in , , , ,

Türkiye’nin en inovatif şirketleri

Fast Company dergisinin globalde düzenlediği “Most Innovative Companies” araştırması, aynı yaklaşımla, ikinci defa Türkiye’de gerçekleşiyor. Teknoloji dünyasının önde gelen liderlerinin yer aldığı jürinin yaptığı değerlendirme sonucu “ilk 50” şirket saptandı…

en-inovatik-sirketler

JÜRİ ÜYELERİMİZ

  • Barbaros Özbuğutu
    Iyzico CEO
  • Bülent Gürcan
    Gratis CEO
  • Çiler Ay
    CBOT Kurucusu
  • Demirhan Şener
    Multinet Up CEO
  • Doğuş Kuran
    SabancıDx CEO
  • Emre Hantaloğlu
    Lenovo Türkiye CEO
  • Erman Karaca
    TFI Tab Gıda Yatırımları CIO
  • Ersin İnankul
    IGA CDO
  • Fatih Uysal
    Kariyer.net CEO
  • Fikret Ballıkaya
    Bilkom CEO
  • Gül Erol
    Yıldız Holding CIO
  • Güngör Kaymak
    HPE Türkiye CEO
  • Hakan Karamanlı
    Tam Finans CEO
  • İlke Çarkçı Toptaş
    Facebook Türkiye Ticari Direktörü
  • İnanç Erol
    NGN YK
  • Levent Kızıltan
    TÜBİSAD Başkanı
  • M. Ali Akarca
    Koç Sistem CEO
  • M. Murat Ertem
    Softtech GM
  • Oğuz Sezgin
    Koç Holding BT Koordinatörü
  • Semih İncedayı
    Doğuş Teknoloji CEO
  • Serdar Susuz
    Inspark CEO
  • Sina Afra
    Tiko Kurucusu
  • Sinan Dumlu
    Netaş CEO
  • Soner Canko
    SC Danışmanlık Kurucusu
  • Volkan Sözmen
    IBM Türkiye GM
  • Yaman Alpata
    AliBaba Türkiye CEO
  • Zehra Öney
    Wtech Başkanı

TÜRKİYE’NİN EN İNOVATİF 50 ŞİRKETİ

  1. GETİR
    Getir’in iş fikri, kurucusu Nazım Salur’un “BiTaksi’de 3 dakikada müşteriye araç gönderiyorsak, neden bunu gıda alanında yapmayalım?” sorusuyla başladı. Dünyada ilk kez “10 dakikada teslim” stratejisini uygulamaya alıp, “hızlı dağıtımda” jenerik bir iş modeli yarattı. İş modeli çok yenilikçi ve basitti: Belli sayıda market ürününü, 10 dakika içinde müşteriye ulaştırmak ve ödemeyi dijital olarak almak. Nazım Salur’un, kendi deyimiyle “eşsiz” modeli büyük bir başarı yakaladı, 2019 yılında 1 milyar TL düzeyine, 2020 milyar TL düzeyine ulaştı. 2021 yılını 10 milyar TL’nin üzerinde kapatması bekleniyor. Pandemiyle birlikte gelen hızlı büyüme, ardından gelen Londra, Amsterdam, New York gibi önemli şehirlere, “modeli çoklama” yolu ile açıldı. Nazım Salur, başarının anahtarının teknoloji olduğunu söylüyor, “Bu işin yüzde 70’i teknolojidir, geri kalanı da diğer her şey” diyor ve ekliyor: “Teknoloji şirketi olmasak, sadece kurye şirketi olurduk ve yurt dışı açılımını yapamazdık. Getir bu alışveriş tecrübesini farklılaştırıyor ve aynı anda milyonlarca kişiye hizmet verebiliyor.”
