in , ,

Yapı malzemelerinde kritik oran

Emtia fiyatlarındaki yükseliş bütün sektörleri derinden etkiliyor, maliyetleri yukarı çekiyor. Yapı malzemeleri de bu sektörlerden biri… Çok sayıda alt sektörü bünyesinde barındıran yapı malzemelerinin “kritik rakamlarını”, önde gelen şirketlerin liderleri, nedenleriyle paylaştı.

yapi-malzemelerinde-kritik-oran

Fotoğraf: Pixabay

BANU DENİZ ÇETİNKOL
Hilti Türkiye Genel Müdürü

2 KAT BÜYÜME
“2022 yılında tasarımıyla fark yaratacak birçok ürünü piyasaya sunacağız. Ar-Ge ve dijitalleşme konusunda çok ciddi atılımlarımız var. Özellikle de BIM uygulamalarında sektörde fark yaratacak teknolojiler geliştirmeye devam ediyoruz Bunların yanı sıra, 2022 yılında çok daha gelişmiş bir müşteri memnuniyeti yapısı oluşturmak istiyoruz. Dijital altyapı ve mobil uygulamalarla müşterilerimize sağladığımız hizmeti bir üst noktaya taşıyarak onların çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz. Hedefimiz, bu çalışmalarımız sonucunda 2022 yılında inşaat sektörünün en az 2 katı kadar büyüyerek pazar payımızı artırmak.”

 

ORHAN TURAN
ODE Yalıtım YKB

0 ATIK
“Kaynaklarımızın hızla tükendiği, iklim krizi kaynaklı doğal afetlerin canlı yaşamına ve gezegenimize yönelik olumsuz etkilerinin her geçen gün daha fazla hissedildiği günümüzde, sektörümüzün öncelikli gündeminin çevreye duyarlı üretim olduğunu düşünüyorum. ODE Yalıtım olarak bu bakış açısıyla üretim yapıyoruz. Avrupa’nın 2050 yılı için hedeflediği ‘Sıfır Atık’ hedefine şimdiden çok yakınız. Enerji ve su tüketimimize yönelik fireleri azaltmak için çalışmalarımızı sürdürüyor, öz tüketimimiz için yenilenebilir enerji alanında yatırım yapıyoruz.”

 

MEHMET HACIKAMİLOĞLU
Polisan Holding CEO

%18
“Polisan Holding olarak kimya sektörünün farklı iş kollarında faaliyet gösteriyoruz. Faaliyetlerimizde operasyonel kârlılığa odaklanıyoruz. Tüm farklı iş kollarımızda, müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmet kalitesini artırarak sürdürülebilir kârlı gelir büyümesi hedefliyoruz. Bizim için kritik oran yüzde 18’lik konsolide FAVÖK marjıdır.”

 

 

HASAN ÖNDER
Daikin Türkiye CEO

%85
“Daikin Japonya, 2050 yılı için ‘net sıfır karbon’ emisyonu hedefini açıkladı. Biz de bu hedefe odaklanmış durumdayız. Çevreye duyarlı ürünlerin kullanımını yaygınlaştırmak ve pozitif toplumsal değer yaratan uygulamaları geliştirmek için çalışıyoruz. Daikin Türkiye bu doğrultuda 2020 yılında hayata geçirdiği GES (Güneş enerji santrali) projesi ile Temmuz 2020 yılında faaliyete geçmesine müteakip Hendek Sakarya’da bulunan üretim tesisimizin yüzde 85 elektriğini karşılayarak, 4 bin 29 ton CO2 emisyonunun önüne geçilmiştir.”

