in ,

COVID-19 ilişki kültürünü nasıl öldürdü?

Yalnızlığın yeni normal olduğu bu dönemde bekarlar video randevularına ilgi gösterirken, dünyanın en büyük arkadaşlık sitesi markaları da yol haritalarındaki önceliklerini gözden geçiriyor.

YAZI TALIB VISRAM
5 DAKİKALIK OKUMA

Match, OkCupid, Tinder ve Hinge gibi arkadaşlık uygulamalarının kullanımı giderek artıyor. Şarap tadımları, kitaplarla ilgili konuşma, bir konsere gitme… Tüm bunlar pandemi öncesi bir dünyada biriyle dışarı çıktığınızda yaptığınız eğlenceli faaliyetlerindendi. Ancak şimdi sosyal mesafenin korunduğu, maskelerin giyildiği ve evlere çekildiğimiz bir dönemde herkes bu yeni koşullara uyan aktiviteler bulma peşinde. Romantik buluşmalar da bu dönemde eskisi gibi değil.

Yalnızlığın yeni normal olmasıyla bekarlar video randevularına ilgi gösterirken, dünyanın en büyük arkadaşlık sitesi markaları da yol haritalarındaki önceliklerini gözden geçiriyor. Uygulamalarına video arama özelliği ekliyor, sanal “happy hours” düzenliyor, oluşan bu yeni durumda kullanıcılarına yol göstermesi için ilişki uzmanlarından rehberlik hizmetleri sunuyorlar. Uzmanlar ise bu yeni özellikleri olumlu karşılarken, insanların daha anlamlı ilişkiler kurma konusunda yardım almasının önemli olduğunu vurguluyorlar.


En büyük arkadaşlık uygulamaları, mesajlaşmalarda önemli bir artış olduğunu açıklıyor. Mart ayından itibaren Tinder, global verilerle, kullanıcıları arasındaki diyaloğun yüzde 20, OkCupid da mesajlaşmaların yüzde 30 arttığını belirtiyor. Ancak mesaj bazında diyalogların yeterli olmayacağını düşünen arkadaşlık siteleri, daha yaratıcı sanal özelliklere sahip buluşma çözümlerini en kısa zamanda hizmete sunma planları yapıyor. Örneğin Match.com, sanal happy hour partileri düzenleyerek benzer özellikler ve yaş gruplarını bir moderatör eşliğinde video ortamında bir araya getiriyor. Match.com CEO’su Hessamm Hosseini, “Yol haritamızı ve önceliklerimizi yeniden belirledik. Video sohbetleri pandemi öncesinde bizim için öncelik değildi çünkü o dönem kullanıcıların sadece yüzde 6’sı bu özelliğe ilgi gösteriyordu. Şimdi diğer seçeneklerin olmaması bu ilgiyi yüzde 69 seviyesine taşıdı” diyor. İletişim psikolojisi uzmanı Wisconsin Üniversitesi’nden Profesör Catalina Toma da “Eğer video üzerinden romantik buluşma yapamıyorsanız alternatifiniz ne olabilir?” diye soruyor ve “Hiçbir şekilde bu buluşmayı yapamamak” diye yanıt veriyor. İlişkiler söz konusu olduğunda video teknolojilerinin pek cazip karşılanmadığını belirten Toma, “Tabii ki yüz yüze buluşmalarla aynı şey değil ancak içinde bulunduğumuz durumda bu teknolojileri kullanmak zorundayız” diye konuşuyor.

Bu tür buluşmalar aynı zamanda duygusal bağ kurmak açısından da önemli. OkCupid’in yeni yaptığı bir araştırmaya göre 70 bin kullanıcının yüzde 85’i fiziksel temas kurmadan önce duygusal bir bağ kurmanın önemli olduğunu söylüyor. Sanal buluşmaların da duygusal bağ kurmaya yardımcı olduğu ifade ediliyor. Araştırmanın bir diğer önemli sonucu da kullanıcıların uzun dönem ilişki arayışının sadece 1 ay içinde yüzde 5 oranında artış göstermiş olması. Sadece zaman geçirmek için ilişki arayanların oranında ise yüzde 20’lik düşüş var.

Uzmanlar video kullanımının pandemi sonrasında da tercih edilmeye devam edeceği görüşünde. Fiziksel buluşma öncesinde video üzerinden iletişim kurmanın kritik bir aşama olarak alışkanlıklar arasına eklenmesi bekleniyor.

 

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fatih Sultan Mehmet’ten Yönetim Kurulu Üyeliği dersi!

Organize perakende sektöründe maskeli balo