in , , , ,

Yapay zekanın yükselişi sürerken iş dünyası neler yapıyor?

Araştırmalara göre, dünyada Yapay Zeka pazarının 2030’a dek 1.8 trilyon dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor… Potansiyeline güvenen şirketlerin büyük bölümü bu konuda uzun yol kat ederken, bazı şirketler ise ilk yapay zeka uygulamalarını hayata geçiriyor…

yapay-zekanin-yukselisi-

YAZI: MEHTAP DEMİR

Türkiye’nin önde gelen giyim şirketlerinden Colin’s, yapay zekaya büyük yatırım yapan şirketlerden biri… Teknoloji bölümünde yapay zekayı yönetmek için yeni pozisyonlar oluşturan şirket, perakende için çok önemli konulardan ‘doğru sipariş’ yönetiminde ciddi iyileşme sağladı.

Şirketin Global Ürün Lideri Ahmet Eroğlu, “Yaptığımız çalışmalarda ‘doğru siparişlendirmede’ önemli gelişme elde ettik. Son 3-4 yıldır, 1 yıl sonra satışını yapacağımız ürün sayısını, yapay zeka sayesinde hesaplayarak gerçekleştiriyoruz. Satın almada izlediğimiz bu yeni yaklaşım sayesinde ‘stok devir’ hızını yüzde 10-15 arasında artırdık” diye konuşuyor.

Oranlar küçük gibi görünebilir ama milyarlarca liralık ciro yapan şirketler için büyük rakam olduğunu, McKinsey’nin araştırması da ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, yapay zeka destekli tedarik zinciri ve stok yönetimi uygulayan şirketlerde ‘hata payı’ yüzde 20-25 oranında azalıyor. Bu da ‘depo’ maliyetlerinde yüzde 5-10, yönetim maliyetlerinde yüzde 25-40 arası tasarruf sağlayabiliyor.

Giyim alanındaki bu örneğin onlarcası dünyanın dört bir yanında hayata geçiyor. Bu nedenle de Statista’nın rakamlarında yapay zekanın büyümesinin müthiş bir tempoyla ilerlediği görülüyor. Araştırmaya göre dünyada yaklaşık 200 milyar dolar büyüklüğe ulaşan yapay zeka pazarının 2030’a dek 1.8 trilyon dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor…

Bu hızlı büyümeye Türkiye’de çeşitli sektörlerden şirketler de ayak uyduruyor, ardı ardında yeni uygulamaları devreye alıyor. Bugünlerde şirketler ana faaliyet alanını ‘teknoloji’ olarak ortaya koyarken yatırım alanlarında ilk sırayı ise ‘Yapay Zeka’ (AI) oluşturuyor. Gartner’ın yaptığı araştırmadan da bunu destekleyen rakamlar çıkıyor. Dünyanın büyük şirketlerinin CEO’larına ‘Teknolojideki öncelik listesi’ sorulduğunda CEO’lar, 2023 yılında yapay zeka için yüzde 4 paylaşımını yapmışlardı. Mart 2024’te ise bu oran yüzde 24’e çıktı.

POTANSİYEL ÇOK BÜYÜK

Türkiye’de pazarın durumunu Google’ın Implement Consulting işbirliğiyle hazırladığı “Yapay Zekanın Türkiye’deki Ekonomik Potansiyeli” raporu ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, Türkiye’de 2023 yılında yapay zekayı uygulamaya koymuş büyük şirketlerin oranı yüzde 19 düzeyinde… KOBİ’lerde ise bu oran yüzde 5 gibi düşük bir düzeyde seyrediyor.

