Sabancı Topluluğu’nda dijital dönüşümün itici gücü olma görevini üstlenen SabancıDx, sunduğu dijital B2B satın alma platformu Pratis ile kurumların satın alma süreçlerini dijitalleştiriyor.
SabancıDx Strateji ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Özlem Kalkan, platformun güçlü alıcı firmalarla binlerce referanslı tedarikçiyi bir araya getirdiğini söylüyor. Kalkan, sektörlerine göre ayrılmış tedarikçilerle Pratis üzerinden buluşan alıcı firmaların, en optimum maliyetle stratejik satın alma ve e-ihale süreçlerini gerçekleştirdiklerini dile getiriyor.
Teknolojisiyle de ön plana çıkan platform bir ilki başararak ileri veri analitiği ve robotik süreç otomasyonu sayesinde satın alma dünyasına önemli yetenekler de kazandırıyor. İleri veri analitiği özelliği ile alıcı firmaya en doğru tedarikçiyi önerirken ‘tedarikçi’ ve ‘kullanıcı ihale’ davranışı gibi analizler ile yeni bakış açıları sunuyor.
SabancıDx Strateji ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Özlem Kalkan ile dijital B2B satın alma platformu Pratis’i konuştuk. Kalkan, şirketler için yarattıkları değeri ve avantajları anlattı:
Satın alma platformunuz Pratis hakkında bilgi verebilir misiniz?
Geleneksel dönemde satın alma süreçleri çok sayıdaki tedarikçi ile yürütülmesi gereken iletişim ve ihale süreçleri nedeniyle, zaman ve kaynak açısından kurumlara ciddi yükler oluşturuyordu. Dijital B2B satın alma platformumuz Pratis, dijital ekonomi çağında kurumların satın alma süreçlerini dijitalleştirerek verimli hale getirmek için geliştirildi. Tüm dünyada e-ticaretin getirdiği şeffaflık, hız, esneklik ve kolaylığı tek çatı altında satın alma dünyasına sunduğumuzu söyleyebiliriz. Pratis güçlü alıcı firmalar ile konusunda uzman binlerce tedarikçiyi bir araya getiriyor. Sektörlerine göre ayrılmış binlerce referanslı tedarikçiyle Pratis üzerinden buluşan alıcı firmalar, en optimum maliyetle stratejik satın alma ve e-ihale süreçlerini gerçekleştiriyor.
İleri Veri Analitiği firmalara nasıl avantajlar sunuyor?
Pratis bir ilki başararak ileri veri analitiği ve robotik süreç otomasyonu sayesinde satın alma dünyasına önemli yetenekler kazandırıyor. İleri veri analitiği özelliği ile alıcı firmaya en doğru tedarikçiyi önerirken “tedarikçi” ve “kullanıcı ihale” davranışı gibi analizler ile yeni bakış açıları sunuyor. Pratis’in hedefleri arasında “satın alma için fiyat önerilerinde bulunmak” ve “fraud tespiti” gibi çok önemli hizmetler de yer alıyor. Alıcı şirketin Pratis’te açacağı ihalelerde ileri veri analitiği ile geriye dönük son 5 yılın dataları analiz edilebiliyor. Böylece, kullanıcıya en uygun tedarikçi firma önerisinde bulunarak verimlilik sunuyor. Tedarikçi firmalar ise yeni satış imkanı ve ulaştıkları pazarlarla yeni fırsatlara kavuşuyor.
Pratis’in Robotik Süreç Otomasyonu’nu kullanarak firmalara sunduğu avantajlardan bahsedebilir misiniz?
Satın alma dünyasını ileri veri analitiği özelliğiyle buluşturmada öncü rol oynayan Pratis, robotik süreç otomasyonu (RPA) teknolojisi ile de yüksek hacimli ve tekrarlayan süreçlerin iş yükünü satın alma bölümlerinden alarak çalışanları katma değerli işlere yönlendiriyor. RPA insan gücünün mevcut uygulama ve sistemlerdeki çalışma biçimini, takip ettiği süreçleri ve verdiği kararları hatasız bir şekilde tekrarlayarak, 24 saat kesintisiz çalışma prensibiyle departman performansını ortalama 7 ila 15 kat arasında yükseltiyor ve yüzde 90’a varan zaman tasarrufu sağlıyor.
