in , ,

“Önce Türkiye, sonra yurt dışı”

Sefa Derebey: Benim girişim yolculuğum

benim-girisim-yolculugum-sefa-derebey

Sefa Derebey
Le Bedesten Kurucusu

Le Bedesten, Covid-19 döneminde ortaya çıkan ihtiyaçtan doğan bir girişim… Girişimci Sefa Derebey, kapanma nedeniyle müşterinin ulaşamadığı butik lüks giyim markalarını dijitale taşıma düşüncesiyle yola çıktı. Şimdi 90’dan fazla markaya ev sahipliği yapıyor. Hedefi ise çok büyük.

Pandemi döneminde, özellikle tam kapanma uygulamasına denk gelen günlerde herkes bir şekilde online alışverişe yöneldi, çok sayıda mağaza kapandı. Bu dönemde bazı ürün kategorilerinde alışveriş devam ederken, özellikle lüks moda ve markalı giyimde online konusunda sıkıntı yaşandı.

Samsunlu Derebey Ailesi’nin yeni kuşak ve Aşçı Ailesi’nin damadı Sefa Derebey, modadaki fırsatı gördü. Çünkü, özellikle lüks alışveriş seçeneklerinin dijital platformlarda az olduğunu fark etmişti. Bu ona Covid-19 döneminde bir iş fırsatı geliştirme olanağı sundu. Tanıdığı lüks, kaliteli yerli markaları ve daha fazlasını “neden bir araya” getirmeyelim diye yola çıktı. Bu konuda araştırmalarını yaptı. Sonuçta siteye koyabileceği markaları listeledi.

Sitesinde yer vermek istediği markaların İstanbul’un en tarihi, en lüks mekanlarında mağazaları vardı. Ancak online kanallarda pek fazla bilinirlikleri yoktu.

Sefa Derebey, yeni girişimiyle, bilinirlik düzeyini artırmayı amaçlıyordu. Planladığını da hayata geçirdi ve Le Bedesten markasını dijitale taşıdı, online ticarete başladı.

Şu anda Le Bedesten, 90’dan fazla markaya ev sahipliği yapıyor. Sefa Derebey, “Müşteri kitlemize uygun ürünler yaratan markalarla görüşmelerimize de devam ediyoruz” diyerek hedefini paylaşıyor. Derebey’in bu yolculuğu ve girişimi hakkında sorularımıza verdiği yanıtlar ise:

Özel marka ve tasarımlardan söz ediyorsunuz. Tam olarak neyi kastediyorsunuz?
Le Bedesten’de, ağırlıklı olarak yerli tasarımcıların lüks ürünlerini görebilirsiniz. En çok kadın giyime odaklanmakla birlikte, çocuk ve erkek giyim ürünlerini de satışa sunuyoruz. Dekorasyon ve kozmetik kategorilerimiz de çeşitliliği ve kalitesiyle öne çıkıyor.

Bünyemizde bulunan markalardan bazıları, sadece bizim için tasarım yapıyor. Normalde tasarımcılar bu tür ürünleri 10-15 gün içinde müşterilerine ulaştırırken, bizde ise ürünler 2 gün içinde kargoya veriliyor. Ayrıca gönderim ve iade durumlarında kargo ücreti alınmıyor.

Online işinizi açmak ne kadar sürdü?
Sitenin kurgulanması, ödeme ve kargo gibi lojistik kapsamına giren kısımlar 9 ayda tamamlandı. Sonrasında siteyi satışa açmaya başladık. İlk alışverişi arkadaşlar, yakın müşterilerimiz yaptılar. Eksikliklerimizi tamamlayarak, müşteri kitlemizi günden güne daha da genişletiyoruz.

Sitede yer alabilmek için kriterler var mı?
Bizim için 3 önemli kriter var; kalite, fiyat ve özgünlük. Bu özelliklere sahip markalarla iletişime geçiyor ve akabinde işin operasyonel taraflarını ilerletiyoruz. Tüm markalarımızın aynı kalite düzeyinde olmasına son derece önem veriyor, daima belli kalite standartlarının üzerindeki markaları tercih ediyoruz.

Tasarımlar kişiye özel mi üretiliyor?
Genellikle çalıştığımız markalardan Le Bedesten’de satışa sunmayı planladıkları tasarımları ellerinde bulundurmalarını rica ediyor ve olumlu yanıt almamız durumunda ürünleri sergiliyoruz. Tasarım ürünlerini diğerlerinden ayıran en önemli fark, başka bir yerde bulunamayacak olmaları.

Lebedesten.com ne zaman hizmete açıldı?
Sitemizi 15 Haziran’da aktif hale getirdik. Satış rakamlarımız da kısa sürede beklentilerimizin ötesine geçti, bu yoğun ilgi ve güzel geri dönüşlerden dolayı çok mutluyuz.

Hedef kitlenizi nasıl tanımlarsınız?
Özgün bir stile sahip kadınlar ve lüks tasarımları kullanmayı tercih eden, yeniliklere meraklı üst segment kişiler, hedef kitlemizi oluşturuyor.

Bir yılın sonunda hedefleriniz neler?
Türkiye’de belirli bir bilinirlik seviyesine ulaştıktan sonra yurt dışına açılmayı hedefliyoruz. Güzel ve kaliteli markalarımızı Orta Doğu ve Avrupa ülkelerine de tanıtmayı arzu ediyoruz.

NİYE BU GİRİŞİMİ BAŞLATTIM?

  • FIRSAT ALANI Bu işe adım atmamızın ilk sebeplerinden biri, lüks segmente yönelik kısıtlı sayıda online mecranın bulunmasıydı. Araştırmalarımızın sonucunda ise birçok kaliteli ve şık marka olduğunu gördük, onları ön plana çıkarabileceğimizi düşündük ve çalışmalarımıza başladık.
  • TASARIM Mevcut durumda da sitemizi sürekli geliştiriyor, iyileştiriyoruz. Tasarımlarını satışa sunduğumuz çoğu markanın Nişantaşı, Beyoğlu gibi semtlerde mağazaları var. Ancak artık insanlar mağazalara gidip ürünleri incelemek yerine, online platformların sunduğu kolaylıklardan yararlanmayı ve vakit kaybını önlemeyi tercih ediyorlar. Biz de özel markaları aynı dijital çatı altında buluşturarak, yeni dünya düzeninde tüketicilerin alışkanlıklarına uyum sağlamak istedik.

“Pandemi sonrasında mağaza gündeme gelecek”

Dönemsel olarak Mandarin Oriental, Bodrum ve Mandarin Oriental Bosphorus, Istanbul’da, Lebedesten.com’daki markalarımızla yaklaşık birer haftalık “pop-up store”lar açma niyetimiz var. İlerleyen zamanlarda pandeminin hayatımızdan çıkmasıyla geleneksel mağazacılığı da gündeme alabiliriz.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

benim-girisim-yolculugum-Melda_Akin

“Tek başıma yola çıktım, 8 haneli gelire ulaştım”

deneyimde-fark-atanlar

Deneyimde fark atanlar