10 TEMEL KRİTERDE İLK 5’TE YER ALAN ŞİRKETLER
ÇEVİKLİK
- Getir
- Arçelik
- Trendyol
- LC Waikiki
- Koç Holding
TAKIM ÇALIŞMASI
- Koç Holding
- Arçelik
- İş Bankası
- Trendyol
- Getir
MÜŞTERİ ODAKLILIK
- Trendyol
- Amazon
- Arçelik
- Koç Holding
- Getir
ÇEŞİTLİLİK/KAPSAYICILIK
- Koç Holding
- Unilever
- LC Waikiki
- Sabancı Holding
- Arçelik
İCRAAT
- Koç Holding
- Trendyol
- Coca-Cola İçeçek
- Getir
- P&G
YENİLİKÇİLİK/İNOVASYON
- Getir
- Arçelik
- Turkcell
- Koç Holding
- LC Waikiki
ŞEFFAF VE ETİK YÖNETİM
- Koç Holding
- Arçelik
- İş Bankası
- Eczacıbaşı Holding
- LC Waikiki
SONUÇ ODAKLIK
- Koç Holding
- Arçelik
- P&G
- Trendyol
- Garanti BBVA
SAYGI
- Koç Holding
- Eczacıbaşı Holding
- İş Bankası
- LC Waikiki
- Doğuş Holding
SOSYAL ŞİRKET YAKLAŞIMI
- Koç Holding
- Arçelik
- Turkcell
- Eczacıbaşı Holding
- LC Waikiki
PANDEMİ KOŞULLARINA UYUM SAĞLAMA
- Koç Holding
- Arçelik
- Turkcell
- LC Waikiki
- Getir
ŞİRKET KÜLTÜRÜ AÇISINDAN TÜRKİYE’NİN EN İYİ 100 ŞİRKETİ
Türkiye’de “şirket kültürünü” öne çıkarmayı amaçlayan “Corporate Culture 100” araştırmasının temelini 11 kritere (Bu yıl pandemi sorusu eklendi) göre yapılan anket oluşturuyor. Ankete katılanlara, her kriter için “En iyi ilk 3” şirketi soruldu. Ortaya çıkan yanıtların ağırlığından ise ana tablo oluştu.
- Koç Holding
- Arçelik
- Getir
- Trendyol
- LC Waikiki
- Turkcell
- Eczacıbaşı Holding
- İş Bankası
- Unilever
- Sabancı Holding
- Doğuş Holding
- Vodafone
- P&G
- Garanti BBVA
- Coca Cola İçecek
- Hepsiburada.com
- Yemek Sepeti
- Amazon
- Kuveyt Türk
- Migros
- Toyota
- Akbank
- Borusan Holding
- Yıldız Holding
- Siemens
- Koton
- Polisan
- Aselsan
- H&M
- Tüpraş
- Ford Otosan
- Mey Diageo
- Danone
- Nestlé
- Opet
- Abdi İbrahim İlaç
- DeFacto
- Enerjisa
- Güriş Holding
- Microsoft
- Shell&Turcas Petrol
- Sun Tekstil
- Yapı ve Kredi Bankası
- Mavi
- Doğanlar Holding
- AstraZeneca
- Anadolu Efes
- Colgate-Palmolive
- QNB Finansbank
- THY
- TOGG
- Amgen
- Apple
- Novartis
- Oyak Renault
- Vestel
- DowAksa
- Eti Bisküvi
- ING Bank
- KoçSistem
- Zorlu Holding
- BİM
- Boyner
- Peak Games
- Pfizer
- AbbVie
- Alarko Holding
- GittiGidiyor
- GSK
- Samsung
- BSH
- Aydın Holding
- Evyap
- iyzico
- JTI
- Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri
- Şişecam
- Tofaş
- Lila Group
- IBM
- Ziraat Bankası
- Adecco
- Aksa Kimya
- Allianz Sigorta
- BASF
- Esas Holding
- Kordsa
- Kütahya Porselen
- TAV Havalimanları Holding
- MediaMarkt
- Pegasus Havayolları
- Sahibinden.com
- Sanko Holding
- Sütaş
- Kale Grubu
- Türk Telekom
- Fiba Holding
- AXA Sigorta
- Novo Nordisk
Corporate Culture Summit’te buluşalım
Şirket kültürü araştırması ve buna bağlı olarak yapılacak çalışmaların yeni dönemin en önemli konularından biri olacağına inanıyoruz. Culture 100’ü bu nedenle başlattık. Konuyu desteklemek amacıyla Eylül ayında, CORPORATE CULTURE 2021 buluşmasını gerçekleştiriyoruz. Zirve’ye ABD’deki araştırmayı yapan Charlie Sull ve Prof. Erin Meyer (Netflix kültür kodunu yazmıştı) gibi isimler ile Türkiye’den konuşmacılar katılacak. İlginizi çekiyorsa bize yazın.
Şirket kültürünü oluşturan etkenler
- Çeviklik
- Takım çalışması
- Müşteri odaklılık
- Çeşitlilik/Kapsayıcılık
- İcra/Organizasyonel mükemmellik
- Yenilikçilik/İnovasyon
- Şeffaf ve etik yönetim
- Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme
- Saygı
- Sosyal şirket olma
- Pandemi sonrasına hazırlık
“Yeni nesil şirketler öne çıktı”
- İlkini tam 1 yıl önce yaptığımız Corporate Culture 100 Araştırması’nı bu yıl da her kademeden beyaz yakalı çalışanları kapsayacak şekilde gerçekleştirdik. Temmuz ayında, müdür düzeyinden CEO’ya kadar olan çalışanlar arasında, online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada MIT SMR ve Glassdoor’un geliştirdiği kültürü oluşturan boyutlar bazında en beğenilen firmaları tespit ettik.
- Boyutlar bazında analize ek olarak, tüm boyutlar genelinde “en beğenilen” şirketlerin sıralaması da çıkarıldı. Tüm boyutlar toplamında genel sıralamaya baktığımızda, geçen yıl ilk sırada yer alan Koç Holding’in bu yıl da bu konumunu sürdürdüğünü görüyoruz. Geçen yıl ilk 10’da 2 holdingin olduğunu belirtmiştik, bu yıl bu sayı 3’e yükseldi.
- Geçen yılki çalışmada ilk 10’da olmasa da ilk 20’de yeni nesil şirketlerin dikkat çektiğini belirtmiştik. Bu yılın ilk 10’u arasına yeni giren şirketler baktığımızda bir kısmının köklü firmalar (Eczacıbaşı Holding, İş Bankası ve Unilever gibi) diğer kısmının ise pandemi döneminde yükselişte olan Getir ve Trendyol olduğunu görüyoruz. Bu 2 şirket alt boyutların çoğunda ilk 10 arasına girmiş durumda.
NAZLI YÜKSEL – ERA RESEARCH & CONSULTANCY KURUCU ORTAK