Alıcı firmalar Pratis kullanırken aynı zamanda Robotik Süreç Otomasyonu hizmetlerimizden faydalanarak satın alma süreçlerinde tedarikçi yönetiminden teklif yönetimine, ihale oluşturmadan kontrat uyumluluğu kontrolüne kadar geniş bir yelpazede verimlilik artışı sağlayabiliyorlar. Müşterilerimizden Çimsa ile olan iş birliğimiz, bu alanda değerli bir örnek oluşturuyor. İş yükünü azaltmak, zaman tasarrufu sağlamak ve hatasız iş yönetimi hedefleriyle Pratis platformunu kullanan Çimsa, ihale süreçlerini 15 dakikadan iki dakikaya indirdi. İki dakika kadar süren teklif karşılaştırması robotlar tarafından hazırlanıyor. Ayrıca fiyat bazlı satın alma kararlarını da yine robotlar veriyor. Geliştirdiğimiz bu güçlü özellikler sayesinde, geçtiğimiz yıl “Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri Zirvesi”nde, Pratis ve Çimsa ile sunduğumuz RPA projesi “Yenilikçilik” dalında birincilik ödülüne layık görüldü.
Pratis’teki işlem hacminden bahsedebilir misiniz? Ürününüz yurtdışında da kullanılıyor mu?
Pratis’i Mısır ve Portekiz’e ihraç ettik, ürünümüz İtalyan menşeli Cementir Holding bünyesindeki Sinai White Portland Cement firması tarafından Mısır ve Portekiz’de kullanılıyor. Söz konusu ihracatla, hem firmamız hem de Türkiye için yeni bir dönemi başlattık. Ürün ve hizmet ihraç ettiğimiz ülke sayısının, yenilikçi dijital fikirlerle sürdürülebilir faydalar üreterek önümüzdeki dönemde artıracağımıza inanıyoruz.
Dijital B2B Satın Alma Platformu Pratis alıcı firmalara ortalama %14 fiyat avantajı sağlayarak, e-ihalelerde %60’a varan tasarruf imkânı sunuyor. 19 yıllık deneyimiyle yılda 3,2 milyar dolar işlem hacminin gerçekleştiği Pratis’te 375 adet ürün ve hizmet grubu, yüzlerce alıcı firma ve 70 ülkeden 30 binin üzerinde tedarikçi firma yer alıyor. Pratis bu yönüyle firmaların stratejik, finansal ve operasyonel hedeflerine ulaşmalarını desteklerken şeffaf bir satın alma ortamı sunuyor. Tüm bu verilerle Pratis’in oldukça büyük ölçekli bir platform olduğunu söyleyebiliriz. Ürünümüzün bu denli bir başarıya sahip olmasının arka planında ise sektörel deneyimimiz ve yeni nesil teknolojilerin entegrasyonu boyutunda sergilediğimiz beceri yatıyor. Bu başarının karşılığını da ülkemizde elde ettiğimiz ödüllerle aldık. Önümüzdeki dönemde, uluslararası platformlarda da bu tür ödüllerin güçlü adaylarından olacağız.
Pratis’in güçlü teknolojisi ve operasyonel desteği ile firmalar; “Hızlı, kolay, güvenilir satış ve satın alma” imkânına sahip oluyor. Tedarikçi firmalar hızlı ve kolay üyelik sistemimiz sayesinde platformun avantajlarından faydalanabiliyor.
ÇİMSA ROBOTİK & TÜKETİM HAMMADDE AGREGA SATINALMA MÜDÜRÜ TOLGA DÖĞER
“PRATİS İLE SİPARİŞ SÜRESİNİ 12 GÜNDEN 1 GÜNE İNDİRDİK”
“8 YILDIR KULLANIYORUZ” Fabrikalarda satın alma biriminin olmaması nedeniyle ihale süreçleri 12 gün gibi uzun sürelerde sonuçlanabiliyor, oluşan aşırı iş yükü nedeniyle teklif aşamaları takip edilemiyordu. Halihazırda iş yükümüzü teşkil eden kategorilerin yüzde 95’inin ihale süreçleri Pratis üzerinden düzenleniyor. (Sarf Malzemeleri %100-Tüketim Malzemeleri %100 – Yatırım %100 – Hizmet %80 – Kömür/Elektrik %80 – Lojistik %30).
400 MİLYON TL’LİK İHALE Pratis’i kullanmaya başlamamızla birlikte 12 günlük ortalama sipariş verme sürecini 1 güne kadar indirdik ve bu alana harcadığımız süreyi 8 kat oranında azalttık. Yıllık 400 milyon TL tutarında ihalemiz Pratis üzerinden gerçekleştiriliyor.
SabancıDx ile kurmuş olduğumuz bu işbirliği elektronik ortamda ihalenin dijital dönüşüme katkısı alanındaki farkındalığı artırırken bu hızlı, güvenilir, şeffaf entegrasyon ile Slimstock ve İstanbul Üniversitesi (Buyer Network) tarafından ödüle layık görüldük.