  2. BAYKAR SAVUNMA
    AKINCI TİHA
    Baykar, geliştirdiği yüksek teknolojiye sahip insansız sistemlerle ön plana çıkıyor. Geliştirme çalışmalarını tamamlayıp seri üretimine geçtiği ve Ağustos 2021’de teslimatlarına başladığı Bayraktar Akıncı TİHA (Taarruzi İnsansız Hava Aracı), yalnızca Türkiye’de değil, dünya savunma sektöründe de büyük ilgi ile karşılandı. Gelişmiş yapay zeka özellikleri ve taşıyabildiği akıllı mühimmatlar ile büyük bir güç çarpanı oldu. İHA, ileri yapay zeka özellikleri ve bünyesinde barındırdığı 100’den fazla bilgisayarla fark yaratıyor. Bayraktar TB2, Türkiye’nin yüksek teknoloji içeren ihracatını ciddi anlamda artırdı, ülke sayısı 10’u geçti. Şirket, Akıncı İHA’nın önümüzdeki yıllarda yüksek bir ihracat düzeyine ulaşmasını hedefliyor.
  3. BOZANKAYA
    YEŞİL TRAMVAY
    Bozankaya’nın Ankara Sincan’daki üretim tesislerinde tasarlanan ve üretilen yeni jenerasyon elektrikli tramvayı, katener ağına bağlı kalmaksızın 70 km menzil yapabilme özelliğiyle bir dünya rekoruna imza attı. Bozankaya’nın yeni nesil lokomotifi, çevre dostu olması ve tasarım özelliği ile dikkat çekiyor. Lokomotifin lisansı da şirkete ait. Şirketin Genel Müdürü Aytunç Günay “Bataryalı, 30 metre uzunluğunda, yüzde 100 alçak tabanlı ve 230 yolcu taşıma kapasitesine sahip lokomotif, Türkiye’deki ilk elektrikli tramvayıdır. 100 bin metrekare alan üzerine kurulu tesiste ürettiğimiz yerli tasarım araçlar Avrupa ve Asya’ya ihraç ediliyor” diyor.
  4. TRENDYOL
    EKOSİSTEM YARATMA
    Trendyol, 11 yılın sonunda, 2021 yılı içinde tamamladığı yatırım turuyla 16,5 milyar dolarlık değeri yakaladı. Böylece 10 milyar doları geçerek “decacorn” unvanına sahip ilk Türk şirketi oldu. Şirket, bu başarısını, yenilikçi yaklaşımı, yüzlerce girişimciyi kapsayan ekosistemi, influencer yönetimi ve sürekli kendini yenileyen stratejisi ile açıklıyor: “Decacorn olmamız, globalde etkinliğimizi artırma yolundaki ilk adımdır. Bunun, ülkemizin dijital ekosistemine olan global ilgiyi daha da artıracağını düşünüyoruz. Şu an Türk üreticilerini ve markalarını 27 Avrupa ülkesinin müşterilerle buluşturuyoruz. Ayrıca satıcılarımız Trendyol üzerinden dünyaya e-ihracat yapabiliyor. Trendyol satıcılarının yüzde 98’i yerli şirketler ve Trendyol’da satılan ürünlerin yüzde 72’sini yerli imalat oluşturuyor. 2022 yılında açacağımız Trabzon, Adana ve Ankara’daki üç depo ve aktarma merkezleriyle 4 bin kişiye istihdam yaratacağız. En önemli yatırımımızı ise teknolojiye yapacağız. Türkiye’nin en çok mühendis barındıran, teknolojiye en çok yatırım yapan şirketlerinden biriyiz. Operasyonel giderlerimiz içinde Ar-Ge’nin payı yüzde 25’e çıkardık. Hedefimiz Trendyol’da çalışan mühendis sayısını 1200’den 3 bin 500’e çıkararak yarattığımız bu istihdamla beyin göçünün de önüne geçmek.”
