İşveren markasının kriterleri
İşveren markasının (Employer brand) temelini, yıllar önce Simon Barrow atmıştı. Bu konunun önemi ise son yıllarda ortaya çıkan “yetenek çekme ve tutma” çabasıyla anlaşıldı. Artık irili ufaklı çok sayıda şirketin stratejisinin içinde bu konuya yer ayrılıyor.
Simon Barrow, şirketleri, kültür, deneyim ve işe alma gibi konularda farklılaştıran konuları kapsayan tanımını yıllar önce yapmıştı. Bununla birlikte sonraki yıllarda önemli bir çerçeve de çizdi. Bu çerçeve içinde ‘işveren markası’ olmanın kriterleri vardı. Önemlileri şöyle idi:
‘İş teklifi kabul oranı, çalışan sirkülasyonu düzeyi, yönetici rollerinin içeriden doldurulma oranı, şirkete güvendeki gelişme ve hastalık/işe gelmeme düzeyi.’
İşveren markasının bir dışarıdan görünümü var, bir de içeriden… Bu göstergelerle şirketlerin konumlarını algılama ve gerekirse düzeltme olanakları bulunuyor.
İlerleyen sayfalarda onlarca şirketin farklı yaklaşımlarını okurken, bu kriterleri gözlemleme şansınız olacak. Biz her yıl daha ileri aşamada uygulamalar ve uygulamalar görüyoruz. Bütün şirketleri kutluyor, katılımları için teşekkür ediyoruz.