in , ,

Tasarımda Google Farkı

Google’ın donanım ürünlerinin yaygınlaşmasının arkasındaki sır, bir yaşındaki Tasarım Laboratuvarı. İşte içeriye özel bir bakış…

YAZI: MARK WILSON
FOTOĞRAFLAR: CODY PICKENS

Google’ın Tasarım Laboratuvarı’nın iki katlı girişi, hem binadaki 150 civarı çalışan için toplanma noktası hem kütüphane olarak hizmet veriyor.

GOOGLE’IN MOUNTAIN VIEW, California’daki kampüsünde, şirketin kendi çalışanlarının çoğu için “yasak bölge” olan bir bina bulunuyor. Geçen yıl haziran ayında açılan, altı bin beş yüz metrekarelik Tasarım Laboratuvarı, Başkan Yardımcısı ve donanım tasarımının başkanı pozisyonundaki Ivy Ross’un liderliğinde çalışan 150 tasarımcıya ve düzinelerce “çok gizli” projeye ev sahipliği yapıyor. Ross, çığır açan Google Home Mini hoparlörden Pixel telefonlara kadar uzanan birçok farklı cihazın yaratılmasına liderlik eden, eski bir mücevher sanatçısı. Laboratuvarın içinde –ve mühendisliğin başı çektiği izole Googleplex kültüründen uzak bir yerde- endüstriyel tasarımcılar, sanatçılar ve heykeltraşlar özgürce birlikte çalışabiliyor. Ross, Google’ın en etkin şekilde program yazma konusundaki ayrıntılı planı, (şirketteki) birçok kişi için muhteşem” diyor ve devam ediyor: “Tasarımcılar ise farklı şeylere ihtiyaç duyar.” Laboratuvardaki her alan Ross’un ekibinin dokunsal deneyimlerle (sade, evde hissettiren kumaş kaplı gereçler) dijital olanları (Google’ın UX’i) birleştirmesine yardımcı olacak şekilde inşa edilmiş. Örneğin, tepeden aydınlatılmış orta avlu şeklindeki iki katlı girişte, huş ağacından yapılmış bir merdiven tasarım ekibinin favori kitaplarıyla dolu bir kütüphaneye açılıyor. Ross, “Biz dünyadaki bilgiyi dijitalleştiren şirketiz (ama) bazen tasarımcılar bazı şeylere dokunmak istiyor” diyor. Google’a özgü renkler ve dokumalar için karar verme sürecinde tasarımcılara ilham sağlaması düşüncesiyle, laboratuvarın içindeki bütün odalar renklere, malzemelere ve farklı objelerden koleksiyonlara adanmış. Ayrıca, (işin mühendisliğine dair zorluklar üzerinde çalışmak üzere) “garaj” odaları, (tasarımcıların prototipler yaratabilmesi için) Model Dükkanı ve personelin kulaklık takıp kendini yeniden şarj etmesi için “şarj istasyonu” niteliğinde bir çift yatak bulunuyor. Eksik olan tek bir şey var: Konferans odası. İş toplantılarının çoğu başka binalarda gerçekleşiyor. Ross, laboratuvarın “tasarım işinin yapıldığı bir tapınak” olduğunu vurguluyor.

Google’ın Tasarım Laboratuvarı’nın iki katlı girişi, hem binadaki 150 civarı çalışan için toplanma noktası hem kütüphane olarak hizmet veriyor.

Donanım tasarımı başkanı Ivy Ross (sağda) ve tasarımcı Leslie Greene, laboratuvarın Renk odasında Nest standlarından Pixel telefonlara kadar bir dizi Google ürün hattı için renkleri karşılaştırıyor.
Tasarımcılar laboratuvarın Garaj odalarından birinde ürün çizimleri üstüne konuşuyor.
(Çorap ve dağcılık ekipmanı da dahil olmak üzere) Günlük objelerden ilham alan Google tasarımcıları, Milano Mobilya Fuarı için geliştirilen ve henüz lansmanı yapılmamış bir giyilebilir ürün örneğini inceliyor.
Materyaller odası kütüphanesinin arşivcisi Hannah Somerville, tasarımcıların ayrıntılı olarak inceleyebileceği ürünlerin müze tarzında sergilendiği alandaki tekstil örneklerini düzenliyor.
Garaj’ın duvarlarında, şirketin son Pixel telefonunun çizimi asılı.
Stella McCartney’in tasarladığı bir çift Adidas spor ayakkabı Materyaller odasında sergileniyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İşe dönüş hesapları

Yeni Müdür Sendromu!