  5. PONS
    ULTRASYON
    PONS, 50 yıldır değişmeyen ultrason teknolojisini, giyilebilir ve son kullanıcının her yerde, her koşulda kullanabileceği bir düzeye taşıyor. Böylece, doktora uzaktan bağlanıp medikal görüntüleme sağlayacağı bir teknoloji sunuyor. Bu teknoloji yapay zeka tabanlı çalışan bir “mobil ultrason patch’i” ve “yazılım platformundan” oluşuyor. Yazılım, uzaktan üretilen medikal görüntülerin işlenmesini, analizini, doku ayrıştırmasını ve görüntünün izole edilip risk değerlendirmesinin otonom olarak yapılmasını sağlıyor. Bu teknoloji özellikle kırsal kesimde yaşayanlar ve düşük gelirli gruplar için önemli bir olanak sunuyor. Böylece, önlenebilir hastalıklardan kaynaklı ölümlerin önüne geçilmesi de sağlanabilecek. PONS, ultrason teknolojisi ile uzaktan medikal görüntülemeyi herkesin kullanabileceği hale getirmeyi, hizmeti ucuz ve hızlı verebilmeyi hedefliyor.
  6. YEMEKSEPETİ
    MAHALLE
    Yemeksepeti, 20 yılda 25 milyonun üstünde kullanıcıya ulaştı. Günlük sipariş adedi 1 milyonu geçti. 45 bin restoranın dijitalleşerek online paket servis sistemine katılmasını sağladı. Bu restoranların yüzde 82’si ise mahalle restoranlarından oluşuyor. Yemeksepeti yöneticileri, “Restoranlar, dijitale geçişte ciddi yatırım ve pazarlama harcaması yapmadan, bizim altyapımızdan yararlandı. Günde ortalama 15 ek sipariş alarak cirolarını büyüttüler. Bu restoranlara 12 milyona yakın tekil kullanıcı sipariş verdi” bilgilerini veriyor. Son olarak Marketyo satın almasıyla, Mahalle hizmetinde yeni dönemi başlattı. Pandemi sürecinde 6 bine yakın yeni işe alımla istihdamı da destekleyen Yemeksepeti, Türkiye’de kurulacak olan Global Teknoloji ve İnovasyon Merkezi için ilk etapta 1000 mühendisi bünyesine katacak, 2022 sonuna kadar bu sayıyı 4 bin düzeyine ulaştıracak. Hedef, Global Teknoloji ve İnovasyon Merkezi’nde ürettiği çözümler ve uygulamaları, bünyesinde bulunduğu Delivery Hero’nun faaliyet gösterdiği ülkelere ihraç etmek.
    ABDİ İBRAHİM İLAÇ
    KRONİK YARALARA ÇÖZÜM
    Bireylerde, kronik yaralar (diyabetik ayak ülseri, bası yaraları, venöz ülserler gibi) başta olmak üzere birçok açık yara ciddi rahatsızlıklara yol açar, yaşam kalitesini azaltır. Abdi İbrahim, bu soruna çözüm bulan, yara iyileşmesini hızlandıran bir “yara örtüsü” geliştirdi. Hekimler ve hastalar ile buluşturulan bu yeni yara örtüsü, içeriği itibariyle dünyada “tek” olarak nitelendiriliyor. Şirket, şimdilik 41 ülkeden patent aldı ve diğer ülkelerdeki başvurularına da devam ediyor. Ege Üniversitesi Farmakoloji Ana Bilim Dalı tarafından bir fikir olarak ortaya çıkan bu ürün, 7 yıllık bir Ar-Ge çalışması sonucu ortaya çıktı ve üniversite-sanayi işbirliğine güzel bir örnek olarak değerlendiriliyor.
  7. BİRLEŞİK ÖDEME
    BAŞKENT KART
    Birleşik Ödeme tarafından Ankara Büyükşehir Belediyesi için yaratılan Başkent Kart, bir sosyal yardım projesi olarak faaliyet gösteriyor. Kullanıldıkça takas komisyon gelirinden kendi yardım fonunu yaratan ve bunu sosyal yardıma muhtaç ailelerin hesaplarına otomatik ulaştıran bir sistem olarak işliyor. Başkent Kart, sosyal yardım sistemini geliştirerek ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın yardımlarını şeffaf ve kolaylıkla alabilmesini sağlayacak. Ayrıca sağladığı avantajlar ile Ankara halkını kartın kullanımına teşvik ederek bu işlemlerden oluşan takas komisyon gelirinin tekrar sosyal yardım fonuna devrini otomatize edecek bir sistem üzerine kuruldu.
