ın internet sayfalarından birinde, “Bu, belli bir beden veya tartıdaki bir sayıyla ilgili değil. Bu, kilo sağlığıyla ilgili ve bu herkes için farklı bir durum” yazıyor. Sistani, “akıl sağlığı” teriminin yükselişinden ilham aldığını söylüyor. “Depresyonu veya anksiyetesi olan birini düşündüğünüzde, bu bir akıl hastalığı olarak kabul ediliyordu” diyor. “Buna akıl sağlığı demek, tekrar kişiye odaklanmamızı sağladı ve tıbbi tedaviler ile ilaç tedavilerini tabu ve utanç yaratmayacak bir şekilde benimsemeye başladık.”

Bir zamanlar yemek yemenin hastalık olarak görülmesine yardım eden şirket, şimdi kilolu olmanın utancını ortadan kaldırmak istiyor ama ilacı almaya hak kazanan ve ücretini karşılayabilecek olanlar için. Geri kalan herkes için, geleneksel diyet programları yeterli olmak zorunda.

Ozempic çağında, Weight-Watchers herkesin faydalanabileceği bir şey, bir yemek programı ve bir tele-sağlık reçete hizmeti vermek için kendini baştan yaratıyor. Fakat müşteriler çoktan iştahlarını kaybetmiş olabilir mi? Beden olumlama hareketi WeightWatchers’ın işini temelinden sarsarken, GLP-1 ilacının gelişi bu işi altüst etti. WeightWatchers’ın kilo verme yolu olarak müşterilerin birçoğuna ilaç satan bir tele-sağlık şirketine dönüşmesi gerekiyor. Üstelik bunu geleneksel müşterilerini kendine yabancılaştırmadan yapmak zorunda.

AĞIR KONULAR
WeightWatchers’ın 60 yıllık etkisi.

  • 1963
    Queens, New York’taki bir ev kadını olan Jean Nidetch, arkadaşlarıyla haftalık toplantılar yaparak 30 kilo verdikten sonra, kilo vermek isteyenler için bir destek grubu olarak WeightWatchers şirketini kurdu.
  • 1966
    İlk WeightWatchers yemek tarifleri kitabı yayınlandı ve en çok satanlar arasına girdi. Kitap, şirketin katı kurallara sahip orijinal diyetini takip eden 550 tarif içeriyordu. Bu diyet, diğer kuralların yanında diyet yapanların haftada en az beş kez balık yemesini ve yemeklerinden yumurtayı çıkarmasını gerektiriyordu.
  • 1968
    WeightWat-chers, dünya çapında bir milyon üyeye ulaştıktan sonra tartı, ısıtıp yenmeye hazır yemekler ve seyahat kitlerini de içeren ilk ürün gamını yarattı.
  • 1973
    WeightWatchers’ın 10’uncu yıldönümünü kutlamak için 17 bin kişilik bir kalabalık New York City’deki Madison Square Garden’da toplandı, aktör Bob Hope ve Pearl Bailey gibi ünlüler de bu kutlamaya katıldı ve Nidetch bir konuşma yaptı.
  • 1983
    Aktris Lynn Redgrave, WeightWatchers’ın ilk ünlü marka sözcüsü oldu. Redgrave, program ile 15 kilo verdi ve şirketin dondurulmuş yiyeceklerini tanıtan reklamlarda oynadı.
  • 1997
    York Düşesi Sarah Ferguson, WeightWatchers’ın ünlü marka sözcülerinden biri oldu ve programa olan 11 yıllık desteği başladı. Ferguson, WeightWatchers’ın “hayatını kurtardığını” söyleyerek kitaplar yayımladı ve şirket için dergi kapaklarına çıktı.
  • 1998
    WeightWatchers, kullanıcıların kilo vermesine yardımcı olmak için ilk puan sistemini tanıttı: “1, 2, 3 Başarı Puanı Planı”. Puan sistemi, grup danışması ile birlikte programın kilo verme konusunda başlıca yöntemi haline geldi.
  • 2001
    Şirketin internet sitesi WeightWatchers.com açılarak, kullanıcılara programın ilk online topluluğunu sundu ve kilolarını, egzersizlerini ve yediklerini takip etmek için dijital araçlar sağladı.
  • 2009
    WeightWatchers uygulaması kullanılmaya başladı ve şirketin kişisel toplantılardan dijital platformlardaki koçlarla görüşmeye geçişini ilerletti.
  • 2015
    Oprah Winfrey, WeightWatchers’ın kendisine 18 kilo vermek için gerekli olan “araçları” verdiğini açıklayarak, program için marka sözcüsü oldu ve şirketin gelirleri ile üyelerinin azaldığı bir zamanda yönetim kuruluna katıldı.
  • 2020
    Winfrey, 2020’nin başlarında New York, Dallas, Los Angeles ve Atlanta’yı da kapsayan şehirlerde “Oprah’ın 2020 Vizyonu” adındaki 9 günlük zindelik etkinliklerini (WeightWatchers’ın hazırladığı arena turunun bir parçası) sundu. —Madeline Nguyen

YEMEK STİLİSTİ: SUE LI at HELLO ARTISTS
İLLÜSTRASYON: LINN FRITZ

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

gectigimiz-100-yılın-en-yenilikci-insanlari

Geçtiğimiz 10 yılın en yenilikçi insanları: Ted Sarandos

Yenilenmek-için-verimli-uyku!

Yenilenmek için verimli uyku!