in

“Çalışan refahını artırmak hedefimiz”

Gaziantep merkezli Sanko Holding, 6 Şubat depreminde en çok etkilenen gruplardan birisi. Holdingin insan kaynakları bölüm başkanı Tansel Varan, “Aldığımız her kararda bu kararın çalışanlarımıza, bulunduğumuz bölge halkına katkısı ne olacak sorusunu soruyoruz. Çalışanlarımızın refahı için neler yapabileceğimizi sürekli sorguluyoruz” diyor…

Çalışanlarımızın görüşlerini ve beklentilerini almak amacıyla çalışan bağlılığı anketleri düzenleyip bunların sonucuna göre aksiyonlar almaktayız. “Esnek Yan Haklar Sistemimiz” SanFlex, çalışan bağlılığı anketi sonucunda aldığımız aksiyonlar sonucu hayata geçirdiğimiz uygulamalarımızdan biri. İç mentorluk programımız ‘Bir Adım programı’ da çalışanların beklentilerinden hareketle tasarlanmış ve deneyimli çalışanlarımızla kariyerinin ilk yıllarında olan çalışanları bir araya getirerek hem çalışanların gelişimine hem de farklı şirketlerimiz arasında sinerjiye olanak tanımıştır.
Pandemi döneminde çok hızlı harekete geçerek çalışanlarımızın kaygılarını minimize edecek tedbirleri hayata geçirmiş ve çalışma düzenimizi bu şekilde güncellemiştik. Sonrasında ise özellikle teknoloji ekiplerimiz hibrit çalışma düzenine hızlı bir şekilde uyum sağladılar.
SANKO olarak teknolojiyi iyi kullanan bir şirketiz. 2020 yılında başlayan SanShine dönüşüm projesi ile tüm süreçlerimizi dijital ortama taşıdık. Aramıza yeni katılan bir çalışanın dijital platformları hızlıca kullanması ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak adına tasarladığımız uygulamamız “İK Asistanı”nı, şimdi Generative AI ile geliştirmekteyiz. Geçmişte uzun uzun kılavuzlarla yapılan eğitimleri, sistemler üzerinde sanal turlarla kolaylaştırabiliyoruz.

İŞVEREN MARKASININ 3 BİLEŞENİ

SANKO Grubu çok köklü bir grup ve topluma katkı her zaman öncelik olmuş. Merhum kurucumuz Sani Konukoğlu’nun “Bu topraklardan aldığını, bu topraklara vermek” düsturu bizim işveren markası yaklaşımımızda önemli yer tutuyor. Çalışanlarımız ve faaliyet gösterdiğimiz bölgelerde yaşayan insanlar bizim ekosistemimizin önemli bir parçası ve aldığımız her kararda bu kararın çalışanlarımıza, bulunduğumuz bölge halkına katkısı ne olacak sorusunu soruyoruz. Çalışanlarımızın refahı için neler yapabileceğimizi sürekli sorguluyoruz.
Gaziantep’te bu yıl faaliyete geçen yeni merkez ofisimizi tasarlarken çalışanlarımızın refahını ve iyi zaman geçirmelerini düşünerek hareket ettik. Bu binamızda çalışanlarımızın kullanımına açık, gün boyu özel eğitmenlerinin bulunduğu spor salonumuzun yanı sıra yaz ve kış bahçemiz bulunuyor.
Depremin en çok etkilediği gruplardan biriyiz. Deprem sonrası Adıyaman’da bulunan çalışanlarımıza yönelik kurduğumuz konteyner kentte çocuklar için eğitim ve sosyal alanların dışında çalışanların eşleri için de sosyal alanlar oluşturduk.

ÇALIŞANIN YANINDA OLABİLMEK
Çalışana sunulan fayda ve çalışan refahından sonra işveren markası yaklaşımımızın önemli bir bileşeni de çalışanlarımızın gelişimi. 2023 yılında yönetsel rollere yeni geçiş yapan çalışanlarımızın yöneticilik yolculuklarında kendilerine yardımcı olmak için ‘Yeni Rolüm Mentorluk’ programını hayata geçirdik. Bu program sadece terfi eden yöneticileri değil aramıza yeni katılan veya çalışma yeri, organizasyonu değişen yöneticilerimizi de kapsıyor. Bu programla amacımız profesyonel hayattaki kritik geçişlerde çalışanlarımızın yanında olabilmek.
İşveren markamızın önemli bir başka bileşeni de şeffaf ve paylaşımcı liderlik. SANKO’da çalışanların üst yönetimle bir araya gelmesine önem verilir. Pandemi döneminde SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanımız Adil Sani Konukoğlu’nun, her ay farklı şirket çalışanlarıyla yaptığı sanal çay sohbetleri bunun güzel bir örneğiydi. SANKO Çay Sohbetleri kapsamında farklı şirketlerimizden her düzeyde katılımla sohbetler gerçekleştirdik.
Kadın çalışanlarla, gençlerle, kadın mühendislerle özel konsept buluşmalar da kurguladık. Pandemi sonrası bu buluşmalar yerini yüz yüze etkinliklere bıraktı. SANKO’da çalışanlar yöneticilerine çok kolaylıkla ulaşabileceklerini, yöneticilerin kendileriyle şeffaf bir şekilde iletişim kurduğunu bilirler. Grubumuza yeni katılan yöneticilerden de bu şekilde hareket etmeleri beklenmektedir.

GELECEĞE HAZIRLANMA SÜRECİ

Farklı çalışan gruplarına yönelik gelişim programlarımızı teknolojinin, iş hayatının güncel dinamikleri doğrultusunda tasarlamaktayız. 2 yıl içerisinde 1000’e yakın çalışanımız gelişim merkezi süreçlerine katılarak nerelerde güçlü, nerelerde gelişim ihtiyaçları olduklarını gördüler. Çalışanlarımız, gelişim alanları konusunda tüm çalışanlarımıza açık olan Gelişim Kataloğu’ndan eğitimler seçebiliyorlar.
Çalışanlarımız, bu katalogda yer alan Geleceğe Hazırım başlığı altında VUCA Dünyasında Liderlik, İş Hayatında Çeviklik, Tasarım Odaklı Düşünme gibi eğitimlerin yanı sıra Veri Analizi ve Yönetimi, Dijital Okuryazarlık gibi eğitimleri talep ederek bu eğitimlere katılabiliyorlar.

YENİ YETENEKLERE ÇAĞRI
Yeni nesil yeteneklerin en önemli beklentisi kendilerine gelişim olanakları sunulması. Yukarıda sıraladığımız uygulamalarınızın tamamı buna hizmet ediyor. Biz çalışanlarımıza; teknolojiyi yakından takip eden ve sizlere gelişim olanakları sunan, şeffaf ve paylaşımcı liderliğe önem veren köklü bir grubuz diyoruz. Farklı sektörleri tanıyabilir, kariyerinizin ilk yıllarından itibaren gelişim alanlarınızı tanımanıza ve geliştirmenize yönelik gelişim merkezlerine katılabilir, mentorluk süreçlerine dahil olabilirsiniz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başarımın-yüzde-50’si-yaşam-tarzımdan

“Başarımın yüzde 50’si yaşam tarzımdan”

kazanan-ilk-50-1

Yenilikçiler için en iyi şirketler