YAZI: CALE GUTHRIE WEISSMAN
Bugünlerde bir podcast dinlemiyorsanız, muhtemelen yanınızdaki kişi dinliyordur. Geçen iki yıl, bu mecra için bir dönüm noktasıydı ve podcast yaratanlar çeşitli yollarla ciddi gelirler elde etmeye başladı. Birkaç yıl önce popüler bir podcast belki birkaç yüz bin kez indirilirdi ve tek sponsoru bulunurdu. Bugün ise podcastler ile canlı yayınlar yapılıyor, ürün satılıyor, kitle fonlaması (crowdfunding) yapılıyor, bunlar TV stüdyoları tarafından tercih ediliyor ve bütün bunlar esnasında milyonlarca dinleyiciye ulaşıyor. Podcast yayıncılığı bol kazançlı bir eğlence aracı haline geldi. Bugünkü “sözlü dünyanın” resmine sayılarla göz atalım…
ABD’DE AYLIK DİNLEYİCİ SAYISINA GÖRE ZİRVEDEKİ 5 PODCAST YAYINCISI
NPR
42 gösteri
18.580.000
IHEART RADIO
126 gösteri
13.748.000
THIS AMERICAN LIFE/SERİ
3 gösteri
8.516.000
WONDERY
85 gösteri
7.941.000
PRX
36 gösteri
7.351.000
1.000.000 $
Spotify’ın “3 Girls, 1 Keith” podcasti için Amy Schumer’e ödediği miktar
CİHAZLARA GÖRE DAĞILIM
- %24
PODCAST’İ BİLGİSAYARDA DİNLEYENLER - %76
AKILLI TELEFON YA DA DİĞER MOBİL CİHAZLARDA DİNLEYENLER
KAYNAK: EDISON RESEARCH
- 11 OCAK 2001
Yazılım geliştirici Dave Winer blog’una bir Grateful Dead şarkısı eklemek için bir RSS kullandı. - MART 2007
Los Angeles’ta radyocu Jack ve Stench abonelikle dinlenen ücretli podcasti yayınladı. - HAZİRAN 2012
Apple, iPhone için podcast uygulaması çıkardı. - 3 EKİM 2014
Serial’ın ilk bölümü. İlk sezon 217 milyondan, serinin tüm bölümleri ise 420 milyondan fazla kez indirildi. - ARALIK 2017
Apple, izleyici sayısını ölçmeye dönük bir analiz aracı çıkardı. - KASIM 2018
Amazon Gimlet’in televizyon uyarlaması olan Homecoming podcastini başlattı ve belirtildiğine göre Julia Roberts’a yarım saatlik bölüm başına 600 bin dolar ödedi.
TÜRLERİNE GÖRE EN FAZLA REKLAM ÇEKEN İÇERİKLER