in , ,

Hibrit modelde ekip ruhu ve kurum kültürü daha çok önem taşıyor

Sağlık ve beslenme ile ilgili yaşam bilimleri alanlarında uzmanlaşmış küresel bir inovasyon şirketi olan Bayer , global stratejinin de bir parçası olarak Covid-19 dönemine özel yaklaşım uyguladı. Şirketin İnsan Kaynakları Direktörü Osman Demirel, bu zor süreci çalışanların ve toplumun yanında olarak geçirdiklerini söylüyor. Hazırlıklı olmaları nedeniyle hızla uyum sağladıklarını, hibrit çalışma düzenine geçtiklerini belirtiyor. Osman Demirel, “Hibrit çalışma modelinde de takım ruhunu ve kurum kültürünü korumak için ofislerimizi merkez olarak kullanmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor.

hibrit-modellerde-ekip-ruhu

YENİ DÖNEMİN ÇALIŞMA MODELİ

Yaşadığımız zorlu pandemi süreci sonrasında Bayer olarak sürecin bize öğrettikleri ve çalışanlarımızın beklentilerinin harmanlandığı yeni bir dönem başlayacak. Bu yeni dönemde Bayer’de hibrit çalışma modelini uygulayacağız.

Modeli belirlerken; pandemi sürecinde yaşadığımız deneyimleri, Bayer’in küresel yaklaşımını dikkate aldık. Ayrıca benzer kurumsal şirketlerin uygulamalarını ve geleceğin iş dünyasında verimli bir çalışma yürütülebilmesi adına hem çalışanların ihtiyaçlarını hem de bizim için potansiyel olabilecek yeni yeteneklerin beklentilerini göz önünde bulundurduk. Esnek ve hibrit çalışma modelleri, yetenekleri kazanmak ve şirkette tutmak açısından da önem verdiğimiz bir konu.

Bu süreçte örneğin bazı çalışanlarımızın evlerinde daha rahat çalışabildiğini, bazılarının ise çalışmalarını daha verimli sürdürebilmek için ofisi daha çok kullandığını gözlemledik. İşin müsaade ettiği şekilde ofis çalışanlarının, yöneticileriyle birlikte işin gerekliliklerini değerlendirerek çalışmalarını ofisten veya “Home Office” olarak sürdürebileceği bu hibrit çalışma modelinin verimli olacağını düşünüyoruz. Geçirdiğimiz süreçte gördük ki belli bir iş disiplini olunca nereden çalıştığınızın aslında bir önemi kalmıyor. Dolayısıyla çalışanlarımızla birlikte yaşayarak deneyimleyeceğimiz dinamik bir süreç bizleri bekliyor.

Hibrit çalışma modelinde de takım ruhunu ve kurum kültürünü korumak için ofislerimizi merkez olarak kullanmaya devam edeceğiz. Ofislerimiz, tüm çalışanlarımızın ihtiyaçlarını karşılamak adına her zaman açık kalmaya devam edecek.

Bu yeni çalışma modeli ile yenilikçi ve esnek çalışma yöntemlerini teşvik etmek; çeviklik, verimlilik ve karbon ayak izinin azaltılması kapsamında çevreye de katkıda bulunarak sürdürülebilirlik yönündeki yaklaşımımızı hızlandırmak istiyoruz.

OFİSLER HÂLÂ ÇOK DEĞERLİ

Kurum kültürü, ekip etkileşimi, iş birliği, sosyalleşme, yaratıcılık ve inovasyon adına anlam taşıyan ofislerimiz bizler için oldukça değerli. Evet, yeni bir döneme giriyoruz ve bu dönemde çalışanların aidiyet duygusu daha da büyük önem kazanıyor. Özellikle şirkete yeni katılanlar için kurum kültürünün ve ekip olma duygusunun sağlanması çok önemli. Dolayısıyla, pandemi sonrasında uygulanacak hibrit çalışma modelinde de ofislerimizi; her zamanki gibi ekip ruhunu, kültürümüzü ve değerlerimizi korumak için merkez olarak kullanmaya devam edeceğiz.

Bayer aslında hibrit çalışma modeline çoktan hazırdı. Değişen ve dönüşen dünyada iş dünyasının beklentilerini gözeterek mevcut koşullara en iyi şekilde uyum sağlamak amacıyla bu zamana kadar hem merkez ofislerimizde hem de bölge ofislerimizde esnek çalışma modelini benimsedik. Her zaman güven esasına dayanan bir çalışma kültürü ile hareket ettik. Dolayısıyla, pandemi sonrasında hayata geçecek olan hibrit çalışma modeline yakın bir çalışma düzenini pandemi öncesinde uygulamaya başladığımızı söyleyebilirim.

Ofislerimizi 3 yıl önce yenileyerek dünyanın gitmekte olduğu inovasyon kültürünü destekleyen bir çalışma ortamı yarattık. Şimdi, öngörüde bulunarak doğru bir karar verdiğimizi daha iyi anlıyorum.

ZOR ZAMANDA TOPLUMA DESTEK

Türkiye’de Covid-19 ile mücadeleyi desteklemek amacıyla Üniversite Hastaneler Birliği Derneği’ne 1 milyon TL nakdi destekte bulunduk. Sağlık Bakanlığı ve Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü ile iş birliği içerisinde ülke çapındaki 123 pandemi hastanesine iletilmek üzere toplam 10 milyon TL değerinde Bepanthol ve Supradyn ürünleri bağışladık.