Ancak, araştırma, gelecek için olumlu mesajlar da içeriyor. Buna göre, üretken yapay zeka, 10 sene içinde tek başına Türkiye’nin yıllık GSYİH’sine yüzde 5 ilave katkı sağlayabilir. Bu da 1.2 ila 1.4 trilyon TL’ye (50-60 milyar dolar) karşılık geliyor. Google’ın raporuna göre, üretken yapay zekanın ekonomik potansiyelinin yaklaşık yüzde 70’i hizmet sektöründe görülecek. Bununla birlikte, 10 yıl içinde ticaret, ulaşım ve turizm sektörüne katkısı, sektör katma değerinin yüzde 5’i oranında olacak. İmalat ve inşaat alanlarında ise aynı sürede mevcut değerin yüzde 4’ü oranında büyüme katkısı yapabilecek. Kamu sektöründe ise 10 yılda yüzde 7 oranında katma değer artışı sağlayabilir.

Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu, “Önümüzdeki 12-13 yıl içinde maksimum potansiyele ulaştığında ise milli gelire yıllık katkısının yüzde 7 oranında, yani 1.7-2 trilyon TL olması öngörülüyor” diyor.

BANKACILIĞA ETKİSİ BÜYÜK

Dijitalleşme ve yapay zekanın en fazla etkilediği sektörlerden biri bankacılık. ING Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tuğçe Bora Kılıç, “Yapay zeka ve robot teknolojilerini etkin şekilde kullanıyor, iş süreçlerine entegre ediyoruz” diyor:

“Kredi tahsislerinin yüzde 99.8’inde otomatik süreçlerle kararlar verildi. 400’ün üzerinde akışımızı robotlar yönetiyor. Bu da 640 bin saatlik kendini tekrar eden işin robotlarca yapılması anlamına geliyor. Yeniliklerle birlikte akıllı bankacılık robotları gelişmeye devam edecek. Şu anda INGo’da 600’den fazla konuda destek verebiliyoruz. 2018’den bu yana 2-2.5 milyarlık kredi onaylamasını sağlayabildik. Şu ana dek 350 bin fazla müşterimiz hizmet aldı. Memnuniyet oranı yüzde 94 düzeyine ulaştı.”

Alternatifbank Genel Müdürü Okan Kırmızı, veri odaklı yapay zeka tahminleme modelleriyle risk değerlendirme ve kredi skorlama yapılarını güçlendirdiklerine dikkat çekiyor. Bu sayede operasyonel verimliliklerini artırdıklarını, daha hızlı ve hatasız hizmet sunmayı sağlayacak robotik faaliyetleri etkin kıldıklarını belirtiyor:

“Müşterilerimizin, talep ettikleri işlem ve belgeleri, robot destekli akışlarla otomatize ederek, işlem kalite ve hızımızı artırdığımız gibi müşteri deneyiminin geliştirilmesine katkı sağladık. Bunların dışında müşteri ihtiyaçlarına uygun iletişim ve ürün sunumu, belge ayrıştırma ve teyit etme süreçleri, müşteriyi doğrulama, bilgi güvenliği, şüpheli işlemlerde yapay zeka altyapıları ile ilgili de çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

FİNANSTA CHATGPT ETKİSİ

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz’e göre, yapay zeka uygulamaları, işletmelerin çalışma ve müşterilere hizmet sunma biçimini değiştirdi:

“Bankamızda birçok alanda yapay zekayı kullanıyoruz. Garanti BBVA Teknoloji’de, 2 bin 400 mühendisle bankacılığın geleceğini tasarlamak için çalışıyoruz. Günde yaklaşık 485 milyon farklı etkileşimi ölçüyoruz. En önemli gündem maddesi de yapay zeka. Garanti BBVA Mobil’de 1.000’den fazla bankacılık işlemi yapılıyor. Her gün 73 TB veri ile 300 kadar model oluşturup tüm kanallarımızda müşterilerimize ait 170 milyon farklı hareketi anlık olarak gözlemliyoruz. Yaklaşık 2.7 milyon tekil müşteriye, 4.7 milyon adet gerçek zamanlıya yakın öneri sunabiliyoruz.
Bizim burada iki hedefimiz var; birincisi her müşterimizin kendi kişiselleştirilmiş mobil şubesi olmasını, ikincisi de her bir çalışanımızın kendi kişisel asistanı olmasını hedefliyoruz.”

