in , ,

Corporate Culture 100 araştırması

ABD’de MIT’de, Prof. Donald Sull ve Charlie Sull öncülüğünde, Glassdoor şirketi işbirliği ile başlatılan Corporate Culture 100 araştırması, geçen yıl Fast Company tarafından Türkiye’de başlatıldı. Era Research & Consultancy ve Kariyer.net işbirliğinde, araştırmacı Selim Oktar danışmanlığında gerçekleştirilen araştırma büyük ilgi gördü.

culture100

10 TEMEL KRİTERDE İLK 5’TE YER ALAN ŞİRKETLER

ÇEVİKLİK

  1. Getir
  2. Arçelik
  3. Trendyol
  4. LC Waikiki
  5. Koç Holding

TAKIM ÇALIŞMASI

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. İş Bankası
  4. Trendyol
  5. Getir

MÜŞTERİ ODAKLILIK

  1. Trendyol
  2. Amazon
  3. Arçelik
  4. Koç Holding
  5. Getir

ÇEŞİTLİLİK/KAPSAYICILIK

  1. Koç Holding
  2. Unilever
  3. LC Waikiki
  4. Sabancı Holding
  5. Arçelik

İCRAAT

  1. Koç Holding
  2. Trendyol
  3. Coca-Cola İçeçek
  4. Getir
  5. P&G

YENİLİKÇİLİK/İNOVASYON

  1. Getir
  2. Arçelik
  3. Turkcell
  4. Koç Holding
  5. LC Waikiki

ŞEFFAF VE ETİK YÖNETİM

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. İş Bankası
  4. Eczacıbaşı Holding
  5. LC Waikiki

SONUÇ ODAKLIK

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. P&G
  4. Trendyol
  5. Garanti BBVA

SAYGI

  1. Koç Holding
  2. Eczacıbaşı Holding
  3. İş Bankası
  4. LC Waikiki
  5. Doğuş Holding

SOSYAL ŞİRKET YAKLAŞIMI

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. Turkcell
  4. Eczacıbaşı Holding
  5. LC Waikiki

PANDEMİ KOŞULLARINA UYUM SAĞLAMA

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. Turkcell
  4. LC Waikiki
  5. Getir

ŞİRKET KÜLTÜRÜ AÇISINDAN TÜRKİYE’NİN EN İYİ 100 ŞİRKETİ

Türkiye’de “şirket kültürünü” öne çıkarmayı amaçlayan “Corporate Culture 100” araştırmasının temelini 11 kritere (Bu yıl pandemi sorusu eklendi) göre yapılan anket oluşturuyor. Ankete katılanlara, her kriter için “En iyi ilk 3” şirketi soruldu. Ortaya çıkan yanıtların ağırlığından ise ana tablo oluştu.

  1. Koç Holding
  2. Arçelik
  3. Getir
  4. Trendyol
  5. LC Waikiki
  6. Turkcell
  7. Eczacıbaşı Holding
  8. İş Bankası
  9. Unilever
  10. Sabancı Holding
  11. Doğuş Holding
  12. Vodafone
  13. P&G
  14. Garanti BBVA
  15. Coca Cola İçecek
  16. Hepsiburada.com
  17. Yemek Sepeti
  18. Amazon
  19. Kuveyt Türk
  20. Migros
  21. Toyota
  22. Akbank
  23. Borusan Holding
  24. Yıldız Holding
  25. Siemens
  26. Koton
  27. Polisan
  28. Aselsan
  29. Google
  30. H&M
  31. Tüpraş
  32. Ford Otosan
  33. Mey Diageo
  34. Danone
  35. Nestlé
  36. Opet
  37. Abdi İbrahim İlaç
  38. DeFacto
  39. Enerjisa
  40. Güriş Holding
  41. Microsoft
  42. Shell&Turcas Petrol
  43. Sun Tekstil
  44. Yapı ve Kredi Bankası
  45. Mavi
  46. Doğanlar Holding
  47. AstraZeneca
  48. Anadolu Efes
  49. Colgate-Palmolive
  50. QNB Finansbank
  51. THY
  52. TOGG
  53. Amgen
  54. Apple
  55. Novartis
  56. Oyak Renault
  57. Vestel
  58. DowAksa
  59. Eti Bisküvi
  60. ING Bank
  61. KoçSistem
  62. Zorlu Holding
  63. BİM
  64. Boyner
  65. Peak Games
  66. Pfizer
  67. AbbVie
  68. Alarko Holding
  69. GittiGidiyor
  70. GSK
  71. Samsung
  72. BSH
  73. Aydın Holding
  74. Evyap
  75. iyzico
  76. JTI
  77. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri
  78. Şişecam
  79. Tofaş
  80. Lila Group
  81. IBM
  82. Ziraat Bankası
  83. Adecco
  84. Aksa Kimya
  85. Allianz Sigorta
  86. BASF
  87. Esas Holding
  88. Kordsa
  89. Kütahya Porselen
  90. TAV Havalimanları Holding
  91. MediaMarkt
  92. Pegasus Havayolları
  93. Sahibinden.com
  94. Sanko Holding
  95. Sütaş
  96. Kale Grubu
  97. Türk Telekom
  98. Fiba Holding
  99. AXA Sigorta
  100. Novo Nordisk

