in , , ,

Culture 100

Şirket kültüründe dünyanın en önemli uzmanlarından Erin Meyer, “İnovasyonu besleyen kültür için yaratıcılığı destekleyen bir ortam oluşturmalısınız” sözleriyle, bu alanda fark yaratanların sırrını ortaya koyuyor. Peter Drucker da yıllar önce kültürün, stratejiden çok daha önemli olduğunu paylaşmıştı. Son yıllarda şirketler bu konunun önemini anladı, kültür konusuna odaklanıyor, bu alanda iyileştirme yapıyorlar. Fast Company’nin, ERA Research işbirliği ve Kariyer.net desteğiyle yaptığı “Kurum Kültürü 100” (Corporate Culture 100) araştırması da bu alanda fark yaratanları ortaya koyuyor.

culture-100

Fotoğraf: Pixabay

DEĞERLENDİRMEYE ALINAN BOYUTLAR

  • Çeviklik
  • Takım çalışması
  • Müşteri odaklılık
  • Çeşitlilik/Kapsayıcılık
  • Organizasyonel mükemmellik
  • Yenilikçilik/İnovasyon
  • Şeffaf ve etik yönetim
  • Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme
  • Saygı
  • Sosyal şirket olma
  • Pandemi sonrasına hazırlık
NAZLI YÜKSEL

BU YILIN ARAŞTIRMASINDAN ÖNE ÇIKANLAR

NAZLI YÜKSEL
ERA RESEARCH KURUCUSU

  • İLK SIRADAKİLER Tüm boyutlar toplamında genel sıralamaya bakıldığında, Koç Holding bu yıl da ilk sırada. Geçen yıl ilk 10’da yer alanlardan 7 şirket yerini korudu. Tüpraş, Google ve LCWaikiki ise bu yıl ilk 10 arasına girdiler.
  • ORTA VE ÜST DÜZEY Culture 100 Araştırmasının 5’incisini Mayıs-Haziran aylarında gerçekleştirdik. Çalışmaya ağırlıklı üst ve orta düzeyde görev yapan toplam 423 beyaz yakalı çalışan katıldı. Online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada MIT SMR ve Glassdoor’un geliştirdiği kültürü oluşturan 10 boyut bazında en beğenilen şirketleri saptadık. Boyutlar bazında analize ek olarak, tüm boyutlar genelinde en beğenilen firmaların sıralaması da çıkarıldı.
  • BOYUTLARIN LİDERLERİ Tüm boyutlarda Koç Holding ve Migros ilk üçte yer alıyor. İlk 3’te olan diğer şirket ise boyutlara göre farklılaşıyor. Çeviklik ve Takım Çalışmasında Trendyol, Çeşitlilik/ Kapsayıcılık ve Sonuç odaklılık/ Başarıyı Ödüllendirme konularında Google, İcra/ Organizasyonel Mükemmellik ve Sosyal Şirket Olma konularında Eczacıbaşı Holding öne çıkıyor. Şeffaf ve Etik Yönetim ile Saygı konularında İş Bankası, Yenilikçilik/ İnovasyon konusunda Arçelik ve Müşteri Odaklılık/ Müşteriyi Dinleme konusunda Amazon ilk 3’teler.

Çalışmaya katılan yöneticilere Culture 100 boyutları açısından çalıştıkları şirketi ne derece başarılı bulduklarını da sorduk. ‘Müşteri odaklılık/ Müşteriyi dinleme ve Saygı’ boyutları, bu yıl da çalışılan şirketin en başarılı bulunduğu boyutlar.

