in

Yeni nesil işveren markası danışmanı

Alanının önde gelen şirketlerinden Kariyer.net, WeBrand’i, şirketlerin işveren markası yolculuğuna katkıda bulunmak için kurdu. Şirketin Managing Partner’i Ezgi Arslantay, 1 yıllık geçmişlerine rağmen büyük bir mesafe aldıklarını söylüyor ve hedeflerini paylaşıyor: “Şirketlerin işveren markası olarak bilinirliğini artırmak, doğru yeteneklere ulaşmalarını sağlamak ve kültürlerini tanıtmak için stratejiyi yaratıcı fikir ve deneyimle buluşturup, odağımıza çalışanı alan hikâyeler yaratıyoruz.”

WeBrand olarak yaklaşık 1 yıl önce Türkiye’nin ilk ve en büyük online istihdam platformu Kariyer.net’in dijital işveren marka çözümleri sunan start-up’ı olarak yola çıktık.
Kariyer.net, iş arayanlarla işverenleri 23 yıldır yeni nesil teknolojilerle bir araya getiren bir platform. Bugün itibarıyla Kariyer.net üyesi 500 binden fazla işveren, geliştirdiğimiz ürünlerden, hizmetlerimizden ve deneyimimizden faydalanıyor. Biz de şirketlerin İK iletişim ihtiyaçları için farklı, yaratıcı dijital çözümler sunan, genç yeteneğe yakın, gücünü Kariyer.net’ten alan bir start-up olarak şirketlerin işveren markası çalışmalarında en yakın yol arkadaşları olmayı amaçlıyoruz. Kendimizi Kariyer.net’in işveren marka çözümlerini temel alarak start-up ruhu ve dinamizmi ile buluşturan kurumsal kâşifler olarak tanımlıyoruz. Hem iş hem müşteri yönetimi hem de kreatif alanda deneyimli, farklı yetkinliklere sahip bir ekibiz. Farklı alanlarda edindiğimiz birikim ve deneyimler aslında sunduğumuz çözümlerin de kapsamını anlatıyor. Şirketlerin işveren markası olarak bilinirliğini artırmak, doğru yeteneklere ulaşmasını sağlamak ve kültürlerini tanıtmak için stratejiyi yaratıcı fikir ve deneyimle buluşturup, odağımıza çalışanı alan hikâyeler yaratıyoruz.

Fark yaratan hizmetlerimiz
WeBrand olarak ürün ve hizmet portföyümüzü dört ana başlıkta topladık; kariyer fuarları ve canlı yayınlar, işveren markası strateji ve tasarımı, genç yetenek iletişimi ve sosyal medya iletişimi. Fuarlar ve düzenlediğimiz canlı yayınlarla şirketleri, hedef kitlesinde yer alan genç yetenekler ile bir araya getiriyor ve işveren markalarına anlatabilecekleri online deneyimler sunuyoruz. Böylece şirketler genç yetenekleri, mezun olmadan önce ya da kariyerlerinin henüz başındayken bünyelerine katma fırsatı yakalıyorlar.
Genç yetenekler de liderlerin ilham verici hikâyelerini ve markanın kurum kültürünü ilk ağızdan dinleme şansına sahip oluyor. İşverenin markasına özel olarak tasarladığımız deneyim, stand ve canlı yayın alanları ile dijital platformda 360 derece etkileşim kurma imkânı sağlıyoruz.
Top üniversite öğrencilerini odağımıza aldığımız Kariyer Günleri ve Staj Günleri’nde; sektörünün lider işverenlerini genç yeteneklerle buluşturuyoruz. Ayrıca sektör özelinde de buluşmalar gerçekleştiriyoruz. Örneğin, start-up’ları teknoloji yetenekleri ile, turizm sektörünün lider işverenlerini turizm otelcilik mezunları ve profesyonelleri ile bir araya getiriyoruz. Geçtiğimiz bir yılda farklı sektörler, yetenek grupları ve girişimler için toplamda 200’ye yakın işveren ile 20’ye yakın kariyer fuarı gerçekleştirdik. Bu dijital deneyimlerde işverenleri, hedef kitlelerinde yer alan 150 binden fazla genç yetenek ile bir araya getirdik. Öyle ki, genel fuarlarımıza katılan pek çok işverenden kendilerine özel terzi-işi markalama ve deneyim tasarlamamız için teklif aldık, yeni sezon için bunların hazırlıklarına şimdiden başladık.

Kariyerde örnek projeler
Campus Connect canlı yayınlarımızla da üniversite öğrencilerine kariyerine başlamadan önce şirketleri farklı açılardan daha yakından tanıma fırsatı sunuyoruz.
Off the Record dediğimiz, sektörlerin bilinmeyenlerini konu alan canlı yayınlar yapıyor, işveren markalarını on binlerce yeteneğe ulaştırma olanağı sağlıyoruz. Yakın zamanda alanında lider kadın yöneticileri bir araya getirdiğimiz, Women Leaders Roundtable oturumlarına başladık.
Bütün bu projelerde iletişim konsepti, materyallerin, fuar ve canlı yayın ortamlarının tasarım ve uygulama işlerini biz üstleniyoruz. Başka bir deyişle; birlikte çalıştığımız işverenlere anahtar teslim proje sunuyoruz. Farklı tema ve marka altında, çeşitli sosyal medya kanalları veya kapalı grup oturumları olarak hayata geçirdiğimiz bu canlı yayınlar ile geçtiğimiz yıl, işverenleri hedef kitlelerinde yer alan toplamda 1 milyondan fazla genç yetenek ile bir araya getirdik.

