in , , ,

İş dünyasından haberler (Ekim-Kasım 2021)

Haber, yenilik, atama, lansman

is-dunyasindan-haberler

Fotoğraf: Pixabay

Pınar da online’da!

PınarOnline, “Pınar Kasap” ile platforma özel hazırlanan taze et ve gurme lezzetleri tüketicinin beğenisine sunarken, “Pınar Box” ile pratik ve avantajlı bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Aynı zamanda, “Pınar Chef” ile birbirinden lezzetli tariflerle mutfak sırları veriyor. PınarOnline’dan sipariş edilen ürünler, markaya ait özel araçlarla İstanbul’un Kadıköy, Ataşehir, Üsküdar, Sarıyer, Beykoz, Kağıthane, Şişli, Beşiktaş, Çekmeköy, Göktürk ve Ümraniye olmak üzere 11 ilçenin seçili bölgelerine ulaştırılıyor. Ayrıca, sınırlı ürün gruplarında ise tüm Türkiye’ye kargo ile teslim ediliyor.

Teknofest’ten Uğur Okulları’na ödül

Uğur Okulları, TEKNOFEST 2021’e, Türkiye genelindeki 6 kampüsünden toplam 11 öğrenci ve 6 projeyle katıldı. Yarışmada 8’inci sınıf öğrencisi Barkın Özsoy, “Akıllı Trafik Sinyalizasyonu için Kontrol Ünitesi Yapımı” isimli projesiyle Akıllı Ulaşım kategorisinde 3’üncü oldu. 2020 yılında düzenlenen TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda Teknolojik Tasarım dalında 1’inci olan Barkın Özsoy, “Mekanik ve yazılım konusuna ilgi büyük ilgim var” diye konuştu.

Opet’ten Akıllı Filo Yönetimi

Opet, Akıllı Filo Yönetim Sistemi Otobil ile şirket taşıtlarına istasyonlarından nakit veya kredi kartı ile ödeme yapmadan, araçtan inmeden yakıt alma imkanı sunuyor. Müşteriler, Otobil sayesinde, araçlarının dolum ve kilometre gibi bilgilerini dijital ortamda kolaylıkla öğrenebiliyor. Ayrıca, yeni sistem sayesinde, araçlarının ne zaman, nereden, ne kadar yakıt aldığını öğrenme olanağı da sunuyor. Böylece, araç sahipleri, taşıtlarının tüm giderlerini kontrol altında tutabiliyor. Akıllı Filo Yönetim Sistemi Otobil ile 55 bin şirket ve 1 milyon araca ulaştıklarını belirten Opet Filo Satış ve Teknolojileri Direktörü Hakan Koca, “Akıllı Filo Yönetim Sistemimiz Otobil ile müşterilerimize maliyet ve verimlilik kontrolü sağlıyor, büyüme eğilimindki işletmelerin giderlerini kontrol altına almalarına yardımcı oluyoruz” diyor.

Worldcard’ın 30’uncu yılı

Yapı Kredi, Worldcard’ın 30. yılını kutluyor… Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, pandemide temassız ödemelerde ciddi bir artış gerçekleştirildiğini belirtti ve “Bu dönemde, World Mobil kampanyalarını hem fiziksel mağazalarda hem de e-ticarette geçerli olacak şekilde güncelledik” diye konuştu. Kartsız, hızlı ve güvenli ödemeye olanak sağlayan World Pay ödeme çözümlerinin kullanımının da arttığına dikkat çeken Ülgen, 2021’in ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre işlem adedinin ve cirosunun da yaklaşık 2.5 katına çıktığını paylaştı.
Ülgen, tüketicileri sadeleşme ve akıllı alışverişe davet ettikleri “Dünya Kadar Sade” projesiyle tüketime çok daha bilinçli bir şekilde yaklaşılması gerektiğine değindi.

