in , ,

Teleperformance nasıl “harika iş yeri” oldu?

Teleperformance Türkiye, 2021 yılına, “Yüksek güven kültürüne sahip, harika iş yeri” kriterlerini sağlayarak “Great Place to Work” sertifikası alarak girdi. ‘En İyi İşveren’ markasını dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketi Kincentric de onayladı ve şirket, “Kincentric Best Employers 2021” araştırmasında da “En İyi İşveren” unvanını aldı. Teleperformance Türkiye CEO’su Tülay Doğrular, elde edilen bu başarıyı ve onları ‘En iyi işveren’ yapan felsefelerini anlattı…

Teleperformance

Teleperformance, global bir dev. Peki Teleperformance Türkiye, ne kadarlık bir iş gücünü temsil ediyor? Hangi alanlarda lidersiniz?

Türkiye’de İstanbul, Balıkesir, Uşak, Antalya ve Diyarbakır’da bulunan 6 merkezimizde 6 bin 250’den fazla çalışanımızla, 12 dilde, 100’den fazla markaya hizmet sunuyoruz. Müşteri hizmetleri, müşteri kazanımı (tele pazarlama & tele satış), teknik destek, alacaklar yönetimi, BPO, e-Performance sosyal medya ve Teleperformance Analytics alanlarında sektörde lider konumdayız. Son 3 yılda ciromuzu 3’e katlayarak büyümemizi sürdürürken önümüzdeki 2 yılda da farklı dillerde sunduğumuz hizmetlerimizin cirosal hacmini 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz.

En iyi işveren olarak anılmanızı sağlayan yaklaşımınızdan ve kurum kültürünüzden bahseder misiniz?

Teleperformance’ın bir numaralı işveren taahhüdü çalışanların ve çalışan adaylarının en çok tercih ettiği marka olmak. Bu taahhüdümüzü yerine getirirken çalışanlarımızı hem kariyer yolculuklarında hem iş ve özel yaşam dengesi kurma konusunda destekliyoruz. İşimizin merkezine “insanı” koyuyoruz. İnsanlarla insan için değer yaratmak felsefesiyle, ‘çeşitlilik’ ve ‘kapsayıcılık’ odaklı hareket ediyoruz. Kariyer yolcuğunu birlikte tasarladığımız çalışanlarımızın terfi süreçlerinde de yanlarında oluyoruz. İşimize, paydaşlarımıza ve çalışan ailemize değer katacak birçok programımız var.

Çalışanlarımıza yetkinliklerini geliştirici, onları geleceğin liderlerine dönüştürecek eğitim olanakları sunuyoruz. Çalışma ortamlarından motivasyonlarına, sağlıklarından sosyal sorumluluk faaliyetlerine kadar çalışanlarımız için yüksek standartlarda hareket ediyoruz. Çalışan memnuniyetinde Teleperformance’ın bulunduğu 83 ülke arasında Türkiye olarak ilk 10’da yer alıyoruz. Hedefimiz, ilk 3’e girebilmek. İnsana verdiğimiz değer, güçlü kurum kültürü ve tüm paydaşlarımızla yarattığımız başarı bu yıl bize iki önemli ödül getirdi.

Kurum kültürü konusunda global bir otorite olan Great Place to Work Enstitüsü’nün “yüksek güven kültürüne sahip, harika iş yeri” kriterlerini sağlayarak “Great Place to Work” sertifikası aldık ve en iyi işverenler arasına girdik. Eş zamanlı olarak dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketi Kincentric tarafından gerçekleştirilen “Kincentric Best Employers 2021” araştırmasında da “En İyi İşveren” unvanını aldık.

Pandemi döneminde elde edilen bu başarıda pandemideki yaklaşımınızın rolü ne oldu?

Virüsün Türkiye’de görüldüğü 2020 Mart’ında hemen harekete geçerek 3 hafta gibi kısa bir sürede çalışanlarımızın yüzde 99’unu kapsayacak şekilde evden çalışma modeline geçtik. Bu süreçte çalışanlarımız için sağlık ve güvenliği birinci önceliğimiz haline getirdik. Ofis ortamında sunduğumuz konfor ve aile ortamını uzaktan çalışma modelinde de sağlamak için çalıştık. Bu süreçte beraber uzaktan çalışsak da aynı aile ruhunu yaşayabilmek ve çalışanlarımıza da yaşatabilmek adına iç iletişim aktivitelerimizi artırdık.

Çalışanlarımızın böylesine zorlu bir ortamda kendilerini iyi hissetmeleri için farklı etkinlik ve uygulamalar gerçekleştirdik. İçten, açık ve şeffaf bir iletişimle tüm süreç boyunca çalışanlarımızın kendilerini iyi ve güvende hissetmelerini sağladık. Birçok sektörde çok sayıda şirketin ayakta kalma mücadelesi verdiği bir dönemde ortaya koyduğumuz bu performansta güçlü ve çevik kurum kültürümüz önemli bir rol oynadı.

Çalışanı işin merkezine alan bir işveren kültürü, paydaşlara, müşterilere nasıl yansıyor?

Esnek, çevik iş modelimiz, güçlü teknolojik altyapımız ve benzersiz uzmanlığımızla hep birlikte iş ortaklarımız için en yüksek değeri yaratıyoruz. Bir anlamda çalışanımıza verdiğimiz değerle iş çıktılarımızı en üst seviyeye taşıyoruz. Yaratılan başarı ile müşterilerimizin işlerini daha kolay, daha hızlı ve daha güvenli çözümlerle mükemmelleştiriyoruz. Bunun en güzel örneğini de aslında pandemi döneminde ortaya koymuş olduk.

Başta perakende ve e-ticaret olmak üzere teknoloji ve tüketici elektroniği, seyahat, telekomünikasyon, tüketici ürünleri gibi sektörlerdeki paydaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz güçlü iş birliği, pandemide bize güç kattı. Pandeminin damga vurduğu 2020’de hem cirosal hem de çalışan sayısı açısından yüzde 50’den fazla büyüdük. Çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve müşterilerimizle ortaya koyduğumuz aile ruhu, bizi bu noktaya taşıdı.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

5-soruda-kuresel-risk-analizi

5 soruda küresel risk analizi

CREST sertifikası, ilk kez Cyberwise’a verildi