  8. FİGOPARA
    KOLAY PARA
    Figopara, basit anlatımla vadeli e-faturalara, vadesinden önce, alıcı bildirimsiz olarak anlık online iskontolama hizmeti veriyor. Şirketin 4 ana hizmeti var: “Tedarikçi finansmanı, e-fatura finansmanı, dinamik iskontolama ve ihracatçı finansmanı.” Şirket yöneticilerine göre, Türkiye’de Figopara’nın verdiği hizmet şeklinde çalışan bir başka platform yok. Geleneksel çözümler yoğun bürokratik işlemler gerektiriyordu. Figopara’nın değer önerisi burada farklılaşıyor. Sisteme bir defa üye olduktan sonra sürecin herhangi bir aşamasında imza benzeri bürokratik işlemlere gerek kalmıyor. Teknoloji tarafında ise “e-fatura entegratörleriyle birlikte çalışmak”, “yapay zeka ve makine öğrenimi” ve finansal verilerin anlık analiz edilip, otomatik skorlama yapması bulunuyor. Otomatik skorlama sayesinde şirketin finansal durumu hızlıca analiz edilip, faturalama süreci otomatik olarak başlatılıyor.
  9. İSTANBUL MODERN MÜZESİ
    DİJİTAL MÜZE
    İstanbul Modern Sanat Müzesi, pandemide dijital platformlarında sergi, eğitim ve etkinliklerini sürdürerek 1.2 milyonun üzerinde sanatsevere ulaştı. İstanbul’un yanı sıra Mardin’den Trabzon’a, Tekirdağ’dan Adana’ya, Balıkesir’den Malatya’ya ve yurt dışına da uzanan çalışmalarıyla okullara ulaşarak 26 bine yakın çocuğu ve genci sanatla buluşturdu.
    Dijital sergiler, sanal turlar, dijital arşiv, küratör yapıt anlatım videoları gibi pek çok içeriği dijital platformları üzerinden erişime sunan İstanbul Modern, sinema, eğitim ve üyelik faaliyetlerini de çevrimiçine taşıdı. Web sitesi ve YouTube kanalı üzerinden yayınlanan içerikleri takip edenlerin yaklaşık yüzde 50’si İstanbul’dan, kalan yüzde 50’si ise Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Antalya, Konya, Gaziantep ve Diyarbakır gibi illerden oldu.
  10. ZORLU ENERGY SOLUTIONS
    KOLAY ŞARJ
    Zorlu Energy Solutions (ZES), şehir içi ve şehirlerarası yollarda hayata geçirdiği hızlı şarj istasyonlarıyla, elektrikli araç sahiplerine halka açık ve kişiye özel şarj çözümleri sunuyor. Ekim sonu itibarıyla, Türkiye’de yaklaşık 800 lokasyonda 1.350’den fazla araç kapasitesiyle hizmet veriyor. Bu rakamlarla Türkiye’de pazar lideri olan ZES; 81 ilde kesintisiz şarj hizmeti sunuyor, yıl sonunda 1000 istasyona ulaşmayı hedefliyor. Türkiye’de şu anda yaklaşık 6 bin elektrikli araç bulunuyor. ZES yetkililerine göre, uzun vadede her 10 araçtan 1’nin elektrikli olma potansiyeli var. 2030’da ise Türkiye’de 1,5 milyon araca bağlı olarak, 150 bin adet ortak kullanıma açık şarj cihazına ihtiyaç olacak. ZES, bu yolculukta araç sayısındaki gelişmeye paralel şekilde şarj altyapısına yatırım yapmayı taahhüt ediyor.
    Müşteriler, tamamen dijital bir deneyim ile herhangi bir bürokratik işleme gerek kalmadan mobil uygulaması üzerinden kayıt olunabiliyor, istasyonlardan faydalanmaya hemen başlanabiliyor. Şarj istasyonları üzerindeki karekodlar mobil uygulamadan okutularak şarj işlemi gerçekleştirilebiliyor.
