in

sahibinden.com “İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı” raporunun üçüncüsünü yayınladı

sahibinden.com kullanıcıları tercih ettikleri ikinci el ürünlerle 1 yılda 10,6 milyon ton karbon emisyonunun azaltılmasını sağladı.

Sürdürülebilirliği iş modelinin temel bir parçası olarak konumlandıran ve doğal kaynakları etkin ve sorumlu bir şekilde kullanmayı hedefleyen sahibinden.com, 2023 yılı “İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı” raporunu yayınladı.

sahibinden.com’un ,İsveç merkezli Su ve Hava Koruma Araştırmaları Enstitüsü – IVL (Institutet för Vatten- och Luftvårdsforskning) desteğiyle hazırladığı rapor, ikinci elin sürdürülebilirliğe katkısına dair sonuçları dikkat çekici verilerle ortaya koymaya devam ediyor. sahibinden.com’da yer alan 24 farklı ikinci el ürün kategorisi ve bunların 206 alt kategorisinin değerlendirilmesiyle hazırlanan rapor, sürdürülebilir bir gelecek için karbon ayak izinin azaltılması, yeni bir ürünün üretiminden tasarruf edilmesi ve yeniden kullanımın sürdürülebilirliğe katkısına dikkat çekiyor.

Kullanıcılar ikinci el ürün tercihleriyle yılda 10,6 milyon ton karbondioksit tasarruf edilmesini sağladı
Rapora göre; sahibinden.com kullanıcılarının 2022 yılı boyunca tercih ettikleri ikinci el ürünler sayesinde 1 yılda 10,6 milyon ton karbondioksit tasarrufu sağlandı. 10,6 milyon ton karbondioksit eşdeğeri emisyon, 10 yıl boyunca yetiştirilen 177,3 milyon ağaç fidesinin tuttuğu emisyona veya hibrit bir araçla dünyanın çevresinde 2,4 milyon kez tur atılmasının yol açacağı emisyona karşılık geliyor.

sahibinden.com kullanıcıları aynı zamanda, farklı kategorilerden ikinci el ürünleri tercih ederek 617 bin ton çelik, 116 bin ton alüminyum ve 172 bin ton plastik tasarrufu da sağladı. Bu veriler incelendiğinde; 617 bin ton çelik 205 adet Çamlıca Kulesi’nin üretiminde kullanılan çelik miktarını, 116 bin ton alüminyum 3,6 milyar akıllı saat yapımında kullanılan alüminyum miktarını, 172 bin ton plastik ise 2,5 milyar cerrahi eldiveni ifade ediyor.

sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş, “Türkiye’nin sahibinden.com’u olarak “insanları hayalleriyle buluşturmak” hedefiyle 23 yıl önce çıktığımız yolda, teknolojiye yaptığımız yatırımlarla milyonlarca alıcı ve satıcıyı buluşturarak ikinci el alışveriş bilincinin güçlenmesinde de önemli bir misyon üstleniyoruz. Sürdürülebilirlik kapsamında hayata geçirdiğimiz uygulamaların yanında, ikinci el alışverişin, kaynaklarını hızla tükettiğimiz dünyamızın geleceği için çok önemli bir artı değer yarattığına inanıyor ve bu kapsamda tüketicileri, toplumu bilinçlendirmek adına çalışmaya devam ediyoruz. İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu herhangi bir ürünün, yeniden kullanılması ile sağlanan kaynak tasarrufunu, azaltılacak karbondioksit emisyonunu ve elbette döngüsel ekonomiye sağlanacak katkıyı yine çok çarpıcı verilerle ortaya koyuyor. İş modelimizle ikinci el ürünlerin satış yoluyla tekrar kullanıma kazandırılmasına aracılık ederek çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlarken raporumuz ile de bu katkıyı anlatmaya ve bu alanda farkındalığı artırmak için çalışmaya devam edeceğiz.

sahibinden.com, çevreci ve sürdürülebilir çözümleri benimsemeye devam ediyor
Sürdürülebilir uygulamalarla enerji tasarrufu sağlamak, atıkları azaltmak, geri dönüşüm yapmak ve çevre dostu malzemeler kullanmak, ofislerin çevresel etkilerini minimize etmeye yardımcı oluyor.
Bu yaklaşımla sürdürülebilir hedefler doğrultusunda yıllardır birçok çalışma yürüten ve Yeşil Ofis Sertifikası almaya hak kazanan ilk e-ticaret şirketi olan sahibinden.com, İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı raporunda da birçok sürdürülebilir çözümler geliştirdiğini açıkladı. Ekolojik kitap ve EKO IQ dergilerinden oluşan yeşil kütüphanelerin oluşturulması, dijital kartvizit dönüşümü ve teknoloji endüstrisini karbon-nötr hale getirmeyi hedefleyen LFCA’e üye olmasının yanı sıra araç filosunu da hibrit araçlarla yenileyen sahibinden.com, Ege Orman Vakfı işbirliği ile Bursa Osmangazi’de 10 bin fidanlık bir hatıra ormanı da oluşturdu.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dikkat-CEO-çıkabilir

Dikkat CEO çıkabilir!

sirket-doktoru-net-pozitif

Şirket Doktoru