Kuruöz, bunların yanı sıra, ana bankanın, OpenAI ile stratejik bir anlaşma imzaladığını hatırlatıyor: “BBVA çalışanları arasında verimliliği ve süreç etkinliğini artırmak, Türkiye de dahil olmak üzere Grup genelinde inovasyonu teşvik etmek amacıyla 3 bin adet ChatGPT Enterprise lisansı dağıtmaya başladı.

SEKTÖRLERDE FARK YARATANLAR

İş makineleri sektöründen Borusan Cat, arızaları henüz oluşmadan tahmin eden, yapay zeka temelli uygulamasını hayata geçirdi. Müneccim adlı uygulama, iş makinelerinin üzerinde bulunan sensörler sayesinde, muhtemel arızaları ve gerçekleşecekleri zamanı tahmin edebiliyor. Borusan CAT Chief Data Scientist Nermin Yalçı, “Müneccim ile yüzde 96 doğru tahminleme oranına ulaştık. Bu bize maliyet dahil her alanda önemli bir rekabet avantajı sağladı. ‘Sesten Arıza Tahmini Uygulamamız’ ise 30 saniye gibi kısa bir dinlemeyle, sahadan alınan aktif seslerle, arızaları yüzde 85 oranında doğrulukla tahmin ediyor” diye kaydediyor.

HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver’e göre, e-ticarette lojistik alanında başarılı olabilmek için güven, verimlilik ve zamanında teslimat kritik. Bunları sağlamada yapay zeka önemli rol oynuyor:

“Çok Araçlı Rota Optimizasyonu’nda kullandığımız algoritma ile en iyi rotayı bulma konusunda benzer çözümlere göre yüzde 20 daha iyi bir başarı elde ettik ve yüzde 8 oranında yakıt tasarrufu sağladık. Bu sayede günlük 89 adet olan kurye başına düşen teslimat sayımız, ortalama 110 adede ulaştı. Daha önce kuryelerimizin günlük rota planlaması 45 dakikaydı, yapay zeka sayesinde 10 dakikaya düştü.”

Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın ise kendileri için kritik yeni ‘teslimat’ uygulamasına dikkat çekiyor: “Rota optimizasyonu ile kuryelerin günlük teslimat sayısı ve teslimat hızı artarken, toplam katedilen mesafenin düşmesi ile hem yakıt tasarrufu hem de CO2 salımının azaltılması da sağlandı.”

DÖNÜŞÜMÜN HABERCİLERİ

Samsung Electronics Türkiye Mobil İş Biriminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Murat Azdemir, yıllardır yapay zekaya stratejik olarak yatırım yaptıklarına dikkat çekiyor:

“Yapay zekayı ürün serilerimize entegre ederek kullanıcı deneyimini iyileştiriyoruz. Galaxy AI ile öncü yapay zeka özelliklerini tanıttık. Örneğin, Live Translate, iletişim ve dil engellerini aşmamızda devrim niteliğinde bir adımı temsil ediyor. Samsung klavyenin yapay zeka yetenekleriyle zenginleştirilmesiyle birlikte mesajları, e-postaları ve daha fazlasını 16 farklı dilde gerçek zamanlı olarak çevirme imkânı sunuyoruz.
2023 yılında ChatGPT alternatifi yapay zeka modeli Samsung Gauss tanıtıldı. İnsan dilini anlayabilen ve ChatGPT benzeri sorulara cevap verebilen geniş bir dil modeline sahip. Amacımız, bu teknolojiyi telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi akıllı cihazlarına entegre ederek kullanıcılarımızın cihazlarını daha da akıllı hale getirmek.”

Yapay zekanın teknoloji perakendesine etkisini MediaMarkt Türkiye Pazarlama, E-Ticaret ve Kurumsal İletişim Direktörü Tolga Ünvan ortaya koyuyor. Ünvan, yapay zekayı, müşteri deneyimini zenginleştirmek ve iş süreçlerini verimli hale getirmek için kullandıklarını paylaşıyor:
“Örneğin, ‘anneleri en mutlu edecek hediyenin’ ne olduğu sorusuna yanıt bulabilmek amacıyla Anne AI teknolojisini geliştirdik. Türkiye’de ilk defa yapılan GPT-4 tabanlı bu sistem, kullanıcıların hediye seçim sürecinde derinlemesine bir rehberlik ve danışmanlık sağladı. Gelecekte, müşteri hizmetleri ve pazarlama stratejilerinde yapay zekanın kullanımını genişletmeyi planlıyoruz.”

