in , ,

Eğitimin yeni normali

Fatih Öztürk, Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili… Pandemiyle birlikte şekillenen eğitim-öğretim sektörünü değerlendirirken, okul ve öğrenci sayısındaki düşüşe dikkat çekiyor. Yeni dönemi, “dijitalleştirmenin” şekillendireceğini söylüyor.

Bilfen-Şirketler-Topluluğu-Yönetim-Kurulu-Başkan-Vekili-Fatih-Öztürk-10

TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN PROFİLİ

Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) açıkladığı son verilerine göre Türkiye’de okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde tüm özel ve devlet okullarında 18 milyonun üzerinde öğrenci var. Yaklaşık 69 bin okulda, 1 milyonun üstünde öğretmen ile eğitim devam ediyor. Öğrencilerin yaklaşık 1,5 milyonu, yani yüzde 9’u özel öğretim kurumlarında eğitim–öğretimine devam ediyor.

Yaklaşık 12 bin özel okuldaki öğrenci sayısı geçen öğretim yılında 1,5 milyona yakındı. Ancak, pandemi nedeniyle içinde bulunduğumuz eğitim-öğretim döneminde öğrenci sayısının 1 milyonlara kadar gerilediğini görüyoruz. Yine bu dönemde yüzlerce özel eğitim kurumu da kapandı. Pandemi döneminin uzamasıyla beraber kapanacak okul sayısının da artacağını düşünüyorum.

Biz de Bilfen Okulları olarak toplam 33 anaokulu, 20 ilkokul, 19 ortaokul ve 18 lisemizle yaklaşık 21 bine yakın öğrencimize 3 bin 500 üzerinde eğitim personelimiz ile nitelikli eğitim için çalışmalarımıza devam ediyoruz.

ETKİ GELECEK YILA DA SARKAR

COVID-19 pandemisi, her sektöre olduğu gibi Türkiye’de 2020 – 2021 eğitim-öğretim dönemine de damga vurdu. Bu etkinin, gelecek eğitim-öğretim döneminde de devam edeceği görülüyor. Dolayısıyla her alanda arzulanan iyimser tabloyu tabii ki eğitim alanı için de umuyoruz.

Eğitim-öğretimde geçtiğimiz mart ayından bu yana yürütülen uzaktan eğitimde kazanılan deneyim ve becerilerin, öğrencilerimizin 2021/2022 eğitim-öğretim döneminde eğitimlerinin aksatılmadan ve daha etkin şekilde devam edeceği yönünde güven veriyor. Sektörün bu süreçte ayakta kalmak için büyük özveride bulunduğunu belirtmek isterim.

Zorlu bir dönemin ardından aslında 2021- 2022 eğitim–öğretim dönemine umutla bakıyoruz. Önümüzdeki yılın, kayıpların telafi edileceği, sosyal ve ekonomik hayatın normale döneceği bir yıl olmasını umuyoruz.

“NİTELİKLİ OKULLAR YAYGINLAŞMALI”

Bir dönem özel okul alanında hızlı bir büyüme vardı. Her gün yeni bir okul açılıyor, zincir markalar okul sayılarını hızla artırıyordu. Covid-19 virüsünün ortaya çıkışı ve kısa zaman içinde hızla yayılması hem dünyada hem de ülkemizde var olan tüm sistemlerin sorgulanmasına neden oldu. Yeni normal şartlarına uygun olarak üretmeye devam eden, ürettiği bilgiyi yeni normal süreçlerine uygun olarak sunabilenler farklarını ortaya koydular.

Bu gerçekler doğrultusunda gelecek eğitim-öğretim döneminde sektörde bir büyüme beklemiyoruz. Mevcut okullar dijital altyapılarına yaptıkları yatırımlar ile güçlenmek zorundalar. Bundan sonraki süreçte, online eğitim, hayatımızın bir parçası haline gelecek. Mevcut okulların yanı sıra yeni açılanların da online eğitim süreçlerini iyi planlamaları gerekiyor.

