in , , ,

“Hayvan sağlığı alanında dünya markası olacağız”

Scooch, kişisel evcil hayvan sağlığı platformu. “Yıllara dayanan yapay zeka, inovasyon ve kişiselleştirilmiş sağlık deneyimimi kullanarak, bu platformu kurmaya karar verdim” diye konuşan kurucu ve CEO Barış Özaydınlı, girişim fikrinin hikayesini ve gelecek planlarını paylaştı.

012_Scooch_WEB_A9_09821

BARIŞ ÖZAYDINLI
SCOOCH KURUCU VE CEO

25 senelik kariyerime, İstanbul’da Unilever’de ürün yöneticiliği ile başlayan, bu tip dev şirketler ve markalarla çalışan büyük ve ödüllü bir ajans kurmaya, sonra bu ajansı dünyanın en büyük, yaratıcı ajans holdinglerinden Havas’la birleştirmeye uzanan yolculuğum, dünyanın en gelişmiş bilişim deneyimini ve markasını yaratmak üzere Cenevre’ye uzandı.

Burada Formula 1 takımlarından, teknoloji devlerine işbirlikleri yaparak kariyerimi şekillendiren teknolojileri gözlemlememi sağladı. Kendi sağlık sorunlarım dünyada milyonlarca insana sağlık ve fitness konusunda destek olan, defalarca AppStore’un en iyi uygulamalarından seçilen, yapay zekalı bir koçluk uygulaması Fitwell’i yaratmam konusunda ilham verdi ve beni Londra’ya getirdi. Sonraki yıllar, başka girişimcileri destekleme isteğim, teknoloji girişim sektörünün potansiyeline inancım ve deneyimlerim girişim sermayesi alanına girmeme ve melek yatırımcılık yapmama yol açtı. Son olarak, Covid döneminde köpeğimiz Rio aramıza katıldı. Rio’nun duygularını anlatamaması ve evcil hayvan beslemenin tamamen akil yürütmek olduğunu anlamam ve sektörün dev ve çok hızlı büyüyen bir pazar olduğunu gözlemem, son girişimim Scooch için ilham kaynağı oldu.

Covid döneminde birçok dostumuzun evcil hayvan aldığını gözlemledim. Rio’nun sağlık sorunlarını çözümlemek için ziyaret ettiğimiz veteriner deneyiminin de, yeni nesil hayvan sahiplerinin ihtiyaçlarına cevap veremez olduğunu gözlemliyordum. Yaptığım fizibilite çalışmaları evcil hayvan sektörünün dev, çok hızlı büyüyen ve ekonomik sarsılmalardan etkilenmeyen bir sektör olduğunu görmemi sağladı. Bu sayede yıllara dayanan yapay zeka, inovasyon, kişiselleştirilmiş sağlık deneyimimi kullanarak, kişisel evcil hayvan sağlığı platformu olan Scooch’u kurmaya karar verdim.

NELERİ KAPSIYOR?

Hayvanlar duygularını ve sıkıntılarını bize anlatamazlar, bu nedenle hayvan bakımı genelde varsayım ve tecrübeye dayalıdır; veteriner dünyası ve evcil hayvan sağlık sektörü ise çok reaktif, pahalı ve yeni nesil hayvan sahiplerinin dertlerini çözmek için kurgulanmamış durumda. Scooch’un hedefi bu problemi çözerek evcil hayvan sahiplerinin hayatını kolaylaştırmak. Basit bir üyelik üzerinden, yapay zeka, data ve kişisellestirme kullanarak önce evcil hayvanı tanıyor, sağlık durumunu belirliyor sonra da sahiplerine, köpeklerinin sağlık problemlerini teşhis etme, iyileştirme veya önlem almalarını sağlıyor. Scooch üyeliği, AI co-pilot, sağlık raporu, tavsiyeler ve 7/24 video veteriner hizmeti dışında, özel formüle edilen, içeriğinde en kaliteli ve bilimsel olarak kanıtlanmış, doğal içeriklerden oluşan sağlık ürünleri ve kapsamlı bir evcil hayvan sigortası sunuyor.

Fikir aşamasından ürünün ilk versiyonunu yaratarak piyasada olmamız yaklaşık 6 ay sürdü.