VERİMLİLİKTE BÜYÜK FARK

Accenture, yapay zekanın getireceği verimlilik artışı ve diğer olanaklar sayesinde 2035’e kadar 3.8 trilyon dolar elde edeceğini tahmin ediyor. İmalat sanayine de katkısı büyük olacak. Örneğin, üretimdeki makinelerin devre dışı kalması ve arızasında yüzde 30-50 arasında iyileşme sağlayabilecek. Aynı şekilde yapay zeka ve robotlarla ‘kaliteyle’ ilgili maliyetlerde yüzde 10-20 arasında artış gözlenecek.

DowAksa da robot ve yapay zekadan yararlanan sanayi şirketleri arasında yer alıyor. Şirketin CEO’su Massimo Rebolini, “Türkiye’nin ilk outdoor otonom robotunu fabrikamızda kullanmaya başladık. Bu robot, zaman, güvenlik ve iş gücünün daha verimli kullanılması açısından büyük bir avantaj sağlıyor” diyor:

“Çalışanlar daha önce karbon elyaf kompozit malzeme örneklerini üretim sahasından laboratuvara bisiklet yardımıyla taşırlardı. Şimdi robot sayesinde otonom hale geldi ve büyük tasarruf sağlıyor. Robotun navigasyon yetenekleri, herhangi bir ek ekipmana gerek kalmadan çalışmasına olanak tanıyor.“

Aksa Akrilik ise ‘Ayna’ adlı robottan yararlanıyor. Şirketin Genel Müdürü Cengiz Taş, “Ayna, yatırımcı ilişkileri ve şirket performansı gibi kritik bilgileri hızlı ve doğru şekilde müşterilere sunmayı amaçlıyor. An itibarıyla 1000 üzerinde kişi sohbet etti. Ürünler hakkında bilgi almaktan staj başvurularına, elyaf veya iplik fiyat ve siparişi ile ilgili bilgelere kadar sorularla karşılaşıyor ve aksa.com sitemizden beslenerek cevaplayabiliyor” diyor.

MERT BAKİ

HİZMETTE SINIR YOK!

IBM’in gerçekleştirdiği “Global Yapay Zeka Adaptasyon Endeksi”, sektörlerin bu konuya uyumu ve gelişimi konusunda bilgi veriyor. Araştırma, adaptasyonda liderliği yüzde 49 ile finansal hizmetlerin aldığını ortaya koyuyor. Ardından yüzde 42 ile imalat sanayi, yüzde 37 ile telekom ve otomotiv geliyor. Bunları yüzde 31 ile perakende ve turizm izliyor. Gıda perakendesi/e-ticaret alanının liderlerinden Yemeksepeti’nde ise yapay zeka “en iyi deneyim” ve “süreç yönetimi” iyileştirmesi amacıyla kullanılıyor. Şirketin CEO’su Mert Baki, “Robotik yapay zeka çözümlerini kullanmamız sayesinde çalışanlarımız zaman ve eforlarını daha stratejik işlere odaklayabiliyor” diyor:

“Operasyonel iş yükünü minimum seviyeye indirirken, çalışanlarımızın üstün yetkinliklerini daha kompleks işlere odaklanmalarına olanak sağlıyoruz. İşine göre değişmekle birlikte bu yöntemle ortalama ‘4 kata kadar’ zaman kazandık.

‘AI Açıklama Robotu’ isimli yenilikçi projemiz, ChatGPT teknolojisini kullanarak ürünler için zengin ve tutarlı açıklamalar oluşturuyor. Proje kapsamında 20 binden fazla ürün için çalışma gerçekleştirdik.”

