in , ,

İkinci el haberler

Bu sezonun modası, ikinci el kıyafet satış uygulamaları.

RealReal, ThredUp ve Depop gibi ikinci el ürün satış platformları, kullanılmış kıyafet satın almak isteyenler için alışverişi hiç olmadığı kadar kolaylaştırdı, öyle ki tüketiciler aktif olarak ürün satın alıyor. Y ve Z jenerasyonlarının çokça tercih ettiği ikinci el pazarının büyüklüğü gelecek beş yılda en az iki katına çıkacak gibi görünüyor: ThredUp ve perakende analitik şirketi GlobalData’ya göre 24 milyar dolardan 51 milyar dolara. Geleneksel perakendeciler suna dikkat çekiyor: 2019’da Foot Locker, ikinci el ayakkabı satış uygulaması GOAT’a 100 milyon dolar yatırdı; Neiman Marcus ise ikinci el lüks ürünlerin satısı için geliştirilen uygulama Fashionphile’den küçük bir hisse almak için önemli bir meblağ ödedi. İşte modadaki son trendlerin arkasında yatan rakamlar:

YAZI: LARA SOROKANICH
FOTOĞRAF: AKIRA KAWAHATA

Satın alanların profili
İkinci el ürün satın alan kadınların sayısı:

Kaynak: The RealReal, Poshmark, GOAT Group, Depop (User Numbers, Depop demographics, What’s Selling); Company Valuations: Recode, Nisan 2019 (StockX), market cap as of Ekim 16, 2019 (the RealReal), the Wall Street Journal, Nisan 2019 (Poshmark); ThredUp 2019 Resale Report (Who’s Shopping); A New Textiles Economy report, Ellen MacArthur Foundation (Environmental Impact); Euromonitor International (new clothing per capita)

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gerçek et nerede?

Bir dönüm noktasının hikayesi