in , ,

Münteha Adalı: “Yerel ve lider şirket olacağız”

Münteha Adalı, Fast Company dergisinin Female Founders 100 listesine giren başarılı girişimcilerden biri… 1992 yılında kurduğu Güvensan ile “tesis yönetimi” sektöründe büyümeye ve fark yaratmaya devam ediyor. Müşterisini “dost olarak” gören Adalı, hedefini, “aranılan firma” olarak açıklıyor.

FARKLI BAKIŞ AÇISI GETİRDİK
Şirket 1992 ortası kuruldu. Sektörün ilklerindeniz. Hiç bilmediğimiz işe girmenin en güzel yanı, zorluklarını bilmemek, sadece başarmak ve kazanmak arzusuydu. O yıllarda İstanbul hızlı değişiyor, yeni konsept binalar yapılıyordu. Bu sektörde şimdiki gibi global firmalar yoktu. Sektörde alaylı firmaların olması, müşteri beklentileri ile rakiplerin yapamadıkları bizim için fırsat oldu. Farklı bakış açımız ve kendimize olan inancımızla sektöre hızlı giriş yaptık.

Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde olmak yerine kimsenin olmak istemediği sektörde yer almak zor olsa da keyifli ve fırsatlarla doluydu. Hep bilmediklerimin peşine düştüm, çünkü bilmediklerim yeni hedeflerim, yeni hedeflerim de yeni hikayelerim olacaktı, ki böylede oldu.

Sonraki süreç ise temizlikçi olmanın dayanılmaz hafifliği… Sınıfların sektörleri yarattığının farkına varmam çok zor olmadı.

Bu süreçte sektörün kaderinde değişmeyen durumları anlamakta zorlandım; hafife alınmak, “siz ne bilirsiniz” tavrı, mavi yaka-göz ardı edilen çalışanlar, haksız rekabet ve sektör oyuncularının yarattığı tüm olumsuzlukların genele negatif yansımaları gibi sayısız durumların varlığı sanırım beni kışkırttı. Bu sektörde gördüğüm sorunları çözmeye yönelik projeler yaparak, sorunlara dikkat çekmeyi, farkındalık yaratmayı seçtim, bu durum çalışmalarımıza değer katarak bizi farklılaştırdı.

Hizmet sektöründe “Temizlikçi” olma algısının değişmesi zor olacak derken, Covid-19 ile birlikte, “Temizliğin imandan değil, koronadan geldiği” gerçeği ile karşılaştık. Korona ile sahada sağlık çalışanları ile birlikte bizler her türlü sağlık tehdidine rağmen işimizin başında olduk.

MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİYORUZ
Temizliğe ihtiyaç duyun her alan hizmet kapsamımız içindedir. Son dönemlerde “Tesis yönetim hizmetleri” olarak tanımlanıyoruz. Temizlik, Teknik, İlaçlama, Bitki Bakım ve Personel bordrolama hizmetleri ana başlıklarında hizmetler veriyoruz. Sektörlerin özellikli işleri içinde özel projeler yapıyoruz.

Güvensan olarak gerçek anlamda çözüm odaklıyız. Temel hedefimizi, müşteri beklentileri üzerinde hizmet vermek oluşturuyor. Verilen hizmetlerle yaratılan değer raporlanmakta, sektörel gelişmeler ve ihtiyaçlar müşterilerimiz ile paylaşılmaktadır.

Hizmet üretirken hep müşteri beklentisi ve bakış açısıyla hareket ediyoruz. Bana yapılmasını istemediğim hiçbir durum süreçlerimiz içinde yer almıyor. Bulunduğumuz koşullara bakıldığında bu bir delilik, ben de kendimi bu şekilde tanımlıyorum. Deli olmaktan gelen özgürlüğü de çok seviyorum.

Bana “Hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?” diye soruyorlar. Ben de kirliliğin sektörü olmadığını, yaptığımız işin yetkinliği ile faaliyet gösterdiğimizin altını çiziyorum.

Felsefenin olmadığı yerde hayat bulmak zordur. “Ve her şey temizlikle başladı, temizlikle bitti…” Bir doğduğumuzda – bir de öldüğümüzde bizi yıkıyorlar. Temizliğin bu kadar gerekli ve önemli olduğunun altını çizmeye devam edeceğiz.

İlk günkü heyecanımız ve her şeyi düzeltme hastalığımızla, varlığımızı tüm ekip arkadaşlarım ile devam ettiriyoruz.

GÜVENSAN’I GELECEĞE TAŞIYORUZ
Hedefimiz güvenli hizmet sunmaktı. Şeffaf, açık ve paylaşımcı politikamız bizi adımız gibi güvenilir kıldı. Hayal kırıklığına uğrasak da biz hiçbir müşterimizi hiçbir süreçte hayal kırıklığına uğratmadık, güvenlerini sarsmadık. Bu durum bizi motive ediyor ve daha fazla yaratma, çalışma enerjisi veriyor.

Misyonumuz; geleceğin dünyasına daha iyi bir çevresel miras bırakmak, farkımızla farkındalık yaratmak ve konforlu güven sunmak.

Vizyonumuz, tesis yönetim hizmetlerinde tercih edilen ‘lider’ ve ‘yerel firma’ olmak.
Sektörde aranılan yerel firma olma hedefimize Covid-19 sürecinde ulaştığımızı gördük.

DOST GİBİ MÜŞTERİLERLE ÇALIŞIYORUZ
• Müşteri kitlemiz, insan, çevre odağında ve buna önem veren şirketlerden oluşuyor. Dostumuzu seçme özeniyle iş ilişkisi kurmaya dikkat ediyoruz.

• Hizmet, kültür ve vicdan işidir. Burada süreç yönetimi her açıdan önemli olup sonuç ise ürettiğiniz hizmettir. Sonuç kısmında yaptığınız hataların telafisi mümkün olsa da süreç yönetimi iki tarafın da itibarına zarar verecek (yasal mevzuat, ISG, çevre hasarı gibi ) durumlara neden olabilmektedir. Türkiye genelinde çok sayıda şirket ile çalışıyoruz. Bunların arasında Shell, BP, Avivasa, Lc Waikiki, Farplas ve Exxon Mobil şirketleri yer alıyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İş dünyasından haberler

Dijital 100