Türk ekonomisine 152 milyar TL’lik katkı

Türkiye’deki 15. yılını geride bırakan Vodafone, kendi ekosistemi üzerindeki dönüştürücü etkilerini ve ülke ekonomisine katkılarını değerlendirmek için, Politika Analiz Laboratuvarı işbirliğiyle bir ekonomik etki analizi hazırladı. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, hesaplama yapılırken üç temel etki alanına odaklandıklarını ifade etti: “İlki, doğrudan etkilerimiz; yani Vodafone bünyesinde oluşan katma değer. İkincisi, dolaylı etkilerimiz; yani Vodafone’a hizmet ve ürün tedarik eden paydaşlarımız ile satış kanallarımız üzerinden ortaya çıkan katma değer. Üçüncü etki alanı ise, ücret, vergi gibi bileşenlerin yurt içi ekonomiye yeniden katılmasıyla ortaya çıkan tetiklenen etki.” Bu üç başlıkta gerçekleştirilen analiz, Vodafone’un son 15 yılda ekonomiye doğrudan 152 milyar TL’lik etkisi olduğunu ortaya koydu. Ekosistem ile oluşan çarpan etkileriyle bu rakamın 334 milyar TL’ye ulaştığı belirtildi.

Sodexo’dan “Çalışan Ne İster” araştırması

Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri, GfK Araştırma Hizmetleri iş birliği ile kurumlara ve çalışanlara yönelik olarak “Kurumların Ödüllendirme-Teşvik, Yardım ve Yan Haklar Araştırması” gerçekleştirdi. Çalışanlar için en önemli yan hak olarak yüzde 63 ile “yemek kartı/yemekhane” öne çıktı. Onu yüzde 62 ile yılbaşı ya da bayramlarda yapılan dönemsel yardımlar takip ediyor.
Sodexo’nun araştırması, 3’üncü sırada yüzde 60 ile teşvik ve ödüllendirme uygulamalarının geldiğini ortaya koyuyor. Ardından, yüzde 54 ile yol yardımı ve yüzde 48 ile “değişen koşullara göre önemi gittikçe artan yan hakların çeşitliliği ve esnekliği” geliyor. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Ahmet Karan, “Yeni çalışma biçimleri, çalışanlara sağlanan faydaların da yeniden ele alınmasını zorunlu kıldı. Çalışanların beklentilerinde, fark edilmek ve ödüllendirilmek ilk sıralara yerleşti” dedi.

Yemeksepeti’nin yeni hedefi mahalleler

Yemeksepeti, önümüzdeki günlerde kullanıcılarına sunacağı “Yemeksepeti Mahalle” hizmeti öncesinde aldığı stratejik karar doğrultusunda, Marketyo’yu satın aldı. 60 ilde tüketicilere online market alışverişi hizmeti veren Marketyo satın alımı ile; yerel marketlerin çevikliği, kampanya çeşitliliği, geniş ürün gamı ve ürünlerin tazeliği “Yemeksepeti Mahalle” hizmetinin önemli bir parçası olacak. Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, “Yemeksepeti Mahalle ile kullanıcılarımıza mahallelerindeki esnaflardan ve yerel market zincirlerinden istedikleri ürünlere kolaylıkla ulaşmalarını sağlamakla kalmıyoruz, aynı zamanda esnafı da dijitalleştirerek yerel ekonomiye katkı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

Aklease’den 30 milyon euro kaynak

Aklease, Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası ile yeni bir kredi anlaşması imzaladı. 30 milyon euro tutarında ve 7 yıl vadeli olan kredi KOBİ’lerin kayıtlı istihdam yaratmalarını desteklemek amacıyla kullanılacak. Kredinin, Dünya Bankası Kaynaklı Kayıtlı İstihdam Yaratma Projesi’nin uygulanacağı 24 ilde yerleşik, finansal yapısı güçlü KOBİ’lerin yatırım ihtiyaçlarını karşılayacağını ve kayıtlı istihdamı artırmak amacıyla kullanılacağını belirten Aklease Genel Müdürü Çetin Düz “30 milyon euroluk kaynağı Türkiye’nin dört bir yanında bulunan ve ekonominin bel kemiği olan KOBİ’lerle buluşturacağız” diye konuştu.

