MediaMarkt Türkiye tarafından gerçekleştirilen girişim projesi “MediaMarkt Startup Challenge” geleceğin teknolojilerini kurgulayan şirketlerle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri bir araya getirmeyi hedefliyor.
Bu yıl 3’üncü kez gerçekleştirilen ve pandemi koşulları nedeniyle ilk kez dijital platformlar üzerinden düzenlenecek yarışmanın başvuruları Ağustos başı itibarıyla başladı ve Ekim ayının sonuna doğru ilk 3’ün belirlenmesi planlanıyor. Proje hakkında detaylar, geçmiş dönemin kazananları ve son yarışma hakkında bilgiler mediamarktstartupchallenge.com adresinde yer alıyor.
Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Türkiye’de başlattığı “MediaMarkt Startup Challenge” projesiyle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri arıyor. Avrupa’daki 50 yılı aşkın tecrübesini sürekli inovasyona dönüştüren şirket, perakende sektöründe fark yaratacak, inovatif fikir ve uygulamaları hayata geçirmek üzere Türkiye’deki girişimcilerle buluşuyor.
Bu yıl 3’üncüsü düzenlenen projenin başvuruları 11 Ağustos ve 20 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirildi. Farklı ülkelerden girişimcileri dijital platformlar üzerinden İstanbul’da buluşturan projenin son dönem gelişmeleri ve geçmiş döneme dair bilgileri mediamarktstartupchallenge.com adresinde yer alıyor.
MediaMarktSaturn Perakende Grup COO’su ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım bu konuda şu bilgiyi veriyor:
PROJENİN FİNALİNDE NELER YAŞANDI?
MediaMarkt Startup Challenge’da birinciliğe giden yol, uzman isimlerin yer aldığı farklı eleme aşamalarından geçiyor. Öncelikle mediamarktstartupchallenge.com adresi üzerinden gerçekleştirilen başvurunun ardından girişimciler bir ön elemeden geçiyor.
Bu aşamanın ardından başarılı olanlarsa MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde girişimlerini, uzman jüri ekibine sunuyorlar. 10 projenin aynı gün mücadele ettiği etkinlik sonrası kazananlar jüri tarafından canlı olarak açıklanıyor.
FİNALE KALANLARA BÜYÜK ÖDÜLLER
MediaMarkt Startup Challenge Day etkinliğinde ilk üçe giren projeleri oldukça cazip ödüller bekliyor. Birinci olan proje, Münih’te gerçekleşen Plug and Play Retailhub Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalıyor.
İkinci olan proje ise MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama fırsatı ve Kategori Mağazacılığı Derneği’ne çözümlerini sunma hakkı elde ederken; üçüncü olacak proje de yine MediaMarkt mağazalarında pilot uygulama imkanına sahip oluyor.
KAZANANLAR MEDIAMARKT TÜRKİYE İLE İŞ BİRLİĞİNE BAŞLADI
MediaMarkt Startup Challenge’ın ilk yılının kazanan girişimcilerinden BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümü bugün MediaMarkt Türkiye’nin Ümraniye, EMAAR ve Metropol mağazalarında çoktan kullanılmaya başlandı. BuyBuddy, müşteri davranışlarını gerçek zamanlı olarak kasada beklemeksizin ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlayan bir IoT cihaz sunuyor.
Aynı yılın diğer bir başarılı projesi Udentify ise MediaMarkt Türkiye’nin Kozyatağı, EMAAR, MOI, Brandium, Denizli ve Ankara Antares olmak üzere 6 farklı mağazasında kullanılırken proje, yüz tanıma ve takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü sunuyor.
Aynı zamanda bu firmalar Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta kendilerini tanıtma fırsatı buldu.
Geçtiğimiz yıl düzenlenen MediaMarkt Startup Challenge 19’un kazananı kişisel eşyayı fiziksel olarak; şehir merkezi, AVM, plaj, konser salonu gibi belirlenen mekanlarda güvenli olarak saklamaya yarayan Bagaj adlı mobil uygulama olmuştu.
Şu anda Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta olan girişimin önümüzdeki günlerde MediaMarkt’ta pilot çalışmalarını hayata geçirmesi planlanıyor.
MediaMarkt Startup Challenge 2020’nin girişimleriyle perakende dünyasına yenilikler ve çözüm getirecek kazananları ise yarışmanın web sitesinde açıklanıyor.
“MediaMarkt Startup Challenge, elektronik perakende sektöründe bir inovatif girişimcilik merkezi haline geliyor.
Girişimcilerimizin gerek ulusal ekonomi gerekse sektör ölçeğinde bir çeşit domino etkisi yaratarak zorlukların aşılmasında çok önemli rol oynayacağına inanıyoruz.
Bu doğrultuda bu yıl 3’üncü kez düzenlediğimiz Startup Challenge projemizle girişimcilere birçok fırsat ve iş birliği sağlarken en önemlisi, projelerini sahada uygulamaları için gerekli ortamı sunuyor ve yenilikçi fikirlerini bilfiil hayata geçirmelerine katkı sağlıyoruz.
Böylece hem iş fikirlerindeki eksiklikleri tamamlıyor ve sektördeki tecrübemizi girişimlerle paylaşıyor hem de daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmak için karşılıklı besleniyoruz.”
ADVERTORIAL