in

Türk turizmine Netflix etkisi

Netflix, Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.

netflix

Dünya genelinde 208 milyon üyesi bulunan yayın hizmeti Netflix, Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. İstanbul ofisini açmak için gün sayan marka; film stüdyosu alanında da yatırım yaparak Türkiye’deki fiziki varlığını güçlendirmeye hazırlanıyor. Bu yatırım ile Türkiye’nin hikayeleri dünyaya daha güçlü bir şekilde taşınacak. Konunun detaylarını paylaşmak için ekonomi basınıyla bir araya gelen Netflix Türkiye Kamu Politikaları Müdürü Pelin Mavili ve Netflix Türkiye İletişim Müdürü Artanç Savaş, Netflix’in Türkiye’de film stüdyosu alanında yatırım yaparak fiziki varlığını daha da güçlendirmeye hazırlandığının müjdesini verdi. Netflix’in kreatif sektörle işbirliğini daha da güçlendirecek bu yatırım planının kapsamı ve detayları ilerleyen günlerde açıklanacak.

DAHA GENİŞ BİR COĞRAFYAYA ULAŞIYOR

Netflix yetkilileri, toplantıda bugüne kadar içerik alanında yapılan yatırımların Türkiye’nin tanıtımına ve turizmine sağladığı katkıları da somut veriler eşliğinde paylaştı. Türk yapımlarının geride bıraktığımız 20 yıllık süreçte pek çok ülkede önemli başarılar elde ettiğini hatırlatan yetkililer, Netflix aracılığıyla içerik ihracatının çok daha geniş bir coğrafyaya yayıldığına dikkat çekti. İyi hikayelerin doğru şekilde anlatıldıklarında sınırları kolaylıkla aşabildiğini vurgulayan Mavili ve Savaş, Netflix’teki Türk yapımlarını en çok izleyen 20 ülke arasında ABD’den Arjantin’e, Fransa’dan, Hindistan ve Suudi Arabistan’a birbirinden farklı kültür ve alışkanlıklara sahip ülkelerin yer aldığını belirtti.

TURİSTİK İLGİ İKİ KATINA ÇIKIYOR

Toplantıda nüfuslarının toplamı 2 milyarı aşan 8 farklı ülkede yapılan bir kamuoyu araştırmasının[1] sonuçları da paylaşıldı. Bu sonuçlara göre bulundukları ülkelerde Netflix üzerinden Türk yapımlarını izleyen kişilerin yüzde 54’ü, pandemi sonrası Türkiye’yi turist olarak seyahat etmek istediklerini söylüyor. Türk yapımlarını izlemeyenler arasında ise bu oran yalnızca yüzde 25. Sonuçlar, geçmişte Türk yapımlarına ilgi duymayan pek çok kişinin Netflix sayesinde bu yapımları keşfetmeye başladıklarını da ortaya koyuyor. Buna göre 8 ülkedeki katılımcıların yüzde 47’si “Netflix’te karşıma çıkmasaydı Türk yapımlarını izlemek aklıma gelmezdi” diyor.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

8-yillik-girisimin-global-yolculugu

8 yıllık girişimin global yolculuğu

her-sektorun-kendi-enflasyonu-var

Her sektörün kendi enflasyonu var