Ayrıca, G4A Turkey Girişim Hızlandırma programımız kapsamında koruyucu malzeme ve ekipman üretimi için startup girişimi Tridi Atölye’ye fon sağladık. Pandemi döneminde telesağlık konusunda yenilikçi bir dijital çözüm sunan Albert Health Sağlık Asistanı ile G4A Turkey kapsamında sponsorluğa imza attık ve Albert Health Sağlık Asistanı ile hastaneye gidemeyen 1000 kadın, kadın doğum hekimlerinden ücretsiz danışmanlık hizmeti aldı. Albert Health Sağlık Asistanı’na yaptığımız sponsorluk kapsamında ayrıca onkoloji hastaları, onkologların yönlendirmesiyle psikolog ve diyetisyenlerle uygulama üzerinden online görüşerek psikolojik destek ve beslenme ile ilgili birebir danışmanlık hizmeti alabildi.

BAYER’İN ÇALIŞAN STRATEJİSİ

Bu dönemde çalışanlarımıza da destek olmaya özen gösterdik. Tüm çalışanlarımıza pandemi başladığı anda hijyen paketleri dağıttık. Koronavirüs ile ilgili doğru bilgileri aktarmak için doktorları davet ettiğimiz webinar’lar düzenledik, ayrıca ekip olarak her şeyin üstesinden birlikte gelebileceğimiz mesajını vermek adına dijital platformları kullanarak spordan müziğe, yemekten ilk yardıma kadar birçok farklı alanda çalışanların motivasyonunu artıracak online etkinlikler organize ettik. İş yaşam dengesini kurabilmek adına Cuma günlerini toplantısız gün olarak önerdik. Bu süreçte çalışma koşulları müsaade eden çalışanlarımız, bulundukları şehrin dışından çalışabildi ve çalışmaya da devam ediyor.

Ayrıca, mevcut çalışma düzenindeki koşulları iyileştirebilmek için çalışanlarımıza ek ödenek sağladık, uzaktan çalışma modeli ile işlerini yürüten ekip arkadaşlarımızın evlerinde ergonomik çalışma koşullarına uygun bir ortam oluşturmalarına yardımcı olabilmek için internet ve ergonomik sandalye, monitör, klavye olmak üzere ekipman desteğinde bulunduk. Bunun yanı sıra; çalışanlarımızın aileleriyle birlikte kendilerini daha iyi hissetmeleri, iyi yaşamı hayatlarının her alanında deneyimleyebilmeleri için Wellbees ile birlikte “Sen İyi Ol Diye” iyi yaşam programını başlattık. Ücretsiz olan uygulamadan çalışanlarımızın çekirdek aile bireyleri de faydalanabiliyor. Bu program sayesinde çalışanlarımız dengeli ve sağlıklı beslenmek için diyetisyenlere danışabiliyor, daha aktif bir yaşam sürmek için spor eğitmenleriyle bir araya gelebiliyor ve yaşadığı sorunlarla ilgili uzman psikologlardan yardım alabiliyor. Ayrıca uygulama içinde çalışanlar kendi ilgili alanlarına göre birçok kulüp kurarak ve paylaşımlarda bulunarak birbirlerini teşvik ediyor ve birbirlerine destek oluyor. Bir çalışan olarak böyle bir dönemde hayatı kolaylaştıracak kişiye özel iyi yaşam çözümlerinden herkesin yararlanabildiğini görmek beni ayrıca mutlu ediyor.

8 BAŞLIKTA PANDEMİ DÖNEMİ UYGULAMALARIMIZ

Pandemi dönemini nasıl geçirdiniz?

  • Çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği her zaman önceliğimiz oldu. Bu doğrultuda ilk vakaların görülmesiyle birlikte, yerel otoritelerin aldığı kararları yakından takip ederek harekete geçtik ve gerekli tüm önlemleri almaya başladık. Birçok firmadan önce evden çalışmaya geçtik.
  • Yüz yüze ziyaretleri ve uluslararası iş seyahatlerini durdurduk, ofislerimize kullanım sınırlamaları getirdik.
  • Koronavirüs ile ilgili tüm gelişmelerin yakından takip edilmesi ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarına göre bir yol izlenmesi amacıyla farklı iş birimlerinden temsilcilerin yer aldığı bir Kriz Komitesi kurduk.
  • Bu süreçte şeffaf bir iletişim kurmaya ve doğru bilgiler aktarmaya özen gösterdik bu nedenle çalışanlarımızı pandemi başladığı günden bu yana aldığımız tüm önlemler ve kararlarla ilgili düzenli olarak bilgilendirmeye devam ettik.
  • İş Sağlığı, Güvenliği ve Çevre departmanımız, üretim tesislerimiz dahil tüm ofislerimizde hijyen kurallarına uygun bir çalışma ortamı sağlanması için birçok çalışma gerçekleştirdi ve tüm çalışanları doğru yönlendirmek amacıyla rehberler hazırladı. Şirket doktorumuz tarafından temaslı takibi uygulanmaya başladı.
  • Tüm bu süreçte işlerin pratik ve verimli ilerleyebilmesi, dijital dönüşüme hızlı adapte olabilmemiz ve alışık olduğumuz uzaktan çalışma kültürünü daha da iyi benimsememiz sayesinde oldu.
  • İşlerin aksamadan devam edebilmesi ve zamanında ihtiyaçların karşılanabilmesi adına A’dan Z’ye her noktada tüm çalışanlarımız büyük bir özveri ile çalıştı.
  • Covid-19’un yayılmasını önleyebilmek ve hem çalışanlarımızı hem de halk sağlığını koruyabilmek adına sahada, fabrikada ya da ofislerimizde attığımız her adıma çok dikkat ettik.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Semih-Hakyemez---egitimin-demokratiklesmesi

Hedefimiz eğitimin demokratikleşmesi

fastcompany agustos-eylul kapak

İki önemli buluşmaya davet