    Zorlu Enerji, ZES ve saatlik elektrikli araç kiralama platformu electrip markalarıyla; çevre dostu elektrikli araçların yaygınlaşmasına katkıda bulunurken, şehirlerdeki karbon salımını azaltmayı hedefliyor. 2030 yılında karbon nötr bir şirket olmak için tüm gücüyle çalışan Zorlu Enerji’nin şirketi ZES, Avrupa’da da bu amaçla başlatılan Horizon 2020 projesi eCharge4Drivers projesinin de ortakları arasında yer alıyor.
  11. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
    COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ
    Plan Askı (planaski.ibb.gov.tr), İBB Meclisi ve İBB Başkanlığı tarafından onaylanan plan ve plan tadilat bilgilerinden, vatandaşların 30 gün itiraz süresi içerisinde, dijital ortamda haberdar olmalarını ve itiraz hakkını zamanında gerçekleştirmelerini sağlayan CBS tabanlı bir uygulamadır. Bu sistemden önce vatandaş belediyedeki panolardan süreçleri izleyebiliyordu. Şimdi güncel verilere, mobil ve masaüstü cihazlardan ulaşabiliyor. Artık vatandaşlar, SMS sistemi ile istediği herhangi bir mahallenin plan takibini yapabiliyor. Ayrıca, “Askıya çıkan plan, askı süresi, inceleyebileceği internet adresinin linki ve itiraz edebilme hakkı” gibi bilgiler de veriliyor.
    İBB yetkilileri, “Uygulama ile zaman, ulaşılabilirlik, emek kazancı sağlandı ve olası mağduriyetlerin önüne geçilmesi hedeflendi” diyor ve şu bilgiyi veriyor: “Lansmanı 23 Şubat 2021’de yapıldı ve 16 milyon İstanbullunun hizmetine sunuldu. Uygulamadan vatandaşın haberdar olması için 10.6 milyon SMS gönderimi yapıldı. Bugüne kadar 600 bin kullanıcı, 2.1 milyon görüntüleme ve 4.5 milyon etkileşim gerçekleştirdi.”
  12. BORUSAN CAT
    MÜNECCİM
    Müneccim, yaklaşık 13 bin makineden alınan müşteri ekipmanlarını, müşterinin kullanım istatistikleri, makine modeline özel genel kullanım istatistikleri, çalışma saati, çalışma koşulları parametrelerini değerlendiriyor. Bakım tarihçesi ve fiziksel verileri üzerinden muhtemel arızayı tahmin ediyor, bakım öngörüsünde bulunup sorunları önceden bildiriyor.
    Uydu ve GSM aracılığıyla makinelerde bulunan sensörlerden gelen sinyal verileri, modellemeye uygun hale getirilerek veri tabanında toplanıyor. Model günlük akan veri ile sürekli öğrenmeye devam ediyor. Model sonuçlarının aksiyon amaçlı, sistemlere ve müşteri mobil uygulamasına entegrasyonu sağlandı. Yapılan saha testlerinde modelin başarısı yüzde 96’ya ulaştı. Müneccim, yapay zeka arıza öngörüsünde Türkiye’de sektöründe ilk teknoloji olarak değerlendiriliyor. Bu sayede onarımı sürecinde makinenin iş görememesinin de önüne geçiliyor, işletmeciye zaman/ekonomik açıdan değer sağlıyor. Arızaların önceden öngörülmesiyle, makinelerin de ömrü artıyor.
  13. İŞ BANKASI
    LİNKLE TAHSİLAT
    Bu ürün, “Posta/telefon ile satış” (Mail Order/Telefon Order) alanlarında faaliyet gösteren şirketler ile bireylerin yaşadıkları sorunlardan çıktı. Şirketten şirkete ve yurt dışına yönelik bu yöntemlerle satış yapanların yanı sıra, sosyal medya ve çağrı merkezlerinin üzerinden satış gerçekleştirenler ile POS kullanmayanların işi bu ürünle daha kolaylaştı.
    Bu kapsamda yer alan şirketler, transfer ve ödeme ihtiyaçlarını Link Tahsilat yöntemiyle yerine getirebiliyor. Link Tahsilat ile şirketler yurt içi ve yurt dışındaki müşterilerine SMS, elektronik posta ve diğer iletişim uygulamaları yoluyla bir link (URL) gönderiyorlar. URL üzerinden ödemeye olanak sağlayan sistemde fiziki POS veya Sanal POS kullanıcısı olmaya gerek kalmıyor.
