in , , ,

İş dünyasından haberler (Aralık 2021-Ocak 2022)

Haber, yenilik, atama, lansman

İş-dünyasından-haberler-(Aralık-2021-Ocak-2022)

YENİ YIL HEDİYELERİ BEYMEN’DEN

Yeni yıla sayılı günler kala sevdiklerinizin, çalışanlarınızın ve iş ortaklarınızın yaşamlarına keyif katacak, yeni yılın büyüsünü yaşatacak farklı kategori ve fiyat aralıklarındaki hediye seçenekleri için Beymen’e göz atabilirsiniz.

Mağazaya gitmek istemiyorsanız, www.beymen.com internet sitesi, 444 4 700 numaralı telefondan ya da Beymen Adrese Teslim Hizmeti ile alışverişinizi kolayca yapabilirsiniz.

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE

Divan, yeni yıla girerken tatlı ve lezzetli hediyeler arayanlar için özel bir yılbaşı koleksiyonu hazırladı. “Senin Yılın Senin Zamanın” sloganıyla; geçmiş, bugün ve geleceğin yer aldığı 2022 Yeni yıl koleksiyonda hazırlanan özel konseptler ile bu yıl zamanda yolculuk hedeflenmiş. Retro ve İkonik seriler ile geçmişe, modern yaklaşımla bugüne, gelecekte ise minimalizme vurgu yapılıyor. Ayrıca bu yıl tüm siparişler ile sosyal sorumluluk kapsamında çeşitli derneklere bağış yapılıyor.

BIESSE WOODTECH’E DAMGASINI VURDU!

34. Uluslararası Ahşap İşleme Makineleri Fuarı TÜYAP Woodtech, 9-13 Ekim tarihleri arasında İstanbul’da düzenlendi. Biesse Türkiye, Uluslararası Ahşap İşleme Fuarı’nda (Woodtech), 1.500 metrekarelik stant alanında teknolojiye yön veren ve yenilikçi çözümlerini sergiledi. Çalışır şekilde ve uzmanlar eşliğinde sergilenen 15 farklı makine, sektör liderleri tarafından büyük ilgi gördü. Bu fuarda Biesse’nin yeni “IoT platformu” olan SOPHIA ürünü de tanıtıldı. Biesse Türkiye Operasyon Direktörü Yelda Akıncı, büyük ilgi gördüklerini belirtti ve ekledi: “Standımızda hem Türk hem İtalyan uzmanlarımızdan oluşan 60 kişilik ekibimiz sayesinde tüm ziyaretçilerimizi ve müşterilerimizi ihtiyaçlarına yönelik en iyi çözümleri sunarak ağırladık. Türkiye ile Orta Doğu bölgesi başta olmak üzere birçok müşterimizin gelişen ve yeni yatırımlarında birlikte iş ortaklığı yapmak üzere anlaşmalar imzalayarak, hedefimizin üzerinde satış gerçekleştirdik.”

NEVZAT AYDIN YERİNİ MERT BAKİ’YE BIRAKTI

Yemeksepeti’nin kurucularından ve CEO’su Nevzat Aydın, ailesine daha fazla zaman ayırabilmek ve girişimcilik ekosisteminin gelişmesine odaklanabilmek için CEO’luk görevinden ayrılma kararı aldı.Nevzat Aydın’ın Yemeksepeti’nden ayrılma kararını almasının ardından CEO’luk görevine 2011 yılında Yemeksepeti ailesine katılan ve halen İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Mert Baki’nin atandığı açıklandı. Nevzat Aydın, bu konuda şunları söyledi: “Yemeksepeti her yıl istikrarlı büyümesini sürdüren ve sektöründe açık ara lider durumda olan bir şirket. Önümüzdeki dönemde, yönetiminde daha farklı bir bakış açısının hakim olmasını istiyorum. Son dönemde mükemmel bir yönetim ekibi kurduk ve hem bu ekibe, hem de Mert Baki’ye güvenim tamdır.”

