in ,

“Facebook ile e-ticarette öne çıkın”

Facebook KOBİ’lerin dijital dönüşümünü desteklemek amacıyla Türkiye’de ilk kez bir küresel pilot program başlattı. “Facebook ile Ticarette Öne Çıkın” programı için 3 iş ortağından biri de T-Soft. Şirketin İş Geliştirme Direktörü Gökhan Karahan, pandemiden bu yana adeta patlayan e-ticaret alanında KOBİ’lere yeni açılım getirmesi hedeflenen programın getirdiği yenilikleri anlattı.

gokhan-karahan-facebook

ADVERTORIAL

KOBİ’lerin Facebook araçlarına dair bilgi ve becerilerini artırmayı ve sürdürülebilirliklerini sağlamalarına yardımcı olmayı hedefleyen Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programı kapsamında Türkiye’deki üç yerel e-ticaret altyapı sağlayıcı platform Ideasoft, Ticimax ve T-Soft’la bir ortaklık hayata geçirildi. Bu ortaklık sayesinde KOBİ’ler işletmelerini büyütmek amacıyla Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger platformlarından daha kolay bir şekilde yararlanma fırsatı elde edebilecek. Programın iş ortaklarından T-Soft’un iş geliştirme direktörü Gökhan Karahan ile programın içeriğini konuştuk.

Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programından bahsedebilir misiniz? Program KOBİ’lere neler sunuyor?
Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programı, Facebook’un T-Soft gibi e-ticaret altyapı sağlayıcılarıyla hayata geçirdiği, e-ticaret yapan KOBİ’lerin Facebook platformlarından yararlanmasını kolaylaştıran bir program. Bu program ile işletmeler T-Soft platformu üzerinden ürünlerini Facebook ve Instagram’da hedef kitleleriyle buluşturabiliyor ve müşteri iletişimini WhatsApp, Instagram veya Messenger üzerinden sağlayabiliyor. Bu programın hedefleri arasında işletmelere e-ticaret konusunda bilgi birikimi sağlamak; Facebook ve Instagram sayfalarının açılmasından başlayarak, KOBİ’leri dijital pazarlama anlamında geliştirmek; geleneksel reklam kanallarına erişemeyen firmalara etkin bir çözüm önermek yer alıyor.

T-Soft olarak bu programa nasıl dahil oldunuz?
T-Soft ülkemizdeki önde gelen e-ticaret altyapı sağlayıcılarından birisi. 100 kişiye yakın destek ekibimiz ile firmalara e-ticaret eğitimleri vermek ve gerektiğinde bu firmaların ihtiyaç duyacakları, personel danışmanlığı dahil, farklı kaynaklara erişmesini sağlamak konularında da öncüyüz.” Facebook bu özelliklerimizi değerlendirerek bizi de programa davet etti. Ticarette sınırları aşmaya destek olmak başta olmak üzere, Facebook’un bu programla hedefledikleri T-Soft’un hedefleriyle de örtüşüyor. Bu bağlamda bu programın bir parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz.

Facebook gibi sosyal medya platformlarının KOBİ’lerin dijitalleşmesindeki ve e-ticaretin büyümesindeki rolü nedir?
Günümüzde e-ticaretin yanı sıra sosyal ticaret de büyük önem kazandı. Tüketiciler sosyal medyada farklı yöntemlerle birbirleriyle ve işletmelerle iletişime geçerek daha tatmin edici ve kendi içinde daha “doğru” satın alma kararları veriyorlar. Facebook gibi platformların sağladığı en büyük fayda, işletmelerin sosyal medyanın sağladığı kişisel iletişimi ticarette de kullanabilmesi. Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programı, e-ticaret altyapı sağlayıcıları ile birlikte daha fazla KOBİ’nin Facebook platformlarından kolaylıkla yararlanabilmesini sağlıyor. Bu programa erkenden katılacak firmalar önemli bir rekabet avantajı sağlayabilecek. Başta pazarlama ve satış olmak üzere sosyal medya üzerinde yaptıkları ope­rasyonları başarıya dönüştürebilenler ülke sınırlarının da dışına çıkıp işlerini büyütme fırsatı elde edebilecek.

Programdan kimler yararlanabiliyor, KOBİ’ler için belli kriterler var mı?
Programdan T-Soft’un tüm e-ticaret müşterileri ücretsiz olarak yararlanabiliyor. Facebook ve Instagram’da ürünlerini öne çıkarmayı hedefleyen ve WhatsApp Business ile müşteri iletişimini sağlamak isteyen tüm işletmeler yararlanabilir.

KOBİ’lere ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?
Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programı ile KOBİ’lerin Facebook’un sunduğu çözümlere kolayca ulaşmasını sağlıyoruz. Örneğin KOBİ’ler WhatsApp Business ile müşterilerinin kendileriyle kolayca iletişime geçmesini sağlayabiliyor, Facebook Business Extension (FBE) sayesinde Facebook Piksel ve Katalog kurabiliyor ve reklam performanslarını takip edebiliyor, “Hazır Reklam Verme” uygulaması ile Facebook ve Instagram üzerinden hazır şablonlardan yararlanarak reklam verebiliyor.

Biraz açmak gerekirse Facebook Business Extension sayesinde işletmeler Facebook reklamlarının performansı takip etmeye katkı sağlayan Facebook’un Piksel, Katalog ve Facebook Mağazaları’nı kolayca kurabiliyor. Bu sayede reklamların dönüşümlerini takip edebiliyor, reklam optimizasyonları yapabiliyor ve yeni ve daha verimli hedef kitleler oluşturabiliyorlar. Daha sonra ‘Hazır Reklam Verme’ uygulaması ile birkaç adımda, Facebook ve Instagram üzerinden akıllı ve etkili reklamlar vermeleri mümkün olacak. Bu sayede işletmeler başarılı gördükleri uygulamaları ve yeni pazarlama fikirlerini saniyeler içinde takipçileriyle paylaşabilecek. Bu özellik, sosyal medyada reklam vermeyi kolaylaştıran etkili reklam şablonları ile geliyor. Böylece işletmeler daha önce defalarca denenmiş ve verimli olduğu bilinen reklam verme deneyimini de yaşamış olacaklar. T-Soft olarak, bu özelliklerin hepsini kısa sürede müşterilerimizin kullanmasını sağlayabiliyoruz. Ayrıca buna yönelik geniş bir destek havuzu da sunuyoruz.

Facebook ile Ticarette Öne Çıkın programıyla ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için ve programa katılmak için Fast Company Türkiye Ekim/Kasım sayısında yer alan karekodu okutabilir yada ticaretteonecikin.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

“KOBİLER ÇOK YARATICI”
“Sosyal medya, birçok işletme için müşteri iletişiminin ana noktası haline geliyor. Ülkemizdeki işletmeler çok dinamikler ve yeni gelişmelere ayak uydurma ve yeni iş yapış yöntemleri keşfedip geliştirme konusunda çok yaratıcılar. Facebook ile birlikte kendi kabuğunun dışına çıkmak isteyen ve bu konuda öncü olmak isteyen işletmelere yardımcı olmak istiyoruz. Bu işletmeler gerek altyapı, gerek eğitim, gerekse bilgi transferi konusunda her zaman bizlerle temasa geçebilirler. Mevcut müşterilerimiz ise satış temsilcileri ile görüşerek, programa hemen dahil olabilir, bu iş birliğinin sağladığı faydalardan yararlanabilirler.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

is-dunyasindan-haberler

İş dünyasından haberler (Ekim-Kasım 2021)

bu-ayin-onerileri

Bu ayın önerileri