in , ,

Umut veren göstergeler

İş dünyasının liderleri, zor zamanlarda bile kendilerine ‘umut veren göstergeleri’ paylaşıyor.

umut-veren-gostergeler

Fotoğraf: Pixabay

GÜLDEN YILMAZ

“Borsa İstanbul’da son yıllardaki düşüş trendi nedeniyle yabancıların payı yüzde 30’un da altına indi. İstikrar vadeden bir Türkiye ile birlikte bu oranın yükseleceğine, yüzde 60’ların üstüne çıkacağına inanıyorum. Bunun da döviz sorununun çözümüne katkı sağlayacağını, potansiyel finansman ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunacağını düşünüyorum.”
GÜLDEN YILMAZ
Koton YKÜ

 

İNAN EKİCİ

“822 bin adetle kapanan 2022 yılı otomotiv pazarından yüzde 9 pay elde ettik. 2023 yılında ise pazarın 850 bin ila 1 milyon seviyelerinde oluşacağını, bizim de yaklaşık yüzde 10’un üzerinde pay alacağımızı öngörüyoruz. 2023 yılı otomotiv pazarı, önceki yıla göre ortalama yüzde 49 büyüme ile başladı. Ocak ve şubat aylarında son 10 yılın en yüksek satış adetleri görüldü. Bu performansa, pazar açısından umut verici bir gelişme olarak bakıyorum.”
İNAN EKİCİ
Otokoç Otomotiv CEO

 

DAVUT DOĞAN

“Bana umut veren göstergelerin başında ‘genç nüfusumuz’ geliyor. Şu anda 15-24 yaş arasında 13 milyon genç nüfusumuz var. Bunun yanı sıra yenilenebilir enerjiye yönelik yatırımların artış hızı ve yenilerinin yolda olması da çok umut verici.”
DAVUT DOĞAN
Doğtaş YKB

 

İLKER SÖZDİNLER

“Fintech yatırımları açısından 2022 çok iyi bir yıldı. Yatırımlar, yüzde 30 arttı ve 90 milyon dolarla girişim ekosisteminde birinci oldu. 2021’de 520 olan aktif Fintech sayısı 629’a, 56 olan lisanslı şirket sayısı 74’e ulaştı. Bu rakamlar, gelecek yıllarda yeni rekorlar kırılacağını, Türkiye’nin ‘gömülü finans’, açık bankacılık, servis bankacılığı gibi alanlarda global alanda işlere imza atacağını gösteriyor.”
İLKER SÖZDİNLER
United Payment Kurucusu

 

BERNA AKYÜZ ÖĞÜT

“Kalkınmanın da refahın da toplumun yüzde 50’sini oluşturan kadınlar olmadan gerçekleşmeyeceğine inanıyorum. Bu bilinçle, kadınların yönetimde ve iş sahasındaki varlıklarının daha da güçlenmelerini destekliyorum. Eşitliği içselleştirmiş bir şirket olarak çalışanların yüzde 59’u, yöneticilerin de yüzde 44’ü kadınlardan oluşuyor. Son 2 yılda global operasyonlarımıza 3’ü kadın, 9 yönetici atadık.”
BERNA AKYÜZ ÖĞÜT
LC Waikiki Genel Müdürü

 

HEDİYE GÜRAL GÜR

“NG Phaselis Bay’in açılıştan bu yana yaptığı pazarlama çalışmaları meyvelerini vermeye başladı. Kemer’de Rus pazarı hakimiyetinin olduğu bilinen bir gerçek. Ancak, pazar çeşitlemesi için yapılan bu çalışmalar sayesinde İngiliz pazarında ciddi bir büyüme sağladık. Sadece tesisimiz özelinde geçen yıla göre şu ana kadar alınan rezervasyonlarda yüzde 120 civarında bir artışa ulaştık. Bu performansın sezon içinde artmasını, İngiliz ilgisinin devamını bekliyoruz.”
HEDİYE GÜRAL GÜR
NG Hotels CEO

 

SANİ ŞENER

“Türkiye’ye 2022 yılında 51 milyon turist geldi. Yıllık turizm geliri ise 46 milyar doların üstüne çıktı. Bu çok önemli bir rakamdır. Turist sayısını 2’ye katladığımızda gelirimiz 100 milyar dolara yaklaşır. Bir başka bakış açısıyla büyük bir ‘hizmet ihracatı’ rakamına da ulaşmış oluruz.”
SANİ ŞENER
TAV Holding YK Başkan Yardımcısı

 

ADNAN BALİ

“İş süreçlerimizde ekosistemimizden faydalanıyor, yazılım alanındaki ihtiyaçlarımızı iştirakimiz Softtech’ten karşılıyoruz. Çevik organizasyonumuz sayesinde ilgili bütün paydaşların bir arada bulunduğu, aynı hedefe odaklı otonom ekipler kurarak stratejik hedeflerimize ulaşmasını destekleyecek çalışma şekline sahibiz. Bu kapsamda 850 kişilik BT ekibimiz ile 1650 kişilik Softtech kadrosundaki yazılım mühendisleri birlikte çalışıyorlar.”
ADNAN BALİ
İş Bankası YKB

 

FARUK KOCABAŞ

“Türkiye, şu anda geldiği nüfus yapısı bakımından Avrupa’nın en büyük ülkesi durumunda. 2022 yılı itibarıyla Almanya’yı da geçti. Yaşlanan bir ülke olmamıza karşın hâlâ nüfusumuzun yarısı 30 yaşın altında. Bu da Türkiye’yi pazar ve insan kaynağı olarak çok değerli kılıyor. Bunun yanı sıra kadınların çalışma hayatına katılımını yukarılara çıkarırsak bizler için daha da umut verici olur.”
FARUK KOCABAŞ
Mediamarkt Türkiye CEO

 

GÜLİZ ÖZTÜRK

“2023 yılının ilk 2 ayında Türkiye dış hat hava yolcusu sayısı, 2019’un aynı dönemine göre yüzde 123 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye bu dönemde 2021’i yüzde 55, 2022’yi ise yüzde 95’lik bir geri artışla kapatmıştı. Şimdi ise pandemi öncesinin üzerine çıkmış durumundayız. Bu rakam, pandeminin seyahat eğilimi üzerinde yarattığı baskının tamamen söndüğünün ve seyahat talebinin kaldığı yerden tekrar büyüme rotasına girdiğinin bir göstergesi olarak değerlendirilebilir.”
GÜLİZ ÖZTÜRK
Pegasus CEO

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Büyümenin-1-no’lu-engeli

Büyümenin 1 no’lu engeli

Bildigimiz-‘sunum’un-sonu!

Bildiğimiz ‘sunum’un sonu!