QNB FİNANSBANK’A YENİ GENEL MÜDÜR

QNB Finansbank’ta yaklaşık 12 yıldır Genel Müdürlük görevini yürüten Temel Güzeloğlu, 1 Ocak 2022 tarihi itibarıyla görevinden ayrılıyor. Güzeloğlu, yeni dönemde “Aktif Yönetim Kurulu Üyesi” olarak devam edecek, QNB Finansbank Genel Müdürlüğü’nü ise Ömür Tan üstlenecek.QNB Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, “İlk kez bankamızdan şube müdürlüğü pozisyonundan genel müdürlük görevine kadar uzanan bir kariyer görüyoruz. Bankamızın kültüründe kendi içinden genel müdür atanması banka yönetim ve sinerji süreçlerinin başarısını da göstermekte. Ömür Tan’ın bankamızı daha da başarılı noktalara taşıyacağına inancım tam” değerlendirmesini yaptı.

ABD’DE GAYRİMENKÜLE YATIRIM ZAMANI

ABD’de, Florida eyaletinin değişik bölgelerinde konut, işyeri ve arazilerle ilgili alım-satım işlemlerini yürüten IRG, özellikle Miami’de yatırım yapmak isteyen yatırımcıları, burada bulunan inşaat sahipleri ile tanıştırarak hem yatırım yapmalarına, hem de şirket ortaklıkları kurmalarına destek oluyor.International Realty Group’un kurucusu Giovanna Guzman, “Son üç yılda sadece Miami bölgesine yapılan yatırım tutarı 5 milyar doları geçti. Bu miktara arazi veya proje yatırımı dahil değil. Bu yatırımların önümüzdeki iki yıl boyunca yüzde 40 civarında artacağını düşünüyorum” diyor.

GEBERIT’İN DOĞA DOSTU STRATEJİSİ

Tasarruf sağlayan ürünleriyle sürdürülebilir geleceği şekillendirmeyi amaçlayan Geberit, doğal kaynakları koruyan ürünleriyle karbon ayak izini minimize ediyor. Fazla su ve kimyasal tüketimini engelleyen yenilikçi çözümleriyle gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmaya yardımcı olan Geberit, çevresel sürdürülebilirlik bilincini 30 yıldır devam ettiriyor. 2020 yılında elektrik enerjisini yüzde 46,1 oranında yenilenebilir enerji kaynaklarından elde eden Geberit’in 29 tesisinin tamamında ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi bulunuyor. Geberit’in bu yaklaşımı çevre dostu ürünlerini doğayla dost tesislerinde üretmesini sağlıyor.

YILDIZ HOLDİNG’İN MUTLULUK GÜNÜ

Yıldız Holding, gelenekselleşen “Mutlu Et Mutlu Ol Günü”nü 18 Kasım’da, dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarının katılımıyla kutladı. Yıldız Holding çalışanları, renkli etkinliklerle dolu bu özel günde, sosyal sorumluluk ve gönüllülük çalışmalarının coşkusunu paylaştılar. Bunun yanı sıra, Help Steps uygulamasıyla attıkları 52 milyon adımı UNICEF’e bağışlayarak dünya çocuklarının mutluluğuna da katkıda bulundular. “Mutlu Et Mutlu Ol Günü”, Yıldız Holding’in kurucusu Sabri Ülker’in “Dünyanın neresinde olursa olsun herkesin mutlu bir çocukluk geçirmeye hakkı vardır” ilkesinden yola çıkarak her yıl Kasım ayının üçüncü perşembe günü kutlanıyor. Mutlu Et Mutlu Ol Günü, 2021’de de kurum içi dayanışma ve yardımlaşmanın en güzel örneklerine sahne oldu.