  14. FORD OTOSAN
    RECUBE
    İnovasyona dayalı Ar-Ge çalışmaları ile çevresel etkisini azaltmaya odaklanan Ford Otosan, bu kapsamda ürünlerinin karbon ayak izini hesaplamak ve çevresel etkisi daha düşük ürünler tasarlamak amacıyla ‘ReCube Projesi’ni hayata geçirdi.
    Proje kapsamında üretilen ürünlerin hammadde, üretim, kullanım ve geri dönüşüm süreçlerindeki çevresel emisyonları hesaplanıyor, ayrıca çevresel etki analizi yapılıyor. ReCube kapsamında geçtiğimiz yıllarda “Geri Dönüşüm Malzemeden Fan Davlumbazı” projesini hayata geçiren şirket, son olarak “Geri Dönüşüm Plastikten Batarya Kutusu” üretti. Şirket, ReCube projesi bünyesinde önümüzdeki dönemde geri dönüşüm malzemelerden üretilecek korna koruma parçası, kablo kanalı, hava filtresi kutusu gibi farklı materyallerden ve inovatif ürünler üzerinde çalışmalarını sürdürüyor ve böylece Ar-Ge çalışmaları ile döngüsel ekonomiye katkı sunarak çevresel etkisini azaltıyor.
  15. MOWICO
    HIZLI MOBİL UYGULAMA
    Mowico, kendini, “no code app builder” şirketleri arasında Türkiye’den çıkan ilk ve tek startup olarak tanımlıyor. Sundukları teknoloji, e-ticaret için mobil uygulama yapmak isteyen, e-ticaretle uğraşan ya da yeni başlayanları hedefliyor. Bu kitle, Mowico ile kendi markaları için çok kolayca mobil uygulamayı hayata geçirebiliyor.
    “No-code app-building” için Mowico yetkilileri şu tanımı yapıyor: “Hiçbir yazılımcıya ve kod bilgisine ihtiyaç duymadan, e-ticaret uygulaması yapabilmeyi sağlayan yeni bir teknoloji. Kolay kullanılabilir platformumuzla 2021’in başında beri hizmet veriyoruz.”
    Mowico, Rudi Dökmecioğlu tarafından kurulmuş, “seed” yatırım turunu tamamlamış bir startup. Yatırımcıları arasında global şirketler de bulunuyor.
    KOLAY GELSİN
    LAST MILE DELIVERY
    Taşımacılık dünyasına getirdiği yenilikçi yaklaşımı sayesinde, gönderi teslim sürecinin insan odaklı olmasını sağlıyor; müşterilere gönderisi yoldayken bile Komşuma Gelsin, İstediğim Zaman Gelsin, Farklı Adrese Gelsin gibi teslimat seçenekleri sunuyor.
    “Last mile delivery” sürecine katkı sağlayan bu hizmetleri “Bir gönderinin tüm yolculuğu boyunca alıcıların tarih, adres, teslim edilecek kişi gibi değişiklikleri yapabilmesi” açısından dinamik bir sürecin olduğunu ve sektörde bir ilk olduğunu gösteriyor. Bu kapsamda şu alanlarda yenilikler yaratıyor: “Canlı gönderi teslimini izleme, alıcılara teslimat zamanı konusunda bilgi verme (2 saat kala), alıcıya pin ile adres konumunu doğrulatma ve adreste olduğunu teyit.”
  16. PULPOAR
    SANAL AYNA
    PulpoAR, müşteri deneyimini artırmak için omnichannel artırılmış gerçeklik sanal deneme çözümleri sunuyor. Güzellik dikeyinde geliştirdiği teknolojiye dayalı ürünler, dijital ortama aktarılarak 5 farklı kanalda entegrasyon sağlayabiliyor: Mobil app, mobil web, desktop web, akıllı ayna ve sosyal medya. Kullanıcılar, mekan ve zamandan bağımsız, tek “tık”la istedikleri ürünü sanal olarak deneyebilir ve satın alabilir.