ŞÜKRÜ BEDİKHAN

MOBİLİTEDE FARK ZAMANI

Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “Geleceğin araçları ve mobilite hizmetleri için yeni işlevler geliştirme konusunda yapay zekadan yararlanıyoruz” diye konuşuyor.

Bu kapsamda ‘Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi’ olarak adlandırılan, Mercedes-Benz’in araç içi bilgi-eğlence sistemi yapay zeka destekli sesli komut sistemi ile öne çıkıyor. Bekdikhan’a göre, sistem, kullanıcının konuşma ve alışkanlıklarını öğrenerek daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor.

Şükrü Bekdikhan, “Otonom sürüş teknolojilerinde yapay zeka kullanımına da büyük yatırımlar yaparak çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Çevreyi algılama, karar verme ve sürüş görevlerini gerçekleştirme yeteneğine sahip olan otonom sürüş projelerinde yapay zeka, görüntü işleme, makine öğrenimi ve derin öğrenme tekniklerinden yararlanıyoruz” diyor.

BiTaksi ise birçok alanda yapay zekadan yararlanıyor. İlk sırada ise sürücü ile yolcunun, verimli ve hızlı bir şekilde eşleşmesi yer alıyor. BiTaksi CEO’su Kaan Sancaklı, “Bu sayede, sürücü ve kullanıcıların eşleşmelerindeki iptal oranını yüzde 11 oranında düşürdük. Artık sürücülerin vardiyalarının ne zaman ve nerede biteceğini de öngörebiliyoruz. Bu sayede, sürücüyü, aracını bırakacağı noktaya gidecek yolcu ili de eşleştirebiliyoruz” diyor.

Getir Araç’ta yapay zeka, kullanıcıların sisteme eklenmesini çok hızlandırmış. Şirketin CEO’su Emer Ayyıldız, “Sistem üzerinden ehliyet bilgilerini ekleyerek sadece 3 dakikada kayıt yapabiliyorlar” diyor:

“Yapay zeka destekli doğrulama ve yüz tanıma sistemlerimiz, kullanıcının kimliğini anında doğrulayarak bu süreci eskiden olduğu gibi 6 saat yerine dakikalar içinde tamamlıyor.

Güvenlik sistemimiz, kullanıcılarımız araca bindiğinde onları sesli olarak selamlıyor ve sürücünün davranışlarını izliyor. Kural ihlalleri durumunda, sesli uyarı sistemi sürücülerimizi bilgilendiriyor. Bu sistem sayesinde, sürücülerin trafik kurallarına uyumu ve yol güvenliği büyük ölçüde arttı.”

HIZ VE MALİYET İÇİN

Yapay zeka konusunda çeşitli sektörlere danışmanlık veren KoçSistem, sonuçlanan projeleriyle dikkat çekiyor. KoçDigital Şirket Müdürü Evren Dereci, enerji sektöründen bir örneğe dikkat çekiyor: “Bu projeyle geçmiş 25 yıla ait sıcaklık, nem, kar kalınlığı ve topografik özellikler gibi 56 farklı değişken veriyi, analiz ederek, farklı bölgelerdeki 7 santrale gelecek su miktarını tahmin etmeye başladık.”

Bir başka önemli proje ise perakende tarafında hayata geçti. Tedarik zinciri tarafında tamamlanan fiyatlandırma optimizasyonu projemiz kapsamında, perakende şirketi için, rakiplerin fiyatları ve ürünlerin fiyat esnekliği göz önünde bulundurularak, satışları maksimize edecek fiyat önerilerini oluşturan bir çözüm geliştirildi. Evren Dereci, “Bir aylık sürede sağladığı finansal kazanımlar dikkate alındığında, 1 yılda yüzde 200’lük yatırım getirisinin elde edileceğini hesaplıyoruz” diyor.

KoçDigital Designer AI ile Türkiye’nin öncü tekstil şirketlerinden biri için ‘üretken yapay zeka’ destekli tasarım sistemi yaratıldı. Sistem, 5 yıllık geçmiş veri, 2 binden fazla tasarım görseli ve açık kaynak dünya trendleriyle eğitildi. Artık marka çizgisine uygun yenilikçi tasarımlar rahatlıkla oluşturuluyor. Dereci’ye göre, tekstil şirketi, tasarım sürecindeki verimliliği artırdığı gibi maliyetleri ve çevresel etkileri azaltmayı başardı.