Çalışan Değer Önermesi
“İşveren marka tasarımı” başlığında ise şirketlerin işveren markaları için uçtan uca strateji, araştırma ve Çalışan Değer Önermesi (EVP) iletişim uygulamalarını hayata geçiriyoruz.
Şirketlere özel tasarladığımız bu danışmanlık hizmetimiz kapsamında; önce işveren markasının mevcut durumunu araştırmalarla analiz ediyoruz, adeta işveren markalarını checkuptan geçiriyoruz. Sonra elde ettiğimiz veriler ışığında kreatif sürecimizi başlatıyor ve işverenler için EVP’yi oluşturuyoruz. Marka kimliği geliştirme ve proje bazlı işveren markası aktivasyonlarını hayata geçiriyoruz. Sosyal medya stratejileri, işe alım programları ve çeşitli iç iletişim faaliyetlerine entegre iletişim fikir ve uygulamaları sunuyoruz.
WeBrand olarak hizmet portföyümüzde yer alan bir diğer başlık ise genç yetenek iletişimi. Günümüzde giderek büyüyen yetenek açığı nedeniyle şirketlerin genç yeteneklere ulaşması iş dünyasının önündeki en büyük problemlerden biri. Genç yetenek iletişimi ile üniversite kulüpleri ve temsilcilerinden oluşan genç yeteneklerle şirketler arasında birebir sıcak temas kanalları yaratıyoruz. Hayata geçen Talent Network programımız sayesinde işverenlere, gözde okulların öğrencileri ile etkin bir şekilde bir araya gelme fırsatı sunuyoruz.
Sosyal medya iletişimi alanında da işverenlerin kariyer alanındaki sosyal medya aktifliğini reklamlar ve influencer kurguları ile zenginleştiriyoruz. WeBrand olarak kolayca erişim sağlayabildiğimiz ve büyük kitlelere erişim fırsatı olan Kariyer.net’in sosyal medya kanalları aracılığıyla, işverenlere hızlı bir şekilde hedef kitlelerine ulaşabilecekleri sosyal medya reklam hizmeti sunuyoruz. İşverenler dijital pazarlama yöntemlerini bilmelerine gerek kalmadan, bütçelerini ve hedef kitlelerini kendilerinin seçebileceği, her adımı şeffaf ve takip edilebilir bir yapıda kişiselleştirilmiş hizmet alma fırsatına kavuşuyorlar.

Yeni dönem hedeflerimiz
Son 1,5-2 yıldır farklı platformlarda uzaktan çalışmayı daha efektif hale getirecek uygulamalar hakkında ve bununla birlikte işlerimizin dijitalleşmesini hızlandırmayı konuşuyoruz. Pandemi öncesi çoğunlukla İK liderlerinin odağında olan işveren markası kavramı, post pandemi döneminde önemini artırdı. Bunu işverenlerin gündemlerinden, gittikçe derinleşen yetenek açığı için kabuk değiştirme, şirket kültürü ve uygulamalarını dönüştürme ihtiyacından anlıyoruz.
WeBrand olarak hedefimiz, bu alandaki profesyonellere; veri odaklı, performansını takip edebilecekleri ve yetenekte ölçek getiren çözümler sunmak. Bu çözümlerle aday ve çalışan kitlelerinin şirketleri hakkındaki düşüncelerini daha çok ve sık aralıklarla analiz edebilirler. Bunun sonucunda da çeşitli aday ve çalışan hedef kitlelerinde segment bazlı uygulamaları hayata geçirerek, bu uygulamalar için etkin ve büyük ölçekte dijital platformları kullanabilirler.
Biz de çözüm ortağı olduğumuz şirketlere, işveren markası yaklaşımları için entegre ve kreatif çözümler sunacağımız yeni projelerimizi hayata geçirmeye, ekibimizi büyütmeye ve daha fazla şirkete ulaşarak işveren markası stratejilerini günümüz trendlerine göre yeniden tasarlamaya devam edeceğiz.

“İŞVEREN MARKASI İÇİN
MÜŞTERİLERİ DESTEKLİYORUZ”
Küresel çapta artan yetenek kıtlığı ve yeni kuşakların çalışma hayatına katılması hem yeni yeteneklere kendilerini tanıtmaları hem de ellerindeki yetenekleri elde tutmaları için şirketlerin işveren markalarına yatırım yapmalarını neredeyse zorunlu hale getirdi. Sürdürülebilir yetenek dönüşümüne fırsat sağlayan ve insanileştirilmiş deneyimler sunan markaların, kendilerini anlatabilmeleri için işveren markasını önemli bir araç olarak kullandığını görüyoruz. Bu kavramın yapısal ve stratejik şekilde ele alınması gerektiğini düşünüyoruz. WeBrand olarak Kariyer.net aracılığı ile Türkiye’nin en büyük yetenek verisine sahip olmamızın sağladığı avantaj sayesinde genç yeteneğe yakınız. Yetkin ekibimiz ile farklı sektör ve büyüklükteki şirketler için hem kreatif hem de ulaşılan yetenekte geniş ölçek sağlanan destek mekanizmaları sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl bizimle çalışan işverenler ile yaptığımız analiz sonucunda, sunduğumuz farklı çözümler sayesinde ortalama iş ilanı görüntülemelerinde %47, başvurularında %39 artış yakaladıklarını görüyoruz.

WeBrand’in 1 yılı
-200’ye yakın işveren ile çalıştı.
-İşverenler düzenlenen fuarlarda hedef kitlelerinde yer alan 150 binden fazla genç yetenek ile buluştu.
-İşverenler canlı yayınlar ile hedef kitlelerindeki yetenekler tarafından 1 milyondan fazla izlenme elde etti.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

iklim-krizi-ve-surdurulebilirlik

İklim ve Sürdürülebilirlik Zirvesi 2022

CEO’lara-ilham-veren-orkestra-şefi-1

CEO’lara ilham veren orkestra şefi