RealReal, ThredUp ve Depop gibi ikinci el ürün satış platformları, kullanılmış kıyafet satın almak isteyenler için alışverişi hiç olmadığı kadar kolaylaştırdı, öyle ki tüketiciler aktif olarak ürün satın alıyor. Y ve Z jenerasyonlarının çokça tercih ettiği ikinci el pazarının büyüklüğü gelecek beş yılda en az iki katına çıkacak gibi görünüyor: ThredUp ve perakende analitik şirketi GlobalData’ya göre 24 milyar dolardan 51 milyar dolara. Geleneksel perakendeciler suna dikkat çekiyor: 2019’da Foot Locker, ikinci el ayakkabı satış uygulaması GOAT’a 100 milyon dolar yatırdı; Neiman Marcus ise ikinci el lüks ürünlerin satısı için geliştirilen uygulama Fashionphile’den küçük bir hisse almak için önemli bir meblağ ödedi. İşte modadaki son trendlerin arkasında yatan rakamlar:
YAZI: LARA SOROKANICH
FOTOĞRAF: AKIRA KAWAHATA
Satın alanların profili
İkinci el ürün satın alan kadınların sayısı:
Kaynak: The RealReal, Poshmark, GOAT Group, Depop (User Numbers, Depop demographics, What’s Selling); Company Valuations: Recode, Nisan 2019 (StockX), market cap as of Ekim 16, 2019 (the RealReal), the Wall Street Journal, Nisan 2019 (Poshmark); ThredUp 2019 Resale Report (Who’s Shopping); A New Textiles Economy report, Ellen MacArthur Foundation (Environmental Impact); Euromonitor International (new clothing per capita)