    Şirket, yüz makyaj, oje ve saç boyama ürünleri için yer ve zaman bağımsız sanal deneme çözümleri sunuyor. Bunlara ek olarak Cilt Diyagnostik adlı ürünleri de kullanıcıların ciltlerini analiz edip cilt problemlerine uygun ürün öneriyor.
    Kullanıcılar, web ve mobilin yanı sıra mağazalardaki kiosk ve akıllı aynalarla da teknolojiden yararlanabiliyor. Pulpoar’ın müşterileri arasında Sephora, Hepsiburada, n11, Flormar, MAC, Watsons, Gratis markalar yer alıyor.
  17. ANADOLU SİGORTA
    1 DAKİKADA FİYATLAMA
    Anadolu Sigorta, robotik süreç otomasyonu üzerinde 3 yıldır çalışmalar yapıyor. Bu kapsamda çok farklı alanlarda metal yakalı robotlar çalıştıran şirket, son olarak filo poliçe süreçlerine dahil ettiği robotlarla hizmet süresini 1 dakikaya indirdi.
    Filo poliçelerinin üretimi için çalışanlar, bu konuya ciddi bir zaman harcıyor ve ciddi bir zaman sorunu yaşadıkları için şirkete katkı sağlayacak başka alanlara odaklanamıyordu. Anadolu Sigorta’nın projesi, bu ihtiyaçtan ortaya çıktı ve robotlar ile harekete geçirildi. Bu çalışma ile birlikte ortalama olarak aylık 8 bin adet filo poliçesi için robot çalıştırıldı ve yıllık 6 kişi eş değeri tasarruf sağlandı.
    Sürecin robotlara devredilmesiyle birlikte hem çalışan hem de müşteri memnuniyeti sağlandı. Aynı anda birden fazla metal yakalı robot çalışan, gece veya gündüz fark etmeden 1 dakika içinde fiyatlandırma yaparak, teklif paylaşabiliyor. Bu hızlı hizmet sonucunda da müşterilerden memnuniyet verici geribildirimler alınıyor. Çalışanlar da bu işleri metal yakalı asistanlarına devrederek, şirket için farklı ve nitelikli işlere zaman ayırabiliyor.
  18. GARANTİ BBVA
    UGİ
    Ugi, 2016 yılında, Garanti BBVA Mobil’de geliştirildi ve müşteriler için ulaşılabilir bir hizmet haline geldi. Ugi’yle birlikte 200’den fazla konuda yazı-ses desteğiyle hizmet verilebiliyor.
    Ugi, her müşteri için dinamik olan kişisel ayrıntıları anlayabilme ve aksiyon alma yeteneğine sahip. Sesli-yazılı iletişime geçilebilen yapay zeka destekli akıllı bir asistan olarak çalışıyor. Kredi kartı borcu ödemekten piyasa bilgileri öğrenmeye kadar birçok konuda müşterilere destek veriyor.
    2016’dan bu yana edinilen bilgi seti sayesinde Ugi’nin anlama kapasitesi düzeyi yüzde 83’e çıktı. Garanti BBVA, çevik metodolojisiyle çalışma sayesinde müşteri geribildirimleri ve reaksiyonlarını dinleyerek, Ugi’nin deneyim kalitesini sürekli artırmaya devam etti. Nisan 2016’dan bu yana 5.2 milyon müşterinin Ugi’yle 60 milyondan fazla etkileşimi oldu. Bir başka önemli veri ise Ugi’nin 653 bin sabit kullanıcısının olması.
  19. REENGEN ENERJİ
    AKILLI ENERJİ YÖNTEMİ
    Reengen Enerji, dijital enerji ve konularında, yapay zeka ve nesnelerin internet teknolojilerini kullanarak çözümler sunuyor. Bu platformlar sayesinde şirketlerin çevreye olan negatif etkilerini azaltıyor, sürdürülebilir bir dünya için pozitif etki yaratmalarını sağlıyor. Bu noktada enerji verimliliğini artırıyor, kaynakların verimli kullanılmasını sağlıyor ve karbon ayak izinin azaltılmasına destek oluyor.
