in , , ,

Fintech’in geleceğini şekillendirecek 2 trend

İhsan Elgin’in kaleminden kurumsal girişim, kurum içi girişimcilik

Fintech’in-geleceğini-şekillendirecek-2-trend-ihsan-elgin
İHSAN ELGİN
Fintech İstanbul Kurucusu

Bankacılık, borç verme, ödemeler, varlık yönetimi ve sermaye piyasaları genelinde yeni teknolojiler ve yeni pazarlar hakkında en son bilgileri sağlayan CB Insights’ın bu yıl 5’incisini düzenlediği “Fintech’in Geleceği 2021” etkinliği için Ekim ayında New York’taydım.

Konferansa bu sene Coinbase, Goldman Sachs, Visa, Google Cloud ve Inspired Capital gibi şirketlerden pek çok C-level yönetici, yatırımcılar, kurucular ve ortaklar katılım gösterdi. Bu konferanstan öne çıkan konuları ve trendleri, izlemeyenler için derledim.

Finans sektörünün geleceğine büyük ışık tutan ve önemli ipuçlarıyla dolu olan konferansta bu yıl Fintech ve bankacılık sektörlerinin genel ilerleyişinin yanı sıra Merkezi Olmayan Finans (Decentralized Finance – DeFi) ve Şimdi Al Sonra Öde (Buy Now, Pay Later – BNPL) konuları odak alanlarıydı. Bu iki konunun detaylarına girmeden önce Fintech alanında takipte kalınması gereken, öne çıkan trendlere göz atmakta fayda var.

17 önemli fintech trendi

Finansal hizmetler alanında yer alan yeni şirket ve oyuncuların, giderek dijitalleşen tüketicilerle birlikte büyüyen bir kullanıcı ve gelir havuzuna sahip olması bekleniyor. Konferansta yapılan konuşmalarda “Fintech” alanında şimdi ve gelecekte odaklanmamızı gerektiren 17 alan öne çıktı. Sözünü ettiğim 17 alanı bu sayfada ayrıca paylaşıyorum.

Konferans genelinde açıklanan verileri ve özellikle yapay zeka, BNPL, DeFi gibi öne çıkarılan trendleri yakın takibe almakta fayda var, zira teknolojinin de etkisiyle hızla büyüyen bu sektörde oyuncu olarak yer alabilmek veya yatırım fırsatlarını yakalamak için hızla adapte olmak gerek.

Merkezi olmayan finans (DeFi)

Kıdemli Fintech Analisti olan Chris Bendtsen, halka açık bir merkezi olmayan ağ üzerine kurulan açık finansal hizmetler için kullanılan “DeFi” kavramının, FinTech’in geleceği niteliğini taşıdığını söyledi. Bendtsen’ın açıklamasına göre, Temmuz 2020’de 330 bin olan DeFi kullanıcı sayısı, bu yıl içerisinde 10 kat arttı ve Temmuz 2021’de 3 milyona ulaştı.

Başta Fintech ile başlayan, sonrasında kripto paralara evrilen dönüşümsel finansal hizmetlerin yörüngesi artık DeFi’a çevrilmiş durumda. Dünya üzerindeki ilk 100 bankanın 55’i halihazırda kripto ve blockchain şirketlerine yatırım yaparken, çok yakında bankalardan DeFi yatırımları, satın almaları veya ortaklıkları gibi hareketler de bekleyebiliriz.

Globalde DeFi trendinin yükselmesinde etkin bir rol oynayan şirketlerden Smart Money’den de kısaca bahsetmekte yarar var. Entegrasyon, kuluçka ve yatırımcılığa ait yaklaşımları kullanarak DeFi ekosistemini ilerletme, projelerin ve özellikle girişimlerin ürün-pazar uyumunu bulmalarına ve ana akımı benimsemeye hazırlanmalarına yardımcı olma misyonuyla hareket eden şirket sermaye piyasalarını ve finansal hizmetleri yeniden şekillendirmeyi hedefliyor.

Peki sırada ne var? Merkezi olmayan finansın büyüme döneminde karşımıza Smart Money gibi daha pek çok şirket ve daha fazla yerleşik yatırımcı çıkacak ve talep hızla artmaya devam edecek. Olgunluk dönemine ulaştığında daha basitleştirilmiş ürünler, kolay entegrasyonlar ve finansal uygunluğun artmasıyla karşılaşacağız. Tüm bu gelişmeler ileride mevcut finansal sistemler ile DeFi arasındaki boşluğun kapanacağını işaret ediyor.

Şimdi Al Sonra Öde dalgası!

CB Insights’ın Kıdemli İstihbarat Analisti Anisha Kothapa, BNPL (Şimdi Al Sonra Öde) çözümlerinin kredi kartlarına yapacağı etkiyi dijital bankaların şubelere yaptığı etkiye benzeterek müşteri deneyimini yükselteceğini ve büyümeden büyük bir pay alacağını öne çıkardı.

Daha ucuz ve verimli olan ve daha fazla kişiye ulaşan BNPL şirketleri, kredi kartlarının aksine gizli ücretler ve faiz oranları olmadan şeffaf bir hizmet sunuyorlar. Daha hızlı kredi değerlendirmesi yapmak ve gecikmiş kredileri azaltmak için veriyi, yapay zekayı ve makine öğrenimini kullanıyorlar. Müşteri edinmek için özellikle perakende iş ortakları ile çalışıyorlar.

Y ve Z kuşağı, özellikle kartların sağlayamadığı ödeme esnekliğini sağlamaları sebebiyle kredi kartı alternatiflerini daha fazla tercih edecekler. BNPL’in tercih edilme sebepleri arasında ise başlıca şunlar geliyor; kredi kartı faizinden kaçınması, bütçesine uymayan satın alımlar yapabilmesi, kredi kontrolü olmadan borç alabilmesi, kredi kartı kullanmayı sevmemesi, kredi kartı onayı alamaması, kart limitlerinin dolması ve banka hesaplarının olmaması.

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

Fotoğraf: Pixabay

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sina-Afra-orkestrayi-yonetmek

Orkestrayı yönetmek isteyen sırtını kalabalığa dönmelidir

Murat-Ulker-Sanata-yapılan-NFT'ler

“Sanata yapılan NFT’lerde büyük potansiyel görüyorum”