YAPAY ZEKA İÇİN NE YAPTIM?

ESRA ECZACIBAŞI COŞKUN

“ÖNCELİĞİMİZDE 3 ALAN VAR”

ESRA ECZACIBAŞI COŞKUN
Eczacıbaşı Holding YKÜ

  • 3 KATEGORİ Son 1 senede tüm kuruluşlarımızın yapay zeka stratejisini ve yönetişim yapısını kurguladık. Mevcut dijital dönüşüm yol haritamızın içerisine yeni yapay zeka projeleri ekledik. Kuruluşlarımızdaki projeleri verimlilik, operasyonel mükemmeliyet ve müşteri odaklılık olarak üç kategoride değerlendiriyoruz.
  • KURUMSAL VERİMLİLİK Bir şirketimizin tüm harcama bilgilerini anlık olarak görebildiğimiz bir veri paneline yapay zeka entegre ettik. Böylece hem tasarruf alanlarını çıkartan hem de anomalilere karşı uyarı veren bir sistem geliştirdik. Bu sayede tüm harcama kalemlerimiz
    yapay zeka tarafından analiz edilebiliyor.
  • OPERASYONEL MÜKEMMELİYET Tüm kuruluşlarımızda üretimde yapay zeka ile verimlilik ve tedarik zinciri süreçlerinde optimizasyon projelerimiz devam ediyor.
  • MÜŞTERİ CEPHESİ Bu alanda Banyo, Sağlık ve Tüketim kuruluşlarımızda hem içerik üretimi için hem de içeriğin görsel performansını optimize etmek için yapay zeka algoritmaları kullanmaya başladık.

 

ŞİRKETLER DÜNYASINDA EN SON GELİŞMELER

  • GLOBAL AI PAZARI
    Dünyada AI pazarı 2024 yılında 184 milyar dolar büyüklüğe ulaştı. Üretken yapay zeka ise 2023’de 44 milyar doları geçti.
    Kaynak: Statista

 

  • EKONOMİYE BÜYÜK KATKI AŞAMASINDA
    2024
    %5+
    ‘Yapay Zekanın Türkiye’deki Ekonomik Potansiyeli’ raporuna göre, Türkiye’de üretken yapay zeka kullanımının geniş bir uygulama alanı bulması halinde GSYİH’de görülecek yıllık ilave artış.

 

  • İŞLETMELERGEÇİŞ AŞAMASINDA
    2023
    %55
    Aynı araştırmaya göre, Türkiye’deki işlerin yüzde 55’inde üretken yapay zeka ile birlikte çalışılması öngörülüyor. Çalışanların yüzde 47’si GenAI’ın, işlerini olumlu etkileyeceğine inanıyor.

 

  • ŞİRKETLERİN ADAPTASYON DÜZEYİ
    2024
    %72
    McKinsey’nin CEO’lar arasındaki araştırmasında, ‘en az 1 fonksiyonlarına’ yapay zeka adapte edenlerin oranı 2020’de yüzde 50 idi, 2024’ün ilk 3 ayında yüzde 72’ye ulaştı.

 

  • UYUM ŞAMPİYONU
    2023
    IBM’in araştırmasına göre yapay zekaya uyum konusunda liderlik yüzde 49 ile finansal hizmetler sektöründe… İkinci sırada imalat sanayi var.

 

HALUK KAYABAŞI

“GRUP BÜNYeSİNDE AKADEMİ OLUŞTURDUK”

HALUK KAYABAŞI
Kibar Holding CEO

“Yapay zekayı, tüm fonksiyonel süreçlerde maksimum seviyede kullanım için yoğunlaşmış durumdayız. Bu kapsamda teknoloji ekiplerimizi güçlendirmeye devam ediyoruz.

