in , ,

Prime’ın Hakimiyeti

Covid döneminde bütün iş, teslimatta bitiyor. Target, Walmart ve diğer oyuncular Amazon’un pazar payının peşinde.

Prime-in-Hakimiyeti

YAZI: ZLATI MEYER

Perakendeciler, Amazon Prime’ın çıktığı 2005’ten beri, sunduğu kolaylıkları sağlamaya çalışıyor. Pandemi dönemindeyse bu çabaları, tüketicilerin online alışverişe yönelmesiyle daha önce hiç olmadığı kadar acil bir hal aldı. Eylül ayında Walmart, mağazaları merkez olarak kullanarak aynı gün içinde teslimat sunan üyelik türü Walmart+’ı tanıttı. Target 2017’de, teslimat hizmeti sunan Shipt’i satın aldı; bin 800 lokasyonunda ve ayrıca diğer perakende ortaklarının faaliyetlerinde kullandı. E-ticaret lojistiği şirketi Shopify 2019’da satıcılara, ürünü iki gün içinde kargoya verme yetkinliği kazandırmak için 1 milyar dolarlık bir gönderim ağını hayata geçirdi.

E-TİCARET YÜKSELİŞTE

Perakende pazarının aslan payını hâlâ fiziksel mağazalar alsa da e-ticaret, Covid-19 pandemisi sırasında ciddi bir sıçrama gerçekleştirdi…

KİLİT OYUNCULAR

Amazon, 1995’te e-ticareti piyasaya sunan ilk şirketlerden biriydi. Diğer perakendecilerin sayısı gittikçe artsa da en büyük pazar payı hâlâ Amazon’a ait.

ÜYELİK MODELLERİ

Amazon Prime en popüler oyuncu olsa da birçok rakip, artık yıllık bir ücret karşılığında sınırsız kargo hizmeti veren üyelikler sunuyor.

ÜÇÜNCÜ PARTİ OPERATÖRLER

Instacart ve Shipt, teslimat işini “outsource etmek” (şirket dışından kaynaklar ile yürütmek) isteyen perakendeciler için popüler çözümler. Kurumsal ortaklıkları aşağıdaki gibi:

FİZİKSEL AYAK İZİ

Walmart ve Target, Amazon ile rekabet etmek amacıyla perakende mağazalarını bir sonraki gün ve aynı gün içinde teslim edilecek ürünler için sipariş karşılama merkezleri olarak kullanıyor. ABD’de kapladığı alanlar aşağıdaki gibi:

Kaynaklar: ABD Nüfus Sayım Bürosu (E-ticaretin satışlardaki yüzdesi), MarketingCharts.com/eMarketer (Kilit oyuncular), kurumsal web siteleri (Üyelik modelleri), Supermarket News (Üçüncü parti operatörler), kurumsal yatırımcı ilişkileri birimi rakamları (Fiziksel ayak izi)

İllüstrasyonlar Miguel Monkc

İLGİLİ İÇERİKLER:

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

hizli-buyume-heyecani

Hızlı büyüme heyecanı!

nurtac-afridi

3 stratejiyle global liderlik