MANİBUX’A 2 MİLYON LİRA YATIRIM

Manibux, Albaraka Türk’ün yüzde 100 iştiraki APY Ventures Fintech Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’nun liderlik ettiği yatırım turunda 2 milyon liralık yatırım aldı. Çocukların bütçe yönetimini eğlenerek öğrenmesine ve kendi ayakları üzerinde duran bireyler olarak yetişmesine katkı sağlayan yeni nesil harçlık sistemi Manibux’ın yatırımına, Arya WIP yatırımcılarından Nilüfer Günhan ve mevcut yatırımcılardan Ayla Cönger de katıldı. Manibux, aldığı bu yatırımla çocuklar ve ailelerinin finansal okuryazarlık eğitimlerinde davranış temelli sosyal etki yaratarak, Türkiye’de ilk ve tek Edu Fintech uygulamasını daha da geliştirmeyi ve yeni pazarlara açılmayı hedefliyor. Manibux kurucusu Canan Bayrak, aldıkları bu yatırımla, gelecek hedefleri doğrultusunda bir adım daha ilerlediklerini belirterek, “Hedefimiz ailelerin finansal ihtiyaçlarına çözüm olacak, Türkiye’den çıkıp dünyaya açılacak Unicorn bir Süper APP olmak” diye konuştu.

FAZLA GIDA’YA GLOBAL ÖDÜL

Küresel bir ağ ve içerik platformu olan Meaningful Business, her sene kârlılık ve büyümeyle beraber bir amaç doğrultusunda Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na hizmet eden en etkili şirket liderlerini seçiyor. Kurulduğu 2016 yılından bu yana 20 bin ton gıdayı israf olmaktan kurtararak 65 bin ton karbon salınımını engelleyen Fazla Gıda’nın kurucu ortağı ve CEO’su Olcay Silahlı 2021 yılı için seçilen 100 lider arasında yer aldı. Olcay Silahlı, ödül için şunları paylaştı: “Sosyal girişim kavramının Türkiye’de özellikle gençler arasında anlaşılması ve yaygınlaşması için bir örnek oluşturmayı hedefledik. Üstlendiğimiz bu misyonu daha da ileriye taşımak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”

LEASEPLAN’DAN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ RAPORU

Filo kiralama şirketlerinden LeasePlan, “Kurumsal Filolar İklim Değişikliğiyle Nasıl Mücadele Edebilir?” isimli bir rapor yayınladı. Raporda, şu anda Avrupa’da satılan tüm yeni otomobillerin yaklaşık yüzde 60’ını, yani her 10 araçtan 6’sını şirket araçlarının oluşturduğuna yer veriliyor. Rapordan öne çıkan diğer önemli saptamalar şöyle:

  • Şirket araçları, özel araçlara göre ortalama 2,25 kat daha fazla yol kat ediyor.
  • 2019 yılındaki yeni şirket araç kayıtlarının yüzde 96’sı benzinli ve dizel yakıtlı araçlardan meydana geliyor.
  • Küresel C02 emisyonlarının yaklaşık yüzde 20’sini karayolu taşımacılığı oluşturuyor. Bu veri dikkate alındığında, kurumsal filoları iklim değişikliğine ciddi katkılarda bulabileceğine ve çözümün önemli bir parçası olabilir. LeasePlan, tüm veriler doğrultusunda elektrikli şirket araçlarına geçişin sıfır emisyon politikalarının gerçekleşmesine önemli ölçüde katkıda bulunabileceğini vurguluyor.

LİDERLİĞİN KARANLIK YÜZÜ

K. Çağlayan Bakaçhan’ın, “Panorama: Karanlık İçgüdülerden Aydınlığa Liderlik Serüveni” isimli kitabı raflardaki yerini aldı.

Bakaçhan tarafından telif gelirlerinin tamamı Darüşşafaka Cemiyeti’ne bağışlanan kitap, liderliğin karanlık kişilik özelliklerini cesurca masaya yatırırken, iş hayatının aktörleri için de bir başucu kitabı özelliği taşıyor.

