in , ,

“YouTube artık yeni Hollywood”

YouTube CEO’su Neal Mohan, platformdaki içeriklerin çok büyük bir bölümünün son yıllarda sanıldığı gibi telefonlar ve bilgisayarlardan değil oturma odasından yani televizyon ekranlarından izlendiğini ve yeni yatırımlarını da bu alana yaptıklarını söyledi. Mohan’a göre YouTube’daki içerik üreticileri de “yeni Hollywood”.

“YouTube-artık-yeni-Hollywood”--

YouTube artık sadece bir internet sitesi değil. Bilgisayarlar ve telefonlar ise insanların başlıca YouTube izleme yolu bile değil.

YouTube CEO’su Neal Mohan, bu yılın başında YouTube topluluğuna gönderdiği yıllık mektubunda “Televizyon, cep telefonlarını geçti ve artık ABD’de YouTube izlemek için başlıca cihaz haline geldi” diye yazdı.

Aynı zamanda, içerik üreticilerinin “masaüstü bilgisayarlarda kendilerinin düşük çözünürlüklü videolarını çekmekten, stüdyolar inşa etmeye ve popüler talk show’lar ile uzun metrajlı filmler çekmeye geçtiğini” de söyledi.

Mohan, mektubunu göndermeden önce 20. yılını kutlayan YouTube’un değişen izleyici alışkanlıklarına nasıl karşılık verdiği ve platformdaki içerik üreticilerine “yeni Hollywood” olmak için ihtiyaç duydukları araçları nasıl sağladığı hakkında Fast Company’e konuştu.

Sizce YouTube’un oturma odasına geçişiyle ilgili yenilikçi olan nedir?
İnsanlar televizyonu açtığında, YouTube’u açıyorlar; özellikle de gençler. Yani günümüzde televizyon aslında YouTube oldu. Bu, çok hızlı elde edilen bir başarı ama gerçekleşmesi yıllar sürdü. İzleyicilerin ve tüketicilerin oturma odası ekranlarındaki YouTube deneyimine fazlasıyla yatırım yaptık.

İçerik üreticileriyle ilgili olarak da: İçerik üreticileri, yeni Hollywood. Onlar, eğlencenin yeni formu. İçerik üreticilerinin işlettiği stüdyolar inşa ediyorlar. Bir bakıma, Hollywood’un yeni startup ekonomisi oluyorlar. İnsanları işe alıyorlar, pek çok insana iş sağlıyorlar ve gerçekten de bu yeni eğlence formuyla ilgililer.

Bunun bir sonucu olarak, YouTube temelden değişti mi?
YouTube aslında kendine özgü bir şey. Biz bir sosyal medya platformu değiliz. İnsanlar buraya arkadaşlarıyla iletişim kurmak için gelmiyorlar. Bir podcast, içerik üreticisi, geleneksel medya veya canlı spor yayınları gibi sevdikleri içerik türünü izlemek için geliyorlar. Biz geleneksel bir televizyon yayıncısı da değiliz. Kendi yolunda giden bir şeyiz. 15 saniyelik bir YouTube Shorts videosunu, en sevdiğiniz içerik üreticisinin 15 dakikalık uzun bir videosunu veya 15 saatlik bir canlı yayını izlemek isterseniz YouTube’a geliyorsunuz.

Bu yılın en büyük hikayelerinden biri, YouTube’daki podcast yayıncılarının, özellikle de video podcast yayıncılarının büyümesi hakkındaydı. İlginç bir şekilde, hepimizin bu podcast’leri tükettiği yerlerden biri de televizyon ekranları.

Her gün tüm dünyadaki televizyon ekranlarında bir milyar saatten fazla YouTube içeriği tüketiliyor. Oturma odası, en hızlı büyüyen ekranımız. YouTube’daki en popüler içerik üreticilerinden, izlenme sürelerinin çoğunluğu oturma odasından gelenlerin sayısı her yıl yüzde 400 arttı. En fazla geliri içeriklerinin oturma odasında tüketilmesinden elde eden üreticilerin sayısı ise her yıl yüzde 30 arttı.

İçerik üreticilerinden geleneksel televizyonlarda başarılı olmaları için gerekenler hakkında neler duydunuz ve nasıl karşılık verdiniz?
İster üreticilerin abone hesaplarını büyütebilmesi için öne çıkan abonelik özellikleri aracılığıyla olsun, ister üreticilerin videolarında bulunan linklerin ekranlardaki QR kodları aracılığıyla daha sorunsuz çalışması için link verme yoluyla olsun, izleyiciler olarak YouTube hakkında hepimizin sevdiği şey olan etkileşimi oturma odasındaki ekrana getirebilmek için fazlasıyla yatırım yaptık.

Bu ayrıca televizyonu telefonunuza bağlayarak ikinci bir ekran deneyimi yaşamakla da ilgili. YouTube’da bir üreticinin sayfasına gittiğinizde, içeriklerine dair sinematik bir deneyim yaşadığınızı fark etmişsinizdir. YouTube, üreticilerin videolarını bölümler ve sezonlar olarak düzenlemesine imkân veriyor.

