in , , , ,

“Mobilite sektörü için yeni çözümler peşindeyiz”

Rabam, araç sahiplerinin farklı yerlerden aldıkları hizmetleri tek bir noktadan yönetmeyi sağlayan çözümleriyle, bakım, muayene, araç yıkama, mini hasar onarımı, ekspertiz, akaryakıt ve lastik değişimi gibi toplam 7 alanda 50’den fazla hizmeti tek bir uygulamada topluyor. Platformun kurucusu Kaan Aydoğan, sektöre getirdiği yenilikleri ve hedeflerini Fast Company ile paylaştı.

mobilite-sektoru-kaan-aydogan

KAAN AYDOĞAN
RABAM KURUCUSU

TEK NOKTADAN YÖNETİM

Endüstri 4.0 ile ortaya çıkan dijital dönüşüm rüzgarı otomotiv sektöründe de yeni nesil teknolojik ihtiyaçları beraberinde getiriyor. IoT (Nesnelerin İnterneti) ve analitik sistemler ön plana çıkarken, otomotiv firmaları artık sensörlerden topladıkları verilerle analitik katmanda neler yapabileceklerine odaklanıyor.

Bu yeni çağda ihtiyaçları gözlemleyerek bir uygulamaya sığdıran Rabam, farklı yerlerden alınan hizmetleri tek bir noktadan yönetmeyi sağlayan bir çözümle geliyor. Araç sahiplerine bakım, muayene, araç yıkama, mini hasar onarımı, ekspertiz, akaryakıt ve lastik değişimi gibi toplam 7 alanda 50’den fazla hizmet ile büyük bir fayda yaratıyoruz.

YARATTIĞINIZ EN BÜYÜK FARK

Araç sahiplerine kazandırdığımız en önemli fark, araçları için ihtiyaç duydukları hizmetleri tek platform üzerinden uçtan uca çözüm ile sunuyor olmamız. Araç sahibine hizmet sunan birçok uygulama mevcut fakat bunlar teklif alma yöntemi ya da hizmet sağlayıcıların listelenmesi şeklinde çalışıyor. Öte yandan Rabam ile araç sahibi aracına özel hizmetlere tek bir platformdan ulaşabiliyor, fiyatları görüntüleyip, online randevu oluşturuyor ve ilgili hizmeti satın alabiliyor.

Diğer bir önemli farkımız ise, kapıdan kapıya hizmet modeli ile çalışıyor olmak. Tüm hizmetleri kapıdan kapıya gerçekleştiriyoruz. Örneğin aracın muayenesini gerçekleştirmek için bir gününüzü feda etmeniz gerekiyor. Rabam’dan alınan her hizmet için saha temsilcilerimiz aracı adresinden alarak hizmeti kullanıcımız adına gerçekleştiriyor ve aracı tekrar adrese teslim ediyor. Hizmet şeklimiz ile kullanıcılarımıza büyük bir zaman tasarrufu sağlıyoruz.

ARAÇTAKİ SORUNLARI TESPİT EDİYORUZ

Kullanıcılarımıza sağladığımız diğer bir yenilik ise Dijital Asistan. Uygulamamız üzerinden bakım, muayene, sigorta bitiş tarihi gibi araca özel tarihlerin hatırlatması takip edilebiliyor. Bir aracın muayene, bakım tarihleri yaklaştığında kullanıcılarımızı önceden bilgilendiriyoruz. Asistan hizmetimizin diğer bir boyutu ise daha önemli ve kritik. Örneğin; araç sahipleri yetkili veya özel servise gittiklerinde araçlarıyla ilgili önerilen çözümlere çoğu zaman gerçekten ihtiyaçları olup olmadığını bilmiyorlar. Servis noktalarına yeterince güvenmediği için aslında var olmayan bir sorunun varmış gibi gösterildiğini düşünebiliyor. Ya da daha basit bir örnekle, fren balataları bitmek üzere olan bir kullanıcı balatalarını “hemen mi değiştirmeliyim, ne kadar süre daha kullanabilirim” diye merak ediyor. Biz de bu süreçte onlara destek oluyor, araçta bir sorun olup olmadığını tespit ediyor ve bir sorun varsa ne kadar süre içerisinde sorunun giderilmesi gerektiğini kullanıcılarımızla paylaşıyoruz.

