in , ,

Lojistik sektörünün kritik oranı

İş dünyasında ciro, kâr, büyüme gibi ortak göstergeler yakından izlenir ve geleceğe yönelik öngörülerde bulunur. Bir de her sektörün kendine has, kritik oran ve göstergeleri vardır. Onların anlamını da sektör liderleri iyi bilir. Lojistik sektörü için de öyle… Lojistik sektörünün önemli oyuncuları, “Kritik Oran”larını Fast Company okurları için paylaştı…

lojistik-
SERDAR ERÇAL – Borusan Lojistik Genel Müdürü

%3.5

“Lojistik sektörünün geleceği için en kritik konunun dijitalleşme olduğunu düşünüyor, uzun süredir elimizdeki kaynağı araca değil, teknolojiye yatırmayı tercih ediyoruz. Dolayısıyla en büyük yatırımımızı Ar-Ge’ye, teknoloji alanındaki geliştirme çalışmalarına, dijital yol haritamızın hayata geçirilmesine yönelik konulara harcıyoruz. İşin doğası gereği araç ve depo yatırımı olmazsa olmaz. Ancak elimizdeki kaynağın önemli bir kısmını, teknoloji anlamında farklılaşmaya ve gelişime ayırmaya devam edeceğiz. Kendimizi sektörün teknoloji anlamında dönüşüm lideri olarak, yani dijital öncüsü olarak görüyoruz. Dolayısıyla önceliklerimizi ve planlarımızı dijitalleşme çerçevesinde hayata geçiriyoruz. Halihazırda yaptığımız işi daha verimli hale getirmek için dijital bir yol haritası çizdik. 2020 yılında, ciromuzun yüzde 3.5’i kadar teknoloji yatırımı yaptık. Önümüzdeki yıllarda da yatırımdaki önceliğimiz teknoloji olacaktır.”

ARZU AKYOL EKİZ – Ekol Logistics Türkiye Ülke Müdürü

%2

“Lojistik sektöründe Ar-Ge faaliyetleri en önemli konulardan biri. Şirketlerin geleceğin gerisinde kalmamak için Ar-Ge yatırımları yapmaları şart. Bizim için de Ekol’ü geleceğe taşıyan yolda Ar-Ge faaliyetlerimiz kritik paya sahip. Her yıl Ar-Ge merkezimizdeki proje ve çalışan sayımızı ve Ar-Ge için ayırdığımız toplam kaynak miktarını artıyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge’ye ayırıyor, Avrupa’da cirosal oranda Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan şirketler arasında yer alıyoruz.Ekol’ü her zaman ileriye taşıyan yenilikçi vizyon ile tesislerimize, filomuza ve işgücümüze yatırım yapmak sektörümüzde bizim için her zaman kritik oran olacaktır.”

NİLGÜN KELEŞ – Sertrans Logistics Yönetim Kurulu Başkanı

%50

“Şu aralar en yakından takip ettiğim oran, e-ticaret lojistiği operasyonlarının toplam lojistik operasyonları içindeki payı. Ticaretin genelinde online ticaret ve satışların payının hızla bu seviyelere yükselişini yakından takip ediyoruz. E-ticaret lojistiği alanına ülkemizde yatırım yapan ilk şirketiz ve pazar lideri olan pozisyonumuzu korumak için bu alana yatırım yapmaya devam ediyoruz. Firma olarak da hedefimiz, toplam ciromuzun yüzde 50’sinin e-ticaret lojistiği operasyonlarından oluşması.”

KAYIHAN TURAN – Key-Line Logistics Direktörü

90 Milyar Dolar

“2020 yılı için ülkemizin GSYH’sı 719 milyar Amerikan doları. Dünya genelinde yapılan çalışmalarda lojistik sektörünün GSYH içindeki payının yüzde 11 ila 13 aralığında olduğu kabul görüyor. Bu oranlar dikkate alındığında ülkemiz için lojistik sektörünün büyüklüğünün 80-90 milyar Amerikan doları civarında olduğunu söyleyebiliriz. Bu değer, lojistik sektörünün Türkiye ekonomisi için ne kadar önemli olduğunun en açık göstergesi. Şirket olarak, mevcut müşterilerimizle sürdürülebilir işbirliğimizi devam ettirmeyi, yeni coğrafyalarda lojistik hizmeti üretmeyi ve lojistiğin 7 doğrusu paralelinde çalışmalara devam etmeyi hedefliyoruz.”

OZAN ÖNDER – DSV Genel Müdürü

%100

“Türkiye’de, sektörde yüzde 9 oranıyla hava kargoculuğu, yüzde 1’in üzerinde deniz kargoculuğu yapıyor; ve B2B taşımacılık alanında yüzde 30’dan yüksek pazar payı ile demiryolu işletmeciliğini sürdürüyoruz. Geçen yıl şirketimizin cirosu ortalama 2 milyar civarındaydı ve bu yılı yüzde 100 büyümeyle 4 milyar olarak öngörüyoruz. Anadolu ihracatının ürünlerini, Avrupa’ya çok hızlı ve iyi bir şekilde teslim etmesini sağlıyoruz. Pandemi döneminde B2C ve B2B domestik taşıma alanına çok büyük yatırımlarımız oldu. 2024 hedefimiz ise sadece domestik bacağında ekstra 2 milyarlık bir ciro yaratarak DSV’nin Türkiye’deki cirosunu 6 milyar TL’ye çıkarmak. Mevcut konteyner ve intermodal ekipman sayımızı ve araç filomuzu yüzde 50 oranında artırmaya karar verdik. Dağıtım organizasyonlarımız için aktarma depo sayımızı 16’dan 30’a çıkarıyoruz.”