LEGO’DAN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA

LEGO Group ve Geena Davis Enstitüsü’nün Medyada Cinsiyet üzerine yaptığı yeni araştırma, toplumsal cinsiyet yanlılığının, çocukların yaratıcılığı üzerindeki etkisini ortaya koyuyor. Çin, Çekya, Japonya, Birleşik Krallık ve ABD’de 4 binden fazla ebeveyn ve 6-14 yaş arası çocukla yapılan araştırmadan çıkan ilk mesaj şu oldu: “Eylemlerimizin ve sözlerimizin, tüm çocukların yaratıcılıklarının bir sınırı olmadığını hissetmelerine ve inanmalarına olanak sağlaması gerekiyor.” Bulgular, kızların dünyaya hazır olduklarını, herhangi bir mesleği veya ilgiyi sürdürmek için kendilerine güvendiklerini ve ilhama sahip olduklarını gösteriyor. Erkek çocukların yüzde 71’i, kızların ise yüzde 41’i, “karşı cinse yönelik” bir oyuncakla oynamaları halinde dalga geçileceğine inandıklarını belirtiyor.

HAKKARİ’YE GRATİS MAĞAZASI

Sahip olduğu yaygın mağaza ağı ile sektöründe liderliğini koruyan Gratis, Hakkari’de hizmete açtığı son mağazası ile ‘Tüm Türkiye’de hizmet veren tek kişisel bakım marketi’ olma unvanını da aldı. 2021 yılı içinde Gratis’in CEO’su olarak göreve başlayan Bülent Gürcan, şu bilgileri verdi: “Gratis olarak ilk günden beri hedefimiz tüketicilerimizin kolay ulaşabileceği ve kişiye özel alışveriş deneyimleri yaşatabileceğimiz mağazaları hizmete almaktı. 12 yıldır bunu başarı ile sürdürüyoruz. Ayrıca Gratis’in tüm mağazalarındaki çalışanlarının kadın olması ile sektörde bu konuda tekiz. Toplamda 5 bin 500’ü aşkın çalışanın yaş ortalaması ise 28” dedi.

AKBANK PRIVATE BANKING 20. YAŞINI KUTLUYOR

Türkiye’nin ilk özel bankacılık birimi olarak kurularak, kişiye özel bankacılık hizmetini başlatan Akbank Private Banking, 20’nci yılını kutluyor. Bu dönemde Euromoney’den The Banker’a dünyanın önde gelen finans dergileri tarafından 30’a yakın ödüle layık görülen Akbank Private Banking, bugün 5 bin’in üzerinde müşterisinin 50 milyar TL varlık büyüklüğüne yön veriyor. Akbank Özel Bankacılık ve Yatırım Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Dr. Alp Keler, müşterilerinin ihtiyaçlarına iştirakleri ve Akbank Hazine’nin sinerjisi üzerine kurulan iş modeli sayesinde tek bir noktadan cevap verdiklerini belirterek uzmanlıkla geliştirdikleri geniş ürün ve hizmet yelpazesi ile müşterilerine üst düzey bir bankacılık deneyimi yaşatmak için çalıştıklarını söyledi.

ANADOLU EFES’TEN 3 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFİ

Anadolu Efes, 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı. Bu hedefleri, “çevre için sıfırlıyoruz”, “Sosyal etki için artırıyoruz” ve “Fırsat eşitliği ve kapsayıcılık ile güçleniyoruz” ana başlıkları altında toplayan şirket, 2030 yılına kadar tüm operasyonlarında “net sıfır karbon salımı” hedefliyor. Anadolu Efes, planları arasına ayrıca yüzde 30 olan kadın çalışan oranını yüzde 51’e çıkarmayı da ekledi. “Küresel ısınmayı 1.5 dereceyle sınırlandırabilmemiz için karbon salımlarımızı düşürmemiz gerekiyor” diyen Anadolu Efes CEO’su Can çaka, şöyle konuştu: “Atık yönetimi alanında çalışmalarımızı sürdürerek, tüm operasyonlarımızda sıfır atık bir organizasyon olduğumuzu belgelendireceğiz. Sürdürülebilir kalkınmanın kadınların iş hayatında güçlenmesine bağlı olduğunun bilincindeyiz ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin bizi daha güçlü kıldığına inanıyoruz. Diğer yandan ise tarıma, girişimcilik ekosistemine, spora, kültür sanata, yerel kalkınmaya ve kadının güçlenmesine yönelik yatırımlarımızı sürdürerek, sosyal etkimizi artırmaya devam edeceğiz.”