 

ÖZGEN ÖZKAN
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri CEO

% 25
“Son 3 yılda devreye alınan yeni ve patentli teknolojilerimizin, satış gelirlerimizin içindeki payını önemli bir çıta olarak görüyoruz. Bu oranın yıllık yüzde 25 olmasını hedefliyoruz. 10 yılı geride bırakan VitrA İnovasyon Merkezi, sektörünün en iyi Ar-Ge merkezi olmasının yanı sıra, tüm sektörlerde patent sıralamasında ilk 5, tasarım tescilinde 1’inci sırada yer alıyor. Merkezimizin son yıllarda yaptığı önemli geliştirmelerle 2021 sonu itibarıyla yeni ürünlerin satış gelirlerimizdeki payı yüzde 20’lere ulaşacak. Yüzde 25 hedefine ise 2025’te ulaşacak şekilde çalışıyoruz.”

 

DERYA HATİBOĞLU
Asaş Alaminyum CEO

100 BİN TON
“İnşaat sektöründe iki kritik rakamı izliyoruz. Birincisi, Türkiye’deki inşaat projelerinde kullanılan yıllık alüminyum miktarıdır. O da yıllık 100 bin tondur. Bu miktarın artması, alüminyum profil üreticileri olarak bize inşaat sektöründen daha fazla pay alma fırsatı sunuyor.İkincisi de, Asaş’ın sistem ve geleneksel profillerinin inşaat sektöründen aldığı pay. O da şu anda yüzde 23 düzeyinde. Yüksek yalıtım değerlerine sahip enerji verimliliği sağlayan, pasif ev konseptine uygun olarak tasarladığımız yeni modüler yapı sistemleriyle bu segmentteki pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz.”

 

BELMA BAŞ
Franke Türkiye Genel Müdürü

%99
“Covid-19 ile birlikte küresel tedarik zincirindeki aksamalar, çok sayıda sektörü olduğu gibi inşaatı da etkiliyor. Doğal olarak bu konuyu biz de yakından izliyoruz. Sektörü desteklemek için bir fırsat gördüğümüz ana parametrelerden birinin yüzde 99 (A grubu ürünler için) ürün stok seviyesi hedefi olması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle son dönemde üretim sürecinde malzeme eksiklikleri sebebi ile yaşanan global sorunlar (çip sorunu gibi) devam ederken, ilgili ekiplerimizin pazarlama odaklı bir yaklaşımla parametrelerine bakmaya devam ettiğini ve süreci yönettiğini söylemek isterim.”

 

ERKAM KOCAKERİM
Limak Çimento CEO

%25
“Çimento sektörü gerek yurt içinde gerekse global ölçekte, satışların büyümesi açısından makro ekonomiye; maliyetler açısından ise enerji yoğun sektör olarak enerji ve emtia fiyatlarına karşı son derece kırılgan. Çimento sektörü, hem yurtiçi hem de global alanda makro ekonomiye, maliyetler açısından da enerji ile emtia fiyatlarına karşı son derece kırılgan bir yapıya sahiptir. Doğal olarak geri kalmış ve gelişmekte olan ülkelerde kırılganlığın hem frekansı hem de derecesi çok yüksektir. İş dünyasında dönemsel şoklar hep olacak.Diğer yandan ölçek ekonomisine dayalı bir sektörüz. Bu da sürdürülebilir ve düzenli büyüme stratejisi gerektiriyor. Bu nedenle FAVÖK’ten öte Net Borç/FAVÖK için 2,5 oranını geçmeyen bir çizgi tutmak çok önemli! Kur riskine karşı natural hedge enstrümanı olarak toplam gelirlerin içinde yüzde 25 olan ihracat gelir seviyesini korumayı önemsiyoruz.”

 

ERDEM ÇENESİZ
Türkiye Seramik Federasyonu YKB

2 MİLYAR DOLAR
“Türk seramik sektörünün 2022 için en kritik rakamı bence 2 milyar dolardır. 2 milyar dolar ihracat rakamının aşılması, yüzde 82 yerli katma değer oranı ile ihracat yapan seramik sektörünün ülkemize 1.6 milyar dolar net döviz kazandırması anlamına gelecektir.”

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Afrika-sevda'sı-Sevda-Bilen

Afrika Sevda’sı

Mustafa-Toner-Hedef-30-dakika

“Hedef 30 dakika”