İLKER KURUÖZ
GARANTİ BBVA GMY
“Finans sektörü makine öğrenimi alanındaki gelişmeleri yakın takip ederek uzun süredir yapay zeka alanına yatırım yapıyor. Bu yatırımların iş modellerimiz üzerindeki olumlu etkisini de net olarak görüyoruz. Son dönemde hayatımıza hızla giren ‘üretken yapay zeka’yı ise farklı alanlarda kullanmaya başladık. Bunun en somut örneği yazılım geliştirme alanı; yazılımcılarımız ‘co-pilot’ kullanarak kod geliştiriyorlar, bunun hem üretkenliğe hem de kod kalitesine olan katkısını net olarak ölçebiliyoruz. Müşteri deneyimi anlamında da üretken yapay zekanın katkısı yüksek olacak; yoğun eğitim süreçlerine ihtiyaç duyan ‘chatbotlar’ artık çok daha hızlı bir şekilde öğrenecek, daha insansı konuşup iletişim kurabilecek. Bunlara ek olarak operasyonel süreçlerimizde de akıllı doküman yönetimi konusunda büyük fırsatlar bizi bekliyor. Beyaz yakalı profesyonellerin çalışma şeklini oldukça pozitif yönde etkileyecek yetkinlikler geliyor. Bu sene yatırım konusunda en önemli odağımızda, ‘inovasyon ile renovasyonun’ dengesini sağlamak var. 1990’ların başından beri teknoloji yatırımlarına öncülük eden bankacılık sektörünün yeni ürün servis geliştirmek kadar, temel bankacılık yazılımlarının modernizasyonuna da odaklanması gerekiyor.”
ŞERAFETTİN ÖZER
LC WAIKIKI CIO
“Microsoft Github copilot ile ‘üretken yapay zeka’ destekli yazılım geliştirme denemelerimizde yol aldık. En büyük katkıyı da kalite artışında yaşadık, özellikle kodların optimize edilmesinde çok faydasını görüyoruz.
E-ticarette 15 farklı ülkede operasyonumuzu kendi geliştirdiğimiz FIX platformumuz üzerinde koşturmaktayız. Bununla beraber her bir ülkede farklı entegrasyonlarımız var. Bu entegrasyonları daha kolay ve hızlı yapmak için bu tür kabiliyetleri kullanabileceğimizi de düşünüyoruz. 62 ülkedeki 1300’e yakın mağazada ve 33 ülkedeki dijital kanallarımızda yılda milyonlarca ürün satıyoruz. Bunu dikkate alınca, ‘eski chatbotlardan’ verdiğimiz hizmetten daha ileri seviyeye gelmemiz gerekiyor. Müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş ve insansı öneriler sunacak “dijtial stilist” gibi çalışan dijital moda asistanları geliştiriyoruz. Üretken yapay zekayı gerçek anlamda değer üreten projelerle bağlamanın önemli olduğu görüşündeyiz. Bununla beraber üretken yapay zeka destekli dijital stilistimizi tüm kullanıcılarımıza açmak istediğimizde – ki bu da yaklaşık 5 milyon aktif e-ticaret kullanıcısı demek, hâlâ altyapı maliyetleri dikkat edilmesi gereken ve üzerinde çalıştığımız bir unsur olarak karşımıza çıkıyor.”
FAHRİ ARKAN
AGESA CIO
“Sigortacılık, çok regüle bir sektör. Rekabeti devam ettirmek için en önemli konu ise altyapıları buluta hızlı adapte etmek ve sistemi iyi kullanılır hale getirmek. Sigortacılık, bu değişime hızlıca uyum sağlayarak kendini geliştirmeye başladı. Çünkü, bu değişim sektörde iş süreçlerini daha hızlı ve pratik hale getirirken, müşteri deneyimini de bir üst seviyeye taşıdı. Son dönemde programlama dillerinin esnekliği ve etkinliği, bulut teknolojileri ve yapay zekânın bir araya gelmesi sigorta sektöründe köklü bir dönüşüme yol açtı. Bu alanların her biri ayrı ayrı faydalar sunarken, birleşik güçleri ise önemli gelişmelere öncülük ediyor.
Biz de bu süreçte dijitalleşme yol haritamızla son teknolojilere ve yapay zekâ çözümlerine yatırım yapıyoruz. Bu kapsamda kodlama teknolojilerinin verimliliği ve ölçeklenebilirliği, bulut yapısının çevikliği, yapay zekânın veri odaklı öngörüleri ve otomasyonun getirdiklerini benimsemek şirketimizi geleceğe hazırlıyor. Daha verimli, müşteri odaklı ve veriye dayalı bir sigorta deneyimini operasyondan satışa, finanstan pazarlamaya her alanda sunuyoruz. Yakın zamanda Türkiye’nin en büyük bulut dönüşüm projelerinden birine imza attık ve altyapımızı, yeni veri merkezine taşıdık. Proje tamamlandığında performansta yüzde 25 artış, maliyetlerde ise yüzde 20 civarında azalma bekliyoruz.”