HEPSİBURADA’DAN KOBİ’YE 5 MİLYON TL

HepsiAd ile e-ticaret hacmini daha hızlı ve kararlı şekilde büyütmek için pazaryerindeki işletmelere inovatif hizmet ve servisler sunan Hepsiburada, bu amaçla bu kez dünya sosyal medya devlerinden Facebook ile iş birliği yaparak yepyeni bir reklam platformu oluşturdu. Bünyesinde satış yapan her 3 işletmeden 1’inin e-ticarete başladığı ilk e-ticaret platformu konumunda olan Hepsiburada’nın Facebook iş birliği ile oluşturduğu bu yeni nesil sosyal medya reklam ürünü ‘Managed Partner Ads (MPA)’ yani ‘iş Ortağı Yönetimli Reklam’ platformu, 3 Kasım itibarıyla işletmelerin kullanımına açıldı. Hepsiburada ve Facebook ortaklığı ile oluşturulan ve KOBi’lere özel lanse edilen bu performans reklam platformu sayesinde üye işletmeler, Hepsiburada verilerini kullanarak Facebook ve Instagram üzerinden en verimli şekilde hedefli reklamlarını verebilecekler.

BÜYÜKÇEKMECE NEFES ALIYOR

Pharmactive İlaç, Volt Motor, Volt Redüktör, Volt Teknoloji gibi sanayide derinleşen şirketleri bünyesinde barındıran Saya Grup iştiraki Folkart, İstanbul’daki ‘Nefes’ projesi dahil, şu anda 9 milyar TL yatırım değerinde, 8 ayrı projeyi aynı anda yürütüyor. Geniş bahçeli villalardan oluşan Folkart Nefes İstanbul, şehrin karmaşasından uzak, Büyükçekmece’de özgürce ‘nefes alan bir yaşam merkezi’ olmayı hedefliyor. Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Folkart Nefes İstanbul’un doğadan ilham alan, sürdürülebilir ve lüks bir mimarinin hakim olduğu, tüm yaşam öğelerini bir araya getiren müstakil evlerden oluştuğunu vurguladı. Folkart Nefes İstanbul, yüzde 80’i yeşil alandan oluşan 123 bin metrekarelik arsada inşa ediliyor.

ÇİÇFT GEYİK KARACA’DAN 98’İNCİ YILA ÖZEL SÜVETER

Çift Geyik Karaca, Cumhuriyetin 98. yılına özel bir çalışmayı daha hayata geçirdi. Mustafa Kemal Atatürk’ün yaklaşık 87 yıl önce giydiği süveteri bu yıl da yeniden üreterek satışa sunan firma, elde edilecek tüm geliri Mehmetçik Vakfı’na bağışlayacak. İki yıl önce başlatılan sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde bu özel süveteri yeniden ürettiklerini belirten Çift Geyik Karaca Genel Müdürü Cihat Özbekli, şunları söyledi: “Ortak değerlerle büyüdüğümüz bu topraklarda, hepimizin ortak mirasına olan saygımızdan dolayı, tüm ürünlerimizde yer alan ve markamızın kimliğini işaret eden logomuzu bu özel süveterde kullanmama geleneğimizi sürdürdük. Tüm sezon boyunca satışta olacak süveterin iletişim çalışmalarını da ‘Bir süveter çok şey anlatır’ mesajıyla sürdürüyoruz.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bu-ayin-onerileri-aralik-2021-ocak2022-

Bu ayın önerileri

taklitler-aslini-yasatir-mi-

Taklitler aslını yaşatır mı?