MEMNUNİYET ORANI YÜZDE 95

Yolculuğumuza İstanbul’da başlayalı 1 yılı geçti. Bu sürede 14 binden fazla kullanıcı Rabam’lı olurken, 3 binden fazla kullanıcımıza hizmet sağladık. Kullanıcılarımızın araçlarının güvende olduğunu bilmeleri için birçok güvenlik standardımız var. Standartlarımız da müşteri memnuniyet oranlarımıza yansıyor, yüzde 95 memnuniyet oranı ile hizmet sağlıyoruz. 2022 yılı içerisinde kullanıcılarımıza 1.290 saatten fazla zaman tasarrufu sağlamışız. Bu, kullanıcılarımız için 54 gün demek.

Diğer yandan sadece online hizmet alınan bir platform değiliz. Kullanıcılarımıza araçları ile ilgili birçok önemli bilgilendirme de sağlıyoruz. Aracının bakım, muayene, sigorta tarihlerini kullanıcılarımıza önceden hatırlatıyoruz. Aynı zamanda yakıt indirimi, zam durumları, vergi zamanları gibi genel bilgilendirmeler de sağlayarak dijital asistanlık yapıyoruz. Geçtiğimiz zaman içerisinde kullanıcılarımıza 22 bin 500’den fazla bilgilendirme yaptık.

YATIRIM TURU PLANLARI

Henüz bir yatırım almadık, bu sene yatırım turuna çıkma planlarımız bulunuyor. Şu aşamada “yatırımcıları nasıl ikna ederiz” sorusu üzerine çalışıyoruz. Yatırımcılar için aslında en önemli unsurlardan biri sektörün sorunlarına getirdiğiniz çözümler. Biz bu anlamda birçok sorun olan başlığa çözüm üretmiş ve halihazırda da hizmet sağlıyor durumdayız. Aynı zamanda hizmet verdiğimiz sektörün büyüklüğü, hedef kitlemize yönelik sunduğumuz çözüm önerileri ve yeni planlarımız ile yatırımcıları ikna edebileceğimizi düşünüyoruz.

Araç sahiplerine en kapsamlı hizmet yelpazesini sunan ve bu hizmetleri kapıdan kapıya bir model ile gerçekleştiren tek firmayız. Şu anda 50’den fazla hizmeti online sunuyoruz. Hedeflerimiz arasında bu hizmet yelpazemizi artırmak var. Aynı zamanda yeni çözümlerimiz ile tüm Türkiye pazarında hizmet vermek istiyoruz. Mobilite üzerine planlamalar yapıyoruz., Mobil hizmet araçlarımızla kullanıcılarımızın araçlarını farklı bir lokasyona taşınmadan hizmet ihtiyacını kapıda gerçekleştirme üzerine yeni stratejilerimiz bulunuyor.

GİRİŞİMCİNİN ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR

  1. FİKİRDEN GERÇEĞE Yeni bir girişim kurarken fikrinizi realiteye çevirmek adına şirketi kurma cesaretini göstermek gerçekten en zorlayıcı adım diyebilirim. Ancak projeye inanmak en büyük motivasyonlarımızdan biri.
  2. İLK OLMANIN GÜÇLÜĞÜ Daha önce deneyimlenmemiş bir iş modelini hayata geçirdiğinizde nelerle karşılaşacağınızı bilmemek ve yolu sizin çiziyor olmanız da bir zorluk. Bu zorlukları saatlerce süren ekip çalışması ve doğru iş ortaklarıyla aşmaya çalışıyoruz.
  3. MÜKEMMELİYETÇİLİK İlk kez bir girişim içinde yer alıyorsanız, sunduğunuz hizmet, ürün, teknoloji ne olursa olsun çok daha iyisi olabilir diye düşünüp, mükemmeliyetçi yaklaşım sergiliyorsunuz. Aslında bu tutum adım atmayı, başlamayı zorlaştırıyor ve bu birçok girişimin yarı yolda kalmasına sebep oluyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ayse.bilgic1

Hedefimiz dünyadaki tüm cihazların “Çocuk Modu” olmak

Benim-İşletim-Sistemim-Tayfun-Bayazıt

Benim İşletim Sistemim: Marsh & McLennan YKB Tayfun Bayazıt