PROF. DONALD SULL

ÇALIŞANLARA GÖRE KÜLTÜRÜN 10 ÖNEMLİ UNSURU

PROF. DONALD SULL
MIT Sloan

  • SAYGI GÖRME Çalışanlara saygılı ve nazik davranılır, bakış açıları ciddiye alınır.
  • DESTEKLEYİCİ LİDER Liderler çalışanlara işlerinde yardımcı olur, taleplerine cevap verir, ihtiyaçlarını karşılar, cesaretlendirir ve arkalarında durur.
  • TEMEL DEĞERLERE UYUM Liderlerin davranışları, kurumun değerleriyle tutarlıdır.
  • TOKSİK YÖNETİCİLER Zehirli bir iş ortamı yaratırlar ve olumsuz şekilde t anımlanırlar.
  • ETİK DAVRANIŞ Yöneticiler ve çalışanlar dürüstlükten yoksundur ve etik olmayan şekilde davranırlar.
  • FAYDALAR Çalışanların işveren tarafından sağlanan tüm faydalara ilişkin değerlendirmesi.
  • AVANTAJLAR Çalışanların işyeri olanakları ve ayrıcalıklarına ilişkin değerlendirmesi.
  • ÖĞRENME VE GELİŞİM Çalışanların resmi ve gayri resmi öğrenme fırsatlarını değerlendirmesi.
  • İŞ GÜVENCESİ İşten çıkarılma, offshore ve otomasyon da dahil çalışanın iş güvencesine dair algısı.
  • YENİDEN YAPILANDIRMA Çalışanların yeniden yapılandırmaları nasıl gördüğü, sıklığı ve kalitesi.

LİSTE

  1. Koç Holding
  2. Migros
  3. Arçelik
  4. İş Bankası
  5. Trendyol
  6. Tüpraş
  7. Eczacıbaşı Holding
  8. Unilever
  9. LC Waikiki
  10. Google Türkiye
  11. Şişecam
  12. THY
  13. Amazon Türkiye
  14. Boyner
  15. Hepsiburada.com
  16. Borusan Holding
  17. Toyota Türkiye Pazarlama
  18. Sabancı Holding
  19. Garanti BBVA
  20. Procter&Gamble
  21. Apple Türkiye
  22. Bosch Türkiye
  23. Vodafone Türkiye
  24. Yıldız Holding
  25. Enerjisa
  26. Mavi
  27. BaykarTech
  28. Doğuş Holding
  29. QNB Finansbank
  30. Sahibinden.com
  31. Beymen
  32. Coca Cola İçecek
  33. Eti
  34. Insider
  35. İnci Holding
  36. Hayat Holding
  37. Microsoft Türkiye
  38. Allianz Sigorta
  39. Ford Otosan
  40. TUSAŞ
  41. Inditex
  42. BSH Türkiye
  43. Turkcell
  44. Yemek Sepeti
  45. BİM
  46. Opet
  47. Fiba Holding
  48. L’Oréal Türkiye
  49. Mercedes-Benz
  50. Metro Market
  51. Nobel İlaç
  52. Pfizer
  53. Tekfen Holding
  54. Koton
  55. Zorlu Holding
  56. ENKA
  57. Getir
  58. H&M Türkiye
  59. Anadolu Grubu
  60. Rönesans Holding
  61. Aselsan
  62. EvyapPort
  63. Sun Tekstil
  64. Yüce Auto
  65. Anadolu Efes
  66. Doğuş Teknoloji
  67. Akbank
  68. Abdi İbrahim
  69. Yapı Kredi Bankası
  70. Sanko Holding
  71. Renault
  72. Hilton
  73. Bayer
  74. TAV Holding
  75. MeyIDiageo
  76. ING Bank
  77. Shell&Turcas
  78. Otokoç
  79. TOGG
  80. Alarko Holding
  81. Pegasus
  82. Arkas Grubu
  83. Petrol Ofisi
  84. Samsung
  85. BAT (British American Tobacco)
  86. Vakko
  87. Akfen Holding
  88. Dardanel
    Carrefoursa
  89. Tosyalı Holding
  90. Kale Grubu
    Estée Lauder Şirketleri
  91. Henkel
  92. Vestel
  93. Koç Sistem
  94. Mastercard
  95. Yataş
  96. Iyzico
    Penti
  97. Sanofi
  98. Teknosa
  99. GSK
  100. Decathlon

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

verimlilik-arayisi

Verimlilik arayışı

sifir-karbon-klubu

Sıfır karbon kulübü