QNBEYONd’dan 3 üniversiteli girişimciye ödül

QNB Finansbank, yaratıcı ve yenilikçi fikri olan girişimci ruhlu üniversite öğrencilerini desteklemek amacıyla oluşturduğu QNBEYOND Unidea programının yeni döneminin kazananlarını açıkladı. Mayıs 2021’de hayata geçirilen programın ilk 3’e girenleri, QNB Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, Genel Müdürü Temel Güzeloğlu ve üst yönetiminin oylarıyla belirlendi.20 bin TL’lik ödülün sahibi Elifnur Polat, 15 bin TL’lik ödülün sahibi Selami Arif Ferah, 10 bin TL’lik ödülün sahibi Nergis Hilal Yenen oldu.

AstraZeneca Türkiye’den sürdürülebilirlik raporu

Global ‘Sıfır Karbon Taahhüdü’ stratejisiyle çalışmalarına devam eden AstraZeneca Türkiye, 2020 Yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. “Sağlık hizmetlerine erişim, Çevre, Etik ve Şeffaflık” olarak 3 konuyu önceliğe alan rapor, şirketin odağındaki 16 konuyu da kapsıyor. AstraZeneca, bu strateji doğrultusunda, 2015’ten bugüne sera gazı salınımını yüzde 60, su kullanımını yüzde 20 ve atık miktarını da yüzde 2 oranında azalttı. Şirket, “Sıfır Karbon Taahhüdü” stratejisine katkıda bulunmak için gönüllülük esasına dayalı Sıfır Karbon Çalışma Grubu’nu da kurdu. Bu çalışmasıyla 2021 yılında Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde, İç İletişim kategorisinde Altın Ödül’e layık görüldü.

EyeBrand ile görmeye engel yok

Mobil bankacılık üzerinden para transferi yapmak, saç şekillendiriciyle harika bukleler elde etmek, makyaj yaparak özgüven tazelemek, günün yorgunluğunu atmak için çay veya kahve demlemek… Bir görme engelli tüm bunları neden yapamasın ki? BlindLook’un ses odaklı teknolojisi sayesinde tüm bunları ve daha fazlasını özgürce, kimseye bağlı olmadan yapabiliyorlar. BlindLook, iletişimin yüzde 80 görme odaklı olduğu bu dünyada, görme engelliler için yüzde 100 ses odaklı bir dünya yaratıyor. Ürünleri ses odaklı teknolojisi ile erişilebilir hale gelen markalar, Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) oluyor.

canias4.0 ile üretimde verimlilik artıyor

BT yatırımları, özellikle üretim yapan şirketler için hayati önem taşıyor. ERP yazılımlarının yanı sıra tam entegre çalışabilen IoT, büyük veri ve iş zekası çözümlerini kurgulamak firmalara büyük avantajlar sunuyor. canias4.0 çatısı altında, şirketlerin ihtiyaç duyduğu yazılım ve donanım ürünlerini sunan IAS’nin yönetim kurulu başkanı Yaşar Hakan Karabiber, üretim şirketlerinin kritik BT yatırımları hakkında bilgi veriyor: “IAS Holding, firmaların dijital dönüşüm yolculuğunda ihtiyaç duydukları tüm yazılım ve donanım ürünlerini sunuyor. Dünyanın her köşesinde müşterimiz, 30 binden fazla kullanıcımız var. Türkiye ve globalde 50’nin üzerindeki iş ortağımızla 31 ülkede, 16 dilde hizmet vermeye devam ediyoruz. Almanya, Türkiye, Hindistan, BAE, Güney Kore, İsviçre ve ABD’de toplam 14 ofisimiz var ve buralarda operasyonlarımızı başarıyla sürdürüyoruz. Ayrıca, teknolojik çözümlerimizin yanı sıra sunduğumuz danışmanlık ve eğitim hizmetleri ile de müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına yanıt veriyoruz” diyor.

