in , ,

70 yıllık aile şirketinin büyüme yolculuğu

İkinci Dünya Savaşı’nın yokluk döneminde, Balıkesir’de manifaturacılıkla başlayan ticaretle atılan ilk adımın üzerinden 70 yıl geçi. Bugün ticaretin yanı sıra madencilik, gıda ve gayrimenkul sektörüne yatırımlarla büyümesini sürdürüyor. Üç kuşaktan beri faaliyet gösteren aile şirketi Ermişler Grubu’nun yeni dönem hedeflerini yönetim kurulu üyesi Fahri Ermişler anlattı…

70-yıllık-aile-şirketinin-büyüme-yolculuğu

Ermişler Grup, 3 kuşaktır Balıkesir iş ve ticaret dünyasında varlık gösteren bir aile şirketi. 1940’lı yıllarda 25 metrekarelik bir dükkânda başlayan manifaturacılık faaliyeti, Balıkesir Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yayınlanan 5 Ocak 1951 tarihli bildiriyle, “Manifaturacı Fahri Ermişler” ticari unvanıyla tescillendi.

Kesilen her fiş, “malımızdan hayır görünüz” şiarıyla düzenlendi ve bu prensip hiç aksatılmadı. İşletme, 1960’larda başlayan hazır giyim satışlarıyla da Balıkesir’in sosyal yaşamına doğrudan etki etmeye, bölge halkını yeniliklerle tanıştırmaya başladı.

1970’li yıllara gelindiğinde, bölgedeki prensipli ve itibarlı ticaret anlayışını Aygaz Tüpgaz Bayiliği ile genişletmiş, bölgesel ticaretteki payını artırdı. 1980’lerde ise inşaat, 1990’larda gıda ve madencilik sektörlerine yatırımlar yapmaya başlayarak, Ermişler Grup yapılanmasının ilk atılımlarını gerçekleştirdi.

2000’li yıllara gelindiğinde ise Ermişler Grup, farklı sektörlerde faaliyetler göstererek, bölgesel çapta prensipli, itibarlı, yenilikçi ve öncü konumunu güçlendirdi.

Cüneyt Ermişler, Fahri Ermişler, Cengiz Ermişler

70 yıllık büyüme serüveni

Ermişler Grup, madencilik sektöründeki yatırımlarına ve faaliyetlerine 1996 yılında başladı. İlk faaliyetlerini, Türkiye’nin en önemli doğal taş üretim merkezlerinden Balıkesir ve Bilecik’teki kaynaklarıyla ve “RAVİNİ” markasıyla gerçekleştirdi.

2000’li yıllarda Amerikan pazarına sunduğu Bölgeye özgü mermer çeşitleriyle, küresel pazarda yeni bir trend yakalayan RAVİNİ, bej renk doğal taşları dünyanın pek çok ülkesine ihraç etmeye başladı.

2008 yılında satın alınan ikinci ocaklarında buldukları SHADOW isimli mermerler, tümpazarlarda yoğun ilgi gördü ve tercih edildi. Bu dönemde üretiminin yüzde 60’ını ABD pazarına ihraç eden RAVİNİ, Türkiye ve Miami’deki ofisleri üzerinden müşterilerine direkt ulaştı. RAVİNİ, bu gelişmeler sonucunda, ABD dışında, Avrupa, Uzak Doğu ülkeleri ve Arap Yarımadası’na da ihracat yaptı.

RAVİNİ, ulusal ve küresel ekonominin yavaşladığı dönemlerde geliştirdiği “yeni ürünlerle” satışlarını istikrarlı biçimde artırdı, özgün ve katma değerli üretim politikasına geçiş yaptı.

Son dönemde ise pazar değişimi yaparak, daralan pazarlardan yani ABD’den gelişen pazarlara yani Çin’e ihracat yapmaya başladı.

İhracatta başarı ve yatırımlar

Mermer üreticisi olarak RAVİNİ markasıyla ilk ihracat ABD’ye yapıldı. Bugün itibariyle de, Çin, Tayvan, ABD, AB ülkeleri, Arap Yarımadası Coğrafyası Ülkeleri’ne yıllık 20 milyon doların üzerinde ihracat yapılıyor. Bölgesinde ihracat lideri olan grup, yeni dönemde hem ocak üretimini hem fabrika üretimini artırmayı, ihracatta da yeni rekorlar kırma hedefinde ilerlemektedir.

İhracatta büyük başarı sağlayan Ermişler Grup, gayrimenkul sektöründe yeni ve güçlü yatırımlar yapıyor.