Son olarak da üreticileri ve insan yaratıcılığını güçlendirme açısından yapay zeka büyük bir rol oynuyor. Örneğin, üreticilerin bir video yüklediklerinde videolarının birden fazla dilde otomatik ve kusursuz olarak seslendirilmesine imkân vermek veya üreticilerin boş ekran sorununu çözmesine yardımcı olmak, videonuz için Gemini ile ortaklaşa bir senaryo yazıp üretmek üzere YouTube Studio’ya doğrudan entegre olan Gemini’la çalışmak gibi.

Oturma odasındaki ekrana geçmek zor mu yoksa oradaki izleme deneyimi, aynı şeyin sadece daha büyük ve klavyeden daha uzak olanı mı?
Oturma odasındaki ekran, pandemiden önce, 2019’da pandemi boyunca ve elbette pandemiden beri en hızlı büyüyen ekranımız oldu. Bu yüzden, bizim için çok büyük bir yatırım alanı. Birinci sınıf bir oturma odası deneyimi yaratabilmek için, cihaz üreticisi ortaklarımızla (bağlı televizyonları üreten kişiler) yakından çalıştık. Benim bakış açıma göre heyecan verici olan şey, bence daha yeni başlıyor olmamız. Önümüzdeki fırsat, özellikle de dünya çapındaki, çok büyük.

Sırada ne var?
İşimiz, dünyanın en iyi sahnesini inşa etmek. Tüm teknolojik yatırımlarımız, ürün yeniliklerimizin hepsi, bu sahneyi inşa etmekle ilgili. Oturma odasıyla ilgili sonradan başarılı olan ürünlerden en hızlı büyüyeni aslında YouTube Shorts oldu ki insanlar bunun sadece cep telefonuna özgü bir ürün çeşidi olduğunu düşünüyor. Fakat Shorts tüketiminin büyük bir kısmı oturma odasında gerçekleşiyor. Ayrıca insan yaratıcılığını gerçekten güçlendirmek için yapay zeka yatırımlarımızı ikiye katlamaya devam edeceğiz. Yani 2025’te bu iki alanda bizden daha fazla yenilik görmeyi bekleyin.

Bu rolde hâlâ epey yenisiniz. YouTube üzerindeki kişisel dokunuşunuzu nasıl tanımlarsınız? Neal’ın bıraktığı iz nedir?
Uzun bir süredir YouTube’dayım, neredeyse on yıldır. YouTube’la ilişkim aslında benim veya YouTube’un Google’ın bir parçası olmamızdan önceye, neredeyse 17, 18 yıl öncesine gidiyor. Son iki yıldır CEO görevinde olduğum için, yaptığım şeyleri yapmaya devam etme konusuna odaklandığımı söyleyebilirim: Öncelikle, gerçekten teknoloji ve ürün yeniliklerine odaklanma. Özümde bir teknoloji uzmanıyım fakat ayrıca medyayı da seviyorum.

2025’İN 2 ODAK ALANI

  • SHORTS YATIRIMLARI
    YouTube Shorts sanıldığı gibi sadece telefonlarda izlenmiyor. Shorts tüketiminin büyük bir kısmı oturma odasında gerçekleşiyor. Dünyanın en iyi sahnesini inşa etmek için teknolojik yatırımlar sürecek. Fakat kadınların ayakları da vücutları da çok farklı. Bu yüzden yönetimle ilgili kararlar verdiğim anlardan birini yaşadım ve erkek ayakkabılarını erteleyip önce kadınlarınkini çıkaracağımızı söyledim. Bu, misafirlerimiz için ‘karşılanmamış ihtiyaç’ örneğiydi. Ayakkabı üretmeye başlayalı sadece 2 yıl oldu ve aldığımız ilk sonuçlardan memnunuz. Büyüme için büyük bir alan olarak görüyoruz.
  • YAPAY ZEKAYA 2 KAT FAZLA YATIRIM
    İnsan yaratıcılığını gerçekten güçlendirmek için yapay zeka yatırımları ikiye katlanacak.

SAYILARLA TV EKRANI İZLEYİCİSİNDEKİ BÜYÜME

  • 1 MİLYAR SAAT: Her gün tüm dünyadaki televizyon ekranlarında bir milyar saatten fazla YouTube içeriği tüketiliyor.
  • %400: İzlenme sürelerinin çoğunluğu oturma odasından gelen YouTube’daki içerik üreticilerinin sayısı her yıl yüzde 400 arttı.
  • %30: En fazla geliri, içeriklerinin oturma odasında yani TV ekranında tüketilmesinden elde eden üreticilerin sayısı her yıl yüzde 30 artış gösterdi.

Yazar: Fast Company Türkiye

©Fast Company Dergisi, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş. tarafından Türkiye Cumhuriyeti yasalarına uygun şekilde yayınlanmaktadır. Fast Company’nin isim hakkı ABD’de Mansueto Ventures’a, Türkiye’de Fast Dergi Yayıncılık A.Ş.’ye aittir. Dergide yayınlanan yazı, tablo, fotoğraf ve görsellerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

MODACRUZ-NEDEN-YÜRÜMEDİ--MguctasPhoto

Modacruz neden yürümedi?

hayal-icin-baslattim-gettyimages

Hayal için başlattım!