in , ,

Umut Yıldırım: “Kiralamanın Unicorn’u olacağız”

Umut Yıldırım, araç işindeki bir “sorunu” çözmek için yola çıktığında, hedefteki pazarın büyüklüğü dünyada 100 milyar dolar, Türkiye’de ise 3 milyar TL idi. Amacı, araç kiralamaya yeni bir bakış açısı getirmek, müşteriyi merkeze koymak ve teknoloji odaklı bir şirket yaratmaktı. 2017’deki “sıfır noktasından” şimdi 100 milyon TL ciroya ulaştıklarını söylüyor. Hedefini ise “unicorn” yaratmak olarak açıklıyor.

YAZI: İPEK KOŞAN

Umut Yıldırım, dünyanın en önemli yeni nesil şirketlerinin çıktığı yerlerden olan Silikon Vadisi’nin havasını soluyan genç bir girişimci… Çeşitli girişimler ve başarılı “exit”ler (Çıkış) sonrasında bir süre Silikon Vadisi kültürü, girişimcilik ve şirket kurma gibi konularda eğitimler verdi.

Ardından tüm bu bilgi birikimini çantasına atarak 2015 yılında yeni bir girişimi, Yolcu360‘ı başlattı. Kuruluşundan kısa bir süre sonra Yolcu360 hikayesini Türkiye’den devam ettirme kararı aldı. Hedefinde 100 milyar dolarlık global büyüklüğü olan araç kiralama pazarından pay almak vardı. Çünkü, pazar dünyada yüzde 15 büyüyordu ve Türkiye’deki 3 milyar TL’lik büyüklüğün daha gideceği yol vardı. Silikon Vadisi’ndeki deneyimlerinin de katkısıyla, “doğru ürün, doğru takım, doğru stratejiyle” başarıya ulaşacaklarına inanıyordu. Bu amaçla yola çıktıklarında tarih 2015 idi. Hazırlık neredeyse 2 yıl sürdü. Takım oluşturma, iş ortaklarından oluşan bir ekosistem yaratma bu dönemde gerçekleşti. Her startup gibi “sıfırdan” başladıkları yolculuklarında 2020 sonunda 100 milyon TL ciroyu yakalayacaklarına inandıklarını söyleyen Umut Yıldırım, “Tahminlerimizin üstünde büyüdük, 500 bin müşteri bizden araç kiraladı” sözleriyle gelişmenin altını çiziyor. Site trafiği açısından şimdilerde Türkiye’de birinci, dünyada 30. sırada olan firma, bu uzun yol macerasını Fast Company Dergisi ile paylaştı:

GÜZEL BİR FİKİR DOĞDU
Otomobil, bireyler için ömür boyu hem ihtiyaç hem de bir problem. Hem her şehre her araçla gidemez hem de aracımız yoksa, ihtiyaç duyduğumuz zamanlarda bir tanıdığın aracını almak zorunda kalırız. Bu durumda da kimi zaman çekinir kimi zaman sıkıntı yaşayabiliriz. Aslında istediğimiz şey araçla özgür olmaktır. İşte bu yüzden “araba problemine” çözüm olarak Yolcu360 fikri doğdu. Bu fikir ile birlikte araç kiralamayı kolay, güvenilir ve ulaşılabilir hale getirdik. Şu anda 80 TL’den başlayan fiyatlarla, 2 bine yakın yerde araç kiralama olanağı sunuyoruz.

YOLA SIFIRDAN ÇIKMAK
Yolcu360 sıfırdan başlamış bir proje. Bir işe sıfırdan başladığınızda çok iyi bir ekibe ve ortaklığa ihtiyacınız olur. Biz öncelikle doğru insanları seçerken şanslıydık. Örneğin, kurucu ekibimizden bir arkadaşımız Silikon Vadisi’nden aramıza katılmıştı. CTO’muz çok önemli şirketlerde deneyime sahip. Tedarik zinciri liderimizin geçmişinde 500 milyon doların üstünde bir çıkış yapmış startup yöneticiliği var. Biz ilk günden itibaren değerleri olan bir firmayız. Pozitif olmak, çözüm odaklı olmak, yaratıcı olabilmek bizim için önemli. Gülümseyen, olaylara pozitif bakan, sorun olduğu zaman çözüm odaklı bakan arkadaşlarımızı ekibe dahil ediyoruz. Onlar da karşılıklı samimiyeti hissettiklerinde çok keyifli bir şekilde çalışıyorlar.

100 MİLYON TL CİROYA GİDİYORUZ
Türkiye’de 3 milyar TL’lik bir pazarda faaliyet gösteriyoruz. Günlük araç kiralamada bu yıl ciromuz 100 milyon TL’ye doğru gidiyor. Burada da belirli bir pazar payımız var. Günlük araç kiralamada pazar, online ve offline olarak ikiye ayrılıyor. Online olarak baktığımız zaman pazarın lideriyiz. Offline tarafında da 3 milyar TL’lik bir pazarda 100 milyon TL hacim yapan bir platformuz. Amacımız, dünya çapında araç kiralamayı kolay, ulaşılabilir, güvenilir yapmak. Bunun için de global anlaşmalarımız var. Dünyanın en büyük firmalarıyla anlaşmalar yaptık. ABD ve Çin dahil olmak üzere 30 binin üzerinde lokasyonda hazır olacağız. Hedef pazarlarda ilerledikten sonra Türkiye’deki misafirlerimizin dünyanın herhangi bir yerinde yol arkadaşı olmayı planlıyoruz.

SATIN ALMA TEKLİFİNİ GERİYE ÇEVİRDİK
Bundan 4-5 ay önce bir şirketten 250 milyon TL’lik bir satış teklifi geldi. Ancak, Türkiye’de pazar çok uygun ve araç gelecekte de ihtiyaç olmaya devam edecek. O nedenle devam etmeye karar verdik. Şimdi hedefimiz, araç kiralama sektöründe “unicorn” olmak… Bu hedefe ulaşabilir miyiz diye bakıyoruz. Pazar ve ekibimiz uygun, misafirlerimiz de bizi destekliyor. Hayalimiz, Türkiye’de böyle bir başarıya imza atmak.

30 SANİYENİN ALTINDA İŞLEM
Biz yalın bir platformuz. Hatırlarsınız, 2007’de Steve Jobs tanıttı ve herkes dokunmatik ekrana geçti. Dünya için bir dönüşüm oldu. Biz de araç kiralama için benzer bir şey yaptık. 30 saniyenin altında bir sürede siteden araç kiralayabiliyorsunuz. Çağrı merkezinde de arkadaşlarımız var. Telefon ile 1 dakikadan daha az sürede işlem yapabiliyorsunuz.

Da Vinci’nin meşhur bir sözü vardır: “Yalınlık, en nihai karmaşıklıktır.” Siz bir şeyi basit ve yalın yaparsınız. Eğer ekleyebileceğiniz ya da çıkarabileceğiniz bir şey kalmamışsa, o iş tam oturmuştur. Biz de aynı şekilde başladık. Sitemiz ve uygulamamız kullanım açısından çok kolay.

22.SIRA
Yolcu360.com’da, 1 yılda 20 milyon ziyaretçiye ulaştık. Dünya çapında da 22 numaradayız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yapay zeka

Serhat Karahan: “Girişimimi neden kapattım?”