in

Employer Brands

London Business School’un üyelerinden Simon Barrow ve Tim Ambler, 1996 yılında “Employer Brands” kavramını ortaya attıklarında, bu konu beklenen ilgiyi görmemişti. Simon Barrow, geçmişinde marka yönetimi deneyimi olan bir yöneticiydi. Ürünlerin kadar şirketlerin de “marka değerine” ihtiyacı olduğunu düşünmüş ve “İşveren Markası” kavramını kullanmıştı.

İşveren Markasını, şirket tarafından oluşturulan “fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik” yararların bir bütünü olarak tanımlamıştı. Yararını ise “verimlilik, işe alımı iyileştirmek, çalışanı tutmak ve sadakat artışını sağlamak” olarak ortaya koymuştu.

Barrow ve Ambler’in geliştirdiği kavram yıllar içinde gelişti, dünyanın dört bir yanında ilgi gördü. Son yıllarda ise şirketler tarafından “kucaklanan” en önemli konseptlerden biri oldu.

Türkiye’de ise çok sayıda “yeni nesil” konuya olduğu gibi buna da Fast Company öncülük ediyor. İlk sayısını geçen yıl yayınladığımız özel derginin ikinci sayısı, rekor ilgiyle sizlerle buluşuyor. Hepinize çok teşekkür ediyoruz. Bu alana verdiğimiz önem ve yenilikler devam edecek.

 

DERGİYİ BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

dijital-100

Dijital 100

Aile-bireylerinin-önce-profesyonel-calışmasını-öneririm

“Aile bireylerinin önce profesyonel calışmasını öneririm”