Corporate Culture Summit’te buluşalım

Şirket kültürü araştırması ve buna bağlı olarak yapılacak çalışmaların yeni dönemin en önemli konularından biri olacağına inanıyoruz. Culture 100’ü bu nedenle başlattık. Konuyu desteklemek amacıyla Eylül ayında, CORPORATE CULTURE 2021 buluşmasını gerçekleştiriyoruz. Zirve’ye ABD’deki araştırmayı yapan Charlie Sull ve Prof. Erin Meyer (Netflix kültür kodunu yazmıştı) gibi isimler ile Türkiye’den konuşmacılar katılacak. İlginizi çekiyorsa bize yazın.

Şirket kültürünü oluşturan etkenler

  • Çeviklik
  • Takım çalışması
  • Müşteri odaklılık
  • Çeşitlilik/Kapsayıcılık
  • İcra/Organizasyonel mükemmellik
  • Yenilikçilik/İnovasyon
  • Şeffaf ve etik yönetim
  • Sonuç odaklılık/Başarıyı ödüllendirme
  • Saygı
  • Sosyal şirket olma
  • Pandemi sonrasına hazırlık

“Yeni nesil şirketler öne çıktı”

  • İlkini tam 1 yıl önce yaptığımız Corporate Culture 100 Araştırması’nı bu yıl da her kademeden beyaz yakalı çalışanları kapsayacak şekilde gerçekleştirdik. Temmuz ayında, müdür düzeyinden CEO’ya kadar olan çalışanlar arasında, online anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada MIT SMR ve Glassdoor’un geliştirdiği kültürü oluşturan boyutlar bazında en beğenilen firmaları tespit ettik.
  • Boyutlar bazında analize ek olarak, tüm boyutlar genelinde “en beğenilen” şirketlerin sıralaması da çıkarıldı. Tüm boyutlar toplamında genel sıralamaya baktığımızda, geçen yıl ilk sırada yer alan Koç Holding’in bu yıl da bu konumunu sürdürdüğünü görüyoruz. Geçen yıl ilk 10’da 2 holdingin olduğunu belirtmiştik, bu yıl bu sayı 3’e yükseldi.
  • Geçen yılki çalışmada ilk 10’da olmasa da ilk 20’de yeni nesil şirketlerin dikkat çektiğini belirtmiştik. Bu yılın ilk 10’u arasına yeni giren şirketler baktığımızda bir kısmının köklü firmalar (Eczacıbaşı Holding, İş Bankası ve Unilever gibi) diğer kısmının ise pandemi döneminde yükselişte olan Getir ve Trendyol olduğunu görüyoruz. Bu 2 şirket alt boyutların çoğunda ilk 10 arasına girmiş durumda.

NAZLI YÜKSEL – ERA RESEARCH & CONSULTANCY KURUCU ORTAK

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

yeni-nesil-leasing

Yeni Nesil Leasing

zor-yetenek-pesinde

Zor yetenek peşinde!