LEVENT AYDİNÇ – John Good Lojistik Türkiye Genel Müdürü

%50 – %50

“Döviz artar, ihracat artar, döviz düşer ithalat artar, dolayısıyla dengeli olmak gerek. Bunun için de ihracat ve ithalat işlerimizde doğal denge olan, yüzde 50/50’yi korumak isteriz. Ayrıca yurt içi ödeme sizin satış gücünüzü, yurt dışı ödeme ise acente network gücünüzü gösterir. Burada da yüzde 50/50 dengesini korumak çok önemlidir. Biz de şirket olarak bu dengenin bozulmaması için çalışıyoruz.Bir diğer dengemiz de hiçbir müşterimizin, ciromuzun yüzde 15’inden fazla pay almaması. Bir müşteriyi kaybederseniz 3 ayda yerini doldurursunuz, bu kârlılığı düşürür ama zarar etmezsiniz. Fazlası ise zarar yazar, stres yaratır, agresif yönetime geçersiniz ve daha fazla kaybedersiniz”

MUSTAFA DİNÇER – Dinçer Lojistik Genel Müdürü

5 ÜZERİNDEN 3

“Lojistik sektörünün kritik oranı, Dinçer Lojistik için ‘Dijital Dönüşüm Endeksi’dir. Dijital dönüşüm olgunluğuna dayalı, yani teknolojik altyapıyla birlikte müşteri, iş süreçleri, yenilikçi iş modelleri gibi birçok ana boyutu içeren Dijital Dönüşüm Endeksi’ni kullanan Dinçer Lojistik, 2021 yılı hedefini 5 üzerinden 3 olarak belirledi. “Dijital olgunluk modelinde 3 seviyesi tam entegre bir seviyedir ve ‘Dijital Oyuncu’ seviyesi olarak da nitelendirilir.”

DAMLA ALIŞAN – Alışan Lojistik Yön. Kurulu Başkan Yrd.

1 MİLYAR TL

“Alışan Lojistik, bugün 500 adet öz mal araç filosu ve Türkiye genelinde 32 farklı lokasyonda çalışan bin 500’den fazla çalışanı ile lojistik servis sağlayıcı bir marka. Bizi farklı kılan, özellikle FMCG ve kimya sektörlerine hizmet sunmamız. Bu sebeple, kimya sektörünün en önemli başlıklarından biri olan tehlikeli kimyasalların elleçlenmesi, taşınması ve depolanması konusunda çok ciddi uzmanlığımız, altyapımız, süregelen yatırımlarımız ve başarılı bir çalışma modelimiz var. 2019 yılını 726 milyon TL ile kapatmıştık. 2021 yılını ise 1 milyar TL ile kapatma arzusundayız. İstihdam hedeflerimize gelince ise; 2020’nin ikinci ayında Ege Bölgesi’nde yaklaşık 200 kişinin çalıştığı yeni bir projeyi devreye aldık. Amacımız, 2021 yılında da aynı hedefle yürüyerek çalışan sayımızı 2 bine çıkarmak.”

VİTTORİO ZAGAİA – Galata Taşımacılık CEO

40 MİLYAR DOLAR

“Lojistik sektöründe yeni dönemde yurt içi lojistik öne çıktı ve birçok şirket depo ve küçük araçlara yatırıma yöneliyor. Yaşadığımız konteyner krizinin kısa vadede çözülemeyecek olması ve armatörlerin navlun seviyelerini bugünkü yüksek seviyelerde tutmaya yönelik girişimleri, alternatif taşıma modellerinin öne çıkmasına sebep oldu. Şirket olarak hizmet verilen ülkeler nazarında Afrika’ya daha da fazla yöneldik. Afrika ile ilişkilerimiz Türkiye olarak hiç olmadığı kadar iyi ve potansiyel gerçekten çok büyük. Ben Fildişi Sahili Cumhuriyeti fahri konsolosu olduğumda, yani bundan 10 sene önce ülkeler arası ticaret 200 milyon dolar civarı iken bugün 1 milyar dolara dayanmış durumda. Türkiye ile Afrika kıtası ticari rakam 40 milyar dolar civarında ve bu rakamın ikiye katlaması, çok kolay gerçekleşecek bir realite.”

Fotoğraf: Pixabay

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

derya-matras---sasirmaya-devam-edecegiz

Derya Matraş: “Şaşırmaya devam edeceğiz”

yeni-nesil-leasing

Yeni Nesil Leasing