“VERİNİN GÜCÜYLE TAHMİNLEME DESTEĞİ VERİYORUZ”
SEMİH İNCEDAYI
DOĞUŞ TEKNOLOJİ CEO
- MERKEZDE YAPAY ZEKA VAR
Biz bir teknoloji şirketiyiz; ancak farklı birçok sektörün içinde yaşıyoruz. Bugün, merkezine yapay zekayı almış bir şirket olarak müşterilerimize yaptıkları işin geleceğini tahmin etme fırsatı sunuyoruz. Peki bunu nasıl yapıyoruz? Elbette veri tahminlemenin gücü ile… - VERİ DEĞERE DÖNÜŞÜYOR
Otomotiv sektöründe stok tahmininden inşaat sektöründeki çimento fiyatlarının tahminine, medya sektöründe reyting tahminlemeden enerji tüketim tahminlemesine kadar, pek çok sektörde ve alanda müşterilerimizin hem bütçe yönetimi yapmalarına imkân sağlıyor hem de stratejik kararlar almalarına destek oluyoruz. - GELECEK
“Üretken yapay zeka ile daha pek çok planımız, hayalimiz var. Yaşam nereye doğru akıyorsa, Doğuş Teknoloji olarak orada olmayı hedefliyoruz.”
YENİ NESİL TEKNOLOJİLER GELİŞTİRİYORUZ
ÖZCAN ÇAVUŞ
DOĞUŞ TEKNOLOJİ CDO
- VERİ KRİTİK Veri ve yapay zeka, Doğuş Teknoloji’nin öncelikli odak noktalarının başında geliyor. Veri artık işimizi şekillendirip değiştiriyor. Bu nedenle aslında tüm şirketlerin veriyi daha doğru bir değere dönüştürmeyi önceliklendirmesi gerekiyor.
- UYGULAMADAYIZ Danışmanlık şirketlerinden farkımız, işin uygulama tarafında da yer alıyor olmamız. Müşterimize uçtan uca tasarlanmış bir veri yol haritası sunuyor, veri yönetişim süreçlerinde birlikte çalışıyoruz. Veriyi yapay zeka ile değere çeviriyor, müşterilerimizin kısa ve orta vadede etkin ve doğru kararlar almasını sağlayıp, uzun dönemdeki stratejilerini birlikte şekillendiriyoruz.
- KISA SÜREDE SONUÇ Geliştirdiğimiz yeni nesil teknolojiler ile bir ay gibi kısa bir sürede veri ve analitik projelerimizin pilotlamalarını yapıp şirketlerin yatırım kararlarını daha efektif almalarını sağlıyoruz.
ERMAN KARACA
TFI TAB GIDA YATIRIMLARI/CTO
“TFI TAB Gıda Yatırımları olarak, dünyanın en büyük hızlı servis restoran zinciri operatörlerinden biri olmanın yanı sıra, dikey entegrasyon yapımız sayesinde et, patates, yeşillik ve ekmek gibi ürünlerin de üretimini yapıyoruz.
Dijitalleşmenin ve yeni teknolojilerin etkisiyle hayatımızdaki her şey çok hızlı değişiyor, eskiyor.
Kaliteli ve lezzetli gıda sunmanın yanında, üretimden restorana tüm sürecin müşteri tarafından izlenebilir olması gerektiğine inanıyoruz. Yapay zekayı ve makine öğrenimini işimizin her alanına entegre ettiğimiz gibi operasyonel verimliliğimizi artırmak ve müşterilerimize kişiselleştirilmiş ürün kombinasyonları sunmak adına da kullanıyoruz. Perakende şirketi olduğumuz için ‘bulut’u daha etkin kullanabiliyoruz. Veriyi ne kadar çok, doğru ve etkin kullanabilirsek o kadar başarılı olacağız.”
SİNAN ERDEM ÖZER
ODEABANK COO
“Odeabank olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak onları daha iyi anlamak ve gelişen dijital dünyada kendimizi geliştirmek amacıyla ‘Özgün fiziksel hizmetlerle bütünleştirilmiş en iyi dijital deneyimi sunma’ hedefimiz var. Bu kapsamda Türkiye’nin önde gelen ‘fijital’ bankası olmak vizyonuyla çalışıyoruz.
Yakın zamanda yatırımı dijital varlıklarla bir araya getirdiğimiz, makine öğrenimi tabanlı çözümler geliştirdiğimiz mobil uygulamamız Odea’yı hayata geçirdik. Odea, yatırıma yönelik çeşitli içerikleri müşterilerimizle buluşturduğumuz bir finans uygulaması. Uygulamadaki en önemli farkımız ise müşterilerimizin yatırımlarını kolayca yönetmelerini sağlayan akıllı yatırım danışmanımız Rob’O. Rob’O, yapay zeka destekli bir yatırım yönetimi uygulaması ve her bir müşteriye kişiselleştirilmiş bir hizmet sunuyor.