8 KAT BÜYÜME

Önceki girişimim Fitwell’deki önemli yatırımcılarımdan Founders Factory bana ve fikre inanarak ilk yatırımı gerçekleştirdilr. 2 sene içerisinde İngiltere’de yaklaşık 15 bin köpek sahibine yardımcı olduk.

Geçen yıl ciromuz 8 kat büyüyerek anlamlı bir yere gelmeye başladı. 2023’te milyar dolarlık devleri geride bırakarak yılın PetTech girişimi, bu sene de Londra’da Yılın Yapay Zeka Girişimi seçildik.

YATIRIMCILARI İKNA STRATEJİSİ

Tecrübeli ve daha önce benzer işler kurmuş bir girişimci olmam ilk faktör oldu. İyi bir ekiple yola çıktık. Bununla birlikte evcil hayvan sektörünün devasa ve ekonomik buhranlara dayanıklı bir yapısı var. Üstelik müşteri profili de giderek gençleşiyor. Bunlar çok etkili oldu.

Bunun yanı sıra geliştirdiğimiz ürün kısa sürede çok sayıda müşteri tarafından benimsendi, iyi geri bildirimler aldık. Böylece ‘iş modeli’ kendini kısa sürede ispatladı. Rakamsal olarak ciddi bir performans göstermemiz de birçok yatırımcının yatırım yapmasını kolaylaştırdı.

Yatırımcılarımız arasında Founders Factory, dünyanın en büyük evcil hayvan ürünleri üreticilerinden Mars Petcare, Michelson Found Animals ve R/GA Ventures gibi kurumsal yatırımcılara ek olarak 50’den fazla Avrupa’nın önde gelen teknoloji şirketlerinin kurucuları ve melek yatırımcıları bulunuyor

BÜYÜME HEDEFİ

Scooch’u dünyanın en büyük 3’üncü evcil hayvan piyasası olan İngiltere’de lanse ettik. Nüfusun neredeyse yarısından fazlasının bir evcil hayvanı var. Hedefimiz ilk birkaç sene içerisinde bu pazarda önemli bir hacim yakalamak. Bir yandan ABD, AB ve Asya pazarları da dahil büyüme stratejileri üzerinde çalışıyoruz. Şimdiden şirketi satın almakla ilgilenen özel sermaye şirketleri ulaşmaya başladı. Dünyanın en büyük hayvan ürünleri şirketlerinden bazıları yatırım yapmak istedi. Mars Petcare, Scooch’a erken aşama yatırımında bulundu.

Bütün bunlar önemli bir yolculukta olduğumuzun sinyallerini veriyor. İşin daha başındayız ve evcil hayvan sağlığı alanında ilk akla gelen markalardan biri olmayı hedefliyoruz.

GİRİŞİM HAYATIMDA ‘YOL GÖSTEREN SÖZ’

  • “Ideas are plenty but execution is the king!” Girişimcilikte başarı için önce büyük hayaller kurabilmek, sonra herkesin sana “yapamazsın” demesine rağmen bir işe girişecek kadar “aptal cesareti” gerektiriyor. Sonra da her türlü zorluk ve başarısızlığa rağmen devam edecek istek, özgüven ve direnci gerektiriyor. Hayal kurmadan hiçbir şey olmuyor ama herkesin birçok fikri var. Önemli olan bu fikri tüm imkânsızlıklara rağmen nasıl hayata geçirdiğin, hatalardan ne kadar hızlı ders çıkartabildiğindir.

3 ÖNEMLİ ZORLUĞUMUZ

  • ÜRÜN YARATMAK Her girişimde olduğu gibi Scooch için de 0’dan 1’e, yani fikirden müşterilerin kullanacağı, para ödemeye değer göreceği bir ürün yaratmak en büyük zorluklardan biriydi.
  • İLK SERMAYE Tohum aşamasında yeterli sermaye bulabilmek özellikle Covid sonrası dönemde zordu. Bu konuda Founders Factory’nin büyük katkısı oldu.
  • EKİP Diğerleri kadar önemli bir diğer problem ise doğru ekibi kurmaktı. Küçük bir ekip olmamıza rağmen herkesin alanında çok deneyimli olması ve şirkette sağladığımız kuvvetli çalışma kültürü hızlı yol almamıza yardımcı oluyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

“Kimlik doğrulamada Avrupa’da fark yarattık”

benim-isletim-sistemim-Nazlı-Altıpat

Benim İşletim Sistemim: Nazlı Altıpat