Bugün, hali hazırda, şehir merkezinde başlattığı rezidanz inşaatı devam ediyor. E-Residence isimli bu proje, bölgenin ilk gerçek rezidansı olma özelliğini taşıyor.

Grup, madencilik sektöründeki yatırımlarını ve faaliyetlerini de hız kesmeden sürdürüyor. Yeni açılacak olan ocaklarla birlikte Kütahya’da 2, Bursa’da 1, Balıkesir, Balya’da 2, Balıkesir, Kepsut’ta 2 olmak üzere, toplamda 9 yeni ocak işletmesi planlanıyor.

Yeni dönem hedefleri

Ermişler Grup, doğal taş ihracatında “İhracatta Üretim Birliği” olarak tanımladığı yeni bir iş modeline geçiyor. Kü­resel pazarların analizini doğru yaparak, mevcut ve yeni pazarlardaki etkinliği artıran bir yol izlenecek.

Grup; üretim, renk ve doku konusunda bu kadar çeşitliliğin olduğu ülkemizde, küresel pazarlarda daha fazla söz sahibi olmak için, bu çeşitliliği, belirli güç birliği sistemleri kurarak artırmayı planlıyor.

Kimi firmalar ham madde gücünü, kimisi üretim kapasitesini, kimi de pazarlama gücünü bir araya getirerek, Türk Mermerinin daha çok pazara ulaştırılması sağlanacak. Doğal taş, ülkemizin son 10 yılda katma de­ğeri en hızlı yükselen sektörlerinden biri. Kendi ülke kaynaklarımızın ithalata bağımlı olmadan, 180 ülkeye pazarlanan bir “Milli ihracat kalemi”. Ermişler Grubu, bu vizyonuyla, sektördeki rolünü ve etkisini daha da büyütmeyi hedefliyor.

Bölgenin ilk gerçek rezidansı

Grup, gayrimenkul sektöründe de, bölgeyi ilklerle ve yeni dinamiklerle tanıştırıyor. Balıkesir merkezinde yapımı süren, E-Residence, şimdiden şehrin siluetini değiştirmeye başladı. Bölgenin en prestijli projesi olarak gösterilen rezidansın, üretiminden kiralama ve pazarlamasına kadar tüm süreçleri yenilikçi ve kurumsal bir anlayışla yürütülüyor. Grup, gayrimenkul sektörünün en hızlı gelişen en çok talep gören bu bölgede, sosyal ve ticari dinamikleri dönüştürecek yeni yatırımlar planlıyor.

SOSYAL VE KÜLTÜREL YAŞAMA KATKILAR

Grup, topluma, sosyal ve kültürel değerlere katkı sunmayı, öncelikli sorumluluğu olarak görüyor. Eğitim başta olmak üzere, şehrin kültürel ve sosyal dokusuna katkılar sunuyor. 10 ay gibi kısa bir sürede inşa edip eğitime kazandırdığı Ermişler Cumhuriyet Anadolu Lisesi, bugün yüzlerce çocuğa yeni olanaklar sağlıyor. Fatih Sultan Mehmet’in, çok kıymet verdiği paşası ve damadı adına yaptırılan Zağnos Paşa Camii’nin mermerleri, Ermişler Grubu’nun katkılarıyla, şehrin köklü ve görkemli tarihi dokusuna hayat veriyor.

70 YILLIK GRUBUN 5 MARKASI

  1. BALIKESİR GAZ markasıyla; bölgesel çapta yarım asrı aşan köklü bir ticaret ve esnaflık kültürüne sahiptir.
  2. RAVINI markasıyla; iç pazarda, İncek Loft Ankara, Büyükyalı İstanbul, Özak Göktürk İstanbul gibi prestijli konut projelerinin tedarikçisi olmuştur.
  3. F2C markasıyla, madencilik sektöründe, bölgesinde ihracat lideri konumundadır.
  4. RAVENNA markasıyla; restorancılık sektörüne yatırım yapmıştır.
  5. E RESIDENCE markasıyla ise gayrimenkul sektöründe yenilikçi bir girişimde bulunmuştur. Bölgede ilk gerçek rezidans yatırımı olan E Residence’ın ticari alanları, küresel markaların bölgedeki yatırımları için planlanmıştır.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

kursat-koz---sigortambir

“1 milyon sigortasıza ulaşacağız”

Iron-Mountain

Iron Mountain, tarama hizmetiyle dijital dönüşümde fark yaratıyor