TAB Gıda’nın hedefi dünyada ilk 3

Türkiye ve Çin’deki iki dev operasyonu başarıyla yürüten TFI TAB Gıda Yatırımları, dünya çapındaki 2 bin 500’ü aşkın restoranı, franchise restoranlar dahil 50 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Şirket, bu ekosistem sayesinde dünyanın en büyük “3 hızlı servis restoranı” operatörlerinden biri olma hedefiyle ilerlediğini açıkladı. TFI TAB Gıda Yatırımları, Türkiye ve Çin başta olmak üzere farklı ülkelerde yürüttüğü başarılı operasyonlar sayesinde küresel büyümesini sürdürüyor. Bugün, toplam restoran sayısı bakımından dünyanın en büyük 5’inci hızlı servis restoran zinciri operatörü olan TFI TAB Gıda Yatırımları, ilk 3’e girme hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerliyor.

Doğa dostu Boyner Cadde

Boyner, 3 Eylül itibarıyla Erenköy’deki yeni yerinde hizmet vermeye başladı. “Hayatı büyük yaşa, cesur yaşa” mottosu ile açılan Boyner Cadde yenilikçi konsepti, barındırdığı ilklerle perakende sektöründe bir dönüm noktasına imza atıyor. Toner Mimarlık tarafından tasarlanan Boyner Cadde, deneyim odaklı mağazacılığı teknoloji, sanat, sürdürülebilirlik ve sporla buluşturuyor. Boyner Cadde, “minimum atık, minimum israf” ve “maksimum mutluluk” hedefliyor. Müşterilerine sürdürülebilir, doğa dostu, yaratıcı, yenilikçi, samimi, doğal bir atmosfer ve sporla iç içe bir yaşam alanı sunuyor.

EKOS kapılarını açıyor

İlk yatırımcıları arasında Caroline Koç ve Emre Kurttepeli’nin yer aldığı ABD merkezli profesyonel etkileşim platformu EKOS, sınırlı sayıda öncelikli kullanıcıya kapılarını açıyor.
Yapay zeka destekli EKOS, yeni kuşağın profesyonel ağı olmayı hedefliyor. Yapay zeka eşleştirme algoritmasına sahip olan EKOS, etki odaklı networking ile içgörüyü merkeze alan etkileşim olanakları sunuyor. EKOS’ta bireysel üyeler, benzer ilgi alanlarına sahip, benzer endüstri dikeylerine ilgi duyan, benzer içerikler tüketen ve profesyonel hedefleriyle uyuşan diğer üyelerle pürüzsüz bir şekilde eşleşiyor. Böylece EKOS üyeleri, anlamlı ve etki odaklı bir yaklaşımla kendi iş topluluklarını oluşturabiliyor.

Colendi’ye 30 milyon dolar yatırım

Gelişmiş teknolojik altyapısı ve yenilikçi vizyonu ile bilinen Colendi, Seri A yatırım turunda 120 milyon değerleme üzerinden 30 milyon dolarlık yatırım toplayarak değerlemesini 150 milyon ABD dolarına taşıdı. Şirket, aldığı bu yatırım ile birlikte Colendi ana merkezini İngiltere’ye taşıyarak uluslararası bir şirket olma yolunda ilk adımını attı. Colendi platform ortakları ve stratejik iş ortakları ile birlikte 2.4 milyon kullanıcısına verdiği al, sat, sakla, öde, gönder ve benzeri tam kapsamlı finansal hizmetlerin ötesinde, yapay zeka ve büyük veri kullanan modern skorlama algoritması sayesinde daha önce finansal hizmetlere ulaşımı olmayanlara “şimdi al sonra öde” konseptiyle hızlı ve kolay krediye ulaşım sağlıyor.