    Reengen’in Energy Intelligence & Carbon Intelligence Platformları, ticari ve kamu binaları, çok şubeli işletmeler, endüstriyel tesisler ve yenilenebilir enerji santrallerine, enerji ve sürdürülebilirlik iş zekası çözümleri sunuyor.
    Şirket, bu çözümlerle 10 farklı ülkede, 100’den fazla müşteriye katma değerli hizmetler sağladığını belirtiyor.
  20. ECZACIBAŞI VİTRA
    TEMASSIZ KLOZET
    İçerdikleri sensörler aracılığıyla temassız tuvalet deneyimi sunan bu yeni teknoloji, geleneksel banyo kalıplarını yıkmayı hedefliyor. Vitra yetkilileri bu konuda şu bilgiyi veriyor:
    “Kullanıcı, umumi tuvalette bir kabine girdiğinde, VitrA Smart Panel sensörü kendisini algılar ve klozet kapağı otomatik olarak açılır, herhangi dokunmaya gerek kalmadan kullanıma hazır hale gelir.
    Klozet kapağına oturulduğunda ‘akıllı panel’, kullanıcıyı algılar ve temassız taharet kullanıma hazır hale gelir. Kullanıcı, ‘temassız tahareti’ elini göstererek aktif hale getirir ve bu sayede el değmeden taharet fonksiyonu çalıştırılabilir.
    Kullanıcı ayağa kalktığında sensör, bu hareketi algılar ve klozet kapağı otomatik olarak kapanır. Sistem, ancak kapak kapatılınca sifonu çeker. Bu, soluma veya yüzeylerle temas yoluyla bioaerosol kontaminasyonu riskini önler.”
    Vitra, akıllı klozet kapağı için 4 adet, temassız taharet için ise 3 adet patent aldı.
  21. YOLCU360
    Partner
  22. CBOT
    Doğal Dil İşleme
  23. THREAD MOTION
    Akıllı eldiven (Glogi)
  24. wiCow
    Hayvan sağlığı uyarı sistemi
  25. TARNET
    Akıllı Tarım Atölyeleri
    AUGMENCY
    Giyilebilir Cihaz
  26. KREDİ KAYIT BÜROSU
    Tardes
  27. FARKLAB
    F+ Ventures
  28. TURKCELL
    Haberlerden risk analizi
  29. KASTAMONU ENTEGRE
    Yenyle
  30. VAKIFBANK
    Sky Limit
  31. INVEON
    Çevik E-ticaret
  32. ECZACIBAŞI SAĞLIK
    Ecomercek
  33. TOKEN
    Android POS
  34. UPT
    UPTION
  35. TÜRK TELEKOM
    Yeni Nesil Şehir
    EKOTEN
    Görüntü İşleme
  36. EASYCEP
    Elektronik cihaz yenileme
  37. FINEDINE
    Akıllı menüler
    MODANİSA
    Modest giyim
  38. HEMEN YOLDA
    Akıllı paket servis
  39. VODAFONE
    Dijital müşteri edinimi
  40. ZİRAAT BANKASI
    Global dijital çalışanlar
  41. HOPİ
    Hopi AR
  42. ÜLKER
    Yıldız Geliştirme Programı
    SABANCIDx
    Veri sızıntısı yönetimi
  43. PACKUPP
    Rota optimizasyonu
  44. SOCAR
    Dizel havuzunda verimlilik
  45. ESAS GAYRİMENKUL
    iBurda
  46. ANADOLU EFES
    Yenilik Atölyesi
  47. VİDYODAN
    Online ticaret
  48. PUBINNO
    Akıllı bira musluğu
  49. FINARTZ
    Dijital cüzdan
  50. OPTİYOL
    Rota optimizasyonu

Not: Aynı puanı aldıkları için birkaç sırada iki şirket yer almıştır.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

iklim-krizi-getty

İnsanlık iklim krizini beslemeye devam ediyor!

_-Dijital-dönüşüm-yolculuğum---İsmet-koyun

Secure Super App’ler geleceğin iş modeli