Bunun yanı sıra, üretken yapay zeka ile işler farklı bir boyuta taşınıyor. Biz de bankamız bünyesinde yapay zeka alanında çalışma grupları oluşturduk. Yapay zeka ve üretken yapay zeka (GenAI) konularında araştırmalar yürütüyoruz. Yapay zeka başlığı altında henüz çok tartışılmayan önemli konulardan biri de artan enerji tüketimi… Üretken yapay zekanın kullanımıyla birlikte globalde enerji ihtiyacının yüzde 40 oranında artacağı öngörülüyor. Dolayısıyla bu yeniliklerin gelecekte kalıcı olması adına farklı alanlara da odaklanmak gerekiyor. Gelecek nesiller için daha sürdürülebilir bir dünyanın oluşmasında finans dünyasının sağlayabileceği olağanüstü etkinin farkında olarak, faaliyetlerimizde sürdürülebilir kalkınmayı öncelikli olarak ele alıyoruz.”
REHA ÇETİN
İGA HAVALİMANI CIO
“Bir ‘dijital merkez’ olan İGA İstanbul Havalimanı, daha planlama aşamasında devasa bir kapasiteye sahip olmak üzere tasarlandı. Bu büyüklükteki hacmi en doğru şekilde destekleyebilmek için de dijitalleşme yatırımlarına önemli roller verildi. Bu güçlü dijital altyapıdan yararlanan bizler de çalışmalarımızda öncelikle hızlı sonuç almaya odaklanıyor, yapay zekâ çözümlerini devreye sokuyoruz.
Üretken yapay zekânın, insanın öngöremeyeceği sayıdaki parametreyi ortaya koyması sayesinde hem beyaz hem de mavi yakalı personelimize verimlilik sağlıyoruz. Bu durum terminal içerisindeki yolcu yoğunluğunu yönetmenin yanı sıra, yolcu emniyeti ve uçuş emniyeti için önemli bir katkı yapıyor.
Havalimanımız geniş alışveriş karmasıyla misafirlerimizin her türlü ihtiyacına da odaklanıyor. Burada, yolcularımıza konforlu bir alan sunabilmeye, kısıtlı vakitlerini verimli kullanmalarına ve bütçelerine uygun çözümlere ulaşabilmelerini sağlamaya gayret ediyoruz. Tax-free noktalarında yapay zekayı kullanıyoruz. Yolcu yoğunluklarını belirlerken yapay zeka tabanlı bir ölçüm algoritmasından faydalanıyoruz, böylece yolcuların bekleme sürelerini minimize ediyoruz.
Misafirperverlik +1 projemizi geliştirmeyi hedefliyoruz. Yolcularımıza ve onlara eşlik edenlere gereksinim duyacakları hizmetlerin ötesinde bir deneyim sunmaya gayret ediyoruz.
Çin’de önümüzdeki dönemlerde hizmet vermesi hedeflenen yaklaşık 250 havalimanı planlanıyor. Bunların 25’i İGA İstanbul Havalimanı gibi mega yapılar olacak. ABD’de de havalimanları baştan yenileniyor. Bizim de kapasitemizi daha iyi kullanabilirsek, bu yarışta öne çıkacağımızı ve fark yaratacağımızı düşünüyoruz.”
MELİS TOSUN ARSLAN
TÜRKİYE FİNANS GMY
“Bizim için dijitalleşmede önemli olan, mutfağı ve içeriyi dönüştürmek. Operasyonların dönüşmesi de zor bir alan. Bankalar, özellikle kamusal olmayan veriyi buluta çıkarma ve işleyememe konusunda zorlanıyorlar. Bu nedenle de veriyi nasıl daha iyi kullanabileceğimiz konularına çalışıyoruz.
Müşteriyi takip ederek, onlara ‘zamanı nasıl hediye edebiliriz’ diye çalışıyoruz. Yapay zeka ekosistemindeki startup ve fintek’lerle kendi birimlerimizi sürekli temas ettiriyoruz. Bu ekosistem içerisinde kendimizi de değerlendirerek, yapay zeka olgunluk raporu hazırlatıyoruz. Yeni dönemde merkezileşme + self servis olacak şekilde yaratıcılık gündemimiz var. Müşterilerimizin nerede ve ne zaman isterse hizmetlerimize ulaşmasını hedefliyoruz. Bir diğer gündemimiz de çalışanlarımızı dijitalleştirmek, dijital yetkinliklerini artırarak onları yarına hazırlamak, yazılım üretim kapasitemizi de bu vesile ile artırmak. Tabii bir diğer gündemimiz de hizmet verdiğimiz şirketlerin dijitalleştirilmesi ve dönüştürülmesi. Büyük şirketlerin dijital olgunluk düzeylerinin iyi olduğunu biliyoruz. Ancak, küçük ve orta ölçekli işletmelerde bu düzey düşük ve onların dijitalleştirilmesi gündemimizde yer alıyor. Sonuçta bizim ana amacımızı, iç ve dış müşteri deneyimini dijitalleştirmek oluşturuyor, diyebilirim.”