in , ,

Güvenli, çeşitli ve sürdürülebilir hizmet anlayışı

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, pandemi dönemini nasıl yönettiklerini, müşterilerin alışveriş alışkanlıklarda yaşanan değişimleri, yeni hizmet ve çözümleri paylaşıyor…

KUTAY KARTALLIOĞLU

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA olarak 52 şehirde 12 depo, 661 marketimiz ve online marketimizle günde 500 bin kişiye 60 bin fazla ürün ulaştırıyoruz.

Pandeminin açıklandığı Mart ayı itibarıyla hem 11 bin çalışanımızın hem de müşterilerimizin sağlığını korumak adına kamu bilinciyle Sağlık ve İçişleri bakanlıklarının genelgelerini günü gününe takip ediyoruz.

Bu süreçte çalışanlarımıza siperlik, maske ve dezenfektan dağıttık, 30 dakikada bir el yıkama kuralı getirdik. Alışveriş arabalarını ve kasa hattını Sabancı Üniversitesi tarafından geliştirilen 30 gün koruyucu etkili yeni nesil nano teknolojik Antimic dezenfektanla temizledik, kasalarımıza koruyucu paravan kurduk. Ödemelerde temassız sistemini tercih etmeye başladık.

Kendi filyasyon sistemimizi kurduk
C – Mobil uygulamamızla Mayıs ayından bu yana 11 bin çalışanımızı sosyal mesafeye uyup uymadıkları konusunda mesai saatleri içinde yakından izleyerek kendi filyasyon sistemimizi kurduk.

Müşterilerimizi yeni hizmetlerimizle tanıştırdık
Pandemiyle birlikte CarrefourSA olarak müşterilerimizi yeni hizmetlerimizle buluşturduk. Online marketimiz üzerinden 60 yaş üzeri ve sağlık çalışanlarımıza yönelik olarak “Öncelikli Teslimat” uygulaması başlattık, bu uygulamamızdan yaklaşık 3 bin kişi faydalanırken 15 bine yakın 60 yaş üzeri engelli, kronik hastalığı olan müşterilerimize ve sağlık çalışanlarına arama yaptık. Bir diğer yeni hizmetimiz “Alo Sipariş” oldu. Alo Sipariş hattımızdan 100 bin kişiye hizmet götürdük, götürmeye de devam ediyoruz. Online sipariş verip siparişinizi marketten alabileceğiniz “Markette Hazır” hizmetimizi de hızlıca uygulanır hale getirdik.

Müşterilerimizin %50’si pandemi sonrası normal market yerine yine online alışveriş yapıyor
CarrefourSA olarak pandeminin açıklanmasıyla birlikte günlük gönderimlerimiz 6 katına çıktı. Kapasitemiz 10 kata kadar arttı ve gördük ki mobil uygulama indirme adedimiz 5 kat artış yaşadı. Pandemiyle birlikte müşterilerimizin %50’sipandemi sonrası normal market yerine yine online alışveriş yapıyor.

Yerel üreticiye tam destek
CarrefourSA olarak yaş sebze – meyve konusunda uzun yıllardır devam eden tarladan en doğru ürünü en uygun fiyatla reyonlarımıza getirebilmek için kapsamlı projelere imza atıyoruz. Tarım ve Orman Bakanlığı, Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM) ve Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği çerçevesinde üreticilere yerli tohum desteği veriyor, üretim sürecini yerinde kontrol ederek, güvenli meyve – sebze ürünlerinin reyonlarımıza gelmesini sağlıyoruz.

Yerli deside yerel üreticiye destek, temel hedef
Hayvancılık konusunda çiftliklerden reyona gelene kadar süren bir kontrol zincirine sahibiz. Müşterilerimize veteriner hekim kontrollü, %100 yerli besi kırmızı et sunuyoruz. Yerli besi etlerimizi rutin analizlerimiz ile kontrol ederek, soğuk zinciri koruyarak reyonlarımıza ulaştırıyor ve bu sayede güvenli gıdanın arkasında duruyoruz.

Tazesi ya denizde ya CarrefourSA’da
Denizlerimizdeki sürdürülebilir balıkçılığı önemsiyoruz, Türk halkının dünyadaki ya Avrupa’daki oranlara göre çok daha fazla balık tüketmesi gerektiğine inanıyoruz. Bu çerçevede de hem üretiminden reyona gelene kadar her süreci kontrol edilen çiftliklerle çalışıyoruz hem de Gebze’de kurduğumuz Su Ürünleri Platformu ile av sezonunda reyonlarımızda farklı balık çeşitlerine yer veriyoruz. Av yasağı olan dönemlerde 40 – 50, av sezonunda ise 70 – 80 çeşit balık sunuyoruz. Bu sene bir ilke imza attık, marketlerimizden kara midye satışına başladık.

Öz markalı ürünlere ilgi artıyor
CarrefourSA olarak organik yumurta ve sütten, bakliyata, meyve suyundan deterjana kadar 500’e yakın “özmarkalı” ürünümüz reyonlarımızda yer alıyor. Bu ürünleri reyonlarımıza getirmeden önce tedarikçilerimizi uluslararası geçerli kriterler çerçevesinde seçiyoruz. Carrefour markalı ürünlerin tercih edilmesinin en önemli sebebi uygun fiyat avantajının yanı sıra ürün kalitesi, markaya olan güven ve çeşitlilik.

ADVERTORIAL

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Büyük oyun

Kiğılı’nın insanları