Sanofi’de global üst düzey atama

Cem Öztürk, Sanofi’nin Türkiye, Afrika ve Orta Doğu Başkanı olarak atandı. Öztürk, son olarak 2019 yılından bu yana Sanofi Türkiye, Levant ve İran Ülke Başkanı olarak görev yapıyordu. Bu atamayla birlikte Cem Öztürk Türkiye, İran ve Levant bölgesine ek olarak, Afrika ve Orta Doğu bölgesindeki ülkeler de dahil olmak üzere 63 ülkenin yöneticisi olarak görev yapacak. Sanofi’ye katıldığı günden itibaren şirketin yurt içi ve yurt dışı organizasyonlarında farklı liderlik görevlerini başarıyla yürüten Öztürk, 2018’de Sanofi Türkiye Ülke Başkanı ve Yerleşik Reçeteli İlaçlar (Rx) Genel Müdürü olarak atanmış ve 2019’da sorumluluk alanına Levant bölgesi ve İran da eklenmişti.

Kimyada rekabet büyük!

Global danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners’ın kimya sektörüne yönelik gerçekleştirdiği araştırma, sektördeki değişimin yönü ve rekabetin yeni odağıyla ilgili çarpıcı veriler içeriyor. Araştırmaya göre, önümüzdeki dönemde kimya sektörü üreticilerinin rekabet güçlerini artırmaları için odaklanmaları gereken beş alan var. Bunlar; ticaret kısıtlamaları, çevre dostu kimyasallar, hizmet tabanlı sözleşmeler, çevik satışlar ve dijital müşteri deneyimi olarak sıralanıyor. Simon-Kucher & Partners Direktörü Öykü Elmas, dijital müşterilere hizmet verecek pazara giriş modeli oluşturmak için dikkat edilmesi gerekenleri dört adımda şöyle özetliyor:
– Kimya şirketlerinin müşterileriyle etkileşim şekillerinin yeniden tasÛarlanması
– Doğru satış kanallarının belirlenmesi
– Hizmet modellerinin optimize edilmesi
– Satış modellerinin yeni sisteme uyumlu hale getirilmesi.

Akbank’ın Axess’i 20’nci yılını kutluyor

Axess, baştan sona yenilenen marka kimliği, yeni reklam yüzü Gülse Birsel ve yepyeni özelliğiyle 20’nci yılını kutluyor. Bu yeni özellik sayesinde Axesslilerin, alışverişlerinde biriktirdikleri kaybolmayan chip-paraları “Chip-para ile Öde” sayesinde her yerde geçiyor ve Axessliler tüm harcamalarını Axess Mobil üzerinden tek tuşla kolayca silebiliyor. Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, Axess’in, yeni yaşında “Chip-para ile Öde” özelliğiyle büyük bir yeniliğe daha imza attığını belirtti ve ekledi: “Sektörde bir ilk ve tek olan bu özelliğimiz sayesinde müşterilerimiz biriktirdikleri kaybolmayan chip-paraları ile diledikleri harcamalarını Axess Mobil’den tek tuşla, saniyeler içerisinde silebiliyor.

Netaş’ın yeni CEO’su Sinan Dumlu oldu

Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Netaş’ın CEO ve İcra Kurulu Başkanlığı görevine Eylül 2021 itibarıyla Sinan Dumlu getirildi. Netaş Yönetim Kurulu Başkanı Aiguang Peng, atama ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Ali Emir Eren’in 25 Eylül 2021 tarihinden itibaren şirketimizden kendi isteği ile ayrılma kararı aldığını bildirmek isterim. Sinan Dumlu liderliğinde Netaş, Ar-Ge’sinden aldığı güçle büyümesini sürdürecek ve yakın coğrafyadaki hedeflerini ZTE ile birlikte artırmaya devam edecektir.”

Wellbees, 1millionstartups programı’nda

Çalışan esenliği platformu Wellbees, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda çözümler üreten girişimcileri bir araya getiren “1MillionStartups” platformunun, Kadın Kurucular 1MillionStartups Programı’na dünya çapında kabul edilen 20 girişimden biri oldu. Wellbees’in Kurucusu Melis Abacıoğlu, programda elde edecekleri deneyimleri İK profesyonelleri ile paylaşırken, büyüme planları arasında yer alan İngiltere pazarını da derinlemesine inceleme fırsatı yakalayacaklarını söyledi.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Karbon negatif organizasyonlara ilk ev sahibi

gokhan-karahan-facebook

“Facebook ile e-ticarette öne çıkın”