Biz nitelikli özel okulların yaygınlaşmasını arzu ediyoruz. Ancak, okul açılışlarıyla ilgili kuralların belirli bir planlamaya bağlanmasına ihtiyaç var. Bu dönemi maddi olarak göğüsleyemeyen birçok kurum da maalesef sektörden çekilme kararı aldı.

BİLFEN’İN BÜYÜME PLANLARI

Covid-19 salgınının olası etkileri doğrultusunda hizmet verdiğimiz tüm sektörler için değerlendirmelerimizi yaptık. Okullarımızdaki dijital altyapıyı daha da geliştirmek, dünyada da kabul görmüş birçok yeniliği sistemimize entegre etmek için çok ciddi yatırımlar yaptık. Geçen yıl online eğitim yatırımlarımıza ayırdığımız bütçe 65 milyonu buldu. Bu yıl da yine 60-65 milyon TL düzeyinde yatırım planlıyoruz.

Pandemi sürecinde yatırımlarımıza devam ettik. Pandemi başladığında inşaatları devam eden Bilfen Maslak İlköğretim Okulu ile yeni kampüsüne taşıdığımız Bilfen Kayseri Çaybağları Okulu’nu tamamladık.

Gelecek yıl Ankara’daki 3’üncü kampüsümüzü Oran’da açıyoruz. Vadi İstanbul’da ise yeni bir anaokulu hizmete girecek. İkinci markamız Bilnet Okulları’nda ise gelecek yıl İstanbul Çamlıca İlköğretim Okulu, İstanbul Çamlıca Anaokulu ve İzmir Bornova Çamlık Anaokulu öğrencileriyle buluşacak.

Bunların yanında 2021 yılında basım ve ambalajdaki yatırımlarımız da devam edecek. Biltur Catering şirketimizin temel hammadde ihtiyaçlarını karşılamak için yola çıktığımız tarım ve hayvancılık faaliyetleri de Manyas’ta büyüyerek devam edecek.

Bu dönem risk alarak yatırımlara devam etme dönemi. 2020-2021 eğitim – öğretim yılında grup olarak 100 milyon TL düzeyinde yatırım planlıyoruz. Eğitimci bir babanın oğlu olarak da şunu söyleyebilirim ki eğitim yatırımlarımız her geçen gün artarak devam edecek. Ankara ve İzmir ileriki yıllarda kampüs sayılarımızı artırmayı planladığımız illerin başında geliyor.

EĞİTİMİN YENİ YOL HARİTASI

  • Pandemiyle birlikte öne çıkan teknolojik uygulama ve çözümler “yeni normal” olarak eğitimin içinde yer alacak.
  • Artık “hibrit” sistemi, bütün dünyada bu sektörün en önemli gerçeği olacak.
  • Yaşadığımız çağın gerekliliği olan bilim ve teknoloji alanında daha fazla yatırım olacak.
  • Rekabet, eğitimde farklılaşan kurumlar arasında olacak. Kurumların kendilerini değişen bilime, bilgiye, teknolojiye uygun şekilde güncellemeleri gerekecek.
  • Dijitale yatırım artacak. Tahminler özel okulların cirolarının yüzde 5-10 arasını dijitale kaynak ayıracakları yönünde.

ÖZEL EĞİTİMDEN 3 KRİTİK RAKAM

1.5 milyon

Pandemi başlamadan önce özel okullardaki öğrenci sayısı bu düzeye ulaşmıştı.

1 milyon

Pandemiyle birlikte bazı okullar kapandı, öğrenci transferleri oldu. Öğrenci sayısı azaldı.

65 bin

Türkiye’de bu eğitim-öğretim yılındaki özel okul sayısı.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

hemington

Hemington’dan moda kapıda farkı

robotics-cag

“Asıl meydan okuma, ‘cobotics’ çağında olacak”