Grup şirketlerimizde bu kapsamda onlarca proje başlattık. Kalite kontrol süreçlerinin geliştirilmesi, planlama aktivitelerinde ileri analitik modellerinin kullanılması, bilgiye hızlı ve kaliteli erişim asistanlarının geliştirilmesi ve enerji yönetim verimliliğinin arttırılması gibi birçok çözümü kullanıyoruz.

Bu projelere paralel olarak çalışanlarımızın yapay zeka yetkinliklerini geliştirebilmek için Akademi oluşturduk. Böylece teknoloji dışı fonksiyonlarındaki arkadaşlarımızın yetkinliklerini geliştirmeye çalışıyoruz.”

 

LEVENT ÖZBİLGİN

“COPILOT ÇAĞINA GİRDİK”

LEVENT ÖZBİLGİN
MICROSOFT TÜRKİYE GM

  • AI ASİSTANI
    ChatGPT teknolojisini Copilot adı altında tüm Microsoft programlarına entegre ederek bunu kişisel yapay zeka asistanınız gibi kullanmanızı sağlıyoruz. Öncelikli hedefimiz tüm bireyleri ve tüm organizasyonları bu teknolojiyle güçlendirmek.
  • İNSANLA BİRLİKTE
    Copilot, gündelik hayatımızda iş yükümüzün ciddi bir kısmını üzerimizden alabilecek kapasiteye sahip. Copilot için “akıllı aracı” tanımı çok doğru. Bir de Copilot’un “co”suna dikkat çekmek isterim; burada insandan bağımsız çalışan bir yapay zeka yapısına değil, insan ile birlikte çalışan bir yapay zeka yapısına vurgu yapılıyor.
  • ÇIKTILAR
    Microsoft 365 Copilot sayesinde tatmin edici çıktılar elde etmeye başladığımızı da söylemeliyim. Github Copilot ile yeni kodların yüzde 46’sı yapay zeka ile yazılıyor; yazılımcı üretkenliği yüzde 55 oranında artıyor. Sonuçta yazılımcıların yüzde 75’i daha tatmin edici işlere odaklanabiliyor.

 

EMİN FADILLIOĞLU

“BÜYÜK VERİYLE ERKEN TEŞHİS ORANI YÜZDE 70 ARTACAK”

EMİN FADILLIOĞLU
ECZACIBAŞI İLAÇ SINAİ VE FİNANSAL YATIRIMLAR CEO’SU VE ECZACIBAŞI EVİTAL BAŞKANI

Yaratıcı yapay zeka ürünlerinin yeni versiyonları, 2 trilyon veri noktasını değerlendirerek önerilerde bulunuyor. Bu potansiyeliyle sağlıkta, teşhis ve tedavi gibi birçok alanda devrim yaratmaya aday.

Yaratıcı yapay zeka, yılda ortalama 30 milyar gigabyte sağlık verisini işleme kapasitesine sahip. Bu büyük veri analizleri sayesinde hastalıkların yüzde 70 oranında daha erken teşhis edilmesinin sağlanabileceği belirtiliyor.

Tedaviler giderek kişiselleşiyor ve daha güvenilir hale geliyor, sağlık hizmetlerinin kalitesi artıyor. Sağlık teknolojilerine büyük yatırımlar yapılıyor. Bu alandaki startup’ların mevcut değerinin 2 trilyon doları aşması bunun en büyük kanıtı.

Biz de bu değişim rüzgarlarını bir fırsat olarak görüyor, kendimizi ‘bir sağlık ekosistemi’ olarak konumlandırarak, yenilikçi yaklaşımları benimsiyor, yeni ürünleri deniyor; bir kısmını da hızla süreçlerimize entegre ediyoruz. Bunun yanında bizi geleceğe taşıyacak yetenekli çalışanların da peşindeyiz.

Yazar: Mehtap Demir

Fast Company Türkiye Yazı İşleri Müdürü

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

global-bir-kahve-markasi-yaratmak-istiyoruz

Global bir kahve markası yaratmak istiyoruz

buyuk-erime

Büyük erime!