Enuygun.com kurucu ortağı Nihan Çolak Erol girişim yolculuğuna 2005 yılında cember.net ile başladı. Hemen ardından, 2 yıl sonra Enuygun.com’u kurdu. Şimdiki hedefini “2028’de dünyanın en büyük 5 global seyahat markasından biri olmak” sözleriyle ifade eden Erol, yarattığı farkı ve şirketini yeni hedefe ulaştıracak stratejilerini paylaştı.
Son dönemde öne çıkan kadın girişimcilerden birisiniz. Bize önce iş dünyasına getirdiğiniz 3 yeniliği/farkı anlatır mısınız?
2005 yılında Türkiye’nin ilk sosyal ağı özelliğini taşıyan “online business networking” platformu cember.net’i kurarak Türkiye’nin en başarılı internet projelerinden birini gerçekleştirdik. 2 yıl sonra cember.net’in XING tarafından satın alınmasının ardından Enuygun.com’u kurduk. Seyahat odaklı bir teknoloji şirketi olarak sektörümüzde güçlü şekilde farklılaştık ve öne çıktık. Türkiye’nin “Lider Seyahat Sitesi” Enuygun olarak en yeni teknolojileri kullanmakla kalmayıp kendi teknolojilerimizi üreterek globalde yapılmamışları yapıyor, sektörü geliştiriyor ve Türkiye’de seyahatin dijitalleşmesine yön veriyoruz.
Türkiye’de bir ilk olan Bilet İptal Güvencesi, blockchain altyapılı ENCüzdan ve ENCoin, havayollarının anlaşmalarla bağlayamadığı uçuşların eşleştirildiği, böylece gitmek istediğiniz yere fiyat avantajlarıyla ya da daha kısa sürede aktarmalı olarak Enuygun güvencesiyle uçmanızı sağlayan teknolojimiz Akıllı Aktarma da global ilklerimizden birkaçı.
Hediyenin en güzelinin, deneyim hediyesi olmasından yola çıkarak otel, uçak, otobüs tüm seyahatler için hediye edebileceğiniz Enuygun Hediye Kart da sektöre kattığımız değerlerden biri. Sadece uçak bileti ile sınırlı kalmayıp kullanıcıların tüm seyahat ihtiyaçlarını karşılayabileceği bir uygulama hayal ettik ve yine Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek ‘Tüm seyahat ihtiyaçları için tek uygulama’ mottosu ile çıktığımız yolda mobil uygulamamızdaki son güncellemeyle birlikte uçak ve otobüs biletinin yanında kullanıcılarımızın otel hizmeti almasına ve tüm bu geçmiş ve gelecek seyahatlerinin tek uygulamada tutulmasına imkan sağladık. 5 dilde hizmet verdiğimiz global markamız Wingie’ye yatırımlarımızı artırarak farklı pazarlardaki kullanıcıların da bizi deneyimlemesini sağlıyoruz. Yeni projelerimiz bizi ilk günkü gibi heyecanlandırıyor.
Yatırımcıları ikna ederken, hangi cümleleri/rakamları kullandınız? Onları ikna stratejiniz neydi?
Bizim geleneksel e-ticaret şirketlerinden en büyük farkımız bu diyebiliriz. Yatırımcıyı ikna etmek gibi bir durumumuz yok. Başından beri “bootstrapped” yani öz sermayeyle büyüdük ve aynı stratejiyle global hedefimize koşuyoruz.
Hangi hedefe ulaşmayı düşünüyorsunuz?
2028’de dünyanın en büyük 5 global seyahat markasından biri olmak için çok çalışıyoruz.
Girişim yolculuğunda sizin kulağınızda hep duran bir söz/öneri var mıdır?
Girişimcilik hayatımda problemlere değil, her zaman problemlerin çözümüne odaklanıyor olmamın çok faydasını görüyorum.
“Yaşadığımız tüm zorluklara getirdiğimiz birbirinden farklı çözümlerin ortak paydası, her zaman dürüst kalmak ve çok çalışmaktı”
BAŞARIMIN 3 SIRRI
- Çok okumak
- Çok çalışmak
- Yaptığım işten zevk almak