İllüstrasyon Matteo Berton
Başkaları metaverse kavramından bahsederken Roblox, halihazırda sağlam olan katmanına yeni katmanlar eklemekle meşgul. Markalar, deneyimi geliştirmede çığır açıcı bir rol oynuyor: Nike ürünlerini, oyunları ve sosyal alanları piyasaya sürdü; Ralph Lauren, buz pateni yapılabilen bir “harikalar diyarı” yarattı ve Vans, sanal bir kaykay parkı inşa etti. Roblox’ta Küresel Marka Ortaklıklarından Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Christina Wootton, bu dijital olayların, markaların ilişkilerini, reklamcılık ve sanal ürünlerden uzaklaştırarak “kullanıcılar için unutulmaz anlar yaratmaya” yönlendirdiğini söylüyor. Roblox, geçen yıl 3,6 milyar saatten fazla zaman harcayarak keşifler yapan yaklaşık 50 milyon günlük aktif kullanıcıya sahip ve bunların neredeyse yarısı 13 yaşından büyük.
SpaceX
SpaceX CEO’su Elon Musk, 2005 yılında, “roketlerin emniyetli ve güvenilir olması için pahalı olması gerektiği” fikriyle alay etti. Zira, gökyüzünün Honda Civic’leri de olabilirlerdi. Musk, Fast Company’ye “Emniyetli ve ucuz bir arabaya sahip olabilirsiniz” dedi ve ekledi: “Aynı şey roketler için de geçerli.” SpaceX, geçtiğimiz yıl bu vizyon doğrultusunda büyük adımlar attı ve Falcon 9 roketinin 31 uçuşunu tamamlayarak rekor kırdı: İlk defa tamamen sivillerden oluşan mürettebat, koltuk başına 55 milyon dolar maliyetle yörüngeye fırlatıldı. NASA, 2017’de koltuk başına 80 milyon dolar ödüyordu.
Havacılık ve uzay ekipmanları üreticisi Redwire’ın başkanı ve COO’su Andrew Rush, “SpaceX, fırlatma maliyetini düşürme ve fırsatların sayısını artırma konusunda sektörde inanılmaz bir etki yarattı. Uzayın ikinci altın çağının anahtarı, işte bunlar” diyor. Redwire aralık ayında, Falcon 9 aracılığıyla Uluslararası Uzay İstasyonu’na dört gelişmiş malzeme ve geliştirmeye yönelik ekipmanlar gönderdi. SpaceX roketleri bir Civic kadar emniyetli ve güvenilir değil, ancak uzaya gitme